Ah leuk plaatje... gezellige tuin zo , leuk gek hoekje aan huis....erg aansprekend
rowo
Geplaatst: 24-01-12 21:53
Wij wonen nu in een appartementje zonder buitenruimte, geen balkon of tuin. Ik kom van buitenaf en ben dus nogal ruimte gewend. Mis echt het gezellig buiten kunnen zitten.
Liefst heb ik ook iets met veel grond, maar ja das gewoon onhaalbaar. Gelukkig staan dd paardjes bij mijn ouders.
veerledec
Geplaatst: 24-01-12 22:02
fokfanaat schreef:
stadsmeisje!!
Haha Arianne een stadsmeisje . In de verste verte geen stad te bekennen, waar wij vandaan komen .
Wat erg van die vloer die geplaatst is gelukkig wel bekend van tevoren! Hopelijk gaat het allemaal niet teveel kosten!! Maar hebben de vorige bewoners is nog tot voor kort in gewoond? Bijzonder
Ook een leuk huis mandy. Die tuin zou me idd ook minder aanspreken. Zou zelf ook idee hebben dat je op de kijk zit! Maar goed misschien valt het in het echt wel mee? Wel handig zo dicht bij het vuur zitten!
Tuin op noorden zou me ook niet aanspreken. Maar ik ben dan ook iemand die erg veel van zon houd in onze tuin zitten we ook hele dag in de zon, heerlijk. Voor schaduw kun je zorgen.. Maar goed ieder z'n ding!
Oh, wat komen er een heerlijke tuinen voorbij zeg! Ik ben ook echt superblij met mijn tuin! Mijn ouders wonen in een drive-inn woning, dus de woonkamer is boven, met een groot balkon eraan vast. Ik vind dat echt verschrikkelijk, ik ben echt een tuin-mens. Maar dan wel een tuin zonder groen waar je hard voor moet werken . Heb nu een smalle tuin van 3/3.5 meter, maar wel lekker 12 meter diep. Heerlijk! Hond is ook al meegeweest, die vind het ook echt heerlijk.
Voor mij verder toch wel positief nieuws, heb echt bergen reacties gekregen op mijn 2 advertenties op werkspot.nl . Wat een fijne site is dat trouwens. Had een advertentie gezet voor de balken en een ondervloer, daar komen nu 2 bedrijven voor kijken waarvan ik de offerte netjes vond. Mocht het bij die prijs blijven, kan ik denk ik aardig in mijn handjes klappen . Ook een advertentie gezet om zo'n 120 m2 te stuken (ja, toch een nadeel aan die hoge muren gevonden ), gezien er met de vloer uithalen echt wel aardig wat muur beschadigd is en daar ook heeeeeel veel reacties op gehad. Daar komen de eerste week van februari wat bedrijven voor kijken.
Vloer is er nu op 2 planken na helemaal uit en vanavond beginnen ze al met de electra. Lig nog op schema, op zich wel een fijn gevoel. Heb wel overal spierpijn .
Roos: Het huis stond al 2.5 jaar te koop en er zaten huurders in. Maar wat ik van de eigenaresse begreep (inmiddels ex eigenaresse dan) is dat het altijd al zo was ingezakt, vanaf het moment dat zij het had gekocht... Ik had er dan meteen al wat aan laten doen, want ondertussen zijn we zo'n 5/6 jaar verder. Maar blijkbaar denkt niet iedereen zo...
Ik hoor trouwens van íédereen die ik over mijn vloer vertel de woorden "verborgen gebrek". In hoeverre is dit zo? Ik wist dat ze vloer niet goed was, dat was uit het bouwkundige rapport gekomen. Maar in hoeverre hij echt slecht was, konden ze niet zien. Nu ben ik zelf (gelukkig!) wel uitgegaan van de minst fijne situatie, maar iedereen zegt dat ik er werk van moet maken. Ik zit een beetje met twijfels. Heb wel de makelaar gister langs laten komen (kwam-ie aan op z'n blauwe suede schoentjes, moest-ie over die balken heen banjeren ) en zijn mond viel wel open. Wat mij dus wel bevestigd dat zelfs hij dit niet had verwacht. Maarja.. Wat is nu handig om te doen?
Een verborgen gebrek is iets wat je niet weet, verkoper (vaak) wel en wat ze niet verteld hebben. Zij hebben een meldingsplicht, maar jij ook een onderzoeksplicht. En dat laatste heb jij gedaan door een bouwkundige keuring.... Dus in deze zin is het geen verborgen gebrek.
Je wist dat de vloer niet goed was. Echter niet in welke mate. Zal verkoper ook niet geweten hebben. Je hebt dat risico aanvaardt door zonder nader onderzoek toch te kopen.
Maar dat is ff redenering van de koude grond hoor
Yv_
Geplaatst: 25-01-12 10:17
Ja, maar verder onderzoek kon dus niet gebeuren, zónder die vloer eruit te halen door gebrek aan kruipruimtes... En een vloer eruit halen terwijl de koop nog niet rond is, kan niet.
