Verhuis- en verbouw topic 2022

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Eliana

Re: Verhuis- en verbouw topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-22 21:14

Gaaf behang Doubtless!
Haha wel een schatje Marjan!
Hoe gaat het verder met de klussen bij iedereen?
Hier is vandaag de aannemer begonnen dus de tuin gelijk achter het huis is niet zo begaanbaar.

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-22 08:59

Ohh jongens wat gaan jullie hard. Ik was dit topic even kwijt, maar ben weer bijgelezen. Wat wordt het gaaf allemaal! <3

Marjan, bij jullie begint het nu ook echt vorm te krijgen hè? Super mooi! Goeie keuze om iets minder groen toe te passen in de woonkamer :j Nu is het echt prachtig.

horsii wat balen van die dakkapellen, hopelijk komt dat nog goed.

Wij doen hier alles zelf in de avonduren en weekenden, dus zo hard gaat het niet. Maar nu bezig met de dakdoorvoer voor de houtkachel, zodat we deze aan kunnen sluiten. Helaas zou 2 weken geleden de kachelpijp worden geleverd maar nee hoor :n Al drie keer achteraan gebeld, vandaag maar weer bellen.. We zijn inmiddels al zo ver dat we hem qua temperatuur wel nodig hebben :')

Verder wat onbenullige dingetjes buiten opgelost zoals de kapotte vensterbank vervangen. En nu bezig met het schilderwerk vóór de winter. De kozijnen zijn allemaal vervangen dus die staan nog in de grondverf. Dat is nu even een prioriteit.
Afbeelding

Boven liggen de OSB platen er helemaal in, dus al het leidingwerk is uit zicht. Hier komt nog een laag fermacell op en dan de eiken houten vloer, die we vandeweek hebben opgehaald. En nu ook bezig met de laatste laag isolatie tegen het dak, zodat we wandjes kunnen gaan zetten voor de slaapkamers.
Afbeelding

Afbeelding

Gebeurt van alles, maar niet zo snel als bij jullie :+

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-22 12:57

Eliana: zo dat ziet er pittig uit maar het gaat om het uiteindelijke resultaat natuurlijk!

Renee: wij zijn nu ook aangewezen op avonden en weekenden en verder laten we veel doen dus de werkmannen kunnen wel overdag bezig. Ook op een lager tempo kom je er vast wel :j Erg mooie ruimte heb je zo onder het dak! Wat gebruik je voor isolatie?

Eliana

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-22 14:38

Het is nu een week of 5 afzuen maar dan hoop ik weer de achterdeur te kunnen gebruiken ( wel een andere en op een andere plek ;) ).
Ziet er wel mooi ruim uit zo zonder wanden :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-22 15:22

Thanks Mars! We hebben verder geen zolder (omdat er nog een hele stal aan het woonhuis vast staat waar we veel bergruimte hebben), dus hier op deze bovenverdieping komen drie slaapkamers en een kleine tweede badkamer.
De dakisolatie bestaat uit kooltherm isolatie, dan een laag Rockwool sono geluidsisolatie en we toppen af met fermacell platen. Tegen de gevels komen alleen dikke fermacell platen waar ook PIR aan vast zit. Als het klaar is, zitten we op een R waarde van 6, dacht ik.

Helaas komen er dus nog wandjes in, Eliana :') Die trekken we wel door tot de nok, voor een ruimtelijker gevoel.
Bij jou is het ook een aardige bouwput :oo Komt een hoop ruimte bij :j

Rosanna1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-22 16:52

Sorry, even een poosje afwezig geweest in verband met vakantie.. nouja, vakantie.

We hebben besloten ons huidige huis toch alvast te koop te zetten, wat betekent dat we nog snel van alles moesten doen qua klusjes en opruimen.

De tekening van het nieuwe huis is nu wel af, en we zijn nu met de laatste dingen bezig zodat we de vergunning aan kunnen gaan vragen.

Heb wel hele mooie dingen voorbij zien komen! Iedereen is lekker bezig :)

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 10:54

Hier nog steeds volop bezig met ons klushuis. Het meeste qua strippen is eindelijk klaar en her en der wordt zelfs wat opgebouwd :D

Keuken gedeelte voor-na. Begin van koof is gemaakt, er ligt een flinke bint boven omdat we een muur hebben uitgebroken. Er komen spotjes in.
Tevens stucplaten tegen het plafond en PIR isolatie tegen de gevel geplaatst.

