Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
lifaya schreef:Ik weet wie de vorige bewoner is, heb hem gevonden op Facebook. Maar ik weet niet of hij hier op zit te wachten.
Alvaron schreef:En wat je ook nog kan doen, neem je meterstanden 1x per dag op op een vast tijdstip, dus ieder dag bijvoorbeeld om 12:00. Kijk dan of er grote verschillen per dag optreden.
elenaMM77 schreef:dat is net zoiets als 1x per dag op de weegschaal gaan staan en je de pleuris schrikken als je smorgens wakker wordt en een kilo zwaarder bent als de dag ervoor..
je kunt het beter per week noteren, om zo de kleine schommelingen juist 'toe te staan'.
zeker met zo'n kleine gebruiker als TS, lijken kleine beetjes al 'enorm' en leiden alleen maar af bij het zoeken naar eventuele oorzaken. betekent anders dat je bij moet gaan houden of je stofzuigt, hoe lang je dat doet, hoe lang je koelkast openstond en of dat een warme dag was of juist een hele koude en dergelijken als je iedere schommeling per dag wilt bekijken.
Morganlefay schreef:kiwiwitje schreef:Ik denk niet aan een lek. eerder aan tappen. en dat ka ook door bijv. de buren die een of meerdere stopcontacten op de zelfde hoogte hebben. een kabel opvissen vanuit de muur is dan niet moeilijk meer.
Moet je een lange boor voor hebben, tenzij het vooroorlogse huizen zijn.
spatter schreef:Als de meter nu redelijk normaal loopt, zit de ellende van die meterstand dus in het verleden en kan ze nu meten wat ze wil maar vind ze geen gekke dingen meer.
Ze kan best een hele tijd zijn afgetapt maar is dat nu niet meer aan de orde, buurman?
Of de buurman heeft bij een andere buur melding gemaakt en ze zijn rap gestopt met tappen.
Ik vermoed dus dat ze nu niks meer vind, hooguit ergens nog een verstopt draadje, als dat ook al niet is weggehaald.
Zo draait TS op voor kosten die ze zelf nooit heeft gemaakt maar het is niet te bewijzen.
Enige waar ze voor kan zorgen is dat het niet nogmaals gebeurd door haar meter in de gaten te blijven houden.
Hevonen schreef:Ik dacht even de oplossing voor jou probleem gevonden te hebben, maar kan er geen bewijs voor vinden. Ik las een artikel in het blad 'Eigen huis' en daarin stond dat veel mensen te veel betalen door een te grote gasmeter. Je kunt dat hier nagaan: https://www.eigenhuis.nl/acties/meldpun ... nsluiting/