Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 10:55

Zojuist even de liga daybreak, fanta special edition en Royal clubs 1 liter gehaald. :Y)
Ik vroeg mij af, voor de gratis Fanta orange 1,5 liter actie, heeft die ook een speciale actieverpakking? Want dat kan ik niet duidelijk vinden bij de actie. Alleen dat er een actiecode in de dop zou moeten staan. Maat straks koop ik dus weer een verpakking waar geen actiecode in staat. :P

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 12:36

Daybreak dit keer wel een actieverpakking Wuis? :P

Qua biologisch vlees heb ik ook wel gedacht om dat via internet te doen, maar meestal is dat dan weer gekoeld/bevroren verzenden en daarom een stuk duurder....

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 13:13

Hier ook overwogen om het via internet te bestellen maar om genoemde redenen besloten dat niet te doen. Daarnaast hebben we hier in de buurt 't Ecolaor waarbij ik precies weet hoe de dieren gehouden worden ook wanneer ze met slecht weer niet op het land komen en sta ik achter hun methode waardoor ik het bij hen koop.

Hier moet ik weer flink gaan bezuinigen, geef veel te veel geld uit aan boodschappen en dat voelt niet prettig.

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 13:37

Quellian schreef:
Nelleke, daar is veel om te doen geweest, lijkt mij commerciële onzin. Ze kopen uitgerangeerde melkkoeien op, gooien ze in de wei en op de website.
Maar goed, ze komen in ieder geval in de wei, in tegenstelling tot veel andere dieren.

De meeste oude melkkoeien worden opgekocht door veehandelaren, in de wei gezet om vlees aan te zetten en gaan daarna naar de slacht. Lindehof(?) doen gewoon aan slimme marketing, haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 14:58

Sting schreef:
Daybreak dit keer wel een actieverpakking Wuis? :P

Qua biologisch vlees heb ik ook wel gedacht om dat via internet te doen, maar meestal is dat dan weer gekoeld/bevroren verzenden en daarom een stuk duurder....

Yep! Bij de eerste winkel niet, maar bij de tweede was het raak! :P

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 22:54

Vandaag de kroketten, optimel en conimex woksaus gehaald van de geld terug acties. Liga niet kunnen vinden en de code op de zuivelhoeve yoghurt ook niet kunnen ontdekken dus maar laten staan.
Wel lekker goedkoop gegeten vond ik zelf!
Voor 4 porties:
- Risottorijst a 1,43 =+/- €1
- Broccoli 0,49
- 1/2 courgette a 0,89 = 0,45
- zakje spekjes 1,29
- half flesje kookroom light a 1,12 = 0,56
Dus dan in totaal 4x eten voor 3,79 :D

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 11:14

Mn vader wordt zondag 65 en heb nog flessen wijn van de wijnvoordeelactie staan. Had toen (o.a.) een mixpakket met rood/wit gekocht voor 25 euro, met 20 euro korting; dus 5 euro voor 6 flessen. Wilde één van de rode wijnen meenemen voor zn verjaardag, en ging voor de grap even kijken voor hoeveel ze die verkopen. Heb er al eerder één naar hun meegenomen (ik drink geen rode wijn), en die kostte los 15 euro. Nu heb ik er dus nog 2 staan, en die even opgezocht.

De ene fles is ook 15 euro waard, maar die andere....

verkopen ze lós voor 25 euro *\%/* .

Geniaal, hoe goed koopjes kunnen uitpakken. Ik zeg natuurlijk niet dat de wijn extra lekker is, maar hoe hebben ze deze actie ook recht kunnen trekken qua kosten? -:)
Nog even verder gezocht; mijn doos witte wijn kost nu 8 euro per fles en één van de 3 witte uit de mixdoos is 12 euro.
*edit: nu nieuwsgierig naar de andere 2 witte wijnen: 12 euro en 12 euro. Dus de doos was 25 + 2x15 +3x12= 91 euro. En dat had ik voor 5 euro 8-)

