Wie heeft er een IKEA keuken?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 00:13

Janine als je wilt maak ik zaterdag wel een foto van mijn draai caroussel kast.

Ik zou zelf ook graag wat meer ruimte naast de kookplaat hebben, hiervoor stond mijn plaat ook in een hoek en werd er gek van!

Is het nog een mogelijkheid de combi magnetron ook in de bijkeuken te zetten?

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 07:01

Janine1990 schreef:
[ [url=m/QOngEt.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik zou toch in de linkerhoek een hoge kast maken met de oven erin, werkend naar rechts dan de vaatwasser, spoelbak, hoek, kookplaat, stukje aanrecht.
Het is zo lekker om wat werkruimte te hebben. Dan maar geen nisje meer... :o
Daarnaast zou ik met jouw lengte alles maximaal verhogen, hebben wij ook en dat is heerlijk.

Verder zijn véél lades heel prettig, vinden toekomstige kopers ook alleen maar fijn, gewone kastjes zijn echt een beetje uit in mijn ogen.

Verder is het laten tekenen bij Ikea echt wel die 35 euro waard vind ik.
Laatst bijgewerkt door corine1981 op 21-06-19 07:05, in het totaal 1 keer bewerkt

PSvanLot

Re: Wie heeft er een IKEA keuken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 07:03

En de 35 hoef je niet te betalen als je de keuken koopt toch?

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 07:05

PSvanLot schreef:
En de 35 hoef je niet te betalen als je de keuken koopt toch?

Klopt. Wij hebben overigens eerst nog een vrijblijvend advies bij een andere keukenboer laten maken, en dat verder uitgewerkt bij Ikea.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 12:22

corine1981 schreef:
Janine1990 schreef:
[ [url=m/QOngEt.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik zou toch in de linkerhoek een hoge kast maken met de oven erin, werkend naar rechts dan de vaatwasser, spoelbak, hoek, kookplaat, stukje aanrecht.
Het is zo lekker om wat werkruimte te hebben. Dan maar geen nisje meer... :o
Daarnaast zou ik met jouw lengte alles maximaal verhogen, hebben wij ook en dat is heerlijk.

Verder zijn véél lades heel prettig, vinden toekomstige kopers ook alleen maar fijn, gewone kastjes zijn echt een beetje uit in mijn ogen.

Verder is het laten tekenen bij Ikea echt wel die 35 euro waard vind ik.

Netto heb je geen cm ruimte meer natuurlijk... Als de kookplaat over twee kasten kan ben ik ook tevreden denk ik...

Wat is de maximale hoogte, weet jij dat toevallig?

Laten tekenen ga ik sowieso doen. Ik dacht dat ook Ikea duurder uit zou vallen, maar dat is dus niet het geval. Kan me niet voorstellen dat het bij een gewone keukenboer ook zo goedkoop kan...

Jes schreef:
Janine als je wilt maak ik zaterdag wel een foto van mijn draai caroussel kast.

Ik zou zelf ook graag wat meer ruimte naast de kookplaat hebben, hiervoor stond mijn plaat ook in een hoek en werd er gek van!

Is het nog een mogelijkheid de combi magnetron ook in de bijkeuken te zetten?

Heel benieuwd naar! Mijn ouders hadden er vroeger ook een, maar dat was een ramp vonden we. Weliswaar ook in een erg oude keuken.

Magnetron in de bijkeuken wil ik niet. Hoort daar niet in mijn ogen. Daar hoort de kast met schoonmaakmiddelen die nu onder de gootsteen staan.. :?

JLLN_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 12:43

Janine1990 schreef:
Netto heb je geen cm ruimte meer natuurlijk... Als de kookplaat over twee kasten kan ben ik ook tevreden denk ik...

Laten tekenen ga ik sowieso doen. Ik dacht dat ook Ikea duurder uit zou vallen, maar dat is dus niet het geval. Kan me niet voorstellen dat het bij een gewone keukenboer ook zo goedkoop kan...

