Kamerplanten asiel

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mand

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 12:11

Meestal spuit ik op woensdag en geef ik water op zaterdag :D

Fearn

Re: Kamerplanten asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 12:24

Leuk om te lezen hoe/hoeveel iedereen water geeft :D

Ik doe alle niet-vetplanten 1x per week in een badje, en ik sproei ze 2 a 3 keer per week.

Behalve mijn 2 varens, die moeten continue vochtig blijven dus die zet ik om de dag in een bakje water. Ik was eentje iets te lang vergeten water te geven, hij had het bakje binnen 10 seconden leeg :') maar je ziet dat dan ook gelijk, de blaadjes worden dan zielig etc.

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 12:31

Ik heb nu alle planten ingevoerd, wat een werk :D

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 12:52

Hier geven de zebraplant en spathyphillums heel duidelijk aan wanneer ze dorst hebben en dan loop ik gelijk een rondje met de gieter om alle andere planten ook te voorzien van een plens water.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 12:56

Dat is handig, zo’n app. Ik doe het nu vooral op gevoel. Heb meer graag vochtige aarde planten dan die liever wat droger willen staan, die laatste geef ik dan wel een grote plens en dan wacht ik weer tot de aarde heel droog is voor de volgende plens. En die goedkope terra potten zijn mijn redding bij te veel water geven.

Geef ook altijd lauw water.

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 13:20

Ik had te weinig plek voor alle plantjes die ik laatst gekocht had dus heb eindelijk het houten rekje opgehangen wat al een paar maanden klaarstond zodat ik weer wat kwijt kon. Misschien moet ik nu geen nieuwe planten meer kopen haha.

Ik geef sowieso teveel water kom ik iedere keer met verpotten achter... dus ga nu extra goed opletten. Sommige planten staan of hangen ook zo hoog dat ik er niet bij kan om te voelen, nu dus toch maar krukje erbij pakken.

ZoeyDercks

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 14:29

Een deel van mijn planten :+

Livistona, Coffea Arabica, Ananas
Afbeelding

Peperomia Raindrop, Calathea Makoyana, Musa, Calathea Ornata
Afbeelding

Asparagus, Peperomia Rotundifola x2, Chinees lantaarntje
Afbeelding

Peperomia Obtusifolia, Varen, 3x Musa :+
Afbeelding

Links 3 White Fusions, Peperomia Rotundifolia, Calathea Bluegrass, Nephrolepsis Varen, Arecapalm
Afbeelding

Mega Arecapalm, Peperomia Rosso, Lantaarnplantje, Fittona, Calathea Freddy, Calathea Burle Marxii Amagris & 2 stervende Pannenkoekjes
Afbeelding

Verder heb ik nog een Pilea Glauca, Peperomia Watermelon, nog een Peperomia Obtusifolia, Calathea Burle Marxii, en een Callisia Turtle. :=

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 15:17

Mooie collectie!

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 15:24

Sterkte met niet weer nieuwe halen corinep. :D

Mooi collectie inderdaad. :j Die Ananas is cool! En de Burle Marxii staat nog op mijn verlanglijst. <3

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 17:23

Jis_ schreef:
Sterkte met niet weer nieuwe halen corinep. :D

Mooi collectie inderdaad. :j Die Ananas is cool! En de Burle Marxii staat nog op mijn verlanglijst. <3

Ach met mijn manier van water geven gaat er ongetwijfeld vast nog wel wat dood.

Het probleem is dat ik de laatste keer een paar plantjes door midden heb gedaan omdat ik ze toch wat groot vond. Dan heb je er opeens een stuk meer. Nog steeds geen pot gevonden voor 1 plantje... Overweeg een pot die ik al heb te verven met restje muurverf maar vorige keer viel het resultaat mij toch tegen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 17:35

corinep schreef:
1 van mijn nieuwe plantjes, heeft even geduurd voor ik voor die plek een mooie pot en plant had gevonden, verschillende kleurtjes en soorten uitgeprobeerd maar ben er zo blij mee hoe het nu staat :D.

[ [url=m/vzfV6Y.jpg]Afbeelding[/url] ]

Volgens mij had ik deze nog niet laten zien, heb m al even, hij groeit super goed en vind m erg mooi, de hanger heb ik zelf geknoopt, de kralen waren van een moederdagcadeautje(ketting met houten kralen en pasta).

[ [url=m/jpy6vK.jpg]Afbeelding[/url] ]

En deze plant ook erg blij mee, er vielen van de week wel een paar blaadjes van de onderkant af helaas. Iemand enig idee hoe dat komt? Je kan het niet zien maar er komen bovenop al weer nieuwe bladeren aan :D.

[ [url=m/mR3d3w.jpg]Afbeelding[/url] ]

Oh die tweede vind ik ook heel leuk! :D

Macs schreef:
Van de week planten bij tuincentrum gekocht, super goed geïnspecteerd op luis.
En jawel, vandaag trips ontdekt. How?? Ik word echt gek van alle soorten luis op mijn planten. Wat doe ik verkeerd?

