Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
. Echt bruut spul! Wat voor bekleding heb je? Die van ons heeft leer, in zwart met roomwit. Afgelopen weekend hebben we er lekker van genoten, heerlijk rondgereden. Tis onze eerste cabrio, maar we zijn vertkocht
.
Choiix schreef:Ben je serieus van een 964 naar een Cockster gegaan ja? Vind je dat op het open rijden niet een enorme achteruitgang qua rijbeleving? Vind de Boxter altijd een beetje een mak lammetje naast zo'n ruige telg uit de 911 familie..
Margreet schreef:ikke schreef:maar ik zie geen reden om zo'n blok terug te bouwen.
Een T16 klinkt zoooooooo lekker!Juist met 't klapdak open!
Mijn 900 gaat royaal over de 200 pony's heen, 9-3 net geen 300. Nuttig? Nee. Lekker? Ja!

Citaat:Google is je vriend, er zijn ontzettend veel van dat soort ritten.
Om te beginnen zijn de ritten van http://www.amac.tv erg leuk, 1x per maand op woensdagavond in regio Amersfoort en kost niet gelijk de hoofdprijs, mag ook met je moderne auto. http://Www.rohac.nl is een vergelijkbare club regio Rotterdam en er zijn er nog veel meer, kun je vinden op http://www.rittensport.org
De KLIP ritten van http://www.dhrc.nl zijn ook leuk om het te leren, ben je wel gebonden aan bouwjaar vd auto. Merkenclubs organiseren ook vaak van dat soort ritten, voor klassiekers vaak dan, clubs voor moderne "petjes en winkelwagentjes" zullen dat meestal niet doen, of hooguit simpel bol-pijl.
Margreet schreef:Antwoord op je eerste vraag: Ja
Antwoord op je tweede vraag: Nee
Ik quote mezelf even:Citaat:Google is je vriend, er zijn ontzettend veel van dat soort ritten.
Om te beginnen zijn de ritten van http://www.amac.tv erg leuk, 1x per maand op woensdagavond in regio Amersfoort en kost niet gelijk de hoofdprijs, mag ook met je moderne auto. http://Www.rohac.nl is een vergelijkbare club regio Rotterdam en er zijn er nog veel meer, kun je vinden op http://www.rittensport.org
De KLIP ritten van http://www.dhrc.nl zijn ook leuk om het te leren, ben je wel gebonden aan bouwjaar vd auto. Merkenclubs organiseren ook vaak van dat soort ritten, voor klassiekers vaak dan, clubs voor moderne "petjes en winkelwagentjes" zullen dat meestal niet doen, of hooguit simpel bol-pijl.
En voor het merk auto wat wij rijden is nog geen rally georganiseerd dus het is even een beetje zoeken om een leuke rally mee te rijden waar wij aan mee kunnen doen omdat het langs bijvoorbeeld snel laders moet omdat we anders zo'n beetje een extra aanhangwagen met aggregaat mee kunnen zeulen
Margreet schreef:Dat had je er niet bij gezegd.
heb je nog aanvullende tips of ideeën om een rally te organiseren? Kijk met dat elektrische zit je een beetje dat je een file krijgt bij laadpunten, hoe zou je dat kunnen verdelen of voorkomen? Er zijn snellaadpunten waarbij je in 30 minuten weer 270 kilometer erbij. Je kunt het natuurlijk zelf bepalen door als een malle te racen en als eerste er zijn en je verbruik erdoor "gassen" of juist heel zuinig rijden en een maximale tijd dat je mag laden. Dus max 30 minuten o.i.d. Margreet schreef:Dat soort ritten gaan gewoon over de openbare weg he (met vergunning/ontheffing), dus kweenie wat je van plan bent met "als een malle te racen"?
Het lijkt me erg lastig met auto's met zo'n beperkte actieradius en lange laadtijden, of je moet er een kort ritje van maken, mensen moeten ook nog van/naar huis he. Om nou generatoren neer te zetten neemt het effect ook een beetje weg he.
het zou kunnen maar het hele principe van groen rijden is dan weer weg 
Fred_Kroket schreef:Met 3 fasen 16 ampère laadt 70 km per uur. Mijn vriend had bij de dealer voorgesteld om er een aggregaat in te zetten! Er zit niets onder de motorkap genoeg ruimtehet zou kunnen maar het hele principe van groen rijden is dan weer weg
De Opel Ampera heeft precies dat principe onder de motorkap liggen. Bij de spoorwegen is dit al meer dan 80 jaar bekend onder de benaming: Diesel-Electrische aandrijving. Niks nieuws onder de zon, dus
ikke schreef:Fred_Kroket schreef:Met 3 fasen 16 ampère laadt 70 km per uur. Mijn vriend had bij de dealer voorgesteld om er een aggregaat in te zetten! Er zit niets onder de motorkap genoeg ruimtehet zou kunnen maar het hele principe van groen rijden is dan weer weg
Dat noemen ze een hybrideDe Opel Ampera heeft precies dat principe onder de motorkap liggen. Bij de spoorwegen is dit al meer dan 80 jaar bekend onder de benaming: Diesel-Electrische aandrijving. Niks nieuws onder de zon, dus