E-reader ervaringen - deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Shiloh

Re: E-reader ervaringen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 15:31

Ik denk dat dat vooral komt omdat het gewoon nog niet populair genoeg is. Maar ik denk wel dat ze in de toekomst naar zo'n systeem gaan. Verder is een optie nog altijd een bruna of bol.com cadeau bon of iets dergelijks?

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 15:32

Er was ergens een online winkel waar je de link in een mail kreeg. Kun je die gewoon uitprinten en op een kaart plakken. Maar zo'n stickie is leuker.

Melisding

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 18:21

Ik heb sinds vandaag de Sony prs t2. Ik heb nog nooit eerder een ereader gehad, dus ik ben benieuwd. Zijn er nog tips of dingen die ik echt moet weten over dit apparaatje?

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 18:32

Vrijwel alles is gratis te krijgen denk ik, dat gaat het nog heel moeilijk maken! Zal wel hetzelfde worden als de muziek en film industrie....

Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik niet zoveel geld betaal voor een bestandje waar ik ook gratis aan kan komen, dat verschil is te groot.

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 18:39

Het gaat voornamelijk om het feit dat het te makkelijk is.

Een serie die in de USA uitgezonden wordt, komt pas laat op TV in NL en nog later op DVD uit (of andersom ;) )
Wanneer een serie daar uitgezonden wordt (in NL 's nachts dus) staat ie de volgende ochtend als ik opsta automatisch al op mijn PC. Hoef er niets voor te doen.

Wil ik een film zien? In een handomdraai heb ik een DVD van internet binnen. Vijf tot zes minuten downloaden en klaar. In die tijd kom ik net aan bij de videotheek op de fiets, dan moeten ze 'm nog maar net hebben en ik moet dan ook nog terugfietsen, soms door de regen.

Wil ik een boek lezen? Zelfde verhaal als hierboven. Muziek? Idem, al is iTunes daar even snel en dan betaal je wel netjes.

Willen ze zorgen dat ze wel nog "iets" betaald krijgen, moeten ze uitwijken naar een Spotify-achtig systeem. Digitaliseer de bibliotheek et voila. Verdienen de auteurs in ieder geval nog iets.

De consument is aan zet nu ze jarenlang door de content industrie is uitgemolken. En de consument zal aan zet blijven totdat er een alternatief ontstaat wat even goed is als het "illegaal" downloaden.

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 19:56

Ga zelf nog eens verder neuzen naar type e-readers, ik vond de kobo's goed lijken qua resenties maargoed.

Met wat zijn jullie echt heel erg tevreden ? Heb het dan over een e-reader die liefst niet constant vastloopt, bladzijdes omslaan liefst ook snel maar als je 2seconden inplaats van 1seconde moet wachten maakt me niet uit.

Als je muziek kan luisteren ook, leuk maar hoeft niet percé. Als het er bij zit zou ik er wel eens gebruik van maken, wifi is ook niet perce nodig.

Owja en wat zijn de absolute "nietsen"... de e-readers die je absoluut moet overslaan omdat ze constant vastlopen etc. .

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 20:50

Geen ervaring met een Kobo ereader, maar gister een boek gekocht op kobobooks.nl en ook het kobo-programma gedownload. Ik vind dat 'systeem' wel erg fijn werken. Boeken zijn DRM beveiligd, maar toch op mijn Sony ereader te krijgen via dit programma (en met een omweg in Calibre).

Ik heb mijn Sony PRS-650 nu 2 jaar en ben er nog steeds helemaal gelukkig mee. Super fijn apparaat. Blijft van tijd tot tijd weleens hangen (eigenlijk altijd in de slaapstand). Maar een keer resetten en dan doet die het weer prima. Komt gelukkig weinig voor.

