We sparen en besparen door in dit topic met vooral de vraag hoe dan?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Eleadoras

Re: We sparen en besparen door in dit topic met vooral de vraag hoe dan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-23 18:20

Ik ben al jaren fan van PorteRenee en heb ook wel eens een cursus van haar aangeschaft. Ik vind dat ze in haar cursussen hele waardevolle tips en trucs deelt. Hoewel ik haar gratis content ook super waardevol vind :)

Vetra

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-23 20:47

Ik heb net een impuls aankoop gedaan.... weliswaar een besparende :+ maar toch, namelijk Too good to go, een pakket bij de AH to go.
Beetje dubbel, ik bespaar 8€, maar heb nu ook 4€ uitgegeven aan iets wat niet echt nodig was.
Maar ik werd er wel even vrolijk van! Morgenavond kan ik het ophalen.

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-23 23:17

Vetra schreef:
Ik heb net een impuls aankoop gedaan.... weliswaar een besparende :+ maar toch, namelijk Too good to go, een pakket bij de AH to go.
Beetje dubbel, ik bespaar 8€, maar heb nu ook 4€ uitgegeven aan iets wat niet echt nodig was.
Maar ik werd er wel even vrolijk van! Morgenavond kan ik het ophalen.

Dan pas weet je of je ook bespaard....
Hier wel eens bij de dirk echt een prut pakket en spul wat ik nooit zou kopen kon de helft weggooien om dat ik of mijn schoon ouders het niet eten / drinken..

De bakker en de visboer komen wel goed voor ons en de slager die mee doet ook prima pakjet

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-23 10:39

Hier eens meer bijhouden met wat ik nou echt uitgeef. Deze loon-maand best wat grote uitgaven gehad die gelukkig niet structureel zijn. Maar zie wel direct in mijn lijstje wat onnodige uitgaven zijn en welke wél nodig zijn. Nu dus echt aan het kijken wat de noodzakelijke kosten zijn vs de luxe-dingen.

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-23 12:30

Brainless schreef:
senna21 schreef:
Om rijst, bonen etc. te koken, kun je zelf een hooikist maken. Dat is niet moeilijk, een paar dekens werken ook al. Kort koken en dan een paar uur ingepakt laten staan. Er zijn verschillende sites met recepten.
https://www.tijdvoorkoken.nl/hooikist-koken/

Rijst kun je gewoon aan de kook brengen en dan afzetten.. evt een handoek erom en/of naast de kachel, en met 15/20 minuten is de rijst gaar. Werkt zeker fijn met (witte) snelkook rijst.
1 kopje rijst met iets minder dan 2 kopjes water, je hoeft dan niet meer af te gieten.

Werkt ook met pasta, dan kun je gewoon "veel" water gebruiken en na 15/20 minuten afgieten.
Wij deden niet anders op de camping met 1 brandertje. :D

En je kan met rijst ook meteen een heel pak koken en per portie invriezen. Dan kan je per keer uit de vriezer halen wat je nodig hebt.
Ik doe in het water voor het aan de kook is vaak ook de pakjes saté. Dan wordt de warmte meteen gebruikt en de saté is tenminste door en door warm.

Tango1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-23 17:36

Net 20 euro per maand bespaard :o

Elk jaar in november loopt mijn contract bij Ziggo af. Ik bel dan en zeg dat ik een aanbieding heb van een andere partij. Ik heb nu 9 maanden 20 euro korting.

Ik kan natuurlijk ook echt overstappen elk jaar, vaak zijn er betere welkombonussen elders. Maar dat vind ik zo'n gedoe.

Dus bel eens naar je provider!

wyoming

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-23 17:55

Tango1979 schreef:

Elk jaar in november loopt mijn contract bij Ziggo af. Ik bel dan en zeg dat ik een aanbieding heb van een andere partij. Ik heb nu 9 maanden 20 euro korting.

