[Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

juval

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 09:43

ik zie aan marktplaats ook niet echt een toegevoegde waarde. Wat ik wel veel heb gedaan is facebook/linkedin/twitter etc gebruiken. Ik had ook een facebook pagina voor mijn huis aangemaakt toen, en veel (laten) delen. Weet niet of het uiteindelijk iets heeft geholpen, maar het kost ook verder niets (behalve wat tijd). Op facebook kun je natuurlijk alles erbij zetten wat je wilt.

maar goed, als jij graag wilt dat er als optie een huurweiland bij kan, dan moet de makelaar gewoon jouw wensen volgen. Jij bent de klant!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 10:08

Ik zou het er zeker bij laten zetten :j

Ik heb zelf bij het zoeken van een huis eerst gezocht op een huis met voldoende ruimte binnen en een leuk formaatje tuin van minimaal 750m2.

En de huizen die ons aanspraken dan vervolgens opgezocht via Google Earth om te kijken of er weidegrond omheen lag. En dan vervolgens uitgezocht of die weide ook gehuurd zou kunnen worden.

Bij dit huis waar we nu wonen ligt er direct een weiland achter, het werd al verhuurd maar de huurders vonden het prima om de huur te delen en Rena er bij te zetten. En na 2 jaar ofzo stopten zij met de paardjes en hebben wij de huur volledig overgenomen.

Het was wel jammer dat ik er echt zelf achteraan moest om de mogelijkheden uit te zoeken want de verkopers van het huis vonden het strontvervelend dat ik het van die wei af liet hangen :=

Hadden ze nu zelf 1 en ander uitgezocht en in de omschrijving van het huis gezet dat de mogelijkheid bestond om de wei bij te huren, dan hadden ze wellicht veel eerder een koper gevonden want niet iedereen doet er zoveel moeite voor als ik....

Ik zou het er dus zeker bij zetten zodat mensen voor wie het een goede optie is, niet doorklikken omdat ze denken dat er geen goede mogelijkheden zijn om dieren te houden :)

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 13:43

brease

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 15:47

Wat leuk al die verschillende ervaringen hier. Marktplaats kost idd iets van een tientje per week. Toch sneu geld als iedereen op funda zoekt. Hij heeft er nu bij gezet mogelijkheden voor paarden. Ben benieuwd of je ons huis dan ook vind in de zoekresultaten. Ik wist niet dat er een link geplaatst mocht worden.

Bij deze dan ook ons huis maar even hier onder de aandacht. Misschien is er iemand die in de natuur wil wonen maar nog niet de middelen heeft voor een boerderijtje. Het grenst wel niet aan het huis maar je kunt rijden zonder een weg over te hoeven steken. Dat dan weer wel.

Ben benieuwd wat jullie ervan vinden.

http://www.funda.nl/koop/havelterberg/h ... -21/fotos/

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 16:13

De meeste mensen die paarden aan huis willen hebben zullen toch zoeken op minimaal perceeloppervlakte +2500 m2.... ik heb geen idee of je het voor elkaar kunt krijgen om daarbij weergegeven te worden?

(geen tijd voor aanklikken huis, sorry :) )

brease

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 17:38

Ja dat is idd volgens mij het probleem. Het land zit niet aan het huis en valt dan niet onder die zoek criteria. Ik zal eens kijken naar de mogelijkheden.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 21:27

Woohoo, vandaag voorlopig koopcontract getekend voor ons nieuwe huisje :)

Rampshellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 07:43

Hée Bokkers,

Ik heb een 'dilemma'..
Wij hebben pas een huis gekocht en zijn er achter gekomen dat het bad niet goed bevestigd is, hij is vast gekit maar er zitten geen steunbalken onder. Melding gemaakt bij de makelaar en die hebben een klusbedrijf laten komen, schade was €1100,-.
Vriend van ons is aardig handig en heeft gezegd dat hij het voor €600,- kan doen, in mijn ogen een hele schappelijke prijs. Daarbij kon het klusbedrijf pas begin september en wij willen volgend weekend al over.
Door gegeven aan de makelaar, die het door gegeven heeft aan de oude eigenaar, welke een bod deed van €150,-. Hier zijn we niet mee akkoord gegaan. Uiteindelijk zijn we tot een bedrag over een gekomen.

Vannacht kreeg ik een mailtje dat ze bij de verbouwing wil zijn omdat ze een aanzienlijk bedrag moet betalen.. In mijn ogen lijkt me dit niet realistisch, zij verkoopt ons tenslotte een defect bad!
Daarbij vind het ik het geen fijne vrouw, de keren dat we haar hebben gezien stonk ze ontzettend naar alcohol.

