Bezuinigen op boodschappen - deel 4

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

nr_1

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 13:46

Vandaag voor 45 euro boodschappen gehaald! Koopje..

Bij de etos
Billendoekjes6x €6
Scheergel3x. € 6,08 (3e gratis)
Billencreme 2x € 4,04
Totaal. €16,07

C1000
Katja snoepjes €2,65 ( sintmaartensnoep)
Chilipeper € 1,99
Kaneelpoeder €0,37
Paprikapoeder €0,49
Schouderkarbo €1,53
Koffiemelk 2x € 1,38
Tomatensoep €0,82
Totaal € 9,23

Aldi totaal €19,75

Totaal45,05

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 14:09

Ik had vorige week een dure week voor een 1 persoons huishouden (ong. 75 euro totaal), maar daardoor deze week en deels de komende weken wel goedkopere weken :)
Heb weer ong. 15 maaltijden klaar in de diepvries staan door mijn inkopen van vorige week :) (preistamppot, nasi, macaroni, rijst met venkel en zalm, 2x maaltijdsoep (voor lunch)) dus dat scheelt weer.

Ga straks boodschapjes halen en even langs de markt voor verse groente maar eigenlijk heb ik niet veel nodig:
melk, yoghurt, vlees, koffiemelk, koffiepads (voor op stal, thuis drink ik filterkoffie), olijfolie, zonnebloemolie en mits er een aanbieding is in wc papier dan dat ook zoniet kan ik dat nog wel een weekje uitstellen.
Ben max 20-25 euro kwijt denk ik.

Heeft iemand voor mij de link naar de site waar de weekaanbiedingen van supermarkten op staan? En bij voorkeur ook de aanbiedingen voor volgende week al lol, kan hem zo niet terugvinden en ben hem vergeten op te slaan, dan kan ik even bekijken wat de vleesaanbiedingen voor komende week zijn.

edit:
En dankzij nr1...
- snoepjes voor Sint Maarten, was ik even vergeten, nu is er in de 8 jaar dat ik hier woon pas 2x iemand langsgeweest maar ik haal altijd in huis 'just in case', en eet de rest zelluf op :P. Dus nog 3-5 euro aan Sint Maarten snoep (en lekkere dingetjes voor mezelf dus)

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 14:21

Ik was in totaal 8+13+16+3 = 40 euro. Dit is groente, fruit en noten voor een week, 2x glassex, vriezerzakjes, 4x witte reus wc dingen, 2x 500 ml syoss shampoo en een verpakking sarixel.
Net ook de kruidencarrousel die nr1 heeft gepost, besteld!

Ik ken eerlijk gezegd helemaal niemand met geldproblemen, maar ben wat dat betreft weinig representatief :+

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 14:24

Bij ons is het met sint maarten altijd zo dat je iets voor je raam moet zetten, zodat de kinderen weten dat ze aan mogen bellen

DaniellaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 14:32

Ik meld me ook even, lees al tijden mee maar nog nooit iets interessants te melden gehad.
Het zal wel per filiaal verschillen, maar de C1000 hier heeft vaak (buiten de normale acties en aanbiedingen), leuke dingen in de aanbieding. Zo hadden we gisteren Ola ijsjes (6 stuks, normaal 2,79) voor 50 cent. Vorig jaar Schweppes voor uiteindelijk 25 cent, prijs werd elke zoveel dagen verlaagd, gingen richting uiterste verkoopdatum, hamburgers van de Mora voor 25 cent. En zo hebben ze wel vaker iets.
Wij doen het met 70 euro voor 2 volwassenen en dochter van bijna 8.

_bloempje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 14:54

Sammy ik snap heel goed hoe je het bedoelt. Dat soort onderwerpen zijn de gewoon onderwerpen waarin je punten over jezelf herkent, hoe klein deze punten ook zijn en dan wordt je toch weer aan het denken gezet over je eigen situatie.

Ik vind het overigens wel knap dat je hier zo open over jouw situatie spreekt en er gewoon voor uit durft te komen, dat vind ik al een hele prestatie op zich! Daarnaast weet jij met jouw weekbedrag toch alle noodzakelijke dingen te doen en ik denk dat dat iets is waar je juist trots op moet zijn!

Verder wordt er hier gesproken over het andere slag mensen en ik denk inderdaad dat dat het punt is! En dan snappen we allemaal wel wat voor slag mensen we bedoelen....

Sint maarten wordt hier volgens mij niet echt gevierd, teminste die snoepjes over iets zeggen me niks!

MamaJella: Wat een leuke aanbiedingen inderdaad!

Mootje: dat kan, maar als ik goed om me heen kijk schrik ik er soms van en dan zijn dit niet per defenitie mensen met schulden. Maar wel mensen waarvan heel de maandinkomen al weg is aan huur, verzekeringen etc...waardoor je iedere maand eigenlijk geld tekort komt.

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 15:02

Hier is in 8 jaar tijd ook niemand geweest, maar haal voor de zekerheid wel altijd grote Marsen. Ben zelf maandag tot laat aan het werk en daarna menles.