Ik kan natuurlijk ook echt overstappen elk jaar, vaak zijn er betere welkombonussen elders. Maar dat vind ik zo'n gedoe.

Heb ik vandaag ook gedaan. Nou wilde ik meer aanpassen maar hetzelfde pakket had mij al €10,- gescheeld. Uiteindelijk heb ik nu een besparing van €22 per maand.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-23 18:05

De dag dat ik mijn mailadres kan houden ongeacht bij welke provider ik zit stap ik ook elk jaar over.
Maar ik heb echt zo mega veel met mijn mailadres dat ik het echt teveel gedoe vind om te veranderen. :o

Oh ik lees nu dat ze een email only abbo hebben. Maar die kost nog 7,50 per maand... :+

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-23 18:43

Needje schreef:
De dag dat ik mijn mailadres kan houden ongeacht bij welke provider ik zit stap ik ook elk jaar over.
Maar ik heb echt zo mega veel met mijn mailadres dat ik het echt teveel gedoe vind om te veranderen. :o

Oh ik lees nu dat ze een email only abbo hebben. Maar die kost nog 7,50 per maand... :+

Ik heb daarom jaren geleden een mailadres aangemaakt bij Outlook. Gefaseerd overgezet, heeft ook wel jaar of 2 geduurd voor ik alles had overgezet. Daarna het mailadres van de provider opgezegd.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-23 19:28

Dat is nog wel een idee ja.

Vetra

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-23 21:27

Ik zei gisteren hier dat ik een impuls aankoop bij de TooGoodToGo had gedaan... nu werd die vanavond geannuleerd omdat ze geen producten hadden. Haha dus krijg die 4€ weer terug!
Soms zit het mee ;)
Volgende keer alleen aanklikken als ik een lege(re) koelkast heb :D

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-23 08:24

Over een paar weken sluiten de laatste Jan Linders filialen, dus als er nog Limburgse en Brabantse bokkers zijn die nog willen profiteren, het kan nog :D
Ik ben vorige week bij een filiaal op de allerlaatste dag geweest; 75% korting :D

ApplePapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-23 09:54

8nnemiek schreef:
Over een paar weken sluiten de laatste Jan Linders filialen, dus als er nog Limburgse en Brabantse bokkers zijn die nog willen profiteren, het kan nog :D
Ik ben vorige week bij een filiaal op de allerlaatste dag geweest; 75% korting :D

Helaas hier bij mij in de buurt allemaal al over op AH...

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-23 09:59

Ik had Amazon Prime en kreeg bericht dat het duurder werd. Gebruik het zelden dus meteen opgezegd. Ook heb ik m’n tv uit m’n pakket gegooid. Ik kijk zelden gewone tv en als ik wat wil zien kan ik altijd even NLziet nemen. Is goedkoper dan m’n tv abbo.

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-23 10:06

8nnemiek, Een goede van de eitjes invriezen!
Helaas houd ik in de zomer ook bijna niks over omdat ik veel uit broed en een deel de eitjes als broed ei verkoop. Ik heb ook gezien dat je ze in een pot kan doen met een ik dacht zout oplossing en ze dan ook heel lang te bewaren zijn. :D

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-23 10:08

Ik heb nu een paar too good to go pakketten gehaald, maar weet nog niet zo goed wat ik ervan vind. Vorige keer kreeg ik 4 maaltijdsalades op de dag, wat ik dus echt niet op krijg. Bepaald vlees wat ik niet eet, 2 pakken yoghurt en een pak vla op de datum wat ik niet op krijg in zo'n korte tijd. Je krijgt echt wel waarde voor wat je betaalt, maar het zijn ook meestal dingen wat ik gewoon niet op krijg.
Ik krijg dan liever een kilo gehakt die ik in delen in de vriezer kan gooien ofzo. :')

Overigens ben ik gestopt met eieren kopen bij de supermarkt en haal ik ze altijd op stal bij ons. Dan betaal ik €3.20 voor 20 eieren en bij de albert heijn kostte dat al bijna €4 voor 10 eitjes...

