Tuintips; hoe ziet jouw (toekomstige) tuin eruit? - Deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ceetje_bokt

Re: Tuintips; hoe ziet jouw (toekomstige) tuin eruit? - Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 21:33

Erg netjes en strak gedaan, maar mijn smaak is het niet. Ik hou van een wildere tuin.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 21:36

Ik sta er hetzelfde in , maar neemt niet weg dat het resultaat er mag zijn!

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 21:50

Thanks.
Als wij een landelijker huis hadden gehad was het een wildere tuin geweest. Nu is het huis ook strakker en hebben wij de lijn doorgetrokken.

Afbeelding

Afbeelding

Stuk van de andere kant.
Waar nu gras is komt volgend jaar overkapping met lamellen dak.

swartbeessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 23:00

Ik vind het een hele nette buitenplaats. Zit veel werk in, en vast een goeie plek voor feestjes. Maar wat me - over het algemeen - opvalt, is de hoeveelheid bestrating en minimaal groen.

Dit is geen aanval overigens, ieder zijn smaak. Zelf mis ik het 'tuin' gedeelte vaker in dit topic...

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 23:35

swartbeessie schreef:
Ik vind het een hele nette buitenplaats. Zit veel werk in, en vast een goeie plek voor feestjes. Maar wat me - over het algemeen - opvalt, is de hoeveelheid bestrating en minimaal groen.

Dit is geen aanval overigens, ieder zijn smaak. Zelf mis ik het 'tuin' gedeelte vaker in dit topic...

Oeff dacht dat ik de enigste was. Het is toch wel heel veel hoe bouw ik mijn tuin zoveel mogelijk vol ipv dat het over beplanting gaat.

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 23:36

Vorige week ook wat plaatjes van mijn tuin gemaakt, kan op het moment echt van de tuin genieten!!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En pluk dan ook regelmatig wat voor in huis!

Afbeelding

Ik ben overigens ook echt van de bloemen en planten en lekker wild. Tuin is me nu nog te strak eigenlijk.. maar zoals vaker genoemd hier dat heeft tijd nodig..

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 23:59

Mijn tuintje van bovenaf. Erg wild nu. Maar ik wil niks weghalen dat bloeit omdat alle bijen en vlinders er zo druk mee zijn. Bovendien heb ik bijna niks gedeeld omdat we straks een tuin van 2000m2 te vullen hebben... Alles dat ik niet hoef te kopen is mooi meegenomen.

Afbeelding

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 23:59

Gelukkig hoeft een tuin onze smaak ook niet te zijn, toch?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 07:39

x_Jeanine_x schreef:
Thanks.
Als wij een landelijker huis hadden gehad was het een wildere tuin geweest. Nu is het huis ook strakker en hebben wij de lijn doorgetrokken.

[ [url=m/j7Qmed.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/2tJkDa.jpg]Afbeelding[/url] ]

Stuk van de andere kant.
Waar nu gras is komt volgend jaar overkapping met lamellen dak.

I love it!!! <3

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 08:58

Gelukkig heeft ieder z'n eigen smaak.
In de split bakken zitten water opvangers onder, dus dat water blijft in de tuin.
Er zijn nog eventueel 2 hoeken waar ik lage borders in wil maken, alleen staan die dan in de volle zon te branden.

Dank je wel voor de mensen die het mooi vinden. Dank je wel voor de opbouwende kritiek.

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 09:36

x_Jeanine_x schreef:
Gelukkig heeft ieder z'n eigen smaak.
In de split bakken zitten water opvangers onder, dus dat water blijft in de tuin.
Er zijn nog eventueel 2 hoeken waar ik lage borders in wil maken, alleen staan die dan in de volle zon te branden.

Dank je wel voor de mensen die het mooi vinden. Dank je wel voor de opbouwende kritiek.

Even goed kijken op internet ofzo. Zijn genoeg planten die vol in de zon kunnen. Op mijn foto's hierboven is dat strookje langs de schuur ook de hele dag vol in de zon. Heb er nu ridderspoor in staan en stokrozen, doen het prima in de zon. Al die bloemen die je verder daar nog ziet, heb ik in het voorjaar in bakjes gekweekt en later in dat stukje uitgezet. Doen het prachtig in de zon en heel veel bijen en vlinders komen er op af! Zonnehoed is trouwens ook erg mooi en heel erg geschikt voor in de zon.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 10:10

Naath86
Je Wisteria is ontploft :+
Maar zit daar een verhoogde vijver onder?
Zie verder een heleboel late bloeiers en vlinderplanten.

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 12:43

Morganlefay schreef:
Naath86

Ja klopt die blauwe regen gaat een beetje hard op het moment, gaan we dit weekend weer even onder handen nemen :+

Daaronder zit idd een vijver. Vriendlief zijn hobby is koi karper, dus dat moet dan maar.. Kan ik natuurlijk niks van zeggen als paardenmeisje.

