Gas en elektra prijzen, beste oplossing *wanhopig*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

karuna
Drukke kabouter

Re: Gas en elektra prijzen, beste oplossing *wanhopig*

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-23 13:20

Vattenfall had ik al geinformeerd, daar zou ik dus 194 euro per maand kwijt zijn voor had en stroom. Alleen gas bij anwb 117 euro per maand voor nog geen 1000m3. Die tarieven die jij noemt kan ik niet krijgen

Annienke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-23 13:21

Eef_Bam schreef:
Hier nog steeds bij de ANWB, helaas sinds een recente verhuizing wel problemen. Onze slimme meter geeft de standen voor stroom niet goed door per uur, of hij doet dat wel maar het gaat later fout, dat is niet duidelijk. ANWB zegt dat het aan de netbeheerder/meter ligt, netbeheerder geeft aan dat het aan dat de meter in orde is en het aan de ANWB ligt. Ze krijgen wel het verbruik binnen aan het einde van de maand en verdelen dat nu zo dat bijna al het verbruik op de dure uren komt. Terwijl we juist heel bewust zoveel mogelijk op de goedkope ure gebruiken. Echt zo zonde -O- . ANWB is het nu aan het onderzoeken maar lijkt weinig actie te komen.

Heb je Enexis als netbeheerder? Laat je dan niks wijsmaken door hun, ze proberen iedereen de schuld te geven maar het probleem ligt toch echt bij Enexis en niet bij de ANWB. Al jaren kunnen ze een deel van de slimme meters slecht tot niet uitlezen maar een oplossing komt er niet.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-23 14:08

karuna schreef:
Deze bevalt wel en is lokaal geen grote overhead en geen reclame of duur kantoor ofzo (maar helaas dus nu wel deels afhankelijk van iets erboven) en vrij netjes met teruglever tarieven bij de zonnepanelen. Maar als dit niet was opgelost was ik wel verder gaan kijken ja.

Ik bewonder je loyaliteit. Toch, met al die punten die je opnoemt zouden ze eerder veel goedkoper moeten kunnen zijn ipv zoveel duurder.
Ik had al lang en breed afscheid van ze genomen :D

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-23 14:46

Annienke schreef:
Eef_Bam schreef:
Hier nog steeds bij de ANWB, helaas sinds een recente verhuizing wel problemen. Onze slimme meter geeft de standen voor stroom niet goed door per uur, of hij doet dat wel maar het gaat later fout, dat is niet duidelijk. ANWB zegt dat het aan de netbeheerder/meter ligt, netbeheerder geeft aan dat het aan dat de meter in orde is en het aan de ANWB ligt. Ze krijgen wel het verbruik binnen aan het einde van de maand en verdelen dat nu zo dat bijna al het verbruik op de dure uren komt. Terwijl we juist heel bewust zoveel mogelijk op de goedkope ure gebruiken. Echt zo zonde -O- . ANWB is het nu aan het onderzoeken maar lijkt weinig actie te komen.

Heb je Enexis als netbeheerder? Laat je dan niks wijsmaken door hun, ze proberen iedereen de schuld te geven maar het probleem ligt toch echt bij Enexis en niet bij de ANWB. Al jaren kunnen ze een deel van de slimme meters slecht tot niet uitlezen maar een oplossing komt er niet.

Jup... vond ze ook bijzonder onvriendelijk aan de telefoon. Binnen 5 minuten concluderen dat het niet aan hun lag en succes ermee. Anwb doet in ieder geval echt hun best een oplossing te vinden. Maar dan ga ik toch nog een keer Enexis bellen en wat harder erin.

Willen ook zonnepanelen installeren, misschien dat ze dan actie ondernemen want ik neem aan dat als er geen standen per uur doorkomen ze dan volledig moeten blijven salderen , dan is het vast zo opgelost :+ .

ZEJA

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-23 15:12

En ik heb die ervaring met Enexis totaal niet.

