Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Moon_light94

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 21:47

Klopt, heel snel! Heb er wel veel zin in :D

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 21:50

Steenbok12 schreef:
Animal schreef:
Ik duim ook mee!

Wij hebben onze plannen aangepast. Gaan nu toch direct de grote stap maken, dus het zoekgebied is aangepast.

Gisteren een huis bezichtigd welke we al maanden te koop hadden zien staan. Moet nog wel het eea aan gebeuren en hij was al verlaagd in vraagprijs. Toch maar gaan kijken en erg enthousiast. Verschil in prijs zouden we kunnen gebruiken om wat op te knappen.

We hebben de vraagprijs geboden (bieden ging op de normale manier, waren nog 10 kijkers) en de makelaar belde vanmiddag dat hij ons bod voor gaat leggen bij de eigenaren. Dat hij denkt dat we een goede kans maken. De verkopers hebben namelijk nog geen nieuw huis en willen graag een late overdrachtsdatum. Wij hebben hem op voorkeur 1 jaar, maximaal 1,5 jaar gezet.
Hij verwacht ook dat we morgen direct wat terug horen :D

Wat ik niet helemaal snap. Er lijkt geen haast te zijn. Waarom verlagen ze dan de vraagprijs en als hij al zo lang te koop staat zijn er dan daadwerkelijk zoveel kijkers..

Ik ga wel duimen want dit klinkt perfect passend!

Het zijn oudere mensen die graag kleiner willen, maar nog geen huis hebben. De vraagprijs moest omlaag omdat er nog een flinke verbouwing gedaan moet worden. Ze hadden eerder ook veel animo, maar mensen struikelden echt over die verbouwing. Het verschil tussen de vraagprijzen is voldoende om die verbouwing te financieren. Het gaat om een ingezakte vloer waar een balk omgevallen is. Daarnaast zit er geen cv in de woning.

_Elaine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 22:14

Jeetje wat gaan jullie hard vandaag

Iedereen sterkte die een bod uitgebracht heeft
Hopelijk horen jullie snel wat

CairnTerrier

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 10:31

@ Animal: Weet waar je aan begint met een jaar tot anderhalf jaar wachten :)) Hier hetzelfde gehad en wachten duurt láng... je raakt er vooral heel ongeduldig van ;)

@ Horsii : Weet je al iets?

@ CCCCC: Balen van de verf... wij hebben ook al alles laten mengen voor de bovenverdieping en alles staat al keurig opgestapeld in onze schuur, te wachten totdat we over 3,5 week gaan verhuizen :D

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 10:42

Nee nog geen bericht.

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 10:47

Even algemeen;

Succes voor iedereen die wacht op antwoord op een bod. Ik voel jullie zenuwen haha. Toen wij geboden hadden heb ik 2 nachten nauwelijks geslapen :')

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 10:48

horsii schreef:
Nee nog geen bericht.

Ik duim voor je vandaag!

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 10:49

We zijn flink overboden.
Huis is voor ruim over de 4,5 ton verkocht.
Wij hadden ookal overboden en gunstige voorwaarden maar helaas.

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 10:58

Tjee.. wat was de vraagprijs?
Wel zwaar balen horsii :(:)

Christadk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 11:00

horsii schreef:
We zijn flink overboden.
Huis is voor ruim over de 4,5 ton verkocht.
Wij hadden ookal overboden en gunstige voorwaarden maar helaas.

Jammer zeg! Maar dat is helaas wel de realiteit tegenwoordig. Wij hebben ook meer dan 15% overboden.. Maar wel ons droomhuis kunnen kopen!

Nog andere woningen op het oog?

Voor iedereen die in zenuwen zit, sterkte! En voor iedereen die bijna de sleutel krijgt, heel veel succes met klussen en verhuizen!

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 11:06

Jammer horsii. -O-

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 11:08

Vraagprijs was 420000 en heel veel meer is het ook niet waard. Moet van binnen volledig gemoderniseerd worden. Aankoopmakelaar gaf aan dat het voor ruim over de 4,5 ton weg is gegaan, tegen de 5 ton aan.
Gezien de kosten welke ook nog nodig waren voor verbouwen hebben wij bewust gekozen om 15000 te overbieden en niet meer. Zat ook nog stukje erfdienstbaarheid op en er lag nog een niet gesaneerde beerput.
Ik wou het graag hebben maar moet wel realistisch blijven.
En van de 3100m2 was al 2300 agrarisch. Waar je niets mag bouwen.
Dus vandaar dat wij ons bod niet mega ver boven de vraagprijs gebaseerd hadden.

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 11:12

Tegen de 5 ton is wel een flink verschil ja. Moet zeggen dat wij idd ook wel 10% overboden hebben, en dat in een dorpje.
Maar snap wel dat jij dat niet gedaan hebt in dit geval :j Zitten dan teveel nadelen aan.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 11:16

Helaas staan er nu maar twee huizen op. Waarvan een pal naast een kippenboer, no tnx en de ander vindt m'n vriend te dicht naast de snelweg.
Op naar het volgende half jaar zoeken.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 11:21

10 of 15% overbieden... bij een flat van 180 k. Zijn het toch wel andere bedragen uit eigen zak dan bij huizen boven de 4.5e ton.. jeetje. Toch niet te betalen zonder eigen huis wat dik verkocht wordt.

