Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Arabesk schreef:maras schreef:Ik vind dit zo'n ontzettend boeiend topic maar mij lijkt het juist ontzettend stressvol ipv minder stress en minder haast. Je bent namelijk afhankelijk van het weer of je wel genoeg voedsel hebt voor de winter en ik ben afhankelijk van de supermarkt maar die heeft altijd genoeg ( zelfs in tijden van corona). Daarnaast heb ik gewoon een baan en ervaar ik niet het " gehaast" waar andere het over hebben. Krijg ik keurig elke maand een goed salaris gestort en hou ik ruim voldoende tijd over hobby's. Kortom ik heb een heel erg relaxed leven terwijl ts keihard aan het werk is........waardoor wij weer prachtige verhalen kunnen lezen en ik mijn wasmachine ook weer eens ontzettend waardeer
Het is net zoiets als paarden aan huis denk ik. Dan heb je als droom dat je dan meer rijdt dan ooit,maar de werkelijkheid is dat je veel minder rijdt door al het werk wat erbij komt.
De ouderwetse manier van leven is arbeidsintensief, maar je hebt verder geen persoonlijke ontwikkelingsplannen en je functioneringsgesprekken, geen vergaderingen, heerlijk. Saai misschien, maar saai is gezond. Kijk maar naar de nonnen en monniken die worden allemaal oud en leven volgens strikte patronen.
Roosje01 schreef:Ben ook benieuwd hoe jullie de winter doorbrengen gezien de weinige uren daglicht die je daar dan hebt.
TheaD schreef:lieflampje: Dank je wel![]()
gerlienke: We vervelen ons nooit er is altijd wel wat te doen, maar volg mee, het wordt vanzelf winter![]()
Dammie: Nu er zo veel is ben ik er wel een aantal dagen in de week mee bezig. Meestal een 4/5 uur per keer. Het is lang werk maar zeker de moeite waard
Prairy schreef:Ja daar heb ik me ook flink in vergist, in de winter is er misschien nog wel meer (maar heel ander) werk dan in de zomer