Deze week ga ik ruim onder mijn budget blijven. Heb vandaag boodschappen gedaan voor 15,89 euro en ga woensdag alleen nog een halfje brood, wat fruit en melk kopen.
Mijn weekbuget is 35 euro. Daar ben ik afgelopen week ruim over heen gegaan vanwege de 2 etentjes dus dit compenseert het gelukkig weer
Volgende week nog zo’n week en dan zit ik weer “ op schema”
Ik baal zo erg, we hadden de laatste tijd flink uit de vriezer gegeten, dus moest deze week goed inslaan. Wasmiddel op, olijfolie op, balsamico op, alles op. Budget op 65 euro gezet, net 3 euro overheen gegaan. Hopelijk komt er niks meer bij want het was zeker niet de bedoeling om zoveel geld uit te geven aan boodschappen
Hebben jullie ook dat je veel langer met wasmiddel doet dan op de verpakking staat?
cobiie
Geplaatst: 29-10-17 21:29
Abercrombie schreef:
Hebben jullie ook dat je veel langer met wasmiddel doet dan op de verpakking staat?
Absoluut, ik hou mij dan ook niet aan de aanbevolen hoeveelheid wasmiddel per was.
vibabu
Geplaatst: 29-10-17 21:31
Ik heb echt geen idee. Tel het niet hoe lang ik er mee doe. Ik meet ook niet de hoeveelheid af.
Ik heb gister ook ingeslagen.. deo, scheermesjes, potten groenten... was allemaal in de bonus/reclame en had het nodig ook of is handig om te hebben. Maar is dus meer lange termijn en best veel aan uitgegeven.
Anoniem
Geplaatst: 29-10-17 21:32
cobiie schreef:
Abercrombie schreef:
Absoluut, ik hou mij dan ook niet aan de aanbevolen hoeveelheid wasmiddel per was.
ik ook, is ook echt niet goed voor je was als je er zoveel bij doet als zij aanraden.
Anoniem
Geplaatst: 29-10-17 21:32
vibabu schreef:
Ik heb echt geen idee. Tel het niet hoe lang ik er mee doe. Ik meet ook niet de hoeveelheid af.
Ik meet of tel ook niets, maar als er 20 wasbeurten op staat dan weet ik zeker dat ik er geen 2 maanden mee kan doen en dat haal ik wel ongeveer.
lor1_1984
Geplaatst: 29-10-17 21:36
Ik geloof dat ze standaard een hele dop aanraden, dus ja ik doe er langer mee want ik gebruik een kwart tot een halve dop op een normale was, volle machine en/of vuilere was is dosis verhogen naar max 1 dop. Wasverzachter idem dito, daar gebruik ik ong een kwart dop van per was en op een volle machine een halve. Erg weinig volgens sommigen maar krijg toch altijd te horen dat mijn kleding zo lekker ruikt.
cobiie
Geplaatst: 29-10-17 21:38
Ik ben nu met vloeibare wasmiddel bezig (nog over van een actie van een jaar geleden, hopelijk komt die weer ), daarbij meet ik wel af en bewust dus wat minder dan op de verpakking staat. De verpakking geeft aan dat het 16 wasbeurten zouden zijn, ik ga eerder richting de 20-25 denk ik.
Ik heb toen ik in maart op mezelf ging wonen 2x 5 liter wasmiddel gekocht bij de lidl en die zijn nu denk ik half leeg. Hoop dat ze die actie nog een x hebben kosten toen 6,00 ofzo
Ik hou van riant wasmiddel (en verzachter) erbij doen en doe ongeveer de helft van de tijd met zo'n bus dus ik ben overgestapt op pods, scheelt me een hoop en kan ik ook niet overdoseren
Ik vind ze vooral heel duur die pods dus gebruik ze niet
Anoniem
Geplaatst: 29-10-17 23:03
F_inley schreef:
En wat zie ik in de folder staan voor aankomende week de hele grote flessen wasmiddel 6,49 voor 5 liter
met die grote flessen gaat er bij mij steeds veel te veel in. Giet er zo snel uit
Bellex
Geplaatst: 29-10-17 23:03
Nooit last van gehad dat ze niet oplossen? Nu gebruik ik wel standaard Ariel ivm allergie dus misschien merkverschillend? Duur voor mij in verhouding dus niet, maar als je je netjes aan de voorschriften houd of minder, zeker! Maar ik vind het ook wel lekker makkelijk hoor en ik draai toch maar 5 wassen per maand, haal het eens per jaar voor halve prijs dus dan scheelt het wel
F_inley
Geplaatst: 29-10-17 23:06
vec schreef:
F_inley schreef:
En wat zie ik in de folder staan voor aankomende week de hele grote flessen wasmiddel 6,49 voor 5 liter
met die grote flessen gaat er bij mij steeds veel te veel in. Giet er zo snel uit
Ik schenk het voorzichtig in de Dop en gooi die leeg in het bakje
Anoniem
Geplaatst: 29-10-17 23:07
F_inley schreef:
vec schreef:
Ik schenk het voorzichtig in de Dop en gooi die leeg in het bakje
Als ik dat kon haha, daar ben ik te onhandig voor of dan zit de fles helemaal onder whaha
zonnebloem18
Geplaatst: 29-10-17 23:07
Rebecca schreef:
Pods ben ik net van afgestapt , heel vaak losten ze niet op en kon ik alles nog een keer wassen omdat het erin gekleeft zat
Dit had ik ook! Heb nog een dichte verpakking staan maar had 9 van de 10 keer binnen een kwartier de niet opgeloste pod tussen de rubbers zitten. Of het zat verkleefd in een broek of trui, die ik dan nog met moeite weer schoon kreeg.
Ik haal meestal wasmiddel bij de Lidl als ze die grote flessen in de aanbieding hebben en ik gebruik altijd minder dan op de verpakking staat, maar met zo'n 9 wassen per week gaat het sowieso wel hard.