Show je auto!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Morrie

Re: Show je auto!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 11:36

ik werk naast een Ferrari garage en ze proberen die dingen vaak even uit op onze parkeerplaats, dus w.b. geluid hoor ik het regelmatig :)

prii_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 17:18

Mijn eerste auto was een renault megane cabriolet uit 2000, maar die heb ik laatst verkocht!
Afbeelding

Dus sinds kort heb ik een mercedes slk en wat ben ik daar blij mee zeg!
Het is een 2.3 met kompressor wat goed is voor 193 pk!
En vooral die kleur <3

Afbeelding

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 18:42

^^ Wij hebben er ook 1, een metallic blauwe ook een 230 kompressor. Heb je een automaat? Wij wel, heerlijk rijden maar je moet wel voorzichtig zijn met je rechtervoet :D . Echt bruut spul! Wat voor bekleding heb je? Die van ons heeft leer, in zwart met roomwit. Afgelopen weekend hebben we er lekker van genoten, heerlijk rondgereden. Tis onze eerste cabrio, maar we zijn vertkocht *\o/*

prii_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 19:00

Ik heb helaas geen leer, want alleen zwart leer vind ik er zo suffig/''uitgeleefd'' uit zien.
Tweekleurig leer vind ik echt mooi!

Heb wel stoelverwarming en airco, dat vond ik echt een must!

Heb een handgeschakelde, dit omdat ik eigenlijk nog geen één gele met automaat had gezien haha! Maar ik ben het schakelen gewend, dus dat vind ik niet zo'n probleem, alhoewel ik het altijd wel heerlijk vind als ik in mijn vader zijn auto rijd, want dat is wel een automaat!

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 19:30

Wij hebben wel stoelverwarming maar geen airco. Vind ik niet erg, als het warm is gaat toch het dak open haha. Wij waren echt op zoek naar een met tweekleurig interieur, hadden we gezien op een 200 en was zo mooi. En de blauwe kleur ben ik echt verliefd op. <3 .

Maar zoveel gele zijn er zoiezo niet toch? Was nog een moeilijke zoektocht denk ik zo. Wij hebben m in het najaar gekocht, in Groningen. Ging nog een hele tocht aan vooraf, eerst naar Groningen, toen nog een gezien in Drenthe maar die was nog niet ingevoerd. Daarna nog naar Amsterdam, maar die was helemaal afgetrapt buitenom. Toen dus weer terug naar Groningen naar de eerste van de dag en die hebben we gekocht. Was echt gebroken na die dag, ruim 800 km! op een dag gereden. Maar wel die ene die we zo mooi vonden gekocht! En nu dus lekker genieten.
http://www.autowereld.nl/images/auto/32 ... 4629-1.jpg
Zo een hebben we dus.Foto van google gepikt.
http://www.handelsprijzen.nl/images/640 ... 3918-2.jpg
Met dit interieur.Foto van google gepikt :P

prii_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 22:28

Ja het was inderdaad wel even zoeken naar een gele haha! Het was voor mij iniedergeval wel duidelijk dat ik geen zilver grijze wou want die zie je zoveel rijden!
Mijn auto heb ik uit Duitsland gehaald, en dat was ook ruim 300 km enkele reis!

Ik vind zo'n 2 kleurig interieur ook erg mooi, een andere gele die we bekeken hadden had net zo'n interieur als die jij hebt, maar die auto had zoveel schade dat het uiteindelijk alleen maar duurder uit zou pakken als dat ik een kant en klare kocht.

Heeft jouw auto last van roest? Ik zat vanmiddag nog op een Duitse auto site te kijken naar wat slk's en zag er verschillende langskomen met ontzettend veel roest! Die van mij heeft gelukkig helemaal geen roest! :D

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 07:31

Die van ons heeft eigenlijk geen roest, alleen kwamen we laatst een rot plekje tegen in de wielkasten. Maar MN vriend last dat zelf, dus geen probleem. Verder niks gelukkig.

Irisx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 11:05

Die gele SLK vind ik echt heel gaaf. Wij hebben dezelfde gehad, maar dan bordeauxrood. Die heeft het veld moeten ruimen voor een Porsche 964 en inmiddels een Boxster omdat we het open rijden misten.

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 11:21

Ben je serieus van een 964 naar een Cockster gegaan ja? Vind je dat op het open rijden niet een enorme achteruitgang qua rijbeleving? Vind de Boxter altijd een beetje een mak lammetje naast zo'n ruige telg uit de 911 familie..

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 11:47

Choiix schreef:
Ben je serieus van een 964 naar een Cockster gegaan ja? Vind je dat op het open rijden niet een enorme achteruitgang qua rijbeleving? Vind de Boxter altijd een beetje een mak lammetje naast zo'n ruige telg uit de 911 familie..

