[Centraal]Bokkers op de woningmarkt!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

manzano

Re: [HK]Bokkers op de woningmarkt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 18:09

Haha dat is wel heel leuk ja!

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 18:10

Ik wil later buitenaf wonen en buren met een "pensionstal" en weides waarop ik uitzicht heb ;)
Paarden wel aan huis, maar ook op een pensionstal. Lijkt me heeeeeerlijk :))

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 18:14

Ik zie het nog niet. Maar ik wil de keuken dus zodanig, dat ik met een kop thee zo op de wei kan kijken. :j
Ik heb één pony op pension staan. de andere 3 zijn van ons. Dat klinkt al aardig hoe je het zou willen hebben. :D 't Geeft wel extra werk, maar ik zou het niet willen missen.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 18:17

pmarena schreef:
Nee , zie je nergens paarden vanuit huis ?

als ze in de voorwei lopen wel vanuit de keuken, maar tussen huis en de paddock en andere wei staat de stal.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 18:18

ik vind ook juist het voeren en verzorgen fijn, niets zo heerlijk als zorgen dat ze er fijn bijstaan in schoon stalletje, met een bak vol wortels en een arm, goed hooi

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 18:19

Daar heb ik dus ook naar gezocht : mogelijkheden van een huur van stalling of weiland naast een te koop staand huis , om toch betaalbaar het paardje "aan huis" te kunnen houden , en dat is gelukt :j

We hebben hier eigenlijk alleen vanuit het kantoortje echt zicht op de knollies. En dan moeten ze toevallig maar net voor het raam gaan staan :P

Helemaal achterin de kamer zit een buitendeurtje , die zit naast / achter de bank dus daar kijk je alleen doorheen als je er echt naartoe loopt en er voor gaat staan :P

Vanuit de keuken moet je ook echt jezelf omdraaien vanaf het aanrecht en dan bukken om onder de gordijntjes door te kijken of ze toevallig net voor de stal staan....dan zie je ook. Dus dat gaat ook niet echt spontaan :P

Wel irritant trouwens dat Rena het daar ook al in de gaten heeft , dan ben je amper wakker , doet de deur naar de keuken open , kijkt onder het gordijntje door...en sta je alweer in dezelfde enthousiaste snoet te kijken als op bovenstaande foto :D

Dan kun je ook niet meer met goed fatsoen nog even een half uurtje op gang komen voordat je gaat voeren , als je eenmaal "gespot" bent :P

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 18:23

fokfanaat schreef:
ik vind ook juist het voeren en verzorgen fijn, niets zo heerlijk als zorgen dat ze er fijn bijstaan in schoon stalletje, met een bak vol wortels en een arm, goed hooi

Dat doe ik nu op stal ook..... ik hoef alleen niet elke dag om 7uur naast m'n bed te staan om te voeren ;)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 18:24

fokfanaat schreef:
pmarena schreef:
Nee , zie je nergens paarden vanuit huis ?

als ze in de voorwei lopen wel vanuit de keuken, maar tussen huis en de paddock en andere wei staat de stal.

Hebben wij dus ook , dat je ze zelden ziet staan :')

Ja , als ze je nodig hebben dan weten ze je wel te vinden :P

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 18:28

manzano schreef:
fokfanaat schreef:

Dat doe ik nu op stal ook..... ik hoef alleen niet elke dag om 7uur naast m'n bed te staan om te voeren ;)

dat is ook maar net hoe je ze heb staan, en ook hoelaat ze gewend zijn. ga ik met de fokmerries ook echt niet doen hoor.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 18:30

Nee ok das waar. Maar als je ook op tijd naar je werk moet doordeweeks dan zit je daar in het weekend ook weer mee.
Vind niet dat ik het dan kan maken om ze te laten wachten tot 11 uur ofzo.

Maar ik ben ook gewoon te veel gesteld op m'n dagjes weg/korte vakanties etc.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 18:32

O mij interessert het echt helemaal niks hoe laat ik ga voeren hoor , ik doe absoluut niet aan vaste tijden....krijg je alleen maar vervelende paarden van als het een keer niet lukt :P

Ze krijgen hier gewoon wanneer ze aan de beurt zijn , regelmatig ook pas 's middags...

