Keukens! Wat heb je en wat kostte het?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

wouterpaard

Re: Keukens! Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-23 13:22

Ik krijg pas in augustus mijn nieuwe keuken maar zal het dan laten weten. Ik was verrast over dat hij nauwelijks geluid maakt.

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-23 13:50

Wel een mooi ding, zie ‘m op de link niet erbij staan, heb je mss een ander linkje? Puur uit interesse!
Zo’n soundbar van de site ziet er strak uit!

Arantes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-23 01:00

Wat een leuk topic! Wij hebben in ons nieuwe huis ook de keuken vernieuwd. De zeeën aan opties maakte het niet makkelijk maar nu wel erg blij met het eindresultaat :D

Voor
Afbeelding

Afbeelding

Na
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
(Kraan en gootsteen waren hier net geplaatst dus nog niet zo schoon O:)

Er komt nog een lamp aan het plafond en nog afzuiging over het gat boven de kastjes.
We hebben een Ellica switch inductieplaat met geïntegreerde afzuiging en dit werkt echt prima! Daarnaast een Selzius kokendwaterkraan.

wouterpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-23 10:53

paars schreef:
Wel een mooi ding, zie ‘m op de link niet erbij staan, heb je mss een ander linkje? Puur uit interesse!

Bedoeld je iets uit mijn bericht?

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-23 15:28

wouterpaard schreef:
paars schreef:

Bedoeld je iets uit mijn bericht?

Ja dat ding van ozonos wat op een soundbar lijkt. In mijn bericht schrijf ik ‘zo’n soundbar’ maar dat is het niet natuurlijk; het is een luchtreinigerZ
Ik zie je kookplaat waar dat in zit alleen niet.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-23 15:29

Maar je plaatst hem ook niet in je kookplaat. Het is een losse luchtreiniger. Je kan hem in je keuken zetten.

wouterpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-23 15:35

Zoals suzanne F. Zegt het is een los apparaat, je kan hem ook in een lamp aan het plafond intrigreren of staande lamp. Als je hem los hebt is die dus verplaatsbaar. Hij komt hier op een bovenlaag te staan.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-23 15:37

Ben erg benieuwd hoe je hem vindt werken. Anders koop ik hem ook. Is duur maar als hij echt net zo goed werkt als een afzuigkap dus de etensluchtjes en vetten weghaalt, dan is hij dat wel waard. Ook omdat ik hem bij verhuizing dus mee kan nemen.

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-23 15:40

Aha! Dat verklaart het. Je gaat dus voor een gewone inductie kookplaat en dan zo’n Ozonos voor de afzuig van de lucht!

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-23 21:05

Arantes schreef:
De zeeën aan opties maakte het niet makkelijk maar nu wel erg blij met het eindresultaat

Prachtig hoor! Je frontjes lijken op de mijne, heel mooi. Ook een muur eruit zie ik. Dat was een flinke klus. Nu lekker van genieten :)

Arantes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 09:02

paars schreef:
Arantes schreef:
De zeeën aan opties maakte het niet makkelijk maar nu wel erg blij met het eindresultaat

Prachtig hoor! Je frontjes lijken op de mijne, heel mooi. Ook een muur eruit zie ik. Dat was een flinke klus. Nu lekker van genieten :)

Dankjewel! Ja totale verbouwing gedaan, ook boven badkamer vergroot. Was inderdaad een flinke klus alles bij elkaar! Nu laatste loodjes :)

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-23 14:37

wouterpaard schreef:
Ook ik ben mij aan het oriënteren en kwam handige dingen tegen.
Er zijn kookplaten waarbij de geïntegreerde afzuig aan de achterkant zit waardoor je een normale lade eronder kan hebben. En dan heb je de pannen naast elkaar handig voor mensen die niet zo groot zijn.
[ [url=m/3ciFyP.png]Afbeelding[/url] ]

Omdat ik niet veel kook en de kookplaten best prijzig zijn met afzuig erin ga ik voor dit systeem. Het lijkt op een soundbar maar filtert de lucht en de warmte blijft binnen.
https://ozonos.nl/

Ik heb net kookplaat + afzuiging Novy Panorama (en andere apparatuur) besteld bij Veldkamp :j
De rest v/d keuken wordt door iKook Hattem geleverd.

Nieuwe keuken maakt onderdeel uit van een verbouwing later dit jaar, dus nog geen foto's.

Mizsz_Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-23 15:42

Hier ook na al jaren hier te wonen de keuken eindelijk vervangen.
Denk dat deze er al 15-20 jaar in zat.
1 kant een kastenwand gemaakt waar mijn koelkast, wasmachine en ketel in weggewerkt zitten.

Voor
Afbeelding

Afbeelding

Kastenwand

Afbeelding

Tijdens

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En in gebruik

Afbeelding

Details

Afbeelding

Nu het houtwerk allemaal nog schilderen, dan is het eindelijk een mooie keuken

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-23 18:29

Netjes. Komt er nog wat boven of blijft dat een kale muur? Ik zou daar zelf wel iets willen van planken of haakjes ofzo.

netjuh6

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-23 18:57

Wij hebben onze keuken ook besteld. 30 augustus word ie geplaatst! Kan niet wachten. Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Mizsz_Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-23 08:32

Suzanne F. schreef:
Netjes. Komt er nog wat boven of blijft dat een kale muur? Ik zou daar zelf wel iets willen van planken of haakjes ofzo.

