Even vraagje, is het normaal dat een nieuw monstera blad in het begin een beetje slapjes is? En veel lichter van kleur dan de oudere bladeren?
Zo ziet mijne er nu uit:

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
wendy1987 schreef:Ik kom weer even binnen vallen.
Kijk mijn plant ( geen idee hoe die heet maar wilde m met jullie delen)
Elke avond doet die zijn blaadjes omhoog![]()
Let niet op de zooi. Iets met thuis werken in een klein huis![]()
Overdag:
[ [url=m/wN5Qur.jpg]Afbeelding[/url] ]
Avond:
[ [url=m/YosIWG.jpg]Afbeelding[/url] ]
En ik weet dat t vaker voorbij is gekomen. Maar die fruitvlieg achtige dingen wat kun je daaraan doen? Wordt er helemaal gek van nu ik thuis zit...
Edit: ik geniet echt mee van al jullie verhalen. Ik heb zelf ook veel stekjes en ben ook intens gelukkig met nieuwe blaadjes![]()
Kan wel foto's maken weer indien interesse haha
IsaCalixa schreef:Jis, mijn calathea doet het goed op een plekje dichtbij het raam, maar met 'gedempt' zonlicht. Hij staat namelijk een beetje half achter het gordijn en krijgt dan geen vol licht, maar wel de hele dag door. Dat lijkt goed te werken!
Even vraagje, is het normaal dat een nieuw monstera blad in het begin een beetje slapjes is? En veel lichter van kleur dan de oudere bladeren?
Zo ziet mijne er nu uit:
[ [url=m/tD4WIU.jpg]Afbeelding[/url] ]
Chantalla schreef:Als stille meelezer even een vraag.
Ik ben op zoek naar een (stekje) van een hoya kerrii. Helaas weinig succes in de facebookgroepen. Weet iemand in welke tuincentra deze plant te krijgen is? (Of iemand die een stekje kwijt kan). Online bestellen zijn de verzendkosten waarschijnlijk hoger dan het plantje zelf.
senna21 schreef:De rouwvlieg vangen heeft niet zoveel zin. Het zijn de larven die schade toebrengen aan de wortels.
Ik kreeg de tip om eerst de potgrond wat uit te laten drogen, vervolgens tabak op de aarde te leggen en dan te begieten.
Je vergiftigd ze dan met nicotine.
Ik ken niemand in mijn omgeving die rookt, maar het valt te proberen.
Kaneel hielp hier helemaal niet.
Plant heb ik weggegooid.
Jis_ schreef:Dank je Fading! Wat een gaaf houten ding (hoe noem je dat?, met die flesjes.
IsaCalixa schreef:Jis, mijn calathea doet het goed op een plekje dichtbij het raam, maar met 'gedempt' zonlicht. Hij staat namelijk een beetje half achter het gordijn en krijgt dan geen vol licht, maar wel de hele dag door. Dat lijkt goed te werken!
Zo ziet mijne er nu uit:
[ [url=m/tD4WIU.jpg]Afbeelding[/url] ]
Dank je, ik kijk het nog even aan.
Ja zacht hè, is nodig met in de krul zitten nog.
Chantalla schreef:Als stille meelezer even een vraag.
Ik ben op zoek naar een (stekje) van een hoya kerrii. Helaas weinig succes in de facebookgroepen. Weet iemand in welke tuincentra deze plant te krijgen is? (Of iemand die een stekje kwijt kan). Online bestellen zijn de verzendkosten waarschijnlijk hoger dan het plantje zelf.
Ik weet niet hoe ver je wilt rijden Chantalla, ik kan hier kijken bij de Eurofleur, midden Nederland, Is een flink tuincentrum.senna21 schreef:De rouwvlieg vangen heeft niet zoveel zin. Het zijn de larven die schade toebrengen aan de wortels.
Ik kreeg de tip om eerst de potgrond wat uit te laten drogen, vervolgens tabak op de aarde te leggen en dan te begieten.
Je vergiftigd ze dan met nicotine.
Ik ken niemand in mijn omgeving die rookt, maar het valt te proberen.
Kaneel hielp hier helemaal niet.
Plant heb ik weggegooid.
Mijn ouders hebben ook kaneel geprobeerd maar werkte niet goed.
Maar de vliegjes en de eitje aanpakken is toch het meest succesvol?
Ik heb samen met Draakje ook mijn Epiphyllum (Varencactus) binnen gekregen, was al zo verliefd op de Zaagcactus maar deze vind ik nog toffer.![]()
Heel kwetsbare plant maar best goed overgekomen, alleen de plek die ik bedacht had wordt hem niet. Dus nu moet er een gat in het plafond komen vind ik.![]()
[ [url=m/IuNO5f.jpg]Afbeelding[/url] ]