Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

met het vastschroeven van de scharnieren in de deurpost, viel ineens de elektriciteit weg, boem, alles plat. Uiteindelijk hebben we de deurpost eruit moeten breken (huil) en een stuk pleisterwerk weggekapt, en bleken alle draden IN de deurpost te lopen en is de werkman er dwars doorheen gegaan met de boormachine (dubbel huil).

en ben al blij dat de werkman geen schok gehad heeft! Het nadeel van een doe-het-zelver huis, dit was toch een minder leuke verrassing
maar begin maart starten de werken daar

)

hij moest sowieso komen, want de aarding is niet helemaal ok en nog wat kleine bemerkingen, maar hij heeft de afspraak vervroegd omdat we nu met die kapotte draden zitten.
en het is niet moeilijk (vind ik dan).

Het weiland houdt het ook super goed, nu is er wel nog maar amper regen gevallen maar ben er heel erg blij mee.

zijn spieren zijn wel helemaal weggesmolten
maar snap wel van de dierenarts dat die voorzichtig is.
als het er dus één is..

een update over het huis en alle werken volgt dus nog 

zo'n leuke vogel!
was op een avond met een biologen-vriend de weide aan het inventariseren (ieder zijn hobby
) en ineens hoorden we het typische veenmollengeluid. Super blij, zeker toen er dan ook nog een andere veenmol antwoordde 
super fijn!

we kunnen duidelijk onderscheid zien tussen het weiland vlak tegen het huis, en het weiland achter het bos.
dit is het zomerweiland van de paarden, hier mogen ze binnenkort op.
)

maar het is echt een evenwichtsoefening tussen goed management voor de paarden en goed management voor de natuur. Toen de Kievit aanstalten maakte om de broeden bij ons, heb 'k bv de paarden even van dat stuk wei afgehaald, zodat hij niet verstoord werd.

mijn vriend staat er dan meestal zo bij =>
Solleke_Noah schreef:Ben er sowieso al blij mee omdat het gewoon coole insecten zijn. Ik bedoel, check die voorpootjes dan![]()
Maar ze zijn hier (in Vlaanderen) ook steeds zeldzamer aan het worden (oa omdat ze vroeger fel bestreden werden). In sommige provincies zijn ze zelfs bijna verdwenen. Dus daarom wel leuk dat ze hier in de wei voorkomen
edit: misschien ben 'k soms ook te snel enthousiast, sta hier om elk plantje en beestje te juichenmijn vriend staat er dan meestal zo bij =>
![]()
![]()