Zijn wij verplicht om haar er bij te laten? Ik ga maandag sowieso contact opnemen met de makelaar.

brease

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 10:12

Wat een vervelende situatie zeg. Het valt onder verborgen gebreken en kan volgens mij zelfs de koop ongedaan maken. Je ondertekend namelijk naar waarheid de lijst in. Het lijkt mij niet dat je verplicht bent om haar erbij te laten. Maar toch had ik het door een bedrijf laten doen denk ik. Krijgt ze gewoon de factuur en kan ze niet denken dat je zelf het bedrag hebt bedacht. Voor dit soort dingen ben ik blij dat er een makelaar is. Is het een bekende van je dat ze je email adres heeft?

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 10:17

Wat een rotsituatie. Ik zou ook je rechtsbijstand bellen.
Ik kan me wel voorstellen dat ze erbij wil zijn, tenslotte betaald ze mee aan de reparatie en wil dan nu ook zien dat dit daadwerkelijk daarvoor gebruikt wordt. Zeker als er nu een vriendendienstje plaats vindt. Het klinkt als een gebrek waar zij zich misschien niet eens van ewust is geweest... Even bellen met juridisch loket en rechtsbijstand dus!

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 10:31

Rampshellie wat een rottige situatie. Hebben jullie een aankoopmakelaar gehad? Misschien kan hij wat voor jullie betekenen. En anders rechtsbijstand...

Wij zijn lekker aan het bezichtigen :)). Heb stiekem m'n droomhuis al gezien. Vriendje wil nog een paar bezichtigingen afwachten (ok en ik geef toe, er zitten nog een paar mogelijke leuke woningen in het vat) maar ook hij is al best wild van dat ene huis. Tweede bezichtiging staat iig gepland.

Woning van gisteravond was echt een ramp. Slecht onderhouden, uitgerookt, afschuwelijke kleuren (gifgroene badkamer! Lila keukenkastjes en rode muren!) die heel wat liters verf vereisten. Enkel glas en geen CV. We zeiden na een paar minuten al tegen de makelaar: bedankt voor je tijd maar dit wordt m niet.
Makelaar gaf ook toe dat ze verwachten dat een pandjesbaas het opkoopt, opknapt en verhuurt of met winst verkoopt. Hij schatte in dat het opknappen minstens 25.000 gaat kosten. Leuke uitdaging, maar niet voor ons :D.

Rampshellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 11:24

Rechtsbijstand is een goede! Ga ik even regelen :). Onze adviseur ga ik ook nog vragen.
We hebben afgesproken dat de risico's voor ons zijn, omdat het niet door een erkend bedrijf gedaan wordt.
Ze deed al moeilijk over het bedrag waar we het nu voor doen.. Die €1100,- die getaxeerd werd door een erkend bedrijf gaat ze nooit betalen.

brease

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 12:20

Oke ja idd dan is het jullie risico. Staat dit ook zo op papier of mondeling overeengekomen. Dan vind ik het netjes dat ze mee wil betalen. Vind zelf 1100 ook wel een flink bedrag. Of moet er misschien een compleet nieuw bad in.

Rampshellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 12:46

Hij moet er helemaal uit, steunbalken geplaatst worden en nieuwe tegels.
Staat op papier!

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 12:46

Volgens mij is het ook niet zo dat de vorige eigenaar alles moet betalen meestal.... Odat er geen sprake is van nieuw. Daarover is op internet veel te vinden :)

Rampshellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 12:53

Wij betalen nu ook een deel, dus dat is opgelost.
Alleen ze wil er per sé bij zijn, dat zit me niet lekker..

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 12:55

Ergens snap ik wel dat ze erbij wil zijn.... ze heeft het misschien nooit geweten en ze moet er nu wel een bom geld voor betalen. Ik zou dat toch ook echt wel met eigen ogen willen zien eerlijk gezegd.

brease

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 14:45

Tje geen makkelijke situatie zo. Helemaal als het al niet een fijn persoon was. Denk je dr vanaf te zijn. Suc6

lovemyhorse1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 15:40

Wij hebben het ook meegemaakt met het ons huis wat we verkocht hebben.
Overdracht was op 30 juni jl en 1 maand naderhand kwamen de nieuwe eigenaren met klachten.
De thermostaatkraan van de douche deed het volgens hun niet meer.Ze konden deze niet meer kouder zetten zeiden ze.Dat kon bij ons wel gewoon dus ik vermoed dat ze die kraan gewoon verkeerd hebben gebruikt.Kreeg een app van de makelaar of wij ff konden komen kijken.Wij wonen dus 85 km verder dus wij hebben gezegd dat we niet in de buurt waren maar dat we zondags in de buurt kwamen en dat we dan wel wilden langs wilde komen.Kregen we een app van de nieuwe bewoners dat ze er een nieuwe kraan op hadden gezet en of wij die ff wilden betalen.Dacht het dus niet want we hebben helemaal geen kans gekregen om te laten zien dat die kraan het gewoon deed terwijl hun er al een nieuwe op hadden gezet.
2 weken geleden belde ze weer op met de mededeling dat het klompenhok lekte.
Wij en de makelaar hebben duidelijk gezegd tijdens alle bezichtigingen en de laatste inspectie voordat we naar de notaris gingen dat dat klompenhok was afgeschreven en dat het vervangen moest worden.
Vorige week stuurde hij een mail naar ons toe dat hij een offerte had laten maken en dat het 600 euro kosten om het te laten vervangen.
We hebben hem toen heel duidelijk gezegd dat wij en de makelaar dat al tegen hem hebben gezegd met de laatste bezichtiging en dat wij niet gaan mee betalen aan dit.
Nu is hij met de makelaar bezig om het op te lossen.

