Wat koop je bij de Action? Deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 15:11

Die rugsteun komt op het briefje!

Tivara

Re: Wat koop je bij de Action? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 15:12

Ik heb laatst zo'n afgietding gekocht bij de action, wat een uitvinding zeg! Wauw!

marius

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 15:14

afgietding? Verklaar u nader.. ;)

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 15:20

Ehm... *zoekt foto, dat werkt vast makkelijker*

*zucht, google kent geen 'afgietding action' :') pakt camera*

Afbeelding

Afgietding :Y) Doe je op je pan om rijst/pasta/wat dan ook af te gieten, en het werkt nog echt ook, zelfs bij rijst. Daar vecht ik altijd mee.

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 15:26

Handig ding! Maarreh, heb je geen vergiet?

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 15:26

Jawel, maar de rijstkorreltjes vliegen altijd door mijn vergiet heen. Een zeef loopt niet goed door/leeg, en dit ding werkt echt heel goed.

Donna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 15:34

Wat een leuk ding :')
Heeft iemand toevallig het transferpapier ook al gebruikt? Mijn tante heeft de printer op haar werk ermee gesloopt, dus mag het nog niet gebruiken thuis _O-

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 15:37

Uhm, allerlei fotolijstjes qua formaat en design, die ga ik niet op de kiek zetten :')
Heb hier een fotomuur in huis waar nu *gaat even tellen* waar nu 31 fotolijsten ophangen :P
En dan dus nu nog die nieuwe erbij straks, zit ik tegen de 40 aan :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 17:10

Even een vraagje aan de action werknemers (of gevers): Krijgen wij donderdag dubbel betaald aangezien het een officiële Christelijke feestdag is? Action rijswijk is wel open in ieder geval (lang niet alle action's).

maartje_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 17:49

Foto van je fotomuur Cyntje :))
haha was je aan het inslaan voor je nieuwe bakhobby??? :D

Jaa dat afgietding heb ik ook, echt ideaal!!!

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 17:52

ik ben vandaag ook maar weer geweest, er stonden te veel dingen op mijn lijstje om nog langer te wachten.
ik heb de shirtjes uit aanbieding gekocht, bijde in 2 kleuren.
porieen strips.
legging.
2 minirokjes.
slippers.
en een waterverstuiver.
ik was nog gee 28euro kwijt.
nu ga ik voorlopig niet meer.

nijntje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 17:54

Super dat afgietding, werkt echt perfect. Heb m al jaren voor op de camping.

Vanmiddag even 26 buro/postvakjes gehaald (voor mijn werk)
2 zakjes drop en 3 wenskaarten.

Mitnait

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 18:04

Ik heb de ligstoel gekocht in het knalroze en hij ligt prima :D
Ze hebben nu ook pakken van roosvicee met rozenbottel erin.....heerlijk!

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-11 18:06

Mitnait schreef:
Ik heb de ligstoel gekocht in het knalroze en hij ligt prima :D

ah leuk, ik ga m van de week ook halen

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 18:11

d0nnaa_dan schreef:
Wat een leuk ding :')
Heeft iemand toevallig het transferpapier ook al gebruikt? Mijn tante heeft de printer op haar werk ermee gesloopt, dus mag het nog niet gebruiken thuis _O-

Ja ik heb het gebruikt, werkt prima!
Al heb ik wel het idee dat het eenmaal op een tshirt het er na 1 keer wassen weer vanaf ligt....

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 18:14

Ik zie dat transferpapier steeds voorbij komen... ik