[Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 14:44

28 december is bijna Aman! :# :#

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 14:47

Balen djuulsie :\

Ja, 28 december komt heeeeeel snel dichtbij :oo

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 14:49

Jammer djuulsie.

Spannend Shanna. Ik duim voor jullie :)

Wij krijgen volgende week de sleutel.. voelt nog heel onwerkelijk :+

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 15:37

Prairy schreef:
Tipje: Bananendozen zijn gratis en véél steviger dan verhuisdozen :+ En makkelijker te stapelen ook.

Bananendozen hebben wel een irritant gat onderin en bovenin. :+
Verhuisdozen van de Action zijn fijn, ook stevig en 1 van de goedkoopste. Ons setje verhuisdozen heeft al 3 verhuizingen doorstaan en zijn allemaal nog supergoed. Deze dozen zijn ook fijn te vouwen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 15:42

Ik ben wel blij dat we zo snel iets gaan horen, ik kan helemaal niet tegen de stress van niks horen :')
Ik ga bewust nog niks inpakken, dan is de klap als het hem niet gaat worden minder hard. Kennissen van mij willen ook verhuizen en daar is nog geen zicht op hoelang dat gaat duren en toch hebben die al de hele boel in dozen staan. Opzich ook wel handig, maar voor mijn stress-level zou dat niet zo fijn zijn :+
Het inpakken is tenslotte met 2 dagen wel gedaan, uitpakken duurt langer!
Wel goed om te weten dat de verhuisdozen van de action goed bevallen! Ik dacht al op marktplaats verhuisdozen te gaan zoeken ofzo?

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 15:52

Wij zijn ondertussen al 4x verhuisd denk ik, en zweren bij bananendozen, er ligt toch een stuk karton in onderin.

Inpakken in 2 dagen vind ik wel heel optimistisch hoor :+ Je hebt echt veel meer troep als je denkt meestal. Als je toevallig een kamer over hebt, kun je die bijvoorbeeld inrichten als dozen kamer, dan staan ze niet in de weg en kun je alvast dingen inpakken die je niet echt nodig hebt (of dat gewoon weggooien :P). Vergeet niet erop te zetten wat erin zet, of maak een lijstje wat er in de doos zit en nummer ze bijvoorbeeld. Dan kun je ze ook makkelijker hergebruiken :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 15:58

Bij onze vorige verhuizing kregen we rond sinterklaas de sleutel, moesten overal nog behangen/ vloeren leggen/ trap schuren en schilderen enzo, en inclusief alles in en uitpakken en vloeren uit het oude huis halen om in het nieuwe huis te leggen, toen waren we voor de kerst nog over en uitgepakt.
Maar dan was mijn dagtaak gedurende 2 weken ook echt alleen maar klussen en verhuizen.
Dit keer zal er wel meer moeten gebeuren in het nieuwe huis wat ik niet allemaal zelf kan doen (zoals stucen), maar ik wilde eigenlijk niet langer dan een maand dubbele kosten hebben. Moet te doen zijn lijkt me! :D

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 16:02

Ik hoef gelukkig niks te doen. Maar inpakken moet ik wel helemaal alleen doen en heb er alleen maar 1 of 2 dagen in het weekend voor ivm veel uren werk momenteel.
Dus dat is stiekem toch wel stressen :+

knetterhard

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 16:15

Iedereen gefeliciteerd! En succes alvast Amanda!

Vrijdag hebben wij een bod gedaan en we hebben nog steeds niks gehoord. Is het handig om te wachten of zou ik er achter aan bellen? Ik wil niet opdringerig overkomen :+

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 16:17

Had je een termijn op je bod gezet?
Aan de andere kant, het weekend zit er tussen, dus grote kans dat je vandaag of morgen bericht krijgt.

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 16:21

Prairy, ivm het bod: nee klopt. Ze kunnen er over gaan.
Maar het is eerder om te voorkomen dat ze het eerst niet aanvaarden, even wachten of er andere kopers/ kapers zijn en als dat niet zo is, het alsnog aanvaarden.
Dan zitten wij er wel aan vast, en nu niet.

Uiteraard kan er altijd over verlenging gesproken worden ook. Er is een heel goed contact met de verkoper, in die zin zelfs dat we het bod persoonlijk zullen gaan afgeven.
En ook omdat het uit de hand te koop is, er zit geen makelaar tussen.

knetterhard

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 16:25

Nee dat niet, ik wist ook niet dat er zoiets bestond. We hebben al een tegenbod gehad en daarna gelijk een tegenbod uitgebracht. Dus eigenlijk is het ons tweede bod :).

Tijd kan soms lang duren haha :+
Vooral met dit soort dingen :).