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 13:37

Ik ben heel erg tevreden met de Kobo. Had wat problemen om hem in Calibre bekend te maken, maar verder nergens last van. het leest lekker makkelijk, en omslaan gaat snel genoeg.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 13:42

Ik ben ook nog steeds super tevreden met mijn pocketbook 360. Loopt nooit vast oid :n

Mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 13:50

Ik ben erg tevreden met mijn kobo touch.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 14:31

Ik heb sindskort een irritant klein zwart sterretje op de binnenkant van mijn scherm van mijn sony (PRS T1) :( ... Een gebroken pixel denk ik. Daar zal wel geen garantie op zitten. -O-

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 15:43

Shiloh schreef:
Ik heb sindskort een irritant klein zwart sterretje op de binnenkant van mijn scherm van mijn sony (PRS T1) :( ... Een gebroken pixel denk ik. Daar zal wel geen garantie op zitten. -O-

Gewoon bellen of mailen met hun helpdesk. Wie weet is er een handige oplossing voor.

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 15:51

Ik heb afgelopen maandag de kobo glo opgehaald en inmiddels al 1 e-book uitgelezen :) Hij bevalt tot nu toe erg goed. :) Vind hem snel naar de volgende bladzijde gaan en heb het licht maar op half staan. Meer dan genoeg als het donker is.

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 19:05

Leuk om te horen dat die bij jou goed gaat KonzieZ..

is toch ook niet makkelijk kiezen hoor :)

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 22:25

Ik heb een vraag. Sinds een aantal weken heb ik een e-reader (Sony PRS-T2).
Apparaat bevalt in principe prima, maar heb erg veel moeite met het vinden van boeken (gratis).

Als jullie tips hebben, dan hoor ik het graag...

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 09:23

Mijn Kobo Touch bevalt ook nog steeds heel erg goed :j Heb nu 3 hele dikke boeken gelezen en nog maar een paar keer hoeven laden.

Alleen een vraagje voor andere Kobo eigenaren, ik kom er niet uit; ik heb een boek gekocht in de Kobo-shop, dus die is direct op mijn e-reader terecht gekomen volgens mij (wel via de computer gekocht overigens). Nu wilde ik controleren of ik ergens een back-up kon maken, ofwel het boek ook op mijn externe HD opslaan. Ik heb er immers voor betaald en mocht mijn reader kapot gaan wil ik het boek niet kwijt zijn.
Maar: ik kan het zowel op mijn computer als op mijn reader als ik deze aan de laptop koppel en open, geen bestand vinden :? Is het ergens beveiligd opgeslagen misschien?

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 09:33

Leo daar kom ik ook niet uit. En ik heb nu een boek gekocht via bol.com en die krijg ik niet in de kobo-bibliotheek.

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 09:36

Leo, al geprobeerd om de zoekmachine in je computer te gebruiken? Misschien kom je dan het boek tegen?

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 11:31

_Nelleke_ schreef:
Leo daar kom ik ook niet uit. En ik heb nu een boek gekocht via bol.com en die krijg ik niet in de kobo-bibliotheek.

Die boeken zijn beveiligd, je moet dit via Adobe Digital Editions doen. Programma downloaden en een account aanmaken. Dan kan je het bestand van Bol openen. Vervolgens moet je je ereader aansluiten en kan je het boek openen.

Bij de nexus 7 (tablet met reader app) moet ik dan ook nog het bestand ergens op het geheugen van de nexus zetten en dan importeren.

Beetje omslachtig is het wel...

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 11:32

Tilmar, tnx voor de uitleg :)

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 13:30

Tilmar schreef:
_Nelleke_ schreef:

Die boeken zijn beveiligd, je moet dit via Adobe Digital Editions doen. Programma downloaden en een account aanmaken. Dan kan je het bestand van Bol openen. Vervolgens moet je je ereader aansluiten en kan je het boek openen.

Bij de nexus 7 (tablet met reader app) moet ik dan ook nog het bestand ergens op het geheugen van de nexus zetten en dan importeren.

Beetje omslachtig is het wel...

Zo doe ik het ook maar vaak komt dan het plaatje (omslag) niet goed mee. Laatst 3 boeken gekocht waarvan 1 dat probleem gaf.
Ik zet ze nml ook nog eens op de tablet en dan vind ik een omslag zeker mooi erbij.
Ligt dat aan bol.com of hebben andere internetwinkels dat ook?

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 18:49

Wil iemand een betrouwbare link geven waar je calibri kan donwloaden, ik kom er meerdere tegen en weet niet zo goed welke te kiezen.

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 18:53

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 19:16

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 19:34

Heb het gedownload ben nu wat aan het "spelen" er mee.