Ik wil je niet ontmoedigen, maar wij zijn ruim een jaar bezig geweest om onze trips te bestrijden.. Nu eindelijk er van af *klopt af* :')

Wij hebben een vochtigheidsmeter waarmee we checken en natuurlijk ook gewoon zelf voelen hoe en wat. Mijn planten op mijn kamer sproei ik dagelijks, zeker mijn calathea's en mijn klimop, want die klimop is heel gevoelig voor spint..

Ik net de aangevroten stekjes in potjes gezet in de hoop dat ze groot worden. Nu moet ik zeggen dat er echt wel een mega stek bij zat! Nu staan ze wel cat proof :D

Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 19:01

<3

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 21:01

Leuk Fading! Dat komt wel goed zo zonder de katten er bij.

Ik heb een draakje binnen gekregen, met de nadruk op je. := Heel leuk zo'n inimini, 2 blaadjes en een scheutje, hoop dat ik hem groot ga krijgen.
Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 21:03

Prachtig!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 21:30

Ja hij staat op een kamer waar de kat niet mag komen dus dat komt wel goed! Morgen de nieuwe stekjes op water zetten en die in 't voorjaar verpotten :)

Oh heeeeel gaaf die dragon <3
Ik vind het altijd leuk om van stekjes foto's te maken om ze later vol trots te kunnen vergelijken haha :+

Ons monstera blad is er bijna, zegt m'n huisgenootje net ja het voelt net alsof ons nieuwe kind er bijna is. Haha :}

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 21:36

Wat een lief draakje, Jis!

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 21:59

Heel blij mee ja. :D

Leuk idee! morgen gaat draakje naar de lichte kamer boven en dan maak ik nog een foto en dan na een paar maanden weer.

Nou inderdaad :)) zo blij kun je zijn met nieuw blad, ontdekte gister nog 2 nieuwe bij mijn grote Monstera. Ook Monkey, Maranta en Orbi gaan hard.

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 12:03

Ik kom weer even binnen vallen.
Kijk mijn plant ( geen idee hoe die heet maar wilde m met jullie delen)
Elke avond doet die zijn blaadjes omhoog :+:

Let niet op de zooi. Iets met thuis werken in een klein huis :+

Overdag:
Afbeelding

Avond:
Afbeelding

En ik weet dat t vaker voorbij is gekomen. Maar die fruitvlieg achtige dingen wat kun je daaraan doen? Wordt er helemaal gek van nu ik thuis zit...

Edit: ik geniet echt mee van al jullie verhalen. Ik heb zelf ook veel stekjes en ben ook intens gelukkig met nieuwe blaadjes :')
Kan wel foto's maken weer indien interesse haha

ZoeyDercks

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 12:16

Die fruitvliegjes zijn meestal rouwvliegjes... Ik heb een laag kaneel poeder op alle potgrond gedaan. Als dat niet genoeg helpt bestel ik aaltjes.
Je plant is een Maranta Leuconeura Fascinator volgens mij.

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 12:56

kaneel poeder, dat heb ik in huis, dat kan ik inderdaad wel proberen!

Edit: doe je gewoon poeder of moet je nog iets speciaals daarmee doen? Kom op internet iets tegen over gekookt water, drap ed?

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 13:16

Leuk om te zien wendy, meer foto's van jouw planten ook leuk. Door dat bewegen worden ze ook living plants genoemd. De Maranta is gelijk aan de Calathea.

Mijn Calathea die voor de schuifpui Noordkant stond, nu te koud heb ik verplaatst naar 4 meter van raam Zuidkant, maar nu sluit ze haar bladeren niet meer en hangen veel meer, geen water te kort, maar of ze happy is daar. Schuifpui gaat te vaak op en voor katten en gewoon een te koude plek nu.

krijgt nu ook een paar uur een klein zonnetje. Denk dat ik hem weg moet halen daar. -O-
Zie wel net 2 nieuwe scheuten.

Afbeelding

Deze achter de Musa, maar toch ook een sprietje zon soms, sluit wel in de avond.

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 13:31

wendy1987 schreef:
kaneel poeder, dat heb ik in huis, dat kan ik inderdaad wel proberen!

Edit: doe je gewoon poeder of moet je nog iets speciaals daarmee doen? Kom op internet iets tegen over gekookt water, drap ed?

Ik had zo'n vliegenspray. Die spuit je dan op je raam en dan vallen 6 weken lang alle vliegen dood neer. Vet ongezond spul natuurlijk. En een heel slecht idee om dat op de aarde van je planten te spuiten, want daar is het niet voor bedoeld.
Dus dat heb ik gedaan. :Y)

Einde verhaal: mijn rouwvliegjes zijn exit
En mijn planten....? Die doen het nog steeds fantastisch.

ZoeyDercks

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 13:50

Ik heb gewoon een laag poeder op de potgrond van al m'n planten gedaan :D

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 16:46

Ga ik ook gewoon wat poeder strooien overal. Wordt leuk avond klusje! :')
Zal eens kijken voor foto's binnenkort :D

ZoeyDercks

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 17:50

wendy1987 schreef:
Ga ik ook gewoon wat poeder strooien overal. Wordt leuk avond klusje! :')
Zal eens kijken voor foto's binnenkort :D

Leg de doekjes maar klaar, uit ervaring weet ik dat de helft erlangs gaat :')