Ben idd nog op zoek naar planten die wat eerder bloeien, heb in het voorjaar wel bollen en sieruien, maar nog te weinig wat echt bloeit. Dat is idd nog een projectje, voor tips houd ik me aanbevolen :) Probleem is alleen dat ik in het voorjaar te laat met de tuin begin of niet meer weet waar wat stond en dan kan ik in het tuincentra niet echt meer iets vinden. Moet er dit voorjaar toch echt ff werk van maken!

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 13:02

beatje schreef:
swartbeessie schreef:

Oeff dacht dat ik de enigste was. Het is toch wel heel veel hoe bouw ik mijn tuin zoveel mogelijk vol ipv dat het over beplanting gaat.

Tsja, niet iedereen heeft zin, tijd en de groene vingers om een tuin vol planten te onderhouden.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 13:09

En niet iedereen vindt het mooi. Ik ben zelf ook van de groenere tuin, maar als je dat niet wil dan mag dat toch?

swartbeessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 13:17

Zeg ik toch ook letterlijk?
Ieder zn smaak. Zelf heb ik liever groen. Overigens is t n misvatting dat stenen low maintenance is, en daarbij spreek ik uit ervaring...

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 13:27

Ja tussen de tegels groeit ook een hoop.
Daarom komen er minimaal 50x50 tegels in bij mij. Scheelt al weer wat. haha

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 13:41

Wow, mooie tuin Naath86!
Ik heb zelf wat bollen (sneeuwklokjes, krokussen, hyacinthen) die beginnen en daarna komen het gebroken hartje, korenbloemen, akelei, lupine, tijm en bieslook.

Ik ben ook meer van het groen en veel planten, zowel in huis als in de tuin. De tuin van Jeanine waar goed over na is gedacht, in stijl met het huis en naast sfeer ook wat planten en bomen heeft, kan ik ook wel waarderen. Zie hier in de wijk zoveel tuinen helemaal dichtbetegeld worden zonder groen...

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 13:53

swartbeessie schreef:
Zeg ik toch ook letterlijk?
Ieder zn smaak. Zelf heb ik liever groen. Overigens is t n misvatting dat stenen low maintenance is, en daarbij spreek ik uit ervaring...

Dat idd, hier van bestraatte voortuin naar een Groene gegaan en nu al minder werk als Met die bestrating terwijl de planten nog echt heel jong zijn

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 14:07

Onkruid tussen bestrating weghalen is drama.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 14:34

Hier ook zeker zoveel werk aan de bestrating dan aan de tuin. Was wel anders, maar de tuin begint goed dicht te groeien en er kan nauwelijks meer onkruid groeien. Nu hebben wij ook wel veel bestrating, denk wel 200 m2. Maar ook een 400 m2 tuin.

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 14:45

Ik gooi het grasafval tussen de planten in de borders die nog niet helemaal dichtgegroeid zijn. Dat scheelt heel veel in onkruid en verdamping.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 15:38

De tuin van Naath vind ik prachtig en bij Malenka kan ik ook niet klagen over weinig groen :-)
Maar het valt me op dat tuintjes volgebouwd en bestraat worden,in mijn ogen zijn dat meer terrassen als tuinen.

Heb je al een plan Malenka om 2000m2 te vullen? Wij hebben ook een heel grote tuin ik heb zelf hosta's gedeelt en Hortensia,s om de borders wat te vullen dat zijn makkelijke planten om te stekken.

karin1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 15:43

Naath86 schreef:
Morganlefay schreef:
Naath86

Ja klopt die blauwe regen gaat een beetje hard op het moment, gaan we dit weekend weer even onder handen nemen :+

Daaronder zit idd een vijver. Vriendlief zijn hobby is koi karper, dus dat moet dan maar.. Kan ik natuurlijk niks van zeggen als paardenmeisje.

Ben idd nog op zoek naar planten die wat eerder bloeien, heb in het voorjaar wel bollen en sieruien, maar nog te weinig wat echt bloeit. Dat is idd nog een projectje, voor tips houd ik me aanbevolen :) Probleem is alleen dat ik in het voorjaar te laat met de tuin begin of niet meer weet waar wat stond en dan kan ik in het tuincentra niet echt meer iets vinden. Moet er dit voorjaar toch echt ff werk van maken!

Is je vriend niet bang voor (te veel) bladafval in de vijfer. De wisteria is best giftig, lijkt me niet dat dat voordelig is voor zijn dure koi..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 18:12

Naath86 schreef:
Morganlefay schreef:
Naath86

Irissen en dan de Bucharia, Pumila. Wintergroene clematissen die bloeien erg vroeg, Akelei, krokus, toverhazelaar, amandelboom, viooltjes, blauwe druifjes en de de gele en ros, cyclamen.