Topic telefoonkeuze

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Florale

Re: Topic telefoonkeuze

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 19:54

Lg laad slecht op. En het steeds terugzetten naar fabriekstand ben ik zat.
Heb al een nieuwe oplaadlaadconnector en batterij erin en nieuwe kabels.
Ik weet dat ik een stap terug doe.
Maar ern jaar of 2 wil erzeker mee doen. En een duur abonnement wil ik niet meer.
De Nokia wordt mij idd te duur.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 20:13

Ooit een Samsung gehad maar nooit weer.

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 20:27

Als je er 2 jaar mee wilt doen dan moet je niet die Samsung kiezen.
En valt je lg niet nog onder garantie?

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 20:37

Doe altijd 2 jaar met een telefoon en dat beval goed.

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 20:41

Ik heb de mijne ruim 2 jaar en die doet t nog prima ook krijg ik nog gewoon soft ware updates.
Rond oktober ga ik hem vervangen dan is hij iets meer als 3 jaar ongeveer.

Florale

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 20:47

Kido schreef:
Als je er 2 jaar mee wilt doen dan moet je niet die Samsung kiezen.
En valt je lg niet nog onder garantie?

Ja... Maar ze werken met dynafix en daar heb ik slechte ervaringen mee.
Dan komt hij misschien weer terug onder het mom van val schade en kan ik ook betalen om hem terug te krijgen.
Dat geld stop ik liever in een nieuwe telefoon.

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 21:04

Dan moet je samen met medewerker bij wie je hem inlevert goed opschrijven dat hij netjes schade vrij word ingeleverd.
En foto’s maken hoe je hem inleverd dat helpt vaak echt wel.

Florale

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 21:21

Dat hadden we met de telefoon van mijn destijds gedaan. Inclusief een gemerkte batterij...
Niks anders dan problemen gehad.

Ik heb hem nu anderhalf jaar. Ik zoek gewoon wat anders.
En dan ga ik fors minder betalen straks.
Nu maar even slikken dan.

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 21:39

Goh mijn ervaring is juist dat samsungs minimaal 3 jaar meegaan. :+

Florale

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 21:48

Ik had gewoon weer voor een samsung moeten gaan. Daar had ik nooit wat mee...

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 22:05

Ik heb de zoekfunctie half gebruikt.
Maar mijn oog is ook gevallen op een Huawei P20 Lite.

Maar nu geeft die bij bepaalde recensies aan dat die geen netwerk ondersteunt, maar dat lijkt mij raar omdat hij wel bij een abbo verkocht word.

Ik zou de telefoon wel los willen kopen. Hiervoor al jaren samsung gehad en bevalt super. Alleen vind de nieuwe samsung gewoon te duur. Mijn vriend zijn s5 is nu kapot, heeft mijn oude s3. En dan willen wij mijn oude telefoon compleet resetten en dan hij mijn oude gebroken.

_Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 13:14

x_Jeanine_x schreef:

Maar nu geeft die bij bepaalde recensies aan dat die geen netwerk ondersteunt, maar dat lijkt mij raar omdat hij wel bij een abbo verkocht word.

Ik zou de telefoon wel los willen kopen. Hiervoor al jaren samsung gehad en bevalt super. Alleen vind de nieuwe samsung gewoon te duur. Mijn vriend zijn s5 is nu kapot, heeft mijn oude s3. En dan willen wij mijn oude telefoon compleet resetten en dan hij mijn oude gebroken.

Ik heb de Huawei p20 Lite, en ben heel tevreden!

Femke_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 13:22

Hoi, misschien kunnen jullie mij helpen. Ik ben op zoek naar een nieuwe telefoon, maar ik kom er zelf echt niet uit.
-Ik wil graag android besturingssysteem. Qua merk maakt me niet uit. Ik heb nu een samsung A5 (oud model) alleen die valt echt uit elkaar.
- (spat)waterproof
- liefst niet veel groter dan 5.2"
- echt een goede camera, zowel voor als achterkant
- flinke bak geheugen. Ik internet veel en heb er flink wat social media-apps op staan. Ik eindig altijd met volle geheugens, ondanks simkaartjes
- als het kan zonder abonnement. Ik bel amper, internet veel maar eigenlijk altijd op het thuisnetwerk, sms bijna niet.
- budget moet ik nog bepalen. Ik wil graag een upgrade ten opzichte van mijn oude samsung en ben ook wel bereid daar wat meer voor te betalen. (Nou vind ik 700/800 wel echt te gek voor een telefoon, al mijn oude telefoons kostten minder dan 300 euro)
Alvast bedankt voor jullie tips!

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 18:52

Conclusie als ik telefoon bij abonnement doe van mijn provider die ik trouwens al mag verlengen bespaar ik mij dus 134 euro volgens de goedkoopste toestelprijs van tweakers.

Ga kijken hoeveel geduld ik ga hebben. :')

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 18:55

Marcella schreef:
Conclusie als ik telefoon bij abonnement doe van mijn provider die ik trouwens al mag verlengen bespaar ik mij dus 134 euro volgens de goedkoopste toestelprijs van tweakers.