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-23 10:14

Dat is dus ook mijn ervaring. Heel veel producten die echt snel op moeten en daar dan gelijk een stuk of 3 van. Ik koop het ook niet meer.

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-23 10:15

Needje schreef:

Dat is waarom ik jaren geleden over ben gestapt op een gmail adres. Kost niets en je kan het overal installeren. Ooit allerlei log-ins kwijt geraakt door een wissel van provider, besloten dat dat niet meer ging gebeuren ;)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-23 10:17

Hier ook geen fan van Tgtg, maar ik hoor hier ook goede berichten. Nu eet ik vrijwel geen brood en geen vlees, dus dan valt al veel af. Ben wel fan van de AH verspil me niet zakjes :j

Dat soort eieren zijn vaak ook veel lekkerder dan van de supermarkt (cq kippen industrie). En zeker prettiger voor de kippetjes!

Citaat:
Wij deden niet anders op de camping met 1 brandertje. :D

Was het hele leven maar een groot campeer gebeuren denk ik wel eens. Lekker simpel, niet veel spullen, beetje rondtrekken en super goedkoop.
Dan wel ergens anders dan in Nederland zeker nu (wat een storm :7 ).

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-23 10:44

VanHuisUit schreef:
Dat soort eieren zijn vaak ook veel lekkerder dan van de supermarkt (cq kippen industrie). En zeker prettiger voor de kippetjes!

Ja veel lekkerder. Was ze pas vergeten mee te nemen, dus had een klein doosje bij de supermarkt gehaald maar dat viel toch tegen. :o
Het eigeel smaakt ook veel "voller" ofzo? En is veel dieper van kleur, niet dat fletse geel zoals de eitjes van de supermarkt.

Ik ben nog aan het zoeken waar ik hier in de buurt vlees kan halen bij de boer, zodat ik dat ook niet meer in de supermarkt hoef te halen / bestellen.

anca

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-23 10:53

8nnemiek schreef:
Eitjes kun je ook invriezen om later mee te koken :j Even kloppen en in een ijsklontjesvorm invriezen.. En de dag erna kun je ze uit de vorm halen en in een gripzakje doen. Zo kun je later heel makkelijk kleine porties uit de vriezer halen.

Dit heb ik nog nooit gehoord. Je moet ze dus opkloppen en dan invriezen?

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-23 10:54

Tango1979 schreef:

-O- ik belde laatst als jarenlange vaste klant, kon 10 euro korting krijgen. Ben nu wel nieuwsgierig naar welk type pakket jij hebt.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-23 10:59

anca schreef:
8nnemiek schreef:
Eitjes kun je ook invriezen om later mee te koken :j Even kloppen en in een ijsklontjesvorm invriezen.. En de dag erna kun je ze uit de vorm halen en in een gripzakje doen. Zo kun je later heel makkelijk kleine porties uit de vriezer halen.

Dit heb ik nog nooit gehoord. Je moet ze dus opkloppen en dan invriezen?

Gewoon even het eiwit en de dooier door elkaar mengen in voldoende. Of je kan ze apart houden en apart van elkaar invriezen.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-23 13:21

Tgtg kan heel leuk zijn. Maar heb ooit een 4 liter melk gekregen. Wie krijgt dat dezelfde dag op? En een kilo mosselen wat ik niet lust...

Maar ooit rond kerst 1.5 kilo vlees waaronder een rollade, kogelbiefstuk.... super lekker. Alles voor gemaakt en toch nog even van kunnen eten (gedeeld met m'n ouders)

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-23 13:44

Maar producten als melk kun je prima langer bewaren. Alles met een THT datum trouwens.
Dat vind ik juist leuk eraan; dat je wat creatiever wordt in de keuken. Van melk zou ik bv een paar liter yoghurt maken. Of ijs. Pannekoeken als lunch, smoothies als ontbijt, en zelfgemaakte pudding na het avondeten :9