Pff, vind het maar een lastig verhaal. Mijn gevoel zegt dat ik het er gewoon bij moet laten zitten, alleen mijn hele omgeving denkt van niet.
Ariebombarie
Geplaatst: 25-01-12 10:24
manzano schreef:
Ariebombarie schreef:
en ik heb meerdere grote tuinen: Vondelpark, Westerpark, etc
Mag je straks allemaal niet meer bbq-en
bbq staat bij jou in de tuin toch?
Nic
Geplaatst: 25-01-12 11:42
rowo schreef:
Ik ben al ff een foto aan het uploaden, gewoon uit google maps gehaald. Zet het adres liever nog niet op internet
edit:
Kleine tip: hou er rekening mee dat hoge bomen op (meestal) 2 meter van de rooilijn moeten staan bij grenzen aan de openbare weg. Of dat er in elk geval misschien bepaalde regels voor zijn in jouw gemeente.
Dit zie je goed bij Manzano's tuin op het plaatje, het laatste stuk is gras.
Zo te zien heeft iedereen al bomen geplant, maar toch. Zul je net zien dat jouw boom het kruispunt onoverzichterlijk maakt ofzo
manzano
Geplaatst: 25-01-12 11:46
Het laatste stukje is nu gras omdat het gemeentegrond was.
Of bedoel je het stukje gras tussen de stoep en de weg?
Nic
Geplaatst: 25-01-12 11:53
Ow verrek ik bedoelde de andere foto, die van een 'soortgelijke situatie in de staat'
Ik heb namelijk begrepen dat je niet overal in je tuin bomen mag plaatsen en de hoogte van de afscheiding ook aan andere regels is gebonden als het aan de openbare weg ligt.
Mag ik trouwens vragen hoe dat bij jou is gegaan (per pb) om gemeentegrond te kopen? Was dat duur, deden ze moeilijk?
Laatst bijgewerkt door Nic op 25-01-12 11:57, in het totaal 1 keer bewerkt
manzano
Geplaatst: 25-01-12 11:56
Nicolletje schreef:
Ow verrek ik bedoelde de andere foto, die van een 'soortgelijke situatie in de staat'
Ja maar dat was dus gemeentegrond en daarom dus zo'n groen strook. Die grond is nu van ons en blijft niet zo.
Gemeente (is gemeente Utrecht) was hier totaal niet moeilijk met de verkoop. In de wijk is het bijna overal bij de huizen getrokken. Volgens mij ook deels via een huurconstructie omdat een flink deel nog huurwoningen zijn van de woningbouw. Best vreemd, want die huizen komen nu te koop met de officiele grondoppervlakte (zonder die extra hoek), maar op de foto's zie je dus die hele tuin. Zonder toelichting in de tekst op funda. Dus hoe dat exact zit weet ik niet.
Toen wij een aanvraag deden voor de grond moest je al eigenaar zijn van de woning. Dat was bij ons wat lastig omdat de aankoop van de grond voor ons een voorwaarde was om het huis te kopen. Uiteindelijk is daar wel een constructie op bedacht. Door de gemeente is toen een klein onderzoek gedaan en is er gekeken naar wat er in de grond ligt. Helaas ligt er op de grens van het perceel leidingwerk (van eneco geloof ik). Dus in het koopcontract zit een recht van erfpacht (geloof ik hihi). Dus als ze erbij moeten dan moeten we dat toestaan.
Verder moesten we van de gemeente 3 bomen die daar in dat oerwoud staan behouden. Na wat discussie is dat terug gebracht naar 1 boom. Verder zijn er nog wat regels over bebouwing en afscheiding enzo. Maar niks extreems en heb niet de indruk dat ze controleren.
Wat het kostte per m2 moet ik ff opzoeken. Er komt ook nog 6% overdrachtsbelasting bij (2%regeling geldt niet voor grond) en natuurlijk notariskosten voor aktes etc. en bij ons moest het kadastraal gewijzigd worden (1000,-).
Nic
Geplaatst: 25-01-12 12:25
Bij ons waren het ook ex huurwoningen en een aantal (zoals mijn opa/ vader vroeger die ook in die straat heeft gewoond) hebben er ooit gewoon een schuur/ hek oprit geplaatst. Op een gegeven moment schijnt dat verjaard te zijn en is het van jou ofzoiets. De overburen bij ons hebben daarom dus een giga tuin erbij gekregen. Niemand wist van wie die grond was dus tja, dan maar van de buren.
Maar bedankt voor de info, ik las laatst in het krantje dat de gemeente wilde bezuinigen op groenonderhoud en wat struiken weg wilden halen. Naast ons is namelijk een struikenoerwoud. Dus ik dacht, hmmm ik zie hier mogelijkheden