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 13:27

Dat is met recht goedkoop te noemen Sting :D

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 14:14

Haha, ja heerlijk dat soort koopjes! Ik vind het ook nog steeds briljant om die flessen wijn in onze berging te zien staan en dan denk ik elke keer weer "jaaaa, jullie waren spotgoedkoop jongens!! Heb heerlijk op jullie bezuinigd" :D

Gister was ik naar een Sample Sale, warme handschoenen en mutsen gekocht (ben van lang haar, naar super kort gegaan, dus het is nu zo koud aan m'n hoofd) en dan ga ik thuis ook altijd opzoeken wat de originele prijs is en hoeveel ik heb bespaard, haha.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 16:49

Ik ben een tijd opzoek geweest naar een bepaald bordspel. Op internet vragen ze er rond de 10-15 euro voor, plus dan nog pakket kosten om te verzenden.
Vandaag in Breda bij een kringloop geweest. Zeg tegen m'n schoonzus dat mocht zij ergens dat spel tegenkomen, dar ze hem mee mag nemen voor me.

Zie ik heb ineens liggen! 1 €
Bij de kassa bleek dat alles met 50% korting was.
Heb nu voor 50 cent een spel waar ik al een tijdje naar opzoek was!

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 17:23

Haha, dat is ook briljant zeg!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 17:24

Ideaal :P

Ik kan de dannerolle pizza kit niet vinden ugh

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 17:36

Die dingen liggen meestal op een hele onlogische plek!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 17:40

Ze lagen niet bij de rest van de dannerolle :n , eet maar weer kliekje dag 3 en dan is het op :')

robbie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 18:25

Hier in de buurtun je bij de slsgers vlees van de koeien uit het nabijgelegen natuurgebied kopen.. best te betslen..ik proef het verschil in vlees wel.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 18:31

Wat leuk zeg! Ik ben gek op geschapspelletjes dus ben wel benieuwd welk spel dat is :)

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 18:54

Mijn bezuinigen vandaag hield in dat ze iets vergeten aan te slaan, telt dat ook :P
Had kattenvoer gehaald o.a., 2e halve prijs. Maar ik keek later op de bon, heeft hij maar 1 zak aangeslagen. Alleen maar extra voordelig, en tja misschien moet je er mee teruggaan, maar ik hou het nu maar op 3€ mazzel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 18:56

Ideaal :D , bij mij sloegen ze 1 artikel 2x aan , gelukkig was kassamiep wakker :P

Rampshellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 19:44

Zo heb ik een keer ruim €15,- teveel wisselgeld gehad.. Heb het gehouden, niet netjes maar cassiere d'r fout!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 19:48

Ik stond vandaag in de paarden zaak, mocht ik €50 ipv €30 afrekenen uhh.. Had ze 3x zoveel aangeslagen.

Wij hebben bij de lidl vandaag boodschappen gedaan.. Even afwachten op de bonus van Albert Heijn of we morgen daarheen gaan of maandag.

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 20:06

De bonus van de ah staat altijd al vrijdagmorgen op de site!
Ik vond het niet veel bijzonders..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 20:14

Ja mijn mbs zijn op dus ben nu al uur op pagina 10 aan het wachten, we hebben nog geen internet hier..

Voor ons staat er wel wat leuks bij :D

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 20:18

Voordeel bij ons was dat we 12.50 euro van de postcode loterij hadden voor biologische producten bij de ah.
Scheelt ook weer wat.

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 21:24

Ik heb net even de vriezer geïnventariseerd, nog 19 complete opwarm maaltijden (pasta en rijst enzo), 20 stukjes vlees, 15 porties groente in de vriezer en nog 9 in de kast in blik enzo, en nog aardappels. Ook nog gehakt, wraps en pakjes voor saus etc, en een hele voorraad rijst/ pasta.
Dure weken voor de boeg, dus ik denk dat ik zo min mogelijk avond maaltijden ga kopen en de kast en vriezer leeg ga eten :)

Hoe zat het nou met die tip van brood smeren en invriezen? Kan je alle soorten worst en kaas invriezen?

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 22:47

Ja, maar filet en tartaar niet. En met rosbief moet je ook uitkijken.
Carpaccio is ook niet aan te raden :)