Afbeelding
Afbeelding

Tevens stucplaten in de gang, links/rechts zie je de kaal geschrapte deurposten, dat was veeeeel werk. Maar de verf die erop zat was zo vreselijk slecht dat t ons mooier leek om met een schone lei te beginnen
Afbeelding

PIR in de erker:
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 11:10

Oh wauw, dat gaat goed! Die pir ga je wel merken :j

Hier staan de eerste kozijntjes in de grondverf. Balen van het weer vandaag.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 25-01-24 09:29, in het totaal 1 keer bewerkt

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 11:25

Dat gaat de goede kant op Mars!!
Renee, staat leuk zo met dat roze ;)

Ik snap helemaal dat je baalt van het weer. Wij hebben heel de verbouwing top weer gehad en nu regen, kan me heel goed voorstellen dat dat niet relaxed is.

Hier bijna klaar. We wonen er in, maar er moet nog van alles afgewerkt worden. Heb wel gezegd dat het voor de herfstvakantie af moet zijn, want ik ga niet nog een vakantie in de zooi zitten.

Stalen pui is ingemeten tussen de woonkamer en keuken en na verwachting met 4 weken geleverd!

Ik heb wel al een zitje in de woonkamer af. Super blij mee! Heb er wel een ander kussentje in gelegd.
Afbeelding

Deze doek heb ik in 140x140 besteld. Ben zo benieuwd hoe die gaat zijn achter de bank!
Afbeelding

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 14:51

wij hebben afgelopen vrijdag de sleutel gehad, en gelijk het hele weekend aan het beuken geweest.
vloer is slecht dus toch maar een nieuwe vloer erin... net als de achterpui, ook die gaat er nieuw komen.
onder een van de koven een oude openhaard gevonden. deze eruit gesloopt. onder andere de combinatie: tegelvloer, mdf plaat, ondervloer, granieten vloer gevonden _O- en 8 behanglagen verder in de woonkamer kwamen we kranten uit 1969 tegen..

wel al een flinke slag gemaakt. morgen komt aannemer met elektricien om de stroompunten te bepalen.. en dan is het aan de ingehuurde gasten ipv alles 'zelluf doen'

Afbeelding
oude haard

Afbeelding
woonkamer

Afbeelding
straks de keuken/eetkamer

Afbeelding
kantoor 1

Afbeelding
kantoor 2 (oude keuken)

en weer door....

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 18:27

Damn das een verbouwing!

Rosanna1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-22 08:17

Poeh, jullie pakken het flink aan! Maar dan heb je wel wat :).

Ons huis staat te koop dus straks weten we ook waar we financieel aan toe zijn. Wie weet kunnen we dan toch nog een mooie schuur bij bouwen.

Voor geïnteresseerden.

https://www.funda.nl/koop/meppel/huis-4 ... andweg-30/

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-22 08:26

Leuk huis! En netjes.

Hier ligt t nog even stil, iets met een aannemer waarvan je niet op aan kan.
Dus onze dakkapellen liggen er nog zo bij..
Afbeelding

We zijn wel redelijk klaar met de woonkamer

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Deuren en raamkozijnen moeten nog in de verf en ik ben nu het tv meubel aan het schilderen. Die wordt donker groen.

Onze slaapkamer is nog steeds een bouwput
Afbeelding
Afbeelding
En de andere ruimtes kunnen we pas mee verder als de aannemer het eea klaar heeft
Afbeelding

Ben er ondertussen erg klaar mee..

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-22 09:33

Kan het me zo voorstellen!
Wij zijn zo goed als klaar en ben er ook klaar mee. Ben over 3 weken uitgerekend.

Alleen de nieuwe binnendeuren daar is alles mis mee gegaan. Kwamen ze eindelijk na 4 maanden, is de ene deur nog niet binnen en daar komt ook een nieuw kozijn in en na het stucen past deze niet meer. Kozijn op maat duurt weer 4-5 weken.
De andere deur is verkeerd glas in geleverd. En de nieuwe wc deur is krom dus daar is ook weer een nieuwe voor besteld :roll:
Verder is nu wel alles geschilderd en zover het kon de plinten aan de muren en alles afgekit. Nieuwe stopcontacten etc.

We moeten nog tot half november wachten op onze nieuwe bank en eetkamerbank.
Vandaag komt nieuwe eettafel en vrijdag tv meubel. Salontafels waren al tijdje binnen.

Afbeelding

Afbeelding

Nog met oude tv meubel
Afbeelding

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-22 09:37

Mooie kleur! En wat een drama zeg met die deuren..