Beesten hebben onbeperkt hooi tot hun beschikking en dat schepje brokjes dat prakken ze er dan gewoon tussendoor als het zover is :P

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 18:35

Ja maar op zo'n manier zou ik mijn paarden dan weer niet willen houden :o
Is persoonlijke voorkeur denk ik......

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 18:40

Uiteraard :j

Ik hou niet van het te truttig doen met hele dag- en week-schema's.

Wil een paard zoveel mogelijk paard laten zijn , dat vind ik het leukste voor de dieren en mezelf...de boel lekker een beetje ontspannen houden :)

Als ze de hele dag rond kunnen struinen en gras of hooi kunnen eten , dan maakt het voor de dieren geen snars uit wanneer ze dat driekwart schepje brokjes krijgen :)

Ik geef het ook op verschillende plekken. De ene dag wel Lucerne , andere dag niet... (als ze op de wei gelopen hebben) , moet wat ruimte zijn voor afwisseling hoor :)

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 18:53

Wij zijn echt omsingeld door paarden :D , ik werk aan huis en zou het echt nooit meer anders willen (paarden op pension).

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 23:17

Als ik de paarden aan huis kon houden (dus zo'n huisje kopen) dan had ik dat gedaan. Maar ze staan bij pa en ma en dat gaat ook prima. Plus dat het natuurlijk een stuk goedkoper is :P

Ma en pa helpen met voeren en af en toe buiten/binnen zetten .Verder doe ik alles... Vind het heerlijk om met de paarden bezig te zijn. De tijd op een stalling vond ik maar niets. Nadeel is dat je niet 'ff' een weekendje weg kan of op vakantie.

Ik ben absoluut van op tijd voeren, wil nl zelf ook op tijd mijn eten op tafel hebben :D En dan heb ik het niet over eens een uurtje of wat dan ook later, want dat gebeurt bij ons ook wel eens.

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 23:22

manzano schreef:
fokfanaat schreef:

Hoefde ik ook al niet. Ze wilden de wei niet af komen!! Dat scheelt dan weer. _O-
Gewoonlijk staat mijn lief altijd zo vroeg naast zijn bed. Maar het is idd maar net wat je ze aanwent. Mijn moeder voerde de paarden altijd om half 9 en dat vonden ze ook best.

Ik heb hier wel vaste tijden, maar als ze vertikken om van de wei te komen, dan missen ze de brok. Er moet natuurlijk wel een reden zijn om te komen eten. Daarbij komt, dat mijn Sam meer brokken nodig heeft dan de Dartmoor van mijn dochter. En laat die laatste nou denken dat ie meer nodig heeft. :P Dus wij voeren ze alleen brokken op stal. Normaliter komen ze altijd 's avonds binnen om te eten. :Y) Als ze er dan geen zin in hebben, dan zal het wel niet gewenst zijn. Ik moet er wel bij zeggen dat ze op de wei nog voldoende te eten hebben staan. Ik heb er 3 die niet van de wei af lopen, maar schommelen. Van 1 zou je bijna denken dat ie moet bevallen, alleen is ie ruin. :P

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 23:33

Paarden aan huis is uiteindelijk wel een droom van mij. Maar dan wel met een kerel met een goede baan voor de centjes. Zelf speel ik dan wel voor hypotheekadviseur voor een uur of 24 per week. Kan ik de rest van de tijd mooi 'huisvrouw' zijn :))

Maar nu? Moet er niet aan denken := Werk 36 uur per week en als alleenstaande komt 'het huis' ook op mij aan. Tel daarbij de gewone zorg voor m'n twee paarden en twee bloedjes van cavia's op, sociaal leven etc en ik zou niet weten waar ik de tijd vandaan moet halen := Bovendien moet ik een kerel met een best inkomen treffen wil ik ze kunnen houden zoals ze nou gestald staan. Flynn 24/7 in een gemengde groep en Jes in de winter 's nachts op stal zodat ze niet dag en nacht in het zeikweer van de afgelopen tijd staat met haar artrose pootje. Goede bak, bos begint achter de stal en gezellige stalgenoten. En dat voor een meer dan redelijke prijs. Nee hoor, ik entertain thuis alleen m'n cavia's voorlopig. Daar heb ik meer dan genoeg werk aan :=