Ik vind het ook dom dat hij geen bouwkundig onderzoek heeft laten doen.
Als ons huis volgend jaar wordt opgeleverd dan laat ik toch een bouwkundig onderzoek doen,ook al is het dan een nieuwbouwhuis.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 17:11

Maar dat ligt toch allemaal vast in het koopcontract?

Bij mij zijn alle eventuele gebreken genoemd in de uitgebreide taxatie rapport vanuit de kopers kant, welke is bevestigd door de taxateur vanuit mijn kant. Daar zit een heel stuk over in het koopcontract, dat de verkoper verklaard verder niet op de hoogte te zijn van geborgen gebreken, dat aan onderzoeksplicht is voldaan en dat ik als koper het huis, met eventuele gebreken overneem en de verkoper daar verder dan niet meer verantwoordelijk voor is.

Ik dacht dat een verborgen gebrek pas een verborgen gebrek is als de vorige eigenaar hiervan op de hoogte was, maar dit niet heeft gemeld?

Tsja, ik denk dan, het is je eigen taak het huis goed te bekijken en te testen, als je er dan later achterkomt dat iets niet goed is, had je van tevoren maar beter moeten kijken.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 18:16

Zo zwart wit is het helaas niet altij shiloh.
Mijn oma woonde alleen in een woninkje, klein tv'tje enz. Toen zij naar een aanleunwoning ging werd de woning verkocht. Ns 2 maanden kwam er een klacht dat de meterkast niet goed was. Mijn oma had dit nooit gemerkt, want zij had weinig apparatuur, maar deze nieuwe bewoner dus wel. Mijn oma heeft helaas voor deze kosten moeten opdraaien, zij had dit volgens de rechter moeten weten.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 21:02

maar dat is toch geen verborgen gebrek zou je denken secrible?? een meterkast is toch een van de eerste dingen die een koper checkt, of een makelaar........ triest voor je oma zeg.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 21:10

De meterkast was op het eerste gezicht wel in orde, maar iets met de bedrading, details weet ik ook niet. Was iig van buiten niet te zien. Kosten waren ook niet extreem hoog gelukkig.
Mijn moeder heeft overigens ook geëist dat zij erbij was, dat ze de officiële rekening kreeg en heeft direct het bedrijf betaald. Dus ik snap de vorige eigenaar van rampshelles huisje ook...

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 08:11

Hier komen er ook wat dingen aan het licht wat verborgen gebreken zijn. Kraan die lekte, we hebben zelf een nieuw onderdeel besteld en erin gezet. Afwasmachine stond niet goed, en daardoor is het voorpaneel losgekomen. Dit gebeurde afgelopen week, hebben we ook zelf gefixed. Ik ga niet om een paar tientjes aankloppen.

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 08:54

Lastig die verborgen gebreken! Kan me voorstellen dat je om een paar tientjes niet gaat zeuren maar om zo'n groot bedrag als bij RS wel. Kan me ook wel voorstellen dat ze erbij wil zijn, je betaalt tenslotte toch een flink bedrag en wie zegt dat het daadwerkelijk wordt besteed waar het voor bedoeld is? Ze kent jullie tenslotte niet... Zou wel vragen hoe ze dat voor zich ziet, wil ze de hele klus in de badkamer erbij zitten of wil ze langskomen en zien waar jullie mee bezig zijn?

Hier gelukkig nog geen gebreken boven water gekomen in ons oude huis die de koper heeft gemeld.

Wat betreft nieuwe huis, we gaan zeker nog eens goed in overleg met de makelaar. Blijkbaar is hij op vakantie en degene die het over moet nemen heeft blijkbaar niet zijn mail doorgeschakeld dus gister maar gemaild naar een ander mailadres. Als we terug zijn dinsdag gelijk bellen. Want we moeten sowieso kosten gaan maken, voor de hypotheek, taxateur etc. En willen dan wel dat als het niet doorgaat, de verkoper die kosten betaalt. Willen het huis heel graag dus gaan er wel mee door maar zijn er niet happy mee... Hopelijk komt alles gewoon netjes in orde als zij terug zijn van vakantie, maar tot die tijd nog een paar weken onzekerheid...