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-22 09:56

Ohh jullie hebben wel smaak met inrichten zeg !
Inmiddels ligt het dak dicht.
Zit de helft van de loodflappen in de muur.
Nu nog de goten dakramen en de rest van de afwerking.
Daar zit het meeste werk in

Alleen de nok en kantpannen wachten we nog op

Oud
Afbeelding
Nieuw

Afbeelding

Eliana

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-22 10:10

Zo flink aan de slag geweest Celien, aardig project ook zo.
O wat balen Marjan, heb je er zicht op wanneer hij wel komt?
Wel mooi geworden Zamora, en balen van de spullen die niet goed waren.
Zo dat is wel opgeknapt zeg l_b.

Hier zijn ze inmiddels beton aan het storten :)

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-22 11:48

Wat mooi dat dak! Geeft gelijk al hele andere uitstraling zeg.

Rosanna1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-22 11:49

Marjan, ik vind jouw stijl echt heel mooi!

Little_birdy, jullie schieten mooi op!

Zamora, wat een ruimte!

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-22 12:07

Hele andere uitstraling gelijk little Birdy

Oef balen Marjan, vervelend.
Het wordt wel ontzettend mooi.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-22 13:31

Mars en Celien, wat een klus gaan jullie aan! Gaaf!
En Little birdy mooi opgeknapt al.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-22 14:02

Lb wat is t dak al opgeknapt zeg! En die pannen.. man wat zijn die dingen nog duur

En dank jullie over inrichting! Zijn ook erg blij met de dingen die al af zijn

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-22 12:45

Ik kom even binnenvallen :) Ik verhuis in januari, wat verbouwen betreft hoeft er heel weinig te gebeuren, we willen alleen een nieuwe keuken (en die noodzaak is er ook niet direct, maar we doen het dan liever wel zsm want dan zijn we er vanaf). Het is een kleine keuken die qua indeling grotendeels blijft zoals 'ie is, qua stijl hebben we wel vrij specifieke eisen die ik in Nederlandse keukenzaken niet zoveel zie :D Ik ben afgelopen weekend bij Tulp geweest, op zich wel een goed gevoel over qua mogelijkheden maar ik vond het een vrij gehaast en chaotisch gesprek verder en volgens mij zijn ze ook vrij duur (dat wist ik al wel, hoewel ik de prijsopgave nog niet heb).

Ik heb hier volgens mij wel eens ervaringen gelezen van IKEA kasten met custom frontjes. Dat trekt ons ook steeds meer, dus ik vraag me af hoe dat is bevallen? Ik zou dan de apparatuur en blad etc ook ergens anders kopen denk ik. Dan wordt het natuurlijk wel meer een project dan alles bij 1 keukenzaak maar ik vind dat altijd juist wel leuk, bij de badkamer in ons vorige huis heb ik het ook zo gedaan.

Ben dus heel benieuwd naar jullie ervaringen! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-22 13:08

Wij hebben in ons vorige huis een keuken van IKEA geplaatst, en waren daar meer dan tevreden over. Echt prima kwaliteit. We hebben er uiteindelijk maar 4 jaar gebruik van gemaakt want daarna gingen we hier wonen, dus over de lange termijn kan ik niet veel zeggen. Maar ik zou het zo weer kopen.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-22 13:22

Eulogy schreef:
Ik kom even binnenvallen :) Ik verhuis in januari, wat verbouwen betreft hoeft er heel weinig te gebeuren, we willen alleen een nieuwe keuken (en die noodzaak is er ook niet direct, maar we doen het dan liever wel zsm want dan zijn we er vanaf). Het is een kleine keuken die qua indeling grotendeels blijft zoals 'ie is, qua stijl hebben we wel vrij specifieke eisen die ik in Nederlandse keukenzaken niet zoveel zie :D Ik ben afgelopen weekend bij Tulp geweest, op zich wel een goed gevoel over qua mogelijkheden maar ik vond het een vrij gehaast en chaotisch gesprek verder en volgens mij zijn ze ook vrij duur (dat wist ik al wel, hoewel ik de prijsopgave nog niet heb).

Ik heb hier volgens mij wel eens ervaringen gelezen van IKEA kasten met custom frontjes. Dat trekt ons ook steeds meer, dus ik vraag me af hoe dat is bevallen? Ik zou dan de apparatuur en blad etc ook ergens anders kopen denk ik. Dan wordt het natuurlijk wel meer een project dan alles bij 1 keukenzaak maar ik vind dat altijd juist wel leuk, bij de badkamer in ons vorige huis heb ik het ook zo gedaan.

Ben dus heel benieuwd naar jullie ervaringen! :)

Wij hebben een Ikea keuken met frontjes van K14. Ik zal vanavond een foto voor je maken. Op zich heel tevreden over, maar wel een kanttekening dat ze nu na levering wel moeilijk te bereiken zijn. Paar keer vraag gesteld en minimaal tot geen antwoord.