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 11:24

horsii schreef:
Helaas staan er nu maar twee huizen op. Waarvan een pal naast een kippenboer, no tnx en de ander vindt m'n vriend te dicht naast de snelweg.
Op naar het volgende half jaar zoeken.

Ja wat een teleurstelling zeg. Dat doet elke keer weer pijn als het gebeurd. Nu even bij de pakken neer gaan zitten mag gerust, maar probeer daarna de goede moed weer te verzamelen!

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 11:26

Steenbok12 schreef:
10 of 15% overbieden... bij een flat van 180 k. Zijn het toch wel andere bedragen uit eigen zak dan bij huizen boven de 4.5e ton.. jeetje. Toch niet te betalen zonder eigen huis wat dik verkocht wordt.

Klopt, maar zelfs bij ons huis, wat dus boven de 450 zat, was dat nodig :=

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 11:35

CairnTerrier schreef:
@ Animal: Weet waar je aan begint met een jaar tot anderhalf jaar wachten :)) Hier hetzelfde gehad en wachten duurt láng... je raakt er vooral heel ongeduldig van ;)

@ Horsii : Weet je al iets?

@ CCCCC: Balen van de verf... wij hebben ook al alles laten mengen voor de bovenverdieping en alles staat al keurig opgestapeld in onze schuur, te wachten totdat we over 3,5 week gaan verhuizen :D

Dat geloof ik! Nu is het een verhuizing over 200 km. Dus er is ook nog flink wat te regelen. Een jaar is erg lang. Ik vermoed dat het niet zo lang hoeft te duren, maar verkopers willen graag wat zekerheid omdat ze nog geen huis hebben. Overdracht zou altijd eerder kunnen natuurlijk :) Onze voorkeur zou wel binnen een jaar zijn, maar iets langer wachten is niet rampzalig. Ons appartement stijgt ook gewoon lekker door in marktwaarde, dus het is iig financieel voordelig om wat langer te wachten :o

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 12:52

Balen Horsii!
Maar er komt vast wat anders op jullie pad wat nog meer bij jullie past :)

Spannend Animal!
Dat geeft jullie ook wat meer tijd om alles goed te regelen :)
En het lijkt erop dat de woningprijzen nog steeds stijgen, dus dat is ook gunstig :')

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 12:59

Balen horsii,

Hier worden vanmiddag om 13.00 uur foto's gemaakt.

Ben heel benieuwd wat er uiteindelijk uit gaat komen als ik alle verhalen hier zo hoor :oo

CairnTerrier

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 14:06

Balen Horsii, wat vervelend om in deze tijd een huis te zoeken zeg. Ik zou er niet goed van worden om continu maar overboden te worden :(

@ Animal: dat is een fijn vooruitzicht en snap dat als er zo'n afstand meespeelt je ook niet even snel kan verhuizen.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 14:13

Spannend ynskek.

Ik twijfel of ik verder ga met de zoektocht. Vriend wil verder gaan ik twijfel. het kost zoveel tijd en is zo frustrerend. maar hier blijven wonen wil ik ook niet..
En gezien de gekte alleen maar toe blijf nemen.
Nog even heel goed denken.

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 14:25

horsii schreef:
Spannend ynskek.

Ik twijfel of ik verder ga met de zoektocht. Vriend wil verder gaan ik twijfel. het kost zoveel tijd en is zo frustrerend. maar hier blijven wonen wil ik ook niet..
En gezien de gekte alleen maar toe blijf nemen.
Nog even heel goed denken.

Komt vast wel goed. Het is een emotioneel pittige 'reis'. Even op een laag pitje zetten is prima natuurlijk als je de moed echt kwijt bent. Er even over nadenken is het belangrijkste!

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 14:37

Animal, precies die redenering hadden wij ook. Ook een jaar gewacht, maar we hébben tenminste een huis! Waardes lijken toch lekker door te sparen dus je koopt geen kat in de zak door het al vast te leggen en hierdoor hebben we een mooi spaar plannetje gemaakt.

Horsii ik snap de onzekerheid, ik zou wellicht wel doorzoeken, maar verwachtingen bij stellen? Op voorhand er vanuit gaan dat je het niet wordt. Maar als je niks doet kom je ook niet weg natuurlijk.

Hoe groot was je zoek gebied? Iets ruimer gaan denken en daarin je eisen aanpassen zoals het zoekgebied bijvoorbeeld?

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 14:47

Zoekgebied is begin van het jaar al verbreed. Zoek in Overijssel, noord Brabant, Overijssel Utrecht en een deel van Limburg. Verder uitbreiden ga ik mijn zoekgebied niet.
Deel van de eisen zijn begin van het jaar ookal aangepast.
Dus mochten we blijven zoeken gaan we daar niets meer aan aanpassen.