[Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Shiloh

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 20:15

Ik zou dan misschien de eerste keer zelf gaan kijken en als je serieus bent over iets de vaders mee nemen. Kan zomaar zijn dat je meerdere keren ergens voor de eerste keer gaat kijken, maar het toch niks is.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 20:22

Vriend en ik gingen ook eerst gewoon zelf bij wat huizen langs om te kijken. Pas bij een tweede bezichtiging gingen de hulptroepen mee. :D

Bij ons is het voorlopig koopcontract door beide partijen ondertekend en is er nog één ontbindende voorwaarde en dat is de financiering. Toch staat het nog steeds te koop op Funda en het bord staat ook nog in de tuin. Gaat dit pas weg als wij er intrekken ofzo? Duurt lang!

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 20:24

wij krijgen donderdag eindelijk de sleutel.
na zes maanden wachten *\o/*

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 23:20

Wij hebben vandaag een huis gekocht! *\o/* *\o/* *\o/* Na alle huizen die we gezien hebben, die paar die voor onze neus verkocht zijn, hebben we nu eindelijk ons droomhuis te pakken! Dinsdag online gekomen, gelijk gebeld en gisterochtend bezichtigd. Vanwege onze vakantie naar Zuid-Afrika zondag en de angst dat het weg zou zijn als we terugkomen, gelijk die middag een bod uitgebracht en vanavond 20.30u waren we eruit :):) Nu de hele papierwinkel in gang zetten, onder voorbehoud van financiering en verkopers hebben zelf een huis op het oog, als zij dat kunnen kopen, kunnen we er over 2,5 maand al in. Superfijn!

Superfijn vooruitzicht Horsii!

Jildau bij ons kwam er verkocht onder voorbehoud op Funda toen het koopcontract getekend was en de bedenktijd verlopen. En verkocht toen de financiering rond was, toen kwam er ook een ander bord op het huis. Maar misschien is dat overal anders? Belangrijkste is toch dat jullie het gekocht hebben toch?

Wij hebben met bezichtigingen nooit iemand meegenomen, behalve bij 1 huis waar veel aan gedaan moest worden, toen is er een kennis meegegaan die veel weet over verbouwen en bijbehorende kosten. Maar pas bij de 2e bezichtiging. Je moet toch eerst zelf sfeer proeven en voelen of het jullie huis kan worden, ipv gelijk beïnvloed te worden door de meningen van anderen.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 23:22

Gefeliciteerd Tamara!!!
Wanneer is de sleuteloverdracht? Hopelijk al snel, hoewel zomer op een vakantiepark nog niet zo slecht is. :D

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 23:25

Het is hier echt zalig <3 Vakantie op en top, maar idd, wil hier van de winter echt niet zitten. Maar als het allemaal loopt zoals bedacht, ook met aankoop van het huis door de verkopers, half oktober. Kunnen we er een week later in 'klussen' (hooguit wat muurtjes verven want huis is praktisch af, alleen wat smaakgerelateerde kleine puntjes :D ) en verhuizen! We hadden 2 maanden onderhandeld in eerste instantie en stom verbaasd dat ze daar mee akkoord gingen, maar heel fijn met die winter in het vooruitzicht!

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 23:37

Plien91 schreef:
Wij hebben nu vijf appartementen in twee wijken die we redelijk kennen. Maar de straat en buurt gaan we zeker nog kritisch bekijken. Bedankt voor de tip!
We willen onze beide vaders meenemen als we iets gaan bezichtigen.

wij hebben bij de eerste bezichtiging nooit iemand meegenomen, een eerste bezichtiging was voor ons echt kijken of het huis goed voelde, ook kwa indeling en ruimtes etc.
een tweede keer iemand meenemen hebben we wel gedaan, dan is het een rondje of het huis nog steeds zo goed voelt als de eerste keer, maar daarnaast ook heel erg naar eventuele tekortkomingen in de staat van onderhoud kijken etc .
dan zijn extra ogen heel handig.

