[Centraal]Bokkers op de woningmarkt!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

manzano

Re: [HK]Bokkers op de woningmarkt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 12:26

Ja maar zo werkt dat hier niet. Kadastraal is het gewoon van de gemeente. Blijkt duidelijk uit de kaarten. Zijn ook mensen die het huren :j Vind het alleen suf dat de makelaar dat niet aangeeft op internet, want het perceeloppervlak is gewoon juist aangegeven, en ongeveer de helft van wat je op de foto ziet ;)

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 12:34

Hmmm ik heb de kadastrale kaart erbij gepakt en de buren hebben het dus erbij gekocht/ gekregen... Ja geen idee hoé?

Jammer genoeg was dat huis al verkocht, dit huis (nr 36 wij zijn 38) had ik als eerste op het oog...

Afbeelding

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 12:39

Hmm op dat kaartje kan ik het niet echt zien. Normaal staat je huis nl ook ingetekend enzo.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 12:39

Als je een stuk grond bij koopt, ongeacht van wie, verandert het perceel nummer eigenlijk nooit. Of het moet herverkaveld worden. Op een kadastrale kaart kun je zoiets dus bijna nooit zien of het bij gekocht is of niet. Alleen bij het kadastrale uittreksel kun je de eigenaar achterhalen.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 13:09

manzano schreef:
Hmm op dat kaartje kan ik het niet echt zien. Normaal staat je huis nl ook ingetekend enzo.

Nummer 36 is veel breder....
Die mensen hebben trouwens in die vreemde kronkel van ons huis (da's een achterpad) gewoon ijskoud ook nog een schuurtje neergezet :Y)
Brutalen hebben de halve wereld, ofzoiets :+

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 13:16

Ja hij is veel breder, maar zoals nu getekend zou het woonhuis breder zijn. Je ziet nl. geen tuinstrook. Beetje vreemd kaartje dus. Bij ons is dat echt van elkaar gesplitst.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 13:29

Oh zo.
Deze kaart geeft alleen de grond aan inderdaad en niet alle woningen zijn in de verkoop gegaan en die staan nog als 1 geheel op het kaartje, zonder dwarsstreepje dus.
Zo kan je dus vrij goed zien welke nog huurhuizen zijn in het rijtje (niet te zien op mijn kaartje).
Ik heb dit even uit de pdf brochure gevist, misschien dat dit niet het hele officiele dingetje is.

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 10:52

Ariebombarie schreef:
en ik heb meerdere grote tuinen: Vondelpark, Westerpark, etc :D

Staat daar ook een stalletje bij dan? Ik vind dat altijd sunt, zoveel gras en geen vee dat het kort houdt.. Of is dat ander gras wat daar staat? :+

Yv: Tja, je kan het altijd proberen? Mss kan je wat van de koopprijs terugkrijgen om dat te gebruiken voor de opknap van je vloer? Als je weet wat of het gaat kosten, kan je natuurlijk vertellen dat je wel rekening had gehouden met een bedrag, maar dan kan je het meerdere mss terugvorderen? Nee heb je al! :j Dan zou ik wel iemand inschakelen die het kan onderbouwen, één dus die nu zegt dat het een verborgen gebrek is. ;) Jij gelooft er al niet in, dus dan is het zowiezo nee, maar ja, als ze denken dat het nut heeft, laat ze dat dan maar onderbouwen. En als je dan idd een extra buffertje er mee krijgt, is dat mooi meegenomen.
En wat een ander doet, och. Wij wonen in een huis waar de vorige eigenaar klappertandend woonde en wij kitten alle ramen dicht en de voordeur. 't Is maar wat prioriteit heeft hè? :')

Rowo: Hier is het ook zo gegaan. Er is een stukje van ons perceel naar de buren gegaan. Waren we al bekend mee toen we het kochten. Alles in goed overleg. 3 meter van achteren af was van iemand anders. Dat was idd verjaard. De kavels zijn wel aangepast in het kadaster, omdat de eerdere eigenaar anders allerlei kosten moest blijven betalen voor onderhoud van de sloot. Ik heb een perceel nu met 2 nieuwe nummers, maar je kan bij het kadaster nog precies zien hoe het is opgebouwd. Dus er is prima te herleiden hoe het was. Bij ons staan de schuren en het huis idd ook ingetekend, maar die staan allemaal al van voor 1950. Hernummeren klopt dus wel, maar dan zie je nog wel hoe of het was. :j