Rechts komt nog een afzuigkap, verder laat ik de muur juist leeg. Is al een smalle ruimte en kan al mn spullen in de kasten kwijt.

Wel komen er, na schilderen, weer wat planten op de vensterbank.

_Mellanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-23 20:44

Wat een super leuk topic. Wij zijn het hele huis aan het verbouwen en alles gaat ook op een andere plek. Waardoor ik nu de keus had om een grote kookeiland te bestellen. De keuken en woonkamer word 1 grote ruimte.

We hopen dat we de keuken in augustus kunnen laten installeren
Afbeelding

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-23 14:52

Wij gaan weer op keukenjacht! Een goede reden om flink wat terug te gaan lezen in het topic. Onze huidige keuken is net twee jaar oud (ons huis ook). We gaan in eigen beheer een vrijstaande woning bouwen.
De keuken komt in het midden van het huis en wordt daarmee het verbindende stuk tussen de woonkamer en de eethoek. We willen een wand van 300 met daarin een koffiehoekje, en een eiland van minimaal 260x120. Dat hebben we nu ook en die indeling bevalt ons echt heel goed. Kortom, eigenlijk willen we een kopie van de huidige keuken, maar dan met andere kleuren. Een zwarte keuken middenin de woning lijkt me namelijk een iets te groot en donker blok worden. Zaterdag hebben we een eerste afspraak gepland, ik heb er alweer zin in *\o/*.

Afbeelding

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-23 13:05

MarjanB schreef:
[ [url=m/WpqrZt.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/zc8oqq.jpg]Afbeelding[/url] ]
We hebben een kookplaat! *\%/* vorig jaar november besteld :')

Bevalt dat?? Wij krijgen een Bora in onze nieuwe keuekn!!

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-23 13:11

Nielojram schreef:
Wie heeft hier ervaring mee?

Ik huur, via de woningbouw, en ik zit prima, lekker en voor weinig, mochten er geen bijzondere ontwikkelingen zijn, ga ik in 6 plankjes hier de deur uit.
Nu heb ik een enkelwandige keuken, is 19 jaar geleden vernieuwd, en, behalve als ik het in de fik steek, krijg ik geen nieuwe keuken van de WB.

Hebben er hier lezers ervaring mee dat ze naar een keukenboer zijn gegaan, puur alleen voor een enkelwandige keuken, 3 kastjes boven, 3 kastjes onder,2 lades blad en spoelbak.(Alle prik&nat heb ik aan de andere kant staan.)

Ja, ik zou ook op MP kunnen kijken voor zo'n keuken, maar het zelf doen is niet mijn ding..

Wat ik op al die keukenboeren-sites zie is dat er rekening wordt gehouden met allerlei apparatuur. Dat heb ik dus niet nodig.

De woningbouw is toch verplicht om na zoveel jaar een nieuwe erin te doen?? Is dat niet 20 of 25 jaar?

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-23 13:12

:o
Arantes schreef:
Wat een leuk topic! Wij hebben in ons nieuwe huis ook de keuken vernieuwd. De zeeën aan opties maakte het niet makkelijk maar nu wel erg blij met het eindresultaat :D

Voor
[ [url=m/EwuP6F.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/K9ERC3.jpg]Afbeelding[/url] ]

Na
[ [url=m/SZGLrW.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/BN0rnI.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/SGrDIH.jpg]Afbeelding[/url] ]

Er komt nog een lamp aan het plafond en nog afzuiging over het gat boven de kastjes.
We hebben een Ellica switch inductieplaat met geïntegreerde afzuiging en dit werkt echt prima! Daarnaast een Selzius kokendwaterkraan.

Bevalt deze kraan goed onder keukenkastjes?? Wij krijge onze qooker ook onder het keukenkastje net als wat jullie hebben .

Arantes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-23 13:18

joyce_eddy schreef:
:o
Arantes schreef:

Voor
[ [url=m/EwuP6F.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/K9ERC3.jpg]Afbeelding[/url] ]

Na
[ [url=m/SZGLrW.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/BN0rnI.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/SGrDIH.jpg]Afbeelding[/url] ]

Bevalt deze kraan goed onder keukenkastjes?? Wij krijge onze qooker ook onder het keukenkastje net als wat jullie hebben .

Jahoor, gaat prima. Er staat een boiler in het keukenkastje welke uiteraard ruimte inneemt maar er is nog genoeg plek om andere spulletjes naast te zetten. Hij is goed geïsoleerd dus hij voelt niet warm van buiten.

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-23 20:55

@arantes stoomt het niet heel hard op je bovenkastjes?

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-23 21:31

joyce_eddy schreef:
MarjanB schreef:
[ [url=m/WpqrZt.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/zc8oqq.jpg]Afbeelding[/url] ]
We hebben een kookplaat! *\%/* vorig jaar november besteld :')

Bevalt dat?? Wij krijgen een Bora in onze nieuwe keuekn!!

Ja bevalt heel goed! Nog steeds erg blij mee :D

Arantes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-23 21:50

joyce_eddy schreef:
@arantes stoomt het niet heel hard op je bovenkastjes?

Nee hoor valt reuze mee, gaat vooral erlangs. Je gebruikt hem meestal maar kort natuurlijk en de stoom verdwijnt heel snel weer.