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 16:23

Even een vraagje he, weet dat het laatst ook ter sprake kan..

Maar ik wil zometeen Hachee maken, kan ik dat vanavond eten en de rest maandag opeten? Moet ik het dan een dag in de koelkast zetten??

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 16:27

Vorig jaar hier geen Sint Maarten kindjes gehad. Zal waarschijnlijk ook wel liggen aan het feit dat de 11e van de 11e hier het inluiden van de carnaval betekend ;) Overigens heb ik eigenlijk altijd wel ieder jaar naar die datum uitgekeken en gedacht.om naar Maastricht toe te gaan (zelfs toen ik zwanger was van Amber!) Maar dit jaar helemaal niet juist :n

Bloempje, en anderen, bedankt voor de complimenten. Dat is niet waarom ik zo mijn situatie beschrijf, maar doet wel goed :D
Ik heb idd jaren geprobeerd te doen alsof niks aan de hand was naar de buiten wereld zeg maar. Maar dat geeft zo veel stress, moeilijke situaties met zich mee. Dus heb een tijdje terug bedacht, dat ik het me zelf nog moeilijker kon maken als dat het al is, of het accepteren en vooruit denken! Reden daarvan was dat ik het boek "Je kunt je leven helen" heb gelezen. Dat heeft me geleerd anders te denken en anders met de dingen/mensen om te gaan.

Naath, als je dat na afkoelen in de koelkast zet, moet dat zeker goed te houden zijn :)

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 16:52

Merk dat wij door dit topic ook meer naar de prijs kijken, niet met alles maar wel met veel. Had iets waar cashewnoten door moesten die heb ik er uitgelaten en er moesten peultjes bij waren veel te duur dus diepvriesboontjes gekocht.

Wij sparen mede met de reden uit mijn onderschrift, iemand daar tips voor?

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 17:04

Heb de boodschappen weer binnen , al had ik vandaag niet echt veel nodig .

Voor het paard twee zakken voer gehaald : 30,98

Kaufland: 12,87

2,5 kg aardappels 2,29
2 kg uien 0,75
1 kg mandarijnen 0,95
Fles Veterano 8,88 , die was in de aanbieding kost anders 11 Euro .

C1000: 23,55
2 bakken optimel kwark
pot mayonaise
pak vlokken
rijstepap
roggebrood
2 bananen
honig mosterd
2 x Venco zwart witjes :o
Trostomaten
grillham voor op brood
verse sperziebonen
500 gr rundergehakt
4 gevulde koeken van de bakker
4 opbak pistoletjes
1/2 meergranen brood
magarine goede start.
prei

Kringloop : 12,00

Metalen fotolijst .
Laatst bijgewerkt door Time2Tri op 10-11-12 17:21, in het totaal 1 keer bewerkt

pimmetje222

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 17:20

Sammmy ik heb er bewondering voor hoe je met jullie situatie omgaat. Je kunt het goed onder woorden brengen. En kient je boodschappen denk ik heel goed uit. Hoop wel voor je dat je als de baby er is wat meer leefgeld krijgt.

Hachee kun je gewoon een paar dagen in de koelkast bewaren hoor, dat blijft wel goed.

Voor ons is het geen noodzaak om echt te bezuinigen, maar ik heb er een hekel aan om teveel uit te geven als het voordeliger kan. Ik besteed mij geld liever aan leuke dingen.

Wij hebben een heel voordelige week, ik ligt al de hele week in het ziekenhuis. Voor manlief had ik goede voorraad achter gelaten en veel voorgekookt dat hij alleen hoeft te ontdooien. Volgende week moet hij wel wat verse dingen gaan halen, maar dat blijft binnen de perken denk ik.

Ditano - ik mis een beetje de groente in je lijstje. :o

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 17:21

hachee in de koelkast.
moet zeker kunnen. ;)

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 17:24

pimmetje222 schreef:
Ditano - ik mis een beetje de groente in je lijstje. :o

:? Heb sperziebonen en prei gehaald en heb nog courgette en witlof in huis .
Daar kom ik denk ik de week wel mee rond ,+ nog diverse groentes in pot in huis ...

Al een dokter gespot in z,n blote billemans := ??

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 17:40

Pimmetje, dank je! Vaak is het goed kunnen verwoorden, echt een valkuil voor me, dit vooral bij therapien ed die ik volg.

Deze week lopen de boodschappen beetje int honderd haha. Hebben wrs ook wel een dure week. Hebben verder veel baby spul gekocht gisteren, en bijvoorbeeld een gebakje gaan eten bij de bakker. Hadden geluk dat we de babyfoon die we nog wilde kopen via MP, van mijn beste vriend krijgen die hem nog heeft liggen :D Scheelt weer een paar 10tjes :)
Dus vandaag patatjes, gisteren dus naar de bakker geweest, en wat uitgebreider lekkers mee genomen deze keer.
Is voor Amber ook leuk :D Zitten oa cupcakejes bij ^^

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 19:27

Er was iemand die een beetje eind vorig topic een lijstje had neer gezet met hapjes die ze voor haar verjaardag (?) had gemaakt. Vond dat zo lekker maar helaas vergeten op te slaan. Weet diegene nog wie ik bedoel en wat ze had? :D

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 19:28

Nou wij hebben net geld letterlijk weggegooit.
Ik had lekkere basis tomatensaus gemaakt met verse tomaten. En gehakt en roerbakgroente. Ik met penne en me vriend met macaroni. Wij eten, gooi ik per ongeluk eten over mezelf heen. En mijn vriend had zijn bord op de tafel gezet (aten bij tv) om mij te helpen met opruimen. Letten we even niet goed op, gooit die kat van ons het bord van tafel. Nu maar pizza bij poeisz gehaald en in de oven.