Verleden week gebeld en zijn vandaag de meter komen vervangen omdat die overleden was.

Ik heb dit nummer gebeld en waren gewoon vriendelijk.

0800 9009

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-23 15:27

Hier ook goede ervaringen met Enexis. Zowel prive als zakelijk. Altijd vriendelijk en doen wat ze beloven.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-23 17:21

Hier juist een vreselijke ervaring met Enexis. Als het om het niet uitleesbaar zijn van de slimme meter gaat. Kreeg met géén mogelijkheid een nieuwe. Uiteindelijk met een leugentje om bestwil er een monteur bij gekregen, maar ook deze wilde géén nieuwe meter instaleren. Uiteindelijk heeft het een half jaar geduurd die storing en heb ik een Homewizard p1 meter aangeschaft (al direct aan het begin van de storing) en Uiteindelijk is de slimme meter het weer gewoon gaan doen. Maar vervelend is het absoluut wél!

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-23 13:09

Ik moet per 1 januari ook een nieuw contract afsluiten. Ik zit al sinds jaar en dag bij delta, nu hebben ze mij een aanbod gedaan, waarbij het verbruik voor geen meter klopt.
Heb via WhatsApp gevraagt of ik niet beter mijn eigen verbruik kan inschatten. Waarbij ik door gaf dat ik ca 2000kwh per jaar opwek (hun gokte op 1067kwh). Of ik dat wel zeker wist. Uitgelegd dat mijn panelen er sinds 17 maart opliggen en ik tot op heden 1720kwh heb opgewekt, dus als ze er volgend jaar een jaar opliggen, dan kom ik wel rond de 2000kwh.
Maar goed, whatsapp gaat traag, dus uitgelogd op delta energie en mij voorgedaan als nieuwe klant met mijn geschatte verbruik (+opwekking) dan kom ik op een maandbedrag van €82,65, is natuurlijk absoluut niet hoog, maar ik verbruik ook heel weinig gas, ik heb mijn inschatting gezet op 600kuub, maar ga dit jaar de 500 niet eens halen. Stroom juist wat naar boven gedaan (naar 1500kwh ipv delta hun gegokte 1253kwh), omdat ik nu meer electrisch verwarm (bedoel, zonnepanelen en nu nog salderen) op ca 1500kwh en dan 2000 kwh opwek.
Nu heb ik het zelfde gedaan bij anwb energie en dan komt mijn maandbedrag op €62.39...
Scheelt ruim €20pm!

Maar goed, ik ben nog nooit overgestapt, hoe gaat dat in zijn werk? Mijn slimme meter is van delta, 1 januari overstappen, komt dat wel goed??
Ik vind het zo lastig...

[Edit] via whattsapp een aanbod van €80 gekregen van delta

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-23 13:36

Als jij deze zomermaanden 1720 hebt opgewekt, dan ga je volgend jaar waarschijnlijk ook gewoon weer 1720 opwekken. Afgelopen zomer was erg goed voor zonnepanelen en in de periode nov-mrt is het opwekken echt een fractie van wat je in de zomermaanden opwekt. Nog geen 10%.

Om een goed beeld te krijgen van een eventuele overstap, moet je uitgaan niet van maandbedragen / VOORSCHOTTEN!, maar van de werkelijke prijs per m3 en per kWh.
Waarbij de prijs van ANWB zal fluctueren met de markt, en een vast contract meer zekerheid zal geven. Wat je daarmee wilt is een persoonlijke keuze.

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-23 13:52

Ik heb 5 maanden van het jaar (oké, wel de minste maanden) niet opgewekt, denk je dat ik in die 5 maanden niet richting de 1900 a 2000kwh ga? De offerte van de zonnepanelen zegt 2050kwh per jaar.

