Sonja_vR schreef:Vega of vegan en problemen met de gezondheid zijn meestal de mensen die met een normaal eetpatroon ook al niet best eten.
Maar tips voor de boodschappen:
Koop gedroogde peulvruchten bij de toko( linzen, bonen erwten in alle vormen, soorten en maten) als je 1 of twee keer per week een voorraadje kookt kun je ze door de week heen heel makkelijk door allerlei gerechten verwerken
Als je notenmelk etc drinkt, die zijn heel makkelijk zelf te maken en als je noten in de aanbieding koopt (grootverpakkingen bij de toko,reformzaak of bijvoorbeeld zelf iherb.com) veel betaalbaarder dan kant en klaar.
Wakker dier heeft een nieuwsbrief, wakkere winkelaar met vega producten (ook scharrel en bio dier producten trouwens maar goed) die in de aanbieding zijn.
Als je een toko in de buurt hebt, tofu en tempeh zijn daar ook vaak heel betaalbaar net zoals een hoop verschillende groente.
Zelf yoghurt maken is idd ook een idee, zag pas bij de lidl ook een yoghurt maker .
Maar vooral, laat je niet gek maken door allerlei mensen en media dat je allerlei poducten nodig hebt die eigenlijk onnodig zijn.
Edit; als je een zonnige vensterbank hebt,zet er kruiden in als bieslook, peterselie en basilicum en zelf kiemgroenten maken is ook erg lekker en een fijne toevoeging op maaltijden
Late reactie, maar bedankt voor de ideeën!
Slim om bij een toko te kijken, zal inderdaad een hele hoop schelen op bijv. de Ekoplaza.
Ik heb in de zomer inderdaad kruiden in de vensterbank, maar lukt dat in de winter ook nog steeds? Kiemgroenten maken lijkt me ook heel leuk, zal eens gaan uitzoeken hoe dat werkt.
Ik neem inderdaad vitaminepillen bij voor de B12.