Kookplaat over 2 kasten kan bij mijn weten niet bij Ikea.

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 16:12

Alles kan maar dan moet je even met de decoupeerzaag aan de gang om de binnenwanden uit te zagen zodat je kookplaat er in valt.

Ik heb wel inductie maar hij komt ong een halve cm onder het werkblad uit. Werkblad is bij mij 3,8cm.

Ook even kijken voor de stroom of gas aansluiting. Als die in het midden zit wordt het wel lastig

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 16:40

JLLN_ schreef:
Janine1990 schreef:

Kookplaat over 2 kasten kan bij mijn weten niet bij Ikea.

Als je handig bent kun je dat zelf maken of laten doen.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 17:02

Schuur_ schreef:
Alles kan maar dan moet je even met de decoupeerzaag aan de gang om de binnenwanden uit te zagen zodat je kookplaat er in valt.

Ik heb wel inductie maar hij komt ong een halve cm onder het werkblad uit. Werkblad is bij mij 3,8cm.

Ook even kijken voor de stroom of gas aansluiting. Als die in het midden zit wordt het wel lastig

Haha natuurlijk, dat kan ook gewoon :+

Stroom moet daar nog naartoe gelegd worden gok ik zo :P Maar dat was sowieso een dingetje. In de huidige keuken zit een aansluiting van likmevestje... Vorige eigenaar was een regelrechte randdebiel, hele huis had in de fik kunnen vliegen. :roll:

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 17:09

Nou keuken van ons is "binnen" en vandaag is de vloer gelegd en dus gaan we dit weekend beginnen met bouwen! Ben heel benieuwd hoe het gaat worden... als het lukt zal ik af en toe update foto's plaatsen. Het is een heel grote U-vormige keuken met een bar zeg maar eraan en aan 1 kant een muur, Kookgedeelte uitkijkend op eet/woonkamer... wordt hoogglans wit tegen blauwe muur en grijze vloer...

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 17:16

Zilfstar schreef:
Nou keuken van ons is "binnen" en vandaag is de vloer gelegd en dus gaan we dit weekend beginnen met bouwen! Ben heel benieuwd hoe het gaat worden... als het lukt zal ik af en toe update foto's plaatsen. Het is een heel grote U-vormige keuken met een bar zeg maar eraan en aan 1 kant een muur, Kookgedeelte uitkijkend op eet/woonkamer... wordt hoogglans wit tegen blauwe muur en grijze vloer...

Spannend zeg, gaan jullie het helemaal zelf doen?

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 17:19

Janine1990 schreef:
Zilfstar schreef:

Spannend zeg, gaan jullie het helemaal zelf doen?

Yup, manlief was er klaar mee toen het installatie bedrijf melde er even een flink bedrag op te gooien voor het plaatsen van het werkblad }> . Maar we hebben gelukkig wat klusjesmannen in mijn klantenbestand (die nu ook al voor ons werk leveren) die komen helpen bij aansluiten etc. Klusjesman 1 heeft de leidingen al allemaal verlegd, klusjesman 2 de vloer gelegd... dus we hebben wel hulp. Daarbij zijn wij inmiddels zeer bedreven in het lezen van IKEA instructies. Als je te hard IKEA roept valt ons hele huis in elkaar. Ik geloof dat werkelijk straks alleen de wandkast in de woonkamer NIET van IKEA is HAHA.

Dit is de keukenvloer met stukje van muur... voor het idee.. :Y)
Afbeelding

JLLN_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 19:34

Ik ben heel benieuwd! Wat is dat voor gat in de vloer?

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 09:08

JLLN_ schreef:

Luchtverwarming.
Gisteren begonnen aan eerste grote en moeilijkste kast, hoge kast voor oven en magnetron. Is even puzzelen en wordt nog een dingetje die op zijn plek te krijgen (groot lomp en zwaar) maar met veel geduld en goed blijven nadenken zijn we gisteren een eind gekomen en op tijd bedacht: nu ophouden anders gaan we fouten maken door vermoeidheid.

