Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 23:11

Wat mooi, die kleurstelling <3

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 08:32

Prachtig <3

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 08:58

Dat gaat een mooie keuken worden.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 09:50

Zo wil ik mijn nieuwe keuken ook!

Nou ja, ik wil eem licht blad, maar.deze is ook heel mooi :)

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 11:06

Mijn schoonouders wonen nu sinds twee jaar in een appartement. Met een mooie keuken met een werkeiland. Dat eiland vonden ze toch te groot dus staat die nu in mijn garage... Toch best wel handig om alvast te hebben voor als wij onze keuken gaan aanpakken. Het is een eiland van Ikea. En zo proberen we de kasten al te verzamelen en laten we tzt de fronten op maat maken.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 11:21

@karijn: en je wilt alle kasten van Ikea??
Dan is het wel zaak om in de gaten te houden dat er nu 2 maten in omloop zijn.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 07:08

Ziet er echt mooi uit!

Ik had even een vraag. Ik krijg over 2 weken de sleutel van mijn nieuwe huis. Dus dan kan ik gaan klussen. Nu ben ik zelf dus echt geen interieurdeskundige en ik zie hier de meest mooie kleurstellingen e.d. langskomen. Wie mag ik wat foto’s sturen om met mij mee te denken over evt. behang of een kleurtje op de muren? Ik heb alleen nog maar foto’s van Funda en de oude inrichting van de die mensen, dus dat vind ik niet netjes om hier te posten.

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 08:04

Fitzroy buiten kleurstellingen, wat vind jij mooie kleuren?
En qua behang bijvoorbeeld vind drukker behang mooi of niet? (PIP Studio bijvoorbeeld)
Als ik jou was zou ik wat testers bij de bouwmarkt halen van kleuren die je mooi lijken en dan kan je bij een kleur die je mooi vind met hulp van hier of de bouwmarkt andere kleuren erbij zoeken.
Of heb je al een bepaalde kleur bank, dat kan ook mee spelen.

Ik ga voor een ruimte bij ons voor Early Dew met een lambrisering (de onderkant van de muur tot een hoogte van 1m ongeveer, geen houten lambrisering) geschilderd in greyed green, allebei van Flexa (ik heb kleuren die nagenoeg hetzelfde zijn)

Ken je Pinterest? Daar staat echt heel veel inspiratie op.

Denise_Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 08:21

Fitzroy schreef:
Ziet er echt mooi uit!

Ik had even een vraag. Ik krijg over 2 weken de sleutel van mijn nieuwe huis. Dus dan kan ik gaan klussen. Nu ben ik zelf dus echt geen interieurdeskundige en ik zie hier de meest mooie kleurstellingen e.d. langskomen. Wie mag ik wat foto’s sturen om met mij mee te denken over evt. behang of een kleurtje op de muren? Ik heb alleen nog maar foto’s van Funda en de oude inrichting van de die mensen, dus dat vind ik niet netjes om hier te posten.

Ik wil altijd meedenken! Geen probleem.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 09:27

Ik kan je maar een ding aanraden... En dat is vooral dingen kiezen die jij mooi vindt! Ik dacht altijd dat ik geen smaak had... Maar dat valt heel erg mee :') Maak een Pinterest bord... Op basis daarvan kunnen we altijd tips geven natuurlijk!

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 09:31

En niet te bang zijn. Als iets niet uitpakt zoals je dacht dan zit er zo weer een andere kleur op de muur

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 10:01

Fitzroy gewoon mood board maken met een selectie van dingen die jij mooi zou vinden. Denk hierbij aan kleuren die je aanspreken, aan het gevoel dat je wil krijgen bij je huis, iets dat past bij jouw identiteit. Houd je van een actief zittend bankstel of zie je jezelf eerder chillen op een comfortabele loungebank bijv?

Bekijk eens verschillende meubelstijlen en trends. Spreekt de industriële look je bijv. aan? Zoek daar dan voorbeelden van op en ga gericht zoeken naar die uitstraling.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 10:03

@fitzroy: idd een moodboard maken. Dan is het hier ook makkelijker om een verandering aan te raden als iets heel nieuws te verzinnen wat niet 'a la jou' is.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 12:37

Mandyy schreef:
Oei lekkage.. :

Wij hebben de lamp opgehangen. <3

[ [url=m/SqYS9y.jpg]Afbeelding[/url] ]

wat mooi <3

linnnde schreef:
ik kom weer binnenvallen..... hebben nieuwe salontafel gekocht die wat lager was en rond...
morgen tv aan de muur.
[ [url=m/u58QeF.jpg]Afbeelding[/url] ]

En vandaag ook de tafel besteld... deze afmeting, maar met rechte zijkanten en een mooiere overloop. Dus niet dat hele lichte naar het donkere....
Volgende week ophalen..... wiehoeeee
[ [url=m/2zo5ts.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat een prachtig kleed! Waar heb je deze van?

