Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
pluisje88 schreef:Ik merk dat het werken in bakken en dus niet bukken tot op de grond echt heel veel helpt. Onkruid haal je er ook veel makkelijker uit zo.
Schuur_ schreef:Cabelona schreef:Hier komen de radijsjes al op in de plastic koude kas.
Gister met mijn zoontje potjes gevuld met zaaigrond en de tomaten, courgette en pompoen gezaaid. Die staan nu lekker warm in de bijkeuken.
Kan je tomaten en pompoen nu al voorzaaien? Kan komkommer ook al?
moonsparkle schreef:pluisje88 schreef:Ik heb ze wel voorgezaaid. Op hoop van zegen. Vorig jaar was ik veel te laat. De tomaten komen wel op als een malle. Pompoen nog minder. Foto van vanmorgen zijn tomaten
Haha eerst veel te laat en nu heel vroeg
Schuur_ schreef:Cabelona schreef:Hier komen de radijsjes al op in de plastic koude kas.
Gister met mijn zoontje potjes gevuld met zaaigrond en de tomaten, courgette en pompoen gezaaid. Die staan nu lekker warm in de bijkeuken.
Kan je tomaten en pompoen nu al voorzaaien? Kan komkommer ook al?
moonsparkle schreef:Heb je dan wel zonlicht/daglicht in de schuur? Dat zou ik ook wel willen
speurneusc schreef:iemand interesse in overname tegen kleine bijdrage van scheuten met wortel van een STEKEL vrije braam. Hier geven ze veel bramen en zijn deze vorig jaar vergeten te snoeien, al mijn zijscheuten hebben daardoor de grond gevonden en wortels ontwikkeld. Ik kan ze evt verzenden met dhl. (kosten voor jullie)
evt. ruilen tegen kruidenstekjes met wortel! (zonder wortel opkweken lukt hier niet, overleven de survival training: overleven zonder water niet)
moonsparkle schreef:Ik gebruik eigenlijk altijd een combi van tuinaarde/mest maar dat breng ik wel aan in het najaar. Soms gooi ik er dan alleen een laag mest overheen. Je hebt ook volgens mij zaai/stekgrond in het tuincentrum maar binnen laat ik alles dan weer gewoon in potgrond opgroeien.
Trieneke schreef:Ik lees al een tijdje mee maar plaats eigenlijk zelf nooit wat. Nu heb ik toch even een vraagje.
Vorig jaar ben ik begonnen met de makkelijke moestuinbakken en dan met alles van hun website. Nu heb ik weer nieuwe aarde nodig maar die van de mm is best prijzig (losse zakken). Zijn er hier ook mensen die wel volgens het mm systeem werken maar met andere aarde, gewoon van de welkoop of tuincentrum.
moonsparkle schreef:Ik gebruik eigenlijk altijd een combi van tuinaarde/mest maar dat breng ik wel aan in het najaar. Soms gooi ik er dan alleen een laag mest overheen. Je hebt ook volgens mij zaai/stekgrond in het tuincentrum maar binnen laat ik alles dan weer gewoon in potgrond opgroeien.
Citaat:Zo had ik koolvlieglarven in de radijsjes. Wist ik veel, maar die vliegjes worden aangetrokken door o.a. de geur van organische mest. Ik gooi altijd paardenmest op de aardbeien en ik had de aardbeien gezellig bij de bak radijsjes gezet.....