Wij hebben het wel ideaal. Tzt kan je het huis verkopen met 1.000 meter grond en het weiland is apart te bereiken. Wij wilden het natuurlijk als één geheel. De makelaar bij ons had echter alleen het huis met 1.000 meter in de advertentie staan. In de omschrijving stond dat er eventueel nog een weiland bij gekocht kon worden. Kijk naar Funda: Als je daar selecteerd op 2.500 meter of meer, dan komt deze niet bovendrijven. Gelukkig had ik een alerte vriendin, die het bord eens op haar gemak had staan lezen dat op het huis getimmerd was. :D De makelaar wilde de wei graag zelf kopen... Slimmerik! :D

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 10:55

Daar heb je grasmaaiers voor ;)

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 10:56

manzano schreef:

Ow? Is dat zo? Die heb ik niet. :D Bij mij heet zo iets een paard...

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 10:57

idefix4 schreef:
manzano schreef:

Ow? Is dat zo? Die heb ik niet. :D Bij mij heet zo iets een paard...

Ja maar die wil jij denk ik ook niet in je mooi aangelegde tuin hebben......

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 10:59

Mijn buuf waar ik eerst woonde, had er echt één in de tuin staan! Maar ja, idd, ik heb ook een stukkie gras nodig voor mijn kids. Daar hebben we een klein stukje gras voor met een speeltoestel. Maar ook dat is al een paar keer gewiekt door onze Prince. Die kan dat beter dan de grasmaaier. Hij kan beter bij de plukjes onder de glijbaan. :D Er komt tzt wel een grasmaaier hoor. Ik weet dat ze bestaan. ;)

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 11:01

Ik ken ook mensen met een shet in de tuin. Ik vind dat echt niks......... je kon niet eens ff lekker buiten lopen/spelen ivm de mest enzo.

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 11:12

Ja, echt vervelend! Ik heb zelfs onze hond geleerd dat ie daar niet mag gaan zitten. Vind ik echt vies!

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 14:40

idefix, niet iedereen wil een paard in zn tuin. ik absoluut niet. niet eens een op stal ;)

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 16:47

De oma van mijn vriendin had een luikje in de keuken gemaakt vanuit stal, zo dol was ze op dat paard.

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 23:30

Arie: Ik vind mijn paard in zijn stal wel leuk hoor, maar ik begrijp wat je bedoelt. ;)

Nicolletje: Ik ben nog heel modern met paard op de wei en in de stal. Bij een kennis liep het beest gewoon in huis! Liep trappen en al! Was gewoon de hond, maar dan een pony...

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 01:00

Oei dat gaat wel heel ver :wow:

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 10:39

De meeste huizen zullen daar ook niet van opknappen , zo'n ros dat over de trap enzo klost :=

Ik zit nu in mijn kantoortje en zie de meiden lekker wat rollen in het zand en over de achter gelegen akker heen staren , bevalt me prima :j

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 17:50

OW, wat wil ik dat ook graag! Nog een dikke week geduld... dan weten we wat de gemeente wil en kunnen we de volgende stap doen... onderzoeken en een tekening maken voor een bouwvergunning...

En paard in huis is hier ook uit den boze... :j

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 17:59

Hier , zo zit ik met een bureau vol rommel , dat is toch onbetaalbaar :D

Afbeelding

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 18:02

hahaha das super idd!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 18:05

Je voelt je wel te kijk zitten hoor , denk je 's ochtends eerst even rustig je mail te checken en dan staat er zo 1 op je lip meteen :')

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 18:07

helemaal leuk, helaas ga ik ze niet zo in zicht krijgen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 18:08

Nee , zie je nergens paarden vanuit huis ?