Zijn er trouwens nog mensen die verstand hebben met de kosten van funderingsherstel? Het gaat om ongeveer 35m2

We laten dit namelijk direct uitvoeren mocht het huis doorgaan.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 16:51

Ugh... Er komt geen einde aan := Gisteren kregen we een mailtje dat ons bod voor de vraagprijs "voor haar oké" was, maar ze wou het nog even voorleggen aan haar broer (die eigenaar is van een studio is op de onderste verdieping, niet van het gedeelte dat wij effectief zouden kopen). Nu plots een mailtje dat haar broer andere mensen de kans wil geven tot volgende week maandagavond, met haar excuses erbij.

Ik baal er best van, ook al is het niet verloren. We hadden ons bod tot dinsdagochtend gezet omdat ze tem komende zondagavond op vakantie is. Nu vind ik het zo stom om nog een week te moeten wachten of die mensen al dan niet over ons bod heen gaan. We waren net zo blij dat ze had gezegd dat het verkocht zou zijn aan de eerste die de vraagprijs biedt.

Heb haar maar meteen geantwoord of die mensen over de vraagprijs heen zouden gaan, maar ik verwacht niet echt dat ze daar meer over zal zeggen.

Nog een week geduld dus -O-

knetterhard

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 17:33

Wat banketstaaf zeg Yasmine.. In mijn ogen is een afspraak ook echt een afspraak..

Wij hebben weer net een goed tegenbod ontvangen :) Hiermee willen we akkoord gaan, alleen de verkoper wil 6 maanden nog in het huis blijven wonen..
Ik dacht er zelf aan om vanwege de lange tijd een lager bod te doen en als het sneller kan dan het tegenbod te accepteren.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 17:36

Rot Yasmine.. als je het heel erg graag wilt hebben zou ik wachten maar je wordt erg duidelijk tegen elkaar uitgespeeld.

knetterhard, weet je ook wat de reden is? Is er wel een mogelijkheid om eerder te vertrekken? Dat is goede info voordat je een lager bod doet. :)

knetterhard

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 17:42

Selka schreef:
Rot Yasmine.. als je het heel erg graag wilt hebben zou ik wachten maar je wordt erg duidelijk tegen elkaar uitgespeeld.

knetterhard, weet je ook wat de reden is? Is er wel een mogelijkheid om eerder te vertrekken? Dat is goede info voordat je een lager bod doet. :)

De verkoopster wil rustig oriënteren voor een ander huis.. (Op zich niet ons probleem natuurlijk) :)

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 17:48

Ik heb haar geantwoord dat we ontgoocheld zijn, omdat er gecommuniceerd was dat het huis verkocht zou worden aan degene die als eerste de vraagprijs biedt. En dat dit ook de reden is waarom we de vraagprijs geboden hebben. Anders hadden we even goed lager kunnen beginnen.

Ik merk inderdaad heel erg dat die broer van haar gewoon ons tegen andere mogelijke kopers wil uitspelen. We hebben dit in het verleden nog meegemaakt (met een verkoper die zei "iemand heeft substantiëel meer geboden dan jullie" maar niet wou zeggen hoeveel, en dan wou dat we nog een bod deden) en ik kan er gewoon niet tegen.

knetterhard

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 17:50

Yasmine schreef:
Ik heb haar geantwoord dat we ontgoocheld zijn, omdat er gecommuniceerd was dat het huis verkocht zou worden aan degene die als eerste de vraagprijs biedt. En dat dit ook de reden is waarom we de vraagprijs geboden hebben. Anders hadden we even goed lager kunnen beginnen.

Ik merk inderdaad heel erg dat die broer van haar gewoon ons tegen andere mogelijke kopers wil uitspelen. We hebben dit in het verleden nog meegemaakt (met een verkoper die zei "iemand heeft substantiëel meer geboden dan jullie" maar niet wou zeggen hoeveel, en dan wou dat we nog een bod deden) en ik kan er gewoon niet tegen.

-O- Ze hadden het van te voren moeten aangeven ja..

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 17:53

Dat is niet leuk inderdaad, als koper zijnde.

Als verkoper wil je alleen natuurlijk de hoogste prijs hebben, wie er ook biedt. En als er meerdere gegadigden zijn die de vraagprijs willen bieden, dan kun je dat uitbuiten (begrijp me niet verkeerd, netjes is anders!)

Een makelaar zal in ieder geval nooit tegen een koper zeggen hoeveel een ander geboden heeft... Dat is dan richting zijn opdrachtgever (de verkoper) weer niet netjes, hij moet daarvoor namelijk de beste prijs en condities binnen halen.

