Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Seni

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 16:32

Hahaha hoezo dat dan? Geen hokjes gevoel, geen heg van een meter breed, dus een kleinere tuin. Ik zie voordelen? Schoonouders hebben het nu 3 jaar en ik vind het prachtig!

Sammie

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 16:42

Je moet het wel goed bijhouden. Ik hoop dat je groene vingers hebt. Dat spul groeit overal in, door, langs en tussen!

collendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 18:53

Ik vind dat ook verschrikkelijk haha wij hebben het ook. Voordat het mooi bedekt was bij ons ben je 3/4 jaar verder en dat onderhoud het groeit dan de pan uit haha.
En ik vind alle beestjes die ertussen gaan zitten niks haha.
Doe mij maar gewoon een schutting ! Ook niet met kijkgaten naar de buren dat heb ik nog nooit begrepen waarom je dat zou willen haha

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 21:50

Brrrrr... Klimop never nooit... Kruipt tussen alles waar je t niet hebben wil....

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 22:10

Ik vind klimop ook erg mooi als je het goed onderhoud. Bij mijn ouders thuis hebben we ook klimop als schutting en die blijft erg mooi. Je kan ook al volgroeide klimop schuttingen kopen :-)

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 11:40

Wij hebben in samenwerking met wat buren een 23-planks schutting laten plaatsen, dus 0 doorkijk. Was ook wel noodzakelijk met onze honden, die wil ik liever niet op eigen initiatief laten kennismaken met de buurtbewoners :D Gelukkig hebben de buren aan de ene zijde ook honden en waren ze het direct met ons eens. Het huis aan onze andere kant staat nog te koop.

Van beide zijden hebben we de helft van de schutting betaald, dus ideaal en nog helemaal naar onze zin ook!

Mijn ouders hebben ook klimop en dat is eens in de zoveel tijd toch wel een dagtaak om het in het gareel te houden...

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 22:18

Mijn tante gaf vandaag een goede tip.. Als er nou nog iets met de grond van de tuin moet gebeuren, kijk dan of je dat ook gelijk met het hele rijtje kan gaan doen, voordat de schuttingen er al staan. Dat hebben zij toen laten doen en dat scheelde een hoop gedoe :)

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 22:42

Mirjamsel schreef:
Mijn tante gaf vandaag een goede tip.. Als er nou nog iets met de grond van de tuin moet gebeuren, kijk dan of je dat ook gelijk met het hele rijtje kan gaan doen, voordat de schuttingen er al staan. Dat hebben zij toen laten doen en dat scheelde een hoop gedoe :)

Idd! Wij zitten op de hoek dus voor ons is het geen probleem en is ook voor de buren veel makkelijker. Alleen ga ik geen weken wachten met een open tuin.

Seni

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 22:50

Hier gaan ze inderdaad met een huis of 5 geloof ik volgende zaterdag de tuinen uitgraven, staan inderdaad nog geen schuttingen nu. :)

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 23:07

Helemaal geen gek idee dus, denk ik zo.. Ik hoorde al van een buurtbewoner uit een ander blok dat de grond bij hun zo hard was, dat het echt pokkewerk is geweest :P Dan zou het zeker handig zijn als er in 1x een machine overheen kan. Heb geen idee hoe dat soort dingen werken trouwens :D

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 10:12

'iets met de grond' moet gebeuren is wel erg vaag? Ik neem aan dat niet iedereen vijver neemt. Bij ons wordt de tuin gewoon 'egaal' opgeleverd? In de winter dus veel gaan we er niet doen de eerste paar maanden.

Seni

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 12:32

Bij ons hebben ze een klein stukje wit zand en de rest kleigrond met onkruid.. Niets van te maken dus. :)

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 11:01

Zijn er hier inmiddels mensen die zich al aan het oriënteren zijn op tv/bellen/internet aansluiting? Eerst wilde we geen vaste telefoon, maar het scheelt maar 1,50 (en voor 5 euro extra bel je onbeperkt).

En voor G/L heb ik ingeschreven bij de consumentenbond voor een collectief. Eens kijken waar zij meekomen.

