Gas en elektra prijzen, beste oplossing *wanhopig*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ogidni

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-23 13:00

simongek schreef:
pmarena schreef:
Oh nu jullie het zeggen, daar had ik nog niet eens bij stilgestaan eigenlijk. Maar hier duurt het de laatste week ook eeuwig voordat de opgehangen was een keer droog is :=

Ik zet er nu een ventilator op. Scheelt aanzienlijk.

Buiten hangen zet hier geen zoden meer aan de dijk. Blijft nat.

Dan zou het wel een ventilator met warme lucht moeten zijn hier, de ruimte waar mijn was hangt is ook mijn werkkamer.

Buiten hangen is hier (flat) niet echt prettig aangezien ik ook in de omgeving van Tata woon

mavantos

Re: Gas en elektra prijzen, beste oplossing *wanhopig*

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-23 13:21

Je hebt luchtontvochtigers met een speciale wasdroog functie.

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-23 13:23

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-23 13:27

Hier hangt de was eigenlijk nooit buiten. Altijd binnen onder het houten bruggetje van de katten, of aan een droogrek aan de deur.

koeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-23 14:22

Thrive

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-23 14:46

Hier ook goede ervaringen met een luchtontvochtiger en de was snel laten drogen. Wij hebben een Auronic en daarmee is de was in een halve dag droog, terwijl het anders inderdaad een paar dagen duurt. Het helpt ook goed tegen de hoge luchtvochtigheid in kamers waar we niet of weinig stoken. En hoe droger de lucht hoe sneller deze opwarmt, dus het scheelt ook nog weer iets in stookkosten.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-23 17:05

Cer schreef:
Gezien ik geen droger heb, en was in huis droog, en zuinig doe met stoken, droogt de was van geen kanten en wordt het soms vochtig in huis.
Nu dacht ik dat een electrisch droogrek misschien een oplossing is.. zijn er mensen die dat hebben?

Want drogen voor een IR paneel schijnt niet goed te werken? Ik dacht ook nog aan een zuinige electrische kachel voor in de kamer waar de was staat en dan even aanzetten... Iemand een handig idee?

Vochtig huis is voor meer dingen slecht dan enkel wanneer is mijn was nu eens droog. Ik heb nu een losse digitale thermometer die ook luchtvochtigheid meet. Bij te hoog gaat de kachel langer en soms iets hoger aan, maar ivm droogstoken stook ik eerste keer/keren wel eens een nacht door, dus zo 24-36 uur aan een stuk (gas). Als ik enkel af en toe net an een uurtje zou stoken weet ik niet hoe vochtig dit huis zou blijven en of huis wel warmte vasthoud in de muren. Gisteren bleef kachel uit, nu aan ivm bezoek ook, maar het was nog 16.5 in huis.
Denk dat anders stoken of een vochtvreter meer rendement geeft, zeker omdat te vochtig meer problemen geeft dan enkel natte was.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-23 17:08

nou ja het huis wordt vochtig vanwege de natte was.. dus als ik dat kan beperken (zonder een droger te kopen) dan wordt het huis ook minder vochtig (zo redeneer ik dan :) )
vandaar oplossingen om was makkelijker te drogen.
Verder valt t wel mee denk, want ik droog al jaren was in huis, alleen nu ik sinds vorig jaar aanzienlijk minder stook, wil ik voorkomen dat t huis last krijgt van de was, zeg maar :j

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-23 17:33

Ik ben hier ontzettend blij met de nieuwe droger die Coolblue vanmorgen naar binnen rolde :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-23 20:38

Cer schreef:
Gezien ik geen droger heb, en was in huis droog, en zuinig doe met stoken, droogt de was van geen kanten en wordt het soms vochtig in huis.
Nu dacht ik dat een electrisch droogrek misschien een oplossing is.. zijn er mensen die dat hebben?

Want drogen voor een IR paneel schijnt niet goed te werken? Ik dacht ook nog aan een zuinige electrische kachel voor in de kamer waar de was staat en dan even aanzetten... Iemand een handig idee?

Wat is er mis mee om een droger aan te schaffen?
Je bepaalt toch zelf wanneer je hem aanzet?

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-23 20:52

Zeg ik ergens dat er wat mis mee is of dat ik niet kan bepalen wanneer ik m aanzet? Ik zie niet helemaal wat je bedoelt :)

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-23 21:36

Cer schreef:
Zeg ik ergens dat er wat mis mee is of dat ik niet kan bepalen wanneer ik m aanzet? Ik zie niet helemaal wat je bedoelt :)

Je kan beter een droger aanschaffen dan een elektrisch droogrek of IR paneel. Droger werkt top en ik gebruik hem alleen op dagen dat ik de was niet snel genoeg droog krijg.

