Bezuinigen op boodschappen - deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 19:18

Daar schrik ik idd van Anne. :=
Vind het juist vrij weinig. Ik eet daar in m`n eentje 2 dagen van zo ongeveer, hihi. Alleen het avondeten weet ik niet of ik dat op zal krijgen. Denk dat ik daar 2,5 dag van eet.

Kreef

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 21:39

ik vind het ook nog wel meevallen , ik heb ook 2 kinderen, 1 van 12 en 1 van 11 daar kun je wel eten in blijven gooien, zoon van 12 [fietst elke dag 18 kilometer] eet al 8 snee brood per dag.

DebGizmo

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 21:49

Mijn meiden nemen samen vier boterhammen mee naar school en eten er in de ochtend één a twee.

Pam87

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 22:56

Dat is niet veel ;)

Ik las op msn dat BBQ pakketten vlees uit de diepries goedkoper is dan zo vlees kopen.. ( alleen is wel vaak best vet vlees maar mss voor digene die dat eten)

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 07:14

mymy schreef:
Dat is niet veel ;)

Ik las op msn dat BBQ pakketten vlees uit de diepries goedkoper is dan zo vlees kopen.. ( alleen is wel vaak best vet vlees maar mss voor digene die dat eten)

Daar is het voorlopig niet echt lekker weer voor :+

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 11:01

Ik schrok gisteren wel even in de supermarkt. 2,49 voor 500gram sperciebonen :oo Ik heb een zak uit het vriesvak gepakt, 0,59 voor 450 gram 8)7

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 13:40

en die zijn net zo lekker! en panklaar :+
ik haal veel van mijn groenten tegenwoordig uit de diepvries: doperwtjes, boontjes, broccoli, bloemkool, rode kool, gesneden wokgroenten.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 14:00

Ik vind het uit de vriezer toch echtwel anders smaken. Zeker broccoli. Misschien kies ik niet het goede merk hoor, maar ik krijg ze dan niet zo lekker gewokt.
In een ovenschotel of zoiets vind ik het dan weer geen probleem. Maar als je pure broccoli eet met bijv. tofu en rijst, dan vind ik verse toch echt lekkerder.

Sharmila

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 16:27

Straks lekker zalm met crème fraiche en ansjovis uit de oven. En daarbij gekookte venkel en winterpeen. Geen rijst of piepertjes erbij. Gewoon een extra schep groente. We zijn aan het minderen met koolhydraten.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 20:30

Waarom minder je koolhydraten?
Afvallen luk ook door gewoon minder/niet te snoepen en gezond en gevarieerd te eten en houdt je langer vol zonder je slap te gaan voelen. Koolhydraten geven energie die je nodig hebt om te bewegen.

Groente eet ik het liefste vers, niet voorgesneden maar ik koop het gewoon zoals het van het land komt. Ik heb wel goede keukenmessen en die verdienen zich zelf terug. Het panklaar maken van (lastige) groentes, is kinderspel.
http://www.knivesandtools.nl/nl/ct/eden-quality-keuken-messen.htm
Hele set heb je niet perse nodig, een koksmes en een schilmes kom je een heel eind mee.

Ook kan je resten makkelijker bewaren als je niet alles tegelijk nodig hebt. Bijv. halve kool, andere helft blijft in de koelkast best een weekje goed, in de groentela zonder plasticzak erom.
Van de week nog zelf soepgroente gesneden, winterwortel, prei, selderij en bloemkool. Vandaag de rest van de bloemkool gegeten en donderdag staan de overgebleven wortels op het menu. Soepgroente kost dan niet meer dan een paar cent voor de prei, bloemkool en wortels had ik toch al nodig. Zakje boerensoepgroente kost als snel €1.20 en is de helft van de smaak al kwijt.

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 20:51

Minder koolhydraten is voor iederewn anders. Ik voel me een heel stuk fitter zonder al die koolhydraten en suikers. Ik ban ze niet helemaal maar eet ze niet meer zoveel als voorheen. Ik denk nu beter na over wat ik op een dag eet en ik eet veel meer en groente en fruit.
Dat ik daarbij ook nog afval (ik sport sinds kort veel) is mooi meegenomen.

Sharmila

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 21:29

Ik heb het idee dat koolhydraten ook deels verslavend zijn. Door de suikers. Niet meer snoepen heeft een zin want dat doe ik niet. Ik eet nauwelijks tussendoortjes. Ja soms wat fruit of ongezouten nootjes. Maar verder niet veel eigenlijk. En ondanks dat ben ik nog een kilo of 25 te zwaar. Ik ga in augustus trouwen en wil dan wat slanker zijn.

Siamsmeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 23:02

Ik eet ook koolhydraatarm hoor. Is een mooie manier om mijn diabetes beter te controleren, dus doet het mijn gezondheid meer dan goed. Ik snoepte ook al niet, net als Shamila, dus ik moest wel andere dingen laten staan.
Maar pas als je er beter op let ontdek je pas hoeveel koolhydraten, en dan vooral zetmelen je ongemerkt binnen krijgt. En ja, koolhydraten zijn verslavend, dat merk je pas als je ze laat staan (misselijk worden bij de oliebollenkraam _O- )

Nadeel van dit dieet is dat het je wekelijkse budget aardig kan opjagen als je niet uitkijkt. Dus goed etiketten lezen, veel narekenen en alle folders doorspitten :D
En ja, dan lukt het mij ook om gemiddeld op 30 euro per week uit te komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 07:57

Ik heb ook een tijdje geminderd met koolhydraten en voelde me heel goed, minder vaak honger en snaaitrek :j Maar vind het met werk niet handig, neem gewoon brood en fruit mee, 's avonds niet teveel aardappelen bij het eten, that's it..

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 09:17

Ik was voor deze week 23,- kwijt (AH en Lidl)

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 09:34

elady schreef:

hoe doe je dat?
het lukt me niet en het zal me niet lukken ook..... :')

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 09:37

tiwi1969 schreef:
Waarom minder je koolhydraten?
Afvallen luk ook door gewoon minder/niet te snoepen en gezond en gevarieerd te eten en houdt je langer vol zonder je slap te gaan voelen. Koolhydraten geven energie die je nodig hebt om te bewegen.

zonder koolhydraten is idd niet gezond
maar veel koolhydraten kan slecht zijn voor een mens
er zijn mensen die last hebben van moodswings door de koolhydraten, omdat het snelle energie is,ben je snel na het eten weer energie rijk en happy
maar dat gevoel crasht ook heel snel weer in
door langzame energie bronnen te eten kan je er vaak gelijkmatiger mee door
eigenlijk is heel koolhydraat voedsel, als je het zo even bekijkt, dan ook een dure boodschap, je betaald bijna evenveel als andere producten
alleen de werkzame duur is korter ;)
het beste is een goede balans tussen koolhydraten en eiwitten en vezels ;)

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 09:37

Hier hetzelfde Mariska :+

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 09:38

elady schreef:

en dat is met hoeveel personen?

Rhys

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 10:50

Ojajoh schreef:
er zijn mensen die last hebben van moodswings door de koolhydraten, omdat het snelle energie is,ben je snel na het eten weer energie rijk en happy

Hmm, komt me érgens bekend voor O:)
wat zijn dan bijvoorbeeld langzame energiebronnen?

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 10:57

Rhys schreef:
Ojajoh schreef:

Hmm, komt me érgens bekend voor O:)
wat zijn dan bijvoorbeeld langzame energiebronnen?

eiwitten en vezels.....
maar je hebt wel wat koolhydraten nodig voor een goede balans ;)

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 12:07

Ik ontbijt bijvoorbeeld met eieren (gekookt) of yoghurt, ik lunch met een salade of yoghurt (of eet iets van brood), avond eten is een kwestie van aardappelen/pasta/rijst weglaten
Als ik lunch met brood eet ik 's avonds zonder koolhydraten, eet ik 's avonds koolhydraten dan lunch ik zonder
tussendoortjes zijn vaak fruit/komkommer/tomaat
en ik snoep ook nog weleens, ik probeer dit wel heel erg te minderen en bijvoorbeeld alleen op zaterdag wat chipjes eten :)

MoSt81

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 12:32

elady schreef:

Ik ben deze week maar 15 euro kwijt. :D Gister 13.44 bij de aldi en daar moet ik nog een keer terug voor een brood, want dat was op. Kon dus nog voor minder boodschappen doen, want moest nu vervanging voor brood kopen voor vandaag en morgen.

Maar had nog vanalles te eten thuis voor deze week.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 12:37

Ik heb hypoglykemie en dan moet je ook oppassen met snelle suikers.

Wel:
- volkorenspul
- zuivel en eiwitten

Niet / met mate:
- wit spul
- suiker
- fruit

Een gezond iets om te eten 's ochtends is dus bijvoorbeeld brinta :). Ik ben erg op verpakkingen naar suikers gaan kijken (wat ik ook al deed voor een vriend die geen suiker of zoetstoffen mag) en iets met suiker erin neem ik dus niet mee. Ik voel me er veel beter door! Maar het is wel lastig als je bij iemand gaat eten. Dan eet ik ook wel gewoon suiker,, voor een keertje :)

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 13:06

Hoe maak je brinta klaar, Sheran? Zijn dat kant en klare zakjes oid of moet je er een half uur voor in de keuken staan :o?