tita schreef:Als je zorgtoeslag ontvangt ondanks 2 banen dan…… is het sowieso geen vetpot dan heeft het niks te maken met hoe je het regelt.
Maar dan blijf je onder bepaalde belastingschijven.
Ik verdien inderdaad heel slecht, oftewel net als veel mensen gewoon minimumloon, maar je krijgt pas vanaf 31.000 brut per jaar geen zorgtoeslag meer, dus moet wel heel dik gaan verdienen wil ik daar geen recht meer op hebben.
En je moet nog meer verdienen wil je over de belastinggrens gaan. Ondanks dat ik daar bij lange na niet overheen kwam kon ik bij mijn werkgever enkele jaren geleden toch echt 50% belasting van de vakantie uren afdragen. Mijn loon was toen rond de 22.000 bruto per jaar op basis van 40uur per week en uitbetaling vakantie uren en vakantiegeld. Nu ik minder uren werk per werkgever, laat ik de vakantie uren daar gespreid bij uitbetalen, dat doe ik al 3 jaar en daar hoef ik geen extra belasting overheen te betalen, heb hier toen specifiek navraag naar gedaan, anders wou ik het inderdaad liever in tijd . En ik verdiende afgelopen jaar bruto zelfs iets meer, dus dat had geen invloed.
Ons belastingsysteem is echt immens ingewikkeld, snap er 9vd 10 keer geen zak van, maar dit heb ik echt goed uitgezocht voor ik hier voor koos, want volle belasting over je uren moeten betalen is inderdaad echt zonde, dan blijft er niks over. En belastinggeld terug moeten betalen is mij ook een keer overkomen, dus dat gebeurd me ook niet meer.