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 04:28

Internet gaan wij naar kpn
hebben glasvezel dus de keus is iets minder. Onze abbo voor mobiel loopt bij kpn. Op deze wijze wordt ons mobiel abbo verdubbelt (minuten en data)

qua stroom zitten we aan Nuon vast ivm stadsverwarming

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 07:22

malih schreef:
Internet gaan wij naar kpn
hebben glasvezel dus de keus is iets minder. Onze abbo voor mobiel loopt bij kpn. Op deze wijze wordt ons mobiel abbo verdubbelt (minuten en data)

qua stroom zitten we aan Nuon vast ivm stadsverwarming

Hier hetzelfde, behalve dat we alleen voor de stadsverwarming aan Nuon zitten. Voor
stroom hebben we Greenchoice gekozen.

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 07:50

Glasvezel abonnement hebben wij bij Telfort en gas en elektra bij Eneco :)

Truf

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 08:58

Wij gaan voor Ziggo, hebben geen glasvezel liggen en hebben Nuon.
Hier gaat het verder allemaal voorspoedig, keuken zit er in, wc beneden is klaar, badkamer komt deze week af en vrijdag wordt er gestart met de muren. Met de vloeren worden over 1,5 week gestart en we hopen in het Sinterklaas weekend over te kunnen.

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 19:51

Ik krijg 7 december de sleutel van mijn nieuwbouwwoning. Nu alles uitzoeken qua internet en gas en licht. Mensen met tips?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 21:43

Ik ben mij nu aan het oriënteren via vergelijkings site. En voor g en l ingeschreven bij consumentenbond voor een collectief.

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 21:47

Bij ons geen andere optie dan ziggo helaas. Nuon hebben we als leverancier voor gas en licht. Ben ik erg tevreden over.

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 22:21

Wij houden denk ik gewoon wat we nu hebben.. Voor glasvezel zouden we over moeten op CaiWay maar dat ga ik echt niet doen!

We hebben nu een besloten Facebook pagina met de toekomstige buurtjes :) op 1 stel na, want we weten niet wie dat zijn..
Wel gezellig om zo foto's en vragen te kunnen delen :) 1 iemand wist te vertellen dat de 24e kijkdag is (waarom op een dinsdag??) en dat dat ook de enige kijkdag wordt.. Niemand is hier verder van op de hoogte gesteld.

Afgelopen dinsdag maar eens boos naar het bouwbedrijf gebeld. Sinds september al geprobeerd te bellen en te mailen over bepaalde dingen en nooit wat te horen gekregen. Nu schijnt iedereen last te hebben van het gebrek aan communicatie met het bouwbedrijf. We hebben nu in ieder geval een bevestiging gekregen van de meerwerklijst... Maar verder krijgen we nog steeds facturen van termijnen te laat binnen enzo.. Schiet niet op zo!

collendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 00:07

Wat onwijs irritant zo een bouw bedrijf!
Bij ons gaat dat gelukkig goed

Bij ons zijn denk ik de vloeren geleverd!! Hopenlijk gaan ze morgen weer fanatiek aan de slag

Lisette1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 08:38

lijkt me echt vervelend, een bouwbedrijf die niet fijn communiceerd

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 08:59

Op dit moment meer problemen met de keukenboer.. bij elk gesprek aangegeven dat de keuken na oplevering plaats moeten vinden. Krijgen we de laatste meer minder lijst staat daar met koeienletters dat de keuken voor oplevering erin gaat.. ik mailen krijg ik terug ja dat hebben we door gekregen van de keukenboer.. das knap! Ze moeten nog een los fornuis neerzetten, kan pas na oplevering, gasleiding moet nog om en enkele loze leidingen moet nog een draad doorheen.... is inmiddels een week geleden dus ga zelf maar ff een mail sturen!

Seni

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 16:49

Wat vervelend Sammie!
wij hebben ook nog wat troubles met de keukenleverancier... maar die hadden we vanaf het begin al, helaas. :(

Toch maar naar jullie geluisterd; we nemen nog steeds de klim op, maar plaatsen hem niet tot aan het huis, maar ong. een meter of anderhalf er vanaf. Zo hebben we een lekkere zithoek, en kan het ook niet aan het huis vastgroeien, met alle gevolgen van dien. :)