Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

LizMD

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 02:05

Hier bij de dirk niet, vanmiddag heb ik hem bij de ah meegenomen!

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 18:09

Ik heb ook de finley bloedsinaas appel bij de Jumbo gekocht. Ik moet hem nog proeven. Maar hij was gratis, dus als het niet smaakt, is het niet erg.

_kimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 22:19

Ik heb die met fruit geprobeerd. Die vond ik niet zo lekker

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 23:06

FrNo schreef:
Ik heb ook de finley bloedsinaas appel bij de Jumbo gekocht. Ik moet hem nog proeven. Maar hij was gratis, dus als het niet smaakt, is het niet erg.

Ik vond die lekker!

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 11:41

Ik ook!

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 20:46

Deze week ga ik ruim onder mijn budget blijven. Heb vandaag boodschappen gedaan voor 15,89 euro en ga woensdag alleen nog een halfje brood, wat fruit en melk kopen.

Mijn weekbuget is 35 euro.
Daar ben ik afgelopen week ruim over heen gegaan vanwege de 2 etentjes dus dit compenseert het gelukkig weer :)

Volgende week nog zo’n week en dan zit ik weer “ op schema”

mrieeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 21:20

Ik baal zo erg, we hadden de laatste tijd flink uit de vriezer gegeten, dus moest deze week goed inslaan. Wasmiddel op, olijfolie op, balsamico op, alles op. Budget op 65 euro gezet, net 3 euro overheen gegaan. Hopelijk komt er niks meer bij want het was zeker niet de bedoeling om zoveel geld uit te geven aan boodschappen :(

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 21:27

Hebben jullie ook dat je veel langer met wasmiddel doet dan op de verpakking staat?

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 21:29

Abercrombie schreef:
Hebben jullie ook dat je veel langer met wasmiddel doet dan op de verpakking staat?

Absoluut, ik hou mij dan ook niet aan de aanbevolen hoeveelheid wasmiddel per was. :o :D

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 21:31

Ik heb echt geen idee. Tel het niet hoe lang ik er mee doe. Ik meet ook niet de hoeveelheid af.

Ik heb gister ook ingeslagen.. deo, scheermesjes, potten groenten... was allemaal in de bonus/reclame en had het nodig ook of is handig om te hebben. Maar is dus meer lange termijn en best veel aan uitgegeven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 21:32

cobiie schreef:
Abercrombie schreef:

Absoluut, ik hou mij dan ook niet aan de aanbevolen hoeveelheid wasmiddel per was. :o :D

ik ook, is ook echt niet goed voor je was als je er zoveel bij doet als zij aanraden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 21:32

vibabu schreef:
Ik heb echt geen idee. Tel het niet hoe lang ik er mee doe. Ik meet ook niet de hoeveelheid af.

Ik meet of tel ook niets, maar als er 20 wasbeurten op staat dan weet ik zeker dat ik er geen 2 maanden mee kan doen en dat haal ik wel ongeveer.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 21:36

Ik geloof dat ze standaard een hele dop aanraden, dus ja ik doe er langer mee want ik gebruik een kwart tot een halve dop op een normale was, volle machine en/of vuilere was is dosis verhogen naar max 1 dop.
Wasverzachter idem dito, daar gebruik ik ong een kwart dop van per was en op een volle machine een halve.
Erg weinig volgens sommigen maar krijg toch altijd te horen dat mijn kleding zo lekker ruikt. :))

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 21:38

Ik ben nu met vloeibare wasmiddel bezig (nog over van een actie van een jaar geleden, hopelijk komt die weer :Y) ), daarbij meet ik wel af en bewust dus wat minder dan op de verpakking staat.
De verpakking geeft aan dat het 16 wasbeurten zouden zijn, ik ga eerder richting de 20-25 denk ik.

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 21:41

Ik heb toen ik in maart op mezelf ging wonen 2x 5 liter wasmiddel gekocht bij de lidl en die zijn nu denk ik half leeg. Hoop dat ze die actie nog een x hebben kosten toen 6,00 ofzo

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 22:39

En wat zie ik in de folder staan voor aankomende week de hele grote flessen wasmiddel _O- 6,49 voor 5 liter

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 22:50

Ik hou van riant wasmiddel (en verzachter) erbij doen en doe ongeveer de helft van de tijd met zo'n bus :') dus ik ben overgestapt op pods, scheelt me een hoop := en kan ik ook niet overdoseren

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 22:53

Pods vind ik zelf niet fijn.
Mijn was ruikt ook prima met minder dan de aanbevolen hoeveelheid wasmiddel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 22:56

Pods ben ik net van afgestapt := , heel vaak losten ze niet op en kon ik alles nog een keer wassen omdat het erin gekleeft zat

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 23:00

Ik vind ze vooral heel duur die pods dus gebruik ze niet

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 23:03

F_inley schreef:
En wat zie ik in de folder staan voor aankomende week de hele grote flessen wasmiddel _O- 6,49 voor 5 liter

met die grote flessen gaat er bij mij steeds veel te veel in. Giet er zo snel uit

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 23:03

Nooit last van gehad dat ze niet oplossen? Nu gebruik ik wel standaard Ariel ivm allergie dus misschien merkverschillend?
Duur voor mij in verhouding dus niet, maar als je je netjes aan de voorschriften houd of minder, zeker!
Maar ik vind het ook wel lekker makkelijk hoor :o en ik draai toch maar 5 wassen per maand, haal het eens per jaar voor halve prijs dus dan scheelt het wel

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 23:06

vec schreef:
F_inley schreef:

met die grote flessen gaat er bij mij steeds veel te veel in. Giet er zo snel uit

Ik schenk het voorzichtig in de Dop en gooi die leeg in het bakje :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 23:07

F_inley schreef:
vec schreef:

Ik schenk het voorzichtig in de Dop en gooi die leeg in het bakje :j

Als ik dat kon haha, daar ben ik te onhandig voor of dan zit de fles helemaal onder whaha

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 23:07

Rebecca schreef:
Pods ben ik net van afgestapt := , heel vaak losten ze niet op en kon ik alles nog een keer wassen omdat het erin gekleeft zat

Dit had ik ook! Heb nog een dichte verpakking staan maar had 9 van de 10 keer binnen een kwartier de niet opgeloste pod tussen de rubbers zitten. Of het zat verkleefd in een broek of trui, die ik dan nog met moeite weer schoon kreeg.

Ik haal meestal wasmiddel bij de Lidl als ze die grote flessen in de aanbieding hebben en ik gebruik altijd minder dan op de verpakking staat, maar met zo'n 9 wassen per week gaat het sowieso wel hard.