Ik kom weer eens binnenvallen. Ben al flink aan terug bladeren voor inspiratie, maar ik heb echt 0.0 inspiratie met wat ik met mijn woonkamer wil -O-
We hebben nu net 1 muur gewit en dat frist al op en willen nog eentje waarschijnlijk wit... Maarja... welke dan? Ook zijn we zonder gekheid al mee dan 2 jaar opzoek naar een vloerkleed en gewoon niets vind ik mooi voor erbij...

Ik ben wel benieuwd wat jullie zouden aanpassen allemaal?

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 12:53

Ik zou kijken voor een enkelkleurig kleed met een wat donkerder kleur en één muur in dezelfde kleur verven.

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 16:40

Ik zou ook wat gezelligs aan de muur hangen. Grote canvas, poster, dromenvanger; kies iets leuks! Of een paar plankjes met planten? Sowieso zou een grote plant het al gezelliger maken.
Qua kleuren is het lastig voor iemand anders, maar probeer een kleur te vinden. Het is nu vrij saai wat betreft kleuren. Of zoals DD zegt; een donkere tint op 1 muur, en dan een donker kleed?
Wel een heel toffe bank trouwens!

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 18:05

Bedankt voor de tips, maar ik bedoel wat anders. Het gaat mij er om wat bij iets past, en waar ik aan kan denken. Ik heb juist niets in mijn hoofd behalve witte muren. Dat is dus mijn probleem.
Ik ga Denise even pb’en.

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 23:08

Daarom kun je dus het beste aan de slag gaan bij moodboards. Internet of tijdschriften afstruinen en daaruit een selectie maken van dingen die je aanspreken, zodat je dat op een zeker moment steeds beter kunt visualiseren :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 23:47

Ik zou de salontafel een zet geven. Je hebt nu 1 blok in de ruimte van je bank en tafel, omdat er zo weinig ruimte tussen is. Verder een paar planten erin en wat moois aan de muur.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 09:22

@gianti Het zal wel niet goed passen met je snoeren maar ik zou de hele setting omgooien, je bank waar nu de tv staat en tv naar andere muur, dan creer je meer ruimte voor die grote stoel en je burootje, je hebt loze ruimte tegenover een in de hoek gemoffeld buro en een ogenschijnlijk te grote salontafel. Je basis kleur is mooi, jij kan met een andere kleur op je muur en een paar assesoires de hele sfeer in je kamer bepalen of eenvoudig veranderen

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 09:55

Dames, wie heeft er tips?

Ik wil mijn bruine muur opnieuw schilderen, want er zitten gaten onder het drieluik, en ik wil er iets anders ophangen.
Maar welke kleur past nog meer bij mijn interieur?

Afbeelding

Afbeelding

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 09:57

idinn schreef:
Ik zou de salontafel een zet geven. Je hebt nu 1 blok in de ruimte van je bank en tafel, omdat er zo weinig ruimte tussen is. Verder een paar planten erin en wat moois aan de muur.

Ik zou de salontafel wegdoen eigenlijk, veel te groot voor de beperkte ruimte die je hebt. En verder inderdaad een beetje aankleden: Planten, iets aan de muren, iets in je vensterbanken, misschien een dienblad op tafel oid.

@Asjemenou: Zeegroen?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 10:02

@asjemenou: je hebt zo'n rustig gekleurde indeling dat eigenlijk alle kleuren er wel bij passen, dus doe maar net wat jij mooi vind :)

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 10:06

Doubtless schreef:
@Asjemenou: Zeegroen?

Dat heb ik al in mijn hal. :)

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 10:06

DubbelDun schreef:
@asjemenou: je hebt zo'n rustig gekleurde indeling dat eigenlijk alle kleuren er wel bij passen, dus doe maar net wat jij mooi vind :)

Moet wel een lichte kleur zijn, want het is vrij donker binnen.