Ga kijken hoeveel geduld ik ga hebben. :')

Zolang je toestel werkt proberen geduld te bewaren :')

Dizzy505

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 19:01

x_Jeanine_x schreef:

Ik had precies het zelfde, mijn samsung S5 ging kapot en ik moest dus een nieuw toestel aanschaffen. De nieuwe samsung (S serie) toestellen zijn inderdaad absurd duur, dus toen na wat zoeken kwam ik ook bij de huawei toestellen uit. Deze heb ik nu 2 weken en ben er heel blij mee, betaalbaar, fijn in gebruik, goede camera, werkt snel en de batterij gaat echt makkelijk een dag mee. Ik heb er nog geen netwerk problemen mee gehad, gewoon wifi en 4g+ netwerkverbinding.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 19:08

Kido schreef:
Zolang je toestel werkt proberen geduld te bewaren :')

Weet je hoe moeilijk dat is nu er ook nog steeds meer apps ermee stoppen of maar half werken. :')

Oke word, one note, excell en access werken nog gewoon. :')

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 19:49

Dizzy505, thanks voor je bericht!

Ik ben er uit :)
Ik ga hem binnenkort bestellen, of bestellen en ophalen in de winkel als ik antwoord krijg van Tele2 :)

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 19:53

Vind het inderdaad heel sterk dat hier beweerd wordt dat Samsungs max 2 jaar werken. :+
Hier altijd Samsung gehad en die gingen minimaal 3-4 jaar mee. Huidige is een A3 uit 2015, heeft een hoop meegemaakt en doet het nog prima (behalve dat hij af en toe ietsje trager wordt dan).

Heeft er iemand hier een tip voor een goede 'smartphone-for-dummies'? :D
Mijn moeder wil zich graag toch aan een smartphone wagen. Heeft tot nu toe altijd een oude Nokia gehad met toetsen. Ze is een echte techniek-leek. Maar is toch rustig aan via de computer aan het facebooken. Skypen lijkt haar ook wel leuk, en het feit dat ze kwalitatievere foto's kan maken.

Verder dus geen te gecompliceerde telefoon. Budget ligt rond de €120, maar hoeft dus niet enorm veel geheugen en functies op te zitten :)

Freyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 21:15

Hoihoi! Ik heb jullie hulp en advies even nodig.

Eind januari heb ik een samsung S7 Egde aangeschaft, ontzettend tevreden over! Echter heeft deze niet langer dan 3 maanden mogen leven dankzij een val :( Reperatiekosten lopen richting de 400 euro, zonder garantie dat alle problemen opgelost zijn -O- Ik heb dus besloten om een nieuw toestel aan te schaffen.

Het liefst zou ik weer een S7 Edge willen kopen, maar ik ben bang dat de software achter gaat lopen (S9 is natuurlijk ook alweer uit...) Vooral de camera en het edgescherm vond ik geweldig! Zouden jullie aanraden om weer hetzelfde toestel te kopen of toch een andere?

Eisen:
- Goede camera, kwaliteit het liefst hetzelfde als de S7 edge of beter.
- Idem voor de frontcamera
- Spatdicht (Moet nog fatsoenlijk werken als er een paar regendruppels 2 seconde opliggen)
- Moet tegen een stootje kunnen :') Mijn LG L90 heeft heel wat meer vallen overleefd.
- Maximaal 5.2 inch ongeveer

Richtprijs is 350/400 euro.

Huawei heb ik al goede verhalen over gehoord, maar deze vind ik echt zo ontzettend lelijk... Misschien moet ik mij daar overheen zetten, maar hopelijk hebben jullie nog andere aanraders!

_Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 21:29

Freyr schreef:
Hoihoi! Ik heb jullie hulp en advies even nodig.

Eind januari heb ik een samsung S7 Egde aangeschaft, ontzettend tevreden over! Echter heeft deze niet langer dan 3 maanden mogen leven dankzij een val :( Reperatiekosten lopen richting de 400 euro, zonder garantie dat alle problemen opgelost zijn -O- Ik heb dus besloten om een nieuw toestel aan te schaffen.

Het liefst zou ik weer een S7 Edge willen kopen, maar ik ben bang dat de software achter gaat lopen (S9 is natuurlijk ook alweer uit...) Vooral de camera en het edgescherm vond ik geweldig! Zouden jullie aanraden om weer hetzelfde toestel te kopen of toch een andere?

Eisen:
- Goede camera, kwaliteit het liefst hetzelfde als de S7 edge of beter.
- Idem voor de frontcamera
- Spatdicht (Moet nog fatsoenlijk werken als er een paar regendruppels 2 seconde opliggen)
- Moet tegen een stootje kunnen :') Mijn LG L90 heeft heel wat meer vallen overleefd.
- Maximaal 5.2 inch ongeveer

Richtprijs is 350/400 euro.

Huawei heb ik al goede verhalen over gehoord, maar deze vind ik echt zo ontzettend lelijk... Misschien moet ik mij daar overheen zetten, maar hopelijk hebben jullie nog andere aanraders!

Het went... het went... :')

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 08:43

De huawei van mijn vriend lijkt precies op mijn iPhone 7 :').
Maar qua software is die wel fijn. Hij heeft de P10!

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 09:15

Hmmm Es_ther :+ Dat had je niet moeten zeggen :D Ik vervloek de iPhone van zusjelief en moeders :+
hihi. denk ook een kwestie van wennen!

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 09:18

x_Jeanine_x schreef:
Hmmm Es_ther :+ Dat had je niet moeten zeggen :D Ik vervloek de iPhone van zusjelief en moeders :+

Hoesje erom en je ziet er niks van!

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 09:21

Es_ther schreef:
x_Jeanine_x schreef:

Hoesje erom en je ziet er niks van!

Daarom en het hoesje is al besteld *\o/* telefoon nog niet gekocht, maar het hoesje is al onderweg :o