Jildau, bij ons heeft het idd geduurd tot de ontbindende voorwaarden voorbij waren (financiering dus idd)

Tamara , gefeliciteerd

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 06:16

Super Tamara, gefeliciteerd!

Wij hebben de sleutel van ons nieuwe huis, maar het staat ook nog te koop op Funda. Staat geen 'verkocht onder voorbehoud' bij, hoop dat ie er binnenkort af is.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 10:37

gefeliciteerd Tamara!! (heb je een linkje??)

Georgette, soms kan dat lang duren idd, wel vervelend hoor, anders even met de makelaar bellen?

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 13:20

Sommige makelaars doen ook niet aan verkocht onder voorbehoud :n
Daarbij is het gewoon óf te koop, óf verkocht.

liesJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 09:26

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 23:30

Thanks allemaal!

Juval, linkje komt via pb als het helemaal rond is :)

koenlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 13:32

Ik kom even inbreken in jullie topic, ik lees al een tijdje mee en wij hebben volgende week een eerste bezichtiging staan dus vanaf nu zijn wij ook serieus op zoek naar een huis! Wel spannend hoor, het wordt voor ons allebei het eerste huis, en we hebben best wel wat wensen (er moeten zes paarden mee verhuizen) dus ik kan me voorstellen dat het wel even duurt voor we iets passends hebben maar nu toch vast een eerste stap.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 13:53

Tamara gefeliciteerd met jullie huis!

Koenlover, succes met de huizenjacht. In welke regio zoeken jullie iets?

Wij hebbben woensdag onze eerste bezichtiging gepland. Ben heel benieuwd :)

koenlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 14:19

Plien91, wij zoeken in de regio Oost brabant, bijvoorkeur in de omgeving van Boxmeer maar omdat wat wij zoeken niet heel erg veel word aangeboden zijn we daar wat flexibeler in. Jullie ook succes met de bezichtigingen!

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 15:11

Spannend Plien!

We hebben nu precies een week geleden de sleutel gekregen van ons huis en ik voel me zo thuis. Echt een overweldigend gevoel. Net 2 van de 3 lampen gehaald, over een uurtje wordt het tvmeubel geleverd. Daarna nog langs de Gamma en Karwei voor een lamp, bbq en wat losse rommeltjes en dan zijn we klaar met de grote dingen. Moeten dan alleen nog accessoires komen.
Hopelijk starten ze zo snel mogelijk boven met de verbouwing, zodat we daarna ons bed kunnen verplaatsen naar de andere slaapkamer, dit verder kunnen inrichten en vervolgens de babykamer.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 22:58

hier beginnen ze morgen met het plaatsen van de vaste trap naar zolder
zelf ga ik zorgen dat de kleine slaapkamer achter, het trapgat en de hallen boven en onder klaar maken voor de stucadoor (vriend van ons) en vriend mag morgen de bijkeuken stuc klaar maken , dan kan er woensdag gestuct worden en kan ik daarna alles afmaken kwa lak en verf.

dan nog beneden een wandje in de glasvezel zetten en de vloer straktrekken met een spanbandje , dan kan de woonkamer ook in de verf en de lak en kunnen we bijna overhuizen
vandaag was een verloren dag door het leeghozen van de kelderkast :roll:

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 23:14

Hoi, ik zou mij hier ook graag willen melden. Mijn vriend en ik hebben een klein appartement gekocht in Nieuwegein, ongeveer 54 m2. Op het moment is het appartement nog in de maak en de eerste muren staan al overeind! *\o/* Wij kunnen niet wachten in ieder geval. :)

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 23:30

Grappig Sonja, ook hier komt er binnenkort een vaste trap naar de zolder.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 08:00

De dag van de overdracht komt steeds dichterbij... vrijdagmiddag is het zover!
Hoe hebben jullie het geregeld met het laatste rondje door het huis wat je ging kopen?
Ik weet hoe laat we vrijdag bij de notaris moeten zijn en ik heb er rekening mee gehouden dat we eerst nog door het huis moeten, maar ik heb daar nog niets over gehoord.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 08:15