Nu is het alleen de vraag, hoe graag willen jullie het hebben, en ben je bereid af te wachten, of wil je juist meer betalen (met risico dat je dus echt gewoon teveel betaald)?

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 18:04

Het huis is zijn prijs waard (300m², 2 badkamers, 3 slaapkamers, dakterras, allemaal in het midden van het centrum) maar echt veel meer willen we er niet meer bij doen. De vraagprijs is haalbaar maar wel echt aan de bovenkant van ons budget. De reden dat we de vraagprijs gaven, is omdat we het aankunnen en wisten dat het aanvaard zou worden omdat ze het zo communiceerden. Afwachten vinden we niet erg, omdat we de geldigheid van het bod sowieso op volgende dinsdag hadden gezet ivm haar vakantie. Het is gewoon stom dat het nu is gegaan van "geldig tem dinsdag maar het is bijna zeker aanvaard" naar "geldig tem dinsdag en er mogen nog mensen bieden."

Ik begrijp inderdaad dat ze de beste prijs willen, logisch ook. En ik weet ook dat ze ons niets verschuldigd zijn en dit zelf mogen beslissen, maar het is gewoon verschrikkelijk stom als iemand terugkomt op zoiets. Maar ja, ze zijn de eerste niet...

Ik heb het ook wel duidelijk zo naar haar gecommuniceerd, dat we ontgoocheld zijn omdat er gezegd was dat het verkocht was als iemand de vraagprijs bood. Denk niet dat het veel zal uithalen. Maar mijn enige troost is dat ze tem volgend weekend met vakantie is en er tussen het weekend en maandag niet heel veel tijd is om mensen te laten komen kijken... Tijdens de vorige bezoekdag had ze ook maar 3 mensen laten komen. Afwachten maar.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 20:10

knetterhard, nee dat is inderdaad niet jullie probleem. Je kunt het altijd proberen toch :)

Yasmine, echt naar dat soort dingen. Ik kan daar erg slecht tegen. Een man een woord wat mij betreft. Helaas werkt het zo niet meer. Hopelijk valt het huis toch jullie kant op.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 21:27

Net antwoord gekregen. Blijkbaar gaan ze toch geen nieuwe toonmomenten organiseren maar willen ze de mensen die komen kijken zijn dit weekend nog een bod laten doen als er interesse is. Ze zei dat het voor haar oké is als wij het kopen maar dat haar broer het zo wil :roll:

Mijn troost is dat er weinig mensen zijn komen kijken :+ Ze hebben maar op 1 kleine website geadverteerd. Na het eerste toonmoment hadden ze alleen een bod van 45.000 onder vraagprijs en ze vertelde me dat er momenteel nog niemand boven ons geboden heeft. En eerlijk gezegd denk ik dat echt geïnteresseerden wel eerder hadden geboden. Er is dus hoop, duimen maar!

knetterhard

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 21:30

Spannend Yasmine! België schijnt heel anders te zijn qua kopen las ik eerder in dit topic. Vooral qua eigen geld hebben.
Ervaar jij dit ook of valt het wel mee?

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 21:43

Spannend Yasmine, vervelend ook dat het zo moet lopen. Hopelijk is het jullie gegund!

Knetterhard, weten jullie al of jullie van de hypotheek verstrekker na 6 maanden pas het huis mogen aanvaarden? Wij hebben ook wel eens naar een hypotheekvorm gekeken waarbij het binnen 3 maanden zou moeten passeren bij de notaris.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 22:01

Ik moet eerlijk toegeven dat ik niet zo goed weet hoe het in Nederland loopt. Hoe zit het bij jullie dan?

Qua eigen inbreng kan ik eigenlijk alleen maar zeggen wat ik in mijn eigen omgeving zie bij vrienden (twintigers/begin dertigers). Mijn vriend en ik zijn 27 en 28, trouwen in augustus en werken beiden 5-6 jaar (ik freelance naast mijn voltijdse baan ook als journalist met een vaste wekelijkse opdracht). We hebben een net loon en hebben flink kunnen sparen. Daarnaast hebben we het geluk dat we een stuk van onze ouders mogen lenen omdat dat ons bij de bank de mogelijkheid geeft om in de categorie van de laagste rente te komen. In mijn omgeving zijn er best veel leeftijdsgenoten die het ook zo doen.

Zelf zijn we nu aan het kijken om te lenen op 25 jaar, omdat we echt een huis zoeken waar we toch een flinke tijd in kunnen blijven en waar we zeker 2 kinderen (in de verre toekomst :D ) kunnen krijgen. We zoeken nu tussen 350.000 en 430.000. Wel liefst in het stadscentrum, waar de markt verschrikkelijk is. Als dit huis 'm niet wordt, ben ik er echt even klaar mee :')