Leuk dat jullie nog volgen!
En Zandkorrel, wat leuk dat je alles terug hebt gelezen, en dat je ook zeilt! Haha, bezint eer ge begint

We hebben lekker door geklust de afgelopen maanden!
Inderdaad wel regelmatig zo ->

Gelukkig werkt de kachel prima.
Wel hebben de afgelopen tijd vooral aan de stroom gewerkt.. Heel spannend dus

We hadden voor de kerst ineens een kleine lekkage die kortsluiting veroorzaakte bij de walstroom aansluiting, dus waar de boot aangesloten is op de stroom van de haven. Dat was een van de weinige plekjes die we nog niet hadden opgeknapt

Alles los gehaald, schoon gemaakt (leuke klus, want ze hadden er siliconenkit tussen gespoten, wat een gedoe is om eraf te krijgen..), en met wat butyltape en betere schroeven was het lek al snel verholpen.
Toen zijn we binnen verder gegaan met de stroom. Wat instrumenten gemonteerd, en de nieuwe marifoonkabel werkt echt fantastisch, enorm helder geluid! Nu de Navtex nog aan de praat krijgen, die moet het weerbericht ontvangen.
En we hebben de Pico accumonitor geïnstalleerd, daar kunnen we zien hoe vol de accu's zijn, maar uiteindelijk ook het verbruik van oa de koelkast, vriezer en andere grote gebruikers controleren, en zien wat de zonnepanelen leveren, maar we kunnen via de Pico ook de tankniveau's van de dieseltank en watertanks in de gaten houden en de temperaturen van binnen, buiten en van het water.

Zelf heb ik nog een nieuwe kraan geïnstalleerd in het wc-hok, en het blad wat opgeleukt met folie. Het is helaas nog te koud om te schilderen, maar ik heb al een heel plan klaar liggen

De foto's ga ik binnenkort maken!
En we zijn aan het experimenteren met led-verlichting in de kastjes. De meeste kastjes zijn vrij diep en donker met kleine deurtjes, dus ik loop er nu vaak tegenaan dat het gewoon te donker is om spullen te vinden.. Dus ik wil de kastjes van binnen allemaal netjes wit schilderen, en dan verlichting erin.
Een eerste proefje.. Bart kan zo bij Tellsell beginnen

Verder heb ik een mooie stof liggen voor de bekleding voor de voorste hut. Daar ga ik binnenkort aan beginnen..
Oh, en we hebben laatst de naaimachine mee genomen naar Zeeland, en de ramen van de kuiptent vervangen. Die waren enorm stug en er zaten scheuren en gaten in. Dus tijdelijk even gerepareerd, en uiteindelijk gaan we een compleet nieuwe kuiptent en buiskap maken.
Komend weekend ga ik weer eens uitgebreid foto's maken