Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 10

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 12:03

Kentaro, die twijfel heb ik ook, dat koud zitten, hoewel ik rationeel weet dat het niet zo is...alleen blote benen en een leren bank, das weer minder prettig :+
maar goed, nog een paar weken dan doen we de nieuwe hoes om de bank (Eyck is nu in training om te leren dat die grote kluiven niet echt op de bank hoeven, die mogen gewoon op de grond, in de bench en op zijn kussen blijven.(viespeuk die kleine) als dat er wat meer in zit, dan gaat de nieuwe hoes er om .

Palousa, ben blij dat ik onze bank nooit zo heb teruggevonden :D
heb het altijd in mijn achterhoofd gehad dat ie het een keer zou kunnen flikken , maar volgend jaar, nieuwe pup, nieuwe kansen ;)

A_nouk

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 12:22

Dat was overigens niet onze huiskamer ! Gewoon een inspiratie plaatje van Pinterest :)
Oef je bank := ik zou niet happy zijn :')

Rintah

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 12:31

dems75 schreef:
Nooouuu wat vervelend zeg, vijf kopers die de financieen niet rondkrijgen? grrrrr. Onvoorstelbaar inderdaad. Dat is toch het eerste waar je naar kijkt?

Foto's van de veranda....wat zouden jullie doen? washen die loungeset???

[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

misschien ook nog een idee, niet de set maar de muren whitewashen. word het in z'n geheel ook meteen een stuk lichter van ;)

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 13:16

Nouja die bank had ik al van marktplaats en ik zat er ook gewoon met m'n vieze werkkleren op, m'n honden met de modderpootjes etc, dus op zich was het niet dramatisch, gewoon naald en draad gepakt, spul terug in het kussen gedaan, dichtgenaaid en hij heeft het nog een jaar uitgehouden.

Nadat er op geplast was ging hij echter weg, die lucht heb ik er nooit uit gekregen, hoe chemisch de middelen ook waren.
Helaas was onze goede bank toen ook snel het haasje dus die is er ook uit gegaan (ook pis lucht)
Toen maar 2 gladleren oude banken gehaald (voor €10) en die doen het nog goed, makkelijk schoon te maken met de honden en is met al dat klussen niet erg als we er met vieze kleding op gaan zitten.
Daarnaast hebben we nog een goede bank maar die staat nog in Nederland.

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 13:20

Oef, die kapotte bank := Ik zou ook not amused zijn!

Stoffen banken zijn in combinatie met dieren en vuil heel vervelend inderdaad, maar ik vind banken van andere materialen zelf heel onprettig.

Over banken gesproken: hoe maken jullie een stoffen bank schoon? Hier zitten er resten kattenvoer op sinds kort, die toch wel wat vlekjes achterlaten na het schoonmaken. De bekleding (Ikea) is eraf te halen :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 13:22

Mijn hoezen kunnen allemaal de was in

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 13:24

ik gooi de hoezen van de ektorp op 30 of 40 graden in de was en daarna kieper ik ze ook nog eens de droger in, met de duurste variant van de bekleding zou ik dat misschien niet doen , maar met de twee goedkopere versies wel...
(op het waslabel staat, wel wassen, niet in de droger, maar vrienden van me doen diezelfde hoes al een jaar of 6 in de droger en ik nu ook een jaar of drie en hij blijft gewoon helemaal netjes.)
hier gaan ze maandelijks de was in trouwens ivm onze smeerkees

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 13:26

Ik heb zon Karcher stoomreiniger werkt als een tiet ! :) :P

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 13:29

Mijn ouders hebben volgens mij een Karcher :D Die ga ik eens lenen van ze.
En anders gaat alles gewoon op 30 graden in de was als de kat weer beter is :j

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 13:35

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 13:44

Ja ossengal werkt ook heel erg goed :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 13:56

Onze banken passen niet helemaal meer bij ons interieur, daarbij zijn ze ook nog een getrasht door onze kat :P Maar ze zitten verder nog wel heel goed. Nu zit ik te kijken voor bankhoezen maar t lijkt me nog niet zo praktisch en schuiven ofzo. Ik ga eens overleggen met mn schoonmoeder die naaister is of zij er wat mee kan, al lijkt dat me wel lastig.

Edit: Is dit velours of niet? http://www.bonprix.nl/product/hoes-farina-groen-928569/

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 14:22

Het lijkt veloers, maar of dat in die stofdikte mooi blijft vraag ik me af...

Ik heb voor de zorgboerderij een enorme stoffen hoekbank van 270x270 gekocht op facebook mp voor 65 euro. Kwam bij een net gezin weg en voor dat geld, op een zorgboerderij kon het me weinig schelen haha.

Thuis heb ik alleen maar nieuw meubilair (op n setje bijzet tafeltjes van oma na) de bank en stoel komen bij montel weg.

We zijn net even bij de toko wezen kijken waar ik mijn kast gezien had, vriendje wilde toch ook even mee. Ze hebben een max levertijd van 4-6 week, dus als ik m begin volgend jaar wil hebben moest ik gewoon in december even langskomen :) ze hadden toevallig net een kast voor een klant in de maat en kleur die ik wilde, dus we mochten even in de werkplaats kijken hoe die precies was :)

Hij zal hier in huis waarschijnlijk een beetje groot zijn, maar de bedoeling is toch dat we hier niet nog jaren blijven wonen, dus ik koop m ook gewoon in 160 breed en niet de smalle van 135 want de buren hebben wel zo iets smallers in de kamer en dat vond ik dan weer gelijk zo iel lijken. Keuzes :')

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 14:28

Als jullie toch willen verhuizen, zou ik ook voor de grotere gaan! Wij hebben voor in ons vorige huis een mooie vitrine kast laten maken. Ruimte was daar beperkt (en m'n spullen teveel...). Nu in ons nieuwe huis balen we er nog steeds van dat we hem niet in een grotere maat hebben laten maken!

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 14:34

Ja we kunnen hier niet blijven wonen als we aan kinderen willen beginnen zeg maar :') dus we moeten wel binnen nu en 2 jaar verhuisd zijn :j en we hebben nu echt een kleine woonkamer, maar die ikea kast is ook al 147 breed, dan is die 160 niet heel veel breder denk ik dan

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 14:35

Ik ga nog kleiner wonen hierna :') , ik wil terug naar ouderlijk dorp ^^..

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 14:37

Als je hem nu kwijt kunt, zou ik echt voor die 160 gaan!

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 14:44

Ja mijn vent heeft gewoon niks in te brengen O:)

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 14:50

Ik zeg altijd, jij over de tuin, ik over het huis (en puntje bij paaltje bemoei ik me er buiten ook wel mee als het nodig is... :') )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 14:54

Hier is t ook goed verdeeld hoor, ik bepaal, hij betaald. :')

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 15:46

Oja, ik heb toen we gingen samen wonen alles uitgezocht en toen dacht hij dat hij nog wat te zeggen had, maar inmiddels koop ik gewoon wat ik leuk vind haha. De kast wilde hij toch wel even met eigen ogen zien, omdat het iets is voor jaren, maar over het algemeen hou ik toch ook wel rekening met hem en hebben we aardig dezelfde smaak :j

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 17:35

Hihi, de eerste drie ideeën van die Facebookpagina heb ik toevallig van de week gepint op pinterest :))

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 17:37

Afbeelding
ok niet zo duidelijk, maar kast zelf gemaakt van steigerhout

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 17:38

Mooi !