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-23 14:01

Ik zit van feb tm nu op 2451kwh waarbij 3300kwh in de offerte stond. We hebben 9 glas-glas panelen van 410wp. Zijn micro omvormers en geen schaduw. op Had niet verwacht dat we zo laag zouden uitkomen. Iemand een idee wat daar een oorzaak van kan zijn?

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-23 14:38

Afbeelding

Voor de verdeling van de opbrengst .....

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-23 15:36

Zijn er mensen met goedkopere vaste contacten dan 1.31? Ik vind het niet meer op vergelijkingssites.. inmiddels zijn alle contracten weer 16-25 duurder dan ik twee weken terug berekend had.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-23 15:41

Ja, 1.22 maar die is afgesloten begin juni. Was aanbod eigen leverancier waar ik al iets van 17 jaar zit, nu is mijn verbruik ook laag en ik krijg de eindafrekening altijd in mei.

ogidni

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-23 16:01

Gas 1,27 afgesloten in september van eigen leverancier. Wilde in juli/augustus al vastzetten maar toen was ik net te laat en gingen de prijzen weer omhoog. Stroom 0.295

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-23 10:38

Gezien ik geen droger heb, en was in huis droog, en zuinig doe met stoken, droogt de was van geen kanten en wordt het soms vochtig in huis.
Nu dacht ik dat een electrisch droogrek misschien een oplossing is.. zijn er mensen die dat hebben?

Want drogen voor een IR paneel schijnt niet goed te werken? Ik dacht ook nog aan een zuinige electrische kachel voor in de kamer waar de was staat en dan even aanzetten... Iemand een handig idee?

ogidni

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-23 11:48

Cer schreef:
Gezien ik geen droger heb, en was in huis droog, en zuinig doe met stoken, droogt de was van geen kanten en wordt het soms vochtig in huis.
Nu dacht ik dat een electrisch droogrek misschien een oplossing is.. zijn er mensen die dat hebben?

Want drogen voor een IR paneel schijnt niet goed te werken? Ik dacht ook nog aan een zuinige electrische kachel voor in de kamer waar de was staat en dan even aanzetten... Iemand een handig idee?

Hier ben ik eigenlijk ook wel nieuwsgierig naar. De was droogt inderdaad voor geen meter meer.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-23 12:44

Oh nu jullie het zeggen, daar had ik nog niet eens bij stilgestaan eigenlijk. Maar hier duurt het de laatste week ook eeuwig voordat de opgehangen was een keer droog is :=

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-23 12:46

Ik probeer zo te wassen dat het nog lekker buiten kan dorgen. Vaak is er altijd wel een paar uur in het weekend te vinden dat dat lukt.

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-23 12:46

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-23 12:49

Geen idee. Ik hang best veel was op, gewoon omdat ik het niet in de droger wil hebben. Omdat het mooi spul is. Wol. Spul dat ik eerst even in model wil trekken en dan in de juiste vorm wil laten drogen omdat het in de wasdroger breed en kort wordt. Of om onnodige slijtage te voorkomen.

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-23 12:53

pmarena schreef:
Oh nu jullie het zeggen, daar had ik nog niet eens bij stilgestaan eigenlijk. Maar hier duurt het de laatste week ook eeuwig voordat de opgehangen was een keer droog is :=

Ik zet er nu een ventilator op. Scheelt aanzienlijk.

Buiten hangen zet hier geen zoden meer aan de dijk. Blijft nat.

ogidni

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-23 12:53

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-23 12:55

Daar ben ik ook wel benieuwd naar.

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-23 12:58

simongek schreef:
pmarena schreef:

Ik zet er nu een ventilator op. Scheelt aanzienlijk.

Buiten hangen zet hier geen zoden meer aan de dijk. Blijft nat.

Gewoon zo’n ventilator die je in de zomer gebruikt bij hitte?

Wij hebben heatfan’s onder de kachel hangen op zolder (waar de was hangt). En als er was droogt gaat de kachel overdag op 18 graden.