Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Eef_Bam schreef:Hier nog steeds bij de ANWB, helaas sinds een recente verhuizing wel problemen. Onze slimme meter geeft de standen voor stroom niet goed door per uur, of hij doet dat wel maar het gaat later fout, dat is niet duidelijk. ANWB zegt dat het aan de netbeheerder/meter ligt, netbeheerder geeft aan dat het aan dat de meter in orde is en het aan de ANWB ligt. Ze krijgen wel het verbruik binnen aan het einde van de maand en verdelen dat nu zo dat bijna al het verbruik op de dure uren komt. Terwijl we juist heel bewust zoveel mogelijk op de goedkope ure gebruiken. Echt zo zonde. ANWB is het nu aan het onderzoeken maar lijkt weinig actie te komen.
karuna schreef:Deze bevalt wel en is lokaal geen grote overhead en geen reclame of duur kantoor ofzo (maar helaas dus nu wel deels afhankelijk van iets erboven) en vrij netjes met teruglever tarieven bij de zonnepanelen. Maar als dit niet was opgelost was ik wel verder gaan kijken ja.
Annienke schreef:Eef_Bam schreef:Hier nog steeds bij de ANWB, helaas sinds een recente verhuizing wel problemen. Onze slimme meter geeft de standen voor stroom niet goed door per uur, of hij doet dat wel maar het gaat later fout, dat is niet duidelijk. ANWB zegt dat het aan de netbeheerder/meter ligt, netbeheerder geeft aan dat het aan dat de meter in orde is en het aan de ANWB ligt. Ze krijgen wel het verbruik binnen aan het einde van de maand en verdelen dat nu zo dat bijna al het verbruik op de dure uren komt. Terwijl we juist heel bewust zoveel mogelijk op de goedkope ure gebruiken. Echt zo zonde. ANWB is het nu aan het onderzoeken maar lijkt weinig actie te komen.
Heb je Enexis als netbeheerder? Laat je dan niks wijsmaken door hun, ze proberen iedereen de schuld te geven maar het probleem ligt toch echt bij Enexis en niet bij de ANWB. Al jaren kunnen ze een deel van de slimme meters slecht tot niet uitlezen maar een oplossing komt er niet.
Cer schreef:Gezien ik geen droger heb, en was in huis droog, en zuinig doe met stoken, droogt de was van geen kanten en wordt het soms vochtig in huis.
Nu dacht ik dat een electrisch droogrek misschien een oplossing is.. zijn er mensen die dat hebben?
Want drogen voor een IR paneel schijnt niet goed te werken? Ik dacht ook nog aan een zuinige electrische kachel voor in de kamer waar de was staat en dan even aanzetten... Iemand een handig idee?
pmarena schreef:Oh nu jullie het zeggen, daar had ik nog niet eens bij stilgestaan eigenlijk. Maar hier duurt het de laatste week ook eeuwig voordat de opgehangen was een keer droog is
simongek schreef:pmarena schreef:Oh nu jullie het zeggen, daar had ik nog niet eens bij stilgestaan eigenlijk. Maar hier duurt het de laatste week ook eeuwig voordat de opgehangen was een keer droog is
Ik zet er nu een ventilator op. Scheelt aanzienlijk.
Buiten hangen zet hier geen zoden meer aan de dijk. Blijft nat.