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-23 22:42

Ik heb een mobiele airco, die trekt ook vocht uit de lucht.
Mss dat ik hem als test eens een keer ga gebruiken.
Heb toch nog genoeg kwh's over van de zonnepanelen dit jaar.
Ze ik gelijk de hydrometer er bij om te testen :)

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-23 03:29

Ik heb een droger, maar veel was stop ik daar juist niet in. Slijt toch sneller of raakt toch uit vorm. Gebruik hem bijna alleen maar voor handdoeken en beddengoed.

Dus hier ook gewoon kleding die er langer over doet nu qua drogen.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-23 06:13

Ik heb geen plek voor een droger .. en zoveel was heb ik ook niet met mn 1persoonshuishouden…

Een ir paneel of electrische kachel kan ik ook nog gebruiken om te verwarmen, beetje win win dacht ik.
En een lucht ontvochtiger is ook handig na t douchen, gezien mijn douche ruimte geen raam ofzo heeft :j
Misschien een combinatie van die twee dingen

karrij

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-23 06:18

MyWishMax schreef:
Ik heb een droger, maar veel was stop ik daar juist niet in. Slijt toch sneller of raakt toch uit vorm. Gebruik hem bijna alleen maar voor handdoeken en beddengoed.

Dus hier ook gewoon kleding die er langer over doet nu qua drogen.

Plus dat de meeste kleding niet eens in een droger mogen.
Hier wordt ook alleen beddengoed en handdoeken ,theedoeken ed door de droger gehaald.
Rest ook aan de waslijn boven op de overloop. Misschien is zo'n ontvochtiger ding ook wat voor ons, ga me er eens in verdiepen

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-23 07:06

Ik stop alle kleding in de droger en dat gaat eigenlijk prima. Doe ontzettend lang met mijn kleren en merk niet dat het dan sneller slijt.
Ook kleding waar op staat dat het niet mag, gewoon de droger in.
Tegenwoordig heb je warmtepompdrogers, die drogen veel koeler als de oudere en dat gaat prima.

Alleen wol durf ik niet aan.

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-23 07:25

mavantos schreef:
Je hebt luchtontvochtigers met een speciale wasdroog functie.

Klopt, wij hebben ook een luchtreiniger die tegelijk ontvochtigen kan waar een wasdroogfunctie op zit.
Clean Air Optima, heel blij met dat ding.
Als ik nu een stoffen stoel heb moeten schoonmaken is die echt binnen een dag weer goed droog.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-23 08:39

Ik ga daar ook eens over nadenken. Lijkt me sowieso een goed idee met ruimtes die ik niet of weinig verwarm en enkel glas. Is sowieso een vochtig huis in de winter en kan het niet betalen om het zo te stoken dat overal vocht weg is.

Vroeger deed ik meer in de droger, maar ging echt achteruit. Alleen de handdoeken dus nog (dan blijven ze tenminste zacht haha) en beddengoed want daar heb ik geen ruimte voor om op te hangen.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-23 08:45

hier ook alleen sokken, handdoeken en beddegoed in de droger en na isolatie en vooral verwarmen met airco loop ik er ook tegenaan dat mijn was slecht droogt. Ik heb een elektrisch rek en een luchtontvochtiger gekocht en dat gaat een stuk beter zo. Nog niet optimaal, maar krijg nu die hoodies van e kinderen wel weer droog

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-23 08:52

Ik ben nog niet zo lang geleden overgestapt van mijn oude droger naar een warmtepompdroger. Het verschil is enorm, de kleding blijft prima in de warmtepompdroger. Ik heb een hekel aan overal was in huis.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-23 09:01

Wij hebben een hele goede droger met wolprogramma en alles. Maar daar gaat eigenlijk alleen het lompe spul in. Handdoeken, beddengoed, spijkerbroeken en broeken en shirts / truien / overhemden die al eerder in de droger geweest zijn.

De meeste kinderkleding doe ik er niet in, tegen krimpen / slijten / vervormen.
De wolletjes niet, ook weer vanwege vervormen. Ik hoef geen brede korte truitjes enzo :=

Voor de wollige sokken vind ik het wolprogramma wel handig, of als je een keer een trui ofzo hebt die toch groot zat is waardoor het wat korter opdrogen niet zo'n ramp is :)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-23 09:40

Hier ook geen droger. Was hang ik op een droogrek.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-23 10:13

Ik doe ook alleen beddengoed en handdoeken in de droger. Kleding hang ik gewoon op een rek. Ik merk niet dat het lang duurt voor het droogt.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-23 14:04

Ik doe ook niet alles in de droger, wol sowieso niet. Hier in Spanje is het ook zelden nodig en heb ik buiten volop ruimte. Maar in ons appartement in Nederland doe ik t-shirts en broeken ook gerust in de droger. Ook overhemden, maar die laat ik niet helemaal drogen.