Vandaag les 4 gehad, weer lekker de weg op geweest

Hoop dat we volgende week verder gaan met de bijzondere verrichtingen, daar gaat uiteindelijk toch m'n eerste examen om.

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird
Snoevie schreef:Leuk,een motortopic!
Ik ben ook druk aan het lessen,mijn lesmotor is een Kawasaki ER6-N
Nu ben ik een beetje aan het rondkijken maar als ik zelf een motor ga kopen na het slagen,dan valt mijn oog nu op een Kawasaki ZXR400 dankzij de tip van een motorrijdende vriendin!
Snoevie schreef:Dat is wel snel al zeg. Als je nog niet erg vertrouwd met de motor bent lijkt t me wel wat snel
Blinnii schreef:Vind dat toch wel vreemd.. Hoewel ik ook scooters gewend ben, rijdt een motor toch anders en reageert die ook anders als je plots moet remmen.
Ik heb eerst de remproef gedaan op een parkeerplaats en rijd nu zelf op de openbare weg, ook autoweg. Weet nu zeker dat ik kan handelen als ik plots flink moet remmen en dat geeft toch een zeker en veilig gevoel
Weet nog wel dat ik met de auto mijn eerste les al op de snelweg zat.. Ook niet echt verantwoord als je nog helemaal niet weet waar en hoe je moet kijken etc..
Niekj_Jente schreef:ReJo schreef:Instructeur.. klinkt goed polly!!!
Ik heb zojuist mijn theorie behaald, over twee weken mijn 1e examen. Ik snap alleen de balle niet van dat aantal kw's e.d.
ik ben 23, beginner en bezig met mijn a2 examen. Ik mag dus max 35 kw. Nu wil ik dolgraag een yamaha r6 yzf (er staat nu een supermooie te koop) maargoed volgens mijn vriend mag ik niet op deze motor rijden.
wat kun je wel met een a2 rijbewijs, wat ik zo snap vrij weinig?
Je moet even bij een motorzaak navragen want meestal kunnen ze de motoren terug brengen naar minder vermogen.
Kennis van mij had een r6 en die was terug gebracht naar 25 kw.
Polly schreef:Hoi![]()
Mag ik ook meekletsen hier? Ik ben al een jaar of 8 motorinstructeur, leuke (herkenbare) ervaringen komen hier voorbij. Naast het werk geven we ook een paar keer per jaar bochtentrainingen op het politiecircuit in Lelystad.
Ik heb zelf 2 BMW F800S'en gehad en rij momenteel een BMW R1200S, dat is mijn privemotor en die gebruik ik ook voor het werk.
Vriendje rijdt ook veel motor dus das gezellig. We gingen ook veel weekendjes weg maar met onze kleine van 1,5jr lukt dat nu even niet. Ik heb wel bijna mijn hele zwangerschap doorgereden, tot 32wkn, daarna mocht het niet meer van mijn werkgever. Achteraf hadden ze natuurlijk gelijk maar op het moment zelf vond ik het niet grappig
Niekj_Jente schreef:ReJo schreef:Instructeur.. klinkt goed polly!!!
Ik heb zojuist mijn theorie behaald, over twee weken mijn 1e examen. Ik snap alleen de balle niet van dat aantal kw's e.d.
ik ben 23, beginner en bezig met mijn a2 examen. Ik mag dus max 35 kw. Nu wil ik dolgraag een yamaha r6 yzf (er staat nu een supermooie te koop) maargoed volgens mijn vriend mag ik niet op deze motor rijden.
wat kun je wel met een a2 rijbewijs, wat ik zo snap vrij weinig?
Je moet even bij een motorzaak navragen want meestal kunnen ze de motoren terug brengen naar minder vermogen.
Kennis van mij had een r6 en die was terug gebracht naar 25 kw.
Polly schreef:Zwart is juist minder veilig, je word al zo slecht gezien...