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 19:32

eroslover soms is het een stuk goedkoper om uit duitsland te vliegen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 21:19

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 21:45

Over bezuinigen op boodschappen gesproken, mijn pijnboompitten zijn op. Waar zijn die dingen nou het goedkoopst, en verschilt het veel? Krengen zijn zo duur maar zoooooo lekker -O-

Geloof dat het ook niet echt zelf te telen is :P Dat doe ik met rucola, omdat ik nooit zo'n hele zak nodig heb en ik dus altijd de helft weg moet gooien, gewoon zelf in een potje planten!

pandour4evuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 21:47

ik heb een keer voor een hele grote groep mensen het volgende gemaakt
Benodigd
courgettes (naar hoeveelheid personen)
rijst (100 - 150 pp)
olie
knoflook
champignones
ui
seasoning
feta kaas
Gevulde courgettes

Je neemt een courgette en je scooped hem van binnen helemaal leeg in een pan met een beetje olie, knoflook en je seasoning naar keuze.

dit doe je met de hoeveelheid mensen die je hebt.

daarnaast zet je gehakt op het fornuis met daarin wat uitjes en champignonnes. (seasoning)
ondertussen zet je ook het rijst te koken
je zet de courgettes in de oven om ze gaar te koken
en maakt de vulling
de vulling

Feta. de gekookte / gestoomde inhoud van de courgette, het vlees met de uien en champignones en een uitgeperste citroen
dit hussel je door elkaar, proeft het en doet er naar behoefte seasoning bij.

Dan haal je de courgettes uit de oven, vult ze met de vulling en stopt ze voor nog wat minuten in de oven

Dan is ook de rijst klaar en serveer je het beide op. heel goedkoop en heellekker
wij hadden budget van 1,50 pp en hebben ons daaraan kunnen houden

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 21:59

Pijnboompitten zijn duur inderdaad! Maar erg lekker! Geroosterd met wat suiker :9

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 22:27

Ik heb laatst pijnboompitten bij xenos gekocht. Durf niet meer te zeggen wat ze kostte.

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 22:28

ik kwam laatst bij het opruimen van mijn keukenkastje nog een heel pakje tegen. vond ik totaal niet vervelend :D!

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 22:45

Wat een rommelig begin van de budget-week.

Gisteren in een café wat gegeten, kwam zo uit, kinderen hebben friet en snack gehaald bij de cafetaria. Schade 32,50 :o

Mijn menu zag er zo uit, even iets aangepast i.v.m. de uitspatting van gisteren.
Budget: €70, ik en 2 pubers.

Vrijdag: aardappel rode kool worstje (pot dus houdbaar, komt volgende week terug)
Zaterdag: broodje shoarma met sla en zelfgemaakte knoflooksaus
Zondag: eten bij oma
Maandag: andijvie stamppot met speklap (speklap had ik nog niet gekocht dus wordt het worstje van de vrijdag.
Dinsdag: spitskool uit de wok met gehakt en rijst
Woensdag: friet met snack en broccoli
Donderdag: Lasagne groente/kaas

Boodschappen:

AH € 3.23 alleen bonus-groente
Spitskool
Paprika mix (invriezen)
Courgette
Broccoli 400 gr.
Bananen 700 gr

Lidl 31.00

1 magere yoghurt
1 vanille vla
Pakje palingworst
pakje salami
Stuk belegen kaas
Stuk magere kaas
2 kleine bakjes rundvleesslaatje
1 pak chocomel
Pot rode kool
Pot appelmoes
2x 6 pack sinas
2x 2 ltr sinas
1,5 ltr "spa" appel
1,5 ltr cassis
1 fles limonade siroop
1 fles "roosvicee"
Kruidkoekrepen
10 pitta broodjes
chocolade tablet melk/hazelnoot
1 volkoren brood
2 witbrood
pedaalemmerzakken
boterhamzakjes
6 chipolata worstjes
1 kg strooigoed

Deka 22.52
groot pak amandelspeculaas
Sultana hartig (mee naar school)
Snelle Jelle (mee naar school)
1 kg frites
2 zak snoepmix (St. Maarten)
1 zak chips
4 rundvleeskroketten
1 pak gortepap
500 gr. shoarmavlees
1 pakje roomboter
1 potje slagroom, ongeklopt
4x 1.5 coca cola light

Nog kopen: fuit, als al het oude op is. Er zijn nog mandarijnen en appels.