Mossel schreef:Bij emmer krijg ik niet een heel groot idee overigens haha, ik weet dat ik de bewoording emmer onbewust ook heb gebruikt![]()
Maar het kan uiteindelijk van alles zijn, te dicht op elkaar, te rijke bodem, een bodem die niet los genoeg is waardoor ze weerstand krijgen en dus gaan kronkelen, te vroeg geoogst. Het is allemaal giswerk aangezien ik niet weet hoe ze verder staan ed. Maar je kan het nog tot half juli proberen met wortels.
Dus ze moeten in een beetje losse grond? Ze staan denk ik in een emmer tuinaarde, maar er kan ook best wat potgrond tussen zitten. En ik denk dat die grond behoorlijk dicht is geworden door die enorme plens water. Nadat ik er water uit heb laten lopen, hebben ze zeker nog 2 weken echt flink nat gestaan, omdat dat water niet uit de emmer liep.
Ik heb ondertussen nieuwe zaadjes geplant, als ze in de emmer gaan zal ik de grond eens goed loswoelen.
Ook bij mij is de emmer overigens zo'n 40cm diep. Echt grote wortels had ik daardoor niet verwacht, maar het zou toch leuk zijn als ze de 5cm gaan halen op zijn minst