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 09:33

Hebben jullie ook het hele huis op de lucht verwarming ?
Wij vinden dat zo'n heerlijke warmte.
Succes met de rest van het bouwen!

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 10:07

Zilfstar schreef:
JLLN_ schreef:

Luchtverwarming.
Gisteren begonnen aan eerste grote en moeilijkste kast, hoge kast voor oven en magnetron. Is even puzzelen en wordt nog een dingetje die op zijn plek te krijgen (groot lomp en zwaar) maar met veel geduld en goed blijven nadenken zijn we gisteren een eind gekomen en op tijd bedacht: nu ophouden anders gaan we fouten maken door vermoeidheid.

Je kan hem ook op een karton zetten en richting de plaats schuiven ipv tillen. Net voor je hem op zijn plaats zet kantelt de ene de kast en de andere knalt er de pootjes onder. Die vallen er ook nog wel eens af. Gebruiken jullie die rails of zet je ze vast in de muur?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 10:11

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 14:49

He! Dank voor de tips! ja we hebben inderdaad iets gebruikt om te schuiven (kleed) en op het laatst de oven erin getild. Staat nu top op zijn plek.
Blauwe folie laten we er nog even op zitten. Tevens zit er verlichting in.

Afbeelding

Daarna verder gebouwd... carouselkast 1 en de wasbak-kast...

Afbeelding

Vandaag even op stal bezig maar ik vermoed dat manlief al verder gegaan is waar hij kon.

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 14:50

corine1981 schreef:

Ja hele huis op luchtverwarming. We overwegen (zeker als de voorpui niet vervangen mag worden met openslaande ramen, loopt vergunningsaanvraag voor) om er ook topkoeling op te zetten.

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 20:34

Zilfstar schreef:
corine1981 schreef:

Ja hele huis op luchtverwarming. We overwegen (zeker als de voorpui niet vervangen mag worden met openslaande ramen, loopt vergunningsaanvraag voor) om er ook topkoeling op te zetten.

Dat zou ook lekker zijn, wij hebben overal airco's.... onze huizen zijn zo heet in de zomer :o

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 07:59

Gisteren heeft manlief zich even uitgeleefd op de kastjes...

Afbeelding

Alle kasten staan nu waar ze ongeveer komen. Moeten nog gesteld worden en vastgezet etc. En dan komt de elektra, de inrichting (Lades met daarin weer een kleinere lade) en frontjes en rest van apparatuur, verlichting etc. Ik zal later bij daglicht betere foto's maken voor een indruk van de keuken.

Ik ben heel tevreden over zijn voortgang. Manlief niet... die is pas "blij" als alles klaar is. Want ja hij moet ook gewoon naar werk en heeft nog maar enkele weekenden voor we over gaan. En moet nog veel meer doen. En ik kan nu vlg hem niks doen want eerst moet keuken gesteld en vastgezet worden...

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 10:45

Blij zijn met zo'n perfectionist!

Ziet er al mooi uit hoor!

Ervaring met m'n vader is dan altijd: niet tegenin gaan, voorzichtig aangeven dat je opties hebt als een campingstelletje mocht dat nodig zijn.
En uiteindelijk is het meestal gewoon ruim op tijd klaar :D

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 11:08

Hier had ik alle kastjes en lades al in elkaar gezet tot mijn vader tijd had en dan heeft hij ze vastgezet. Dus kon ik weer alleen verder met deurtjes, lades erin zetten etc.

Het lijkt allemaal mee te vallen maar je bent zoveel tijd kwijt aan waterpas krijgen, stellen etc.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 11:15

Een lijn op de muur/achterwand zetten die waterpas is en je kastjes daarop afstellen :)

@Zilfstar: ga je van die dubbere rij kastjes ook een eetbar maken ??

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 11:34

Ik heb inderdaad met een waterpas een lijn op de muur gezet, daar de bevestiging rail aan en dan staat alles direct waterpas :)

Laatjes in elkaar zetten is super simpel zilfstar, daar zou je wellicht mee verder kunnen?