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 23:46

Ik ben zoals Berdien, wel dromen, maar altijd op mezelf aangewezen geweest dus dat resulteerde bij mij in 2 hoog en paarden op een betaalbaar pension.
Ik héb nu een kerel maar rijk... neh :+ en ik ben het type niet om

- een flitsende carriere te hebben en in mijn eentje effe een boerderij te kopen
- als decoratie bij een rijke vent te dienen (ik ben te lastig)

Dus ik doe het maar met wat ik heb :+

Naar Oostvoorne of Drenthe verhuizen is dan ook weer geen optie. Ik héb nu een vent met een baan, maar als we daarheen verhuizen niet meer := die baan dan.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 23:48

Ach, ik woon nu al in Groningen en paarden staan in Drenthe. Dat is het probleem niet :))
En lastig... he, er is een reden waarom ik mijn casa alleen (oké, en met Zazou en Mufasa :') ) woon _O-

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 00:20

Ik heb er een gevonden die het uithoudt... voorlopig :')

Groningen stad is leuk! Ik heb een vriendinnetje daar wonen maar vanwege de afstand (en druk... met het nieuwe huis) kom ik daar écht te weinig :\

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 10:34

Rijke kerel heb ik ook niet, alhoewel hij voor een startende hbo'er een heel goed salaris heeft voor onze begrippen (in het oosten).

Rijke kerel is handig, maar dan moet ie wel zijn centjes aan de paarden uit willen geven. Anders schiet het nog niet op.

Wat betaal je aan stalling in Drenthe en Groningen?

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 11:09

Ik betaal voor beide paarden samen (eentje 24/7 op stal en eentje in de winter 's nachts op stal) €250,- Dat is inclusief stro/hooi/muesli voor m'n merrie en ook inclusief onbeperkt goed ruwvoer voor m'n ruin.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 12:50

Nicolletje schreef:
Ik ben zoals Berdien, wel dromen, maar altijd op mezelf aangewezen geweest dus dat resulteerde bij mij in 2 hoog en paarden op een betaalbaar pension.
Ik héb nu een kerel maar rijk... neh :+ en ik ben het type niet om

- een flitsende carriere te hebben en in mijn eentje effe een boerderij te kopen
- als decoratie bij een rijke vent te dienen (ik ben te lastig)

Dus ik doe het maar met wat ik heb :+

Naar Oostvoorne of Drenthe verhuizen is dan ook weer geen optie. Ik héb nu een vent met een baan, maar als we daarheen verhuizen niet meer := die baan dan.

Wat wil je bereiken met naar Oostvoorne verhuizen dan :P

Huizen zijn stikduur in Oostvoorne. Al die Rotterdammers komen de huizen weg kopen...

Wij zijn een eiland lager gegaan :)

En de mensen van een eiland lager gaan dan weer richting Zeeland of Brabant omdat het daar goedkoper is , die mensen gaan weer richting België en Limburg omdat het daar goedkoper is...en zo duwt iedereen elkaar weg :=

Je kunt altijd zoeken naar een leuk betaalbaar huisje met uitzicht op wei / pension waar je paard staat , ik kan het iedereen aanraden hoor.
Ook voor ons is een boerderij niet haalbaar :)

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 13:35

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 13:41

Ja , zulke huisjes voor een dergelijke prijs zijn ZEER bizar zeldzaam in Oostvoorne , wanneer je je in zoiets gaat verdiepen is het OF een recreatie-woning OF een afbraakpand :P

Er wordt dan puur de grondprijs gevraagd...en dan moet je eerst dat huis er nog af rossen en het hele vergunningen-gedoe doorlopen :P

Maar zoiets is echt enorm zeldzaam voor die prijs :j

Normaal beginnen de simpelste rijtjeshuisjes rond die prijs :P