Ik begrijp de combi cabrio - snel nooit zo goed. Hard rijden in een open auto is nou niet bepaald mijn beleving van een cabrio.
Ik vind mijn 900i met z'n 140pk-tjes snel zat. Oorspronkelijk hoort er een 170pk Turbo in te liggen (ooit heeft iemand de turbo opgeblazen) maar ik zie geen reden om zo'n blok terug te bouwen.

Irisx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 11:59

Haha, ja echt. Ik was zo boos! Maar gelukkig heeft mn vader er heel erg veel spijt van. En daar lach ik hem nu heel hard om uit. Eigen schuld, dikke bult ;)

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 10:14

ikke schreef:
maar ik zie geen reden om zo'n blok terug te bouwen.

Een T16 klinkt zoooooooo lekker! <3 Juist met 't klapdak open!

Mijn 900 gaat royaal over de 200 pony's heen, 9-3 net geen 300. Nuttig? Nee. Lekker? Ja!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 10:44

Margreet schreef:
ikke schreef:
maar ik zie geen reden om zo'n blok terug te bouwen.

Een T16 klinkt zoooooooo lekker! <3 Juist met 't klapdak open!

Mijn 900 gaat royaal over de 200 pony's heen, 9-3 net geen 300. Nuttig? Nee. Lekker? Ja!

Ja en dan elk jaar de automaat opnieuw zeker?
Die turbo komt net kijken als de automaat wil schakelen.......

Wellicht komt er nog weleens een handgeschakelde versie, dan heb je de boel iets beter in de hand.

Maandag nog een leuke, trouwens. Ik had zo'n Carfter aan de bumper hangen (reed 90 op truus met Frummel) maar waar ik gewoon aan 90 de bochten in de weg nam, moest dat jankertje in z'n Craftertje steeds van het gas af omdat ie anders bang was dat z'n combi (met te zwaar beladen aanhanger?) aan de haal zou gaan.
Ik vraag me af wat er gebeurt zou zijn als ik daadwerkelijk het anker uit had moeten gooien. Ik durf geen garanties te geven dat die combi bij elkaar gebleven was........

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 11:13

Die automaat kan wel wat hebben, dat gaat heus wel goed, maar handbak is wel fijner ja, zeker met een (middel)lange overbrenging.

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 16:18

Heeft één van jullie weleens meegedaan aan een rally? Lijkt me zo leuk! Je krijgt dan toch een route en een kaart en "zoek het maar uit?" :D

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 16:36

Antwoord op je eerste vraag: Ja
Antwoord op je tweede vraag: Nee

:D

Ik quote mezelf even:

Citaat:
Google is je vriend, er zijn ontzettend veel van dat soort ritten.
Om te beginnen zijn de ritten van http://www.amac.tv erg leuk, 1x per maand op woensdagavond in regio Amersfoort en kost niet gelijk de hoofdprijs, mag ook met je moderne auto. http://Www.rohac.nl is een vergelijkbare club regio Rotterdam en er zijn er nog veel meer, kun je vinden op http://www.rittensport.org
De KLIP ritten van http://www.dhrc.nl zijn ook leuk om het te leren, ben je wel gebonden aan bouwjaar vd auto. Merkenclubs organiseren ook vaak van dat soort ritten, voor klassiekers vaak dan, clubs voor moderne "petjes en winkelwagentjes" zullen dat meestal niet doen, of hooguit simpel bol-pijl.

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 16:48

Margreet schreef:
Antwoord op je eerste vraag: Ja
Antwoord op je tweede vraag: Nee

:D

Ik quote mezelf even:

Citaat:
Google is je vriend, er zijn ontzettend veel van dat soort ritten.
Om te beginnen zijn de ritten van http://www.amac.tv erg leuk, 1x per maand op woensdagavond in regio Amersfoort en kost niet gelijk de hoofdprijs, mag ook met je moderne auto. http://Www.rohac.nl is een vergelijkbare club regio Rotterdam en er zijn er nog veel meer, kun je vinden op http://www.rittensport.org
De KLIP ritten van http://www.dhrc.nl zijn ook leuk om het te leren, ben je wel gebonden aan bouwjaar vd auto. Merkenclubs organiseren ook vaak van dat soort ritten, voor klassiekers vaak dan, clubs voor moderne "petjes en winkelwagentjes" zullen dat meestal niet doen, of hooguit simpel bol-pijl.