Weten jullie dat je trouwens op vertoning van je koopcontract bij de meeste bouwmarkten een kortingspas krijgt? Dat is echt superhandig, bij de Gamma is dat bijv 10% korting, dat scheelt toch een hoop hoor :D

Wij gingen voordat we gingen bezichtigen zelf even langs het huis, kijken of de buurt aanstaat en hoe het huis eruit ziet. Dat heeft ons al een hoop tijd gescheeld haha. 1 huis vonden we echt onwijs leuk, maar bleek echt geen leuke buurt te zijn. Dat hadden we erg snel door. Nu hebben we een hele leuke buurt!

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 11:23

Liezel, dat zou je even met de verkopende makelaar moeten regelen. Als er nog puntjes zijn dan kan je die meteen bij hem (en bij de notaris!) aankaarten.

gefeliciteerd Adamootje, waar in Nieuwegein? en wanneer is de oplevering?

Rampshellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 12:22

Voor de laatste ronde; noteer de meterstanden heel goed, ik heb foto's gemaakt! Controleer of alles goed vast zit, zoek gebreken etc op!

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 13:17

Wat een ontwikkelingen allemaal hier. Tamara gefeliciteerd! Toch je droomhuis nog voor de winter gevonden :)
Het wordt ons meer en meer duidelijk dat we de juiste beslissing hebben genomen om ons huis te verkopen. Relaxt in de tuin zitten is er hier in elk geval in het weekend niet bij. Die mensen worden echt steeds gekker en ik verwonder me er nu over. Ze gaan hun gang maar met hun kinderachtige, gestoorde gedoe, wij zijn hier binnenkort weg. (en ik heb zo'n vermoeden dat ze géén vrienden gaan worden met de nieuwe bewoners)

Ondertussen hebben wij een gedeelte van onze hooivoorraad al naar onze nieuwe plek gebracht. Er was nog een droog gedeelte in de bestaande kapschuur daar. (ding staat op instorten...) Die mensen waar we van gaan huren zijn echt heel behulpzaam. Ik heb een containerstal gekocht, voor zolang onze nieuwe stal/schuur nog niet gebouwd is. Die wordt morgenmiddag op de plek gebracht, was allemaal ook geen probleem. Komend weekend gaan we de omheining van de wei in orde maken (is nu nog prikkeldraad) Steeds als ik daar ben dan ervaar ik zo'n heerlijke rust.... ik weet bijna niet meer wat dat is.
De koper van ons weiland heeft het weiland al gedeeltelijk in gebruik. De overdracht ervan is 15 aug.
En dan 1 september overdracht huis, ik kan bijna niet wachten.

Ons huis stond al op 'verkocht' nog voordat de ontbindende voorwaarden verlopen waren. Volgens mij was dat een vergissing, want de makelaar zei dat het na het verlopen van de ontbindende voorwaarden op verkocht zou komen staan. Ons huis heeft niet op 'verkocht onder voorbehoud' gestaan.
De kavel die we aangekocht hebben staat nog steeds op 'verkocht onder voorbehoud'. Niet dat iemand anders nu nog een kans heeft om het te kopen.....
We gaan 15 aug. beginnen met spullen naar de nieuwe plek te brengen en vanaf 23/24 aug. willen we daar ook gaan slapen. Dan hebben we nog een week om het oude huis netjes achter te laten.
(en ondertussen moet ik nog een examen voorbereiden dat ik 30/31 augustus heb....)

Ik moet zo langzamerhand echt gaan beginnen met opruimen.... warme weer helpt niet echt....

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 14:53

Ooh! Wat fijn Symbeami! Het is jullie zo gegund! Heel veel succes met alles!

Zijn jullie inmiddels ook rond met een bedrijf dat het huis/stallen gaat bouwen?