Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Janine1990 schreef:[ [url=m/QOngEt.jpg]Afbeelding[/url] ]
corine1981 schreef:Janine1990 schreef:[ [url=m/QOngEt.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ik zou toch in de linkerhoek een hoge kast maken met de oven erin, werkend naar rechts dan de vaatwasser, spoelbak, hoek, kookplaat, stukje aanrecht.
Het is zo lekker om wat werkruimte te hebben. Dan maar geen nisje meer...
Daarnaast zou ik met jouw lengte alles maximaal verhogen, hebben wij ook en dat is heerlijk.
Verder zijn véél lades heel prettig, vinden toekomstige kopers ook alleen maar fijn, gewone kastjes zijn echt een beetje uit in mijn ogen.
Verder is het laten tekenen bij Ikea echt wel die 35 euro waard vind ik.
Jes schreef:Janine als je wilt maak ik zaterdag wel een foto van mijn draai caroussel kast.
Ik zou zelf ook graag wat meer ruimte naast de kookplaat hebben, hiervoor stond mijn plaat ook in een hoek en werd er gek van!
Is het nog een mogelijkheid de combi magnetron ook in de bijkeuken te zetten?
Janine1990 schreef:Netto heb je geen cm ruimte meer natuurlijk... Als de kookplaat over twee kasten kan ben ik ook tevreden denk ik...
Wat is de maximale hoogte, weet jij dat toevallig?
Laten tekenen ga ik sowieso doen. Ik dacht dat ook Ikea duurder uit zou vallen, maar dat is dus niet het geval. Kan me niet voorstellen dat het bij een gewone keukenboer ook zo goedkoop kan...
JLLN_ schreef:Janine1990 schreef:Netto heb je geen cm ruimte meer natuurlijk... Als de kookplaat over twee kasten kan ben ik ook tevreden denk ik...
Wat is de maximale hoogte, weet jij dat toevallig?
Laten tekenen ga ik sowieso doen. Ik dacht dat ook Ikea duurder uit zou vallen, maar dat is dus niet het geval. Kan me niet voorstellen dat het bij een gewone keukenboer ook zo goedkoop kan...
Kookplaat over 2 kasten kan bij mijn weten niet bij Ikea.
Schuur_ schreef:Alles kan maar dan moet je even met de decoupeerzaag aan de gang om de binnenwanden uit te zagen zodat je kookplaat er in valt.
Ik heb wel inductie maar hij komt ong een halve cm onder het werkblad uit. Werkblad is bij mij 3,8cm.
Ook even kijken voor de stroom of gas aansluiting. Als die in het midden zit wordt het wel lastig
Zilfstar schreef:Nou keuken van ons is "binnen" en vandaag is de vloer gelegd en dus gaan we dit weekend beginnen met bouwen! Ben heel benieuwd hoe het gaat worden... als het lukt zal ik af en toe update foto's plaatsen. Het is een heel grote U-vormige keuken met een bar zeg maar eraan en aan 1 kant een muur, Kookgedeelte uitkijkend op eet/woonkamer... wordt hoogglans wit tegen blauwe muur en grijze vloer...
Janine1990 schreef:Zilfstar schreef:Nou keuken van ons is "binnen" en vandaag is de vloer gelegd en dus gaan we dit weekend beginnen met bouwen! Ben heel benieuwd hoe het gaat worden... als het lukt zal ik af en toe update foto's plaatsen. Het is een heel grote U-vormige keuken met een bar zeg maar eraan en aan 1 kant een muur, Kookgedeelte uitkijkend op eet/woonkamer... wordt hoogglans wit tegen blauwe muur en grijze vloer...
Spannend zeg, gaan jullie het helemaal zelf doen?
JLLN_ schreef:Ik ben heel benieuwd! Wat is dat voor gat in de vloer?
Zilfstar schreef:JLLN_ schreef:Ik ben heel benieuwd! Wat is dat voor gat in de vloer?
Luchtverwarming.
Gisteren begonnen aan eerste grote en moeilijkste kast, hoge kast voor oven en magnetron. Is even puzzelen en wordt nog een dingetje die op zijn plek te krijgen (groot lomp en zwaar) maar met veel geduld en goed blijven nadenken zijn we gisteren een eind gekomen en op tijd bedacht: nu ophouden anders gaan we fouten maken door vermoeidheid.
corine1981 schreef:Hebben jullie ook het hele huis op de lucht verwarming ?
Wij vinden dat zo'n heerlijke warmte.
Succes met de rest van het bouwen!
Zilfstar schreef:corine1981 schreef:Hebben jullie ook het hele huis op de lucht verwarming ?
Wij vinden dat zo'n heerlijke warmte.
Succes met de rest van het bouwen!
Ja hele huis op luchtverwarming. We overwegen (zeker als de voorpui niet vervangen mag worden met openslaande ramen, loopt vergunningsaanvraag voor) om er ook topkoeling op te zetten.