Wij hebben een 100% elektrische auto en kunnen niet meedoen aan die rally's ;) En voor het merk auto wat wij rijden is nog geen rally georganiseerd dus het is even een beetje zoeken om een leuke rally mee te rijden waar wij aan mee kunnen doen omdat het langs bijvoorbeeld snel laders moet omdat we anders zo'n beetje een extra aanhangwagen met aggregaat mee kunnen zeulen ;)

Ik heb al gegoogeld maar vraag ook naar ervaringen om zelf een rally te organiseren voor 100% elektrische auto's!

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 17:56

Dat had je er niet bij gezegd.

leenbeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 18:06

Ik ga die van mij ook een keertje showen :)
Afbeelding

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 18:44

Margreet schreef:
Dat had je er niet bij gezegd.

Nee ik ben er al helemaal aan gewend dat we niet meer tanken ;) heb je nog aanvullende tips of ideeën om een rally te organiseren? Kijk met dat elektrische zit je een beetje dat je een file krijgt bij laadpunten, hoe zou je dat kunnen verdelen of voorkomen? Er zijn snellaadpunten waarbij je in 30 minuten weer 270 kilometer erbij. Je kunt het natuurlijk zelf bepalen door als een malle te racen en als eerste er zijn en je verbruik erdoor "gassen" of juist heel zuinig rijden en een maximale tijd dat je mag laden. Dus max 30 minuten o.i.d.

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 08:18

Dat soort ritten gaan gewoon over de openbare weg he (met vergunning/ontheffing), dus kweenie wat je van plan bent met "als een malle te racen"?

Het lijkt me erg lastig met auto's met zo'n beperkte actieradius en lange laadtijden, of je moet er een kort ritje van maken, mensen moeten ook nog van/naar huis he. Om nou generatoren neer te zetten neemt het effect ook een beetje weg he.

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 09:29

Margreet schreef:
Dat soort ritten gaan gewoon over de openbare weg he (met vergunning/ontheffing), dus kweenie wat je van plan bent met "als een malle te racen"?

Het lijkt me erg lastig met auto's met zo'n beperkte actieradius en lange laadtijden, of je moet er een kort ritje van maken, mensen moeten ook nog van/naar huis he. Om nou generatoren neer te zetten neemt het effect ook een beetje weg he.

Ik bedoel als een malle racen dat je sneller je km's erdoorheen rijd ipv heel zuinig rijden. Door bijvoorbeeld je gaspedaal los te laden kun je weer bijladen zo kun je het verbruik weer neutraal houden. De actieradius van een Tesla model S is met een beetje normaal rijden ongeveer 380 km. Je laadt dan Max 410 km en met een Tesla supercharger heb je in 30 minuten de "tank" weer halfvol.

Met 3 fasen 16 ampère laadt 70 km per uur. Mijn vriend had bij de dealer voorgesteld om er een aggregaat in te zetten! Er zit niets onder de motorkap genoeg ruimte ;) het zou kunnen maar het hele principe van groen rijden is dan weer weg ;)

Je zou van supercharger naar supercharger kunnen rijden alleen beperk je de deelname dan alleen tot een Tesla aangezien die alleen zo snel kunnen laden.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 09:51

Fred_Kroket schreef:
Met 3 fasen 16 ampère laadt 70 km per uur. Mijn vriend had bij de dealer voorgesteld om er een aggregaat in te zetten! Er zit niets onder de motorkap genoeg ruimte ;) het zou kunnen maar het hele principe van groen rijden is dan weer weg ;)

Dat noemen ze een hybride :D De Opel Ampera heeft precies dat principe onder de motorkap liggen. Bij de spoorwegen is dit al meer dan 80 jaar bekend onder de benaming: Diesel-Electrische aandrijving. Niks nieuws onder de zon, dus :D

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 09:57

Elektrisch is om je tanden mee te poetsen (en gas om op te koken) zeggen we hier ;)

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 10:02

ikke schreef:
Fred_Kroket schreef:

Dat noemen ze een hybride :D De Opel Ampera heeft precies dat principe onder de motorkap liggen. Bij de spoorwegen is dit al meer dan 80 jaar bekend onder de benaming: Diesel-Electrische aandrijving. Niks nieuws onder de zon, dus :D

Een Tesla is 100% elektrisch dus niet aangedreven via een verbrandingsmotor het idee om er dan zelf een aggregaat in te gooien is een beetje out of the box en was een grap een aggregaat geeft niet genoeg stabiele stroom om zo'n auto op te laden.

Een Tesla is dus niet hybride, ik vind hybride eigenlijk nergens op slaan, de bijtelling is heel laag en je rijd toch in een dikke brandstof verslindende auto en je kunt soms maar 50 km elektrisch rijden als een slakje...

Niet dat we zo ontzettend supergroen zijn hoor, er staat nog een Lexus IS 220 D en een Peugeot Expert diesel voor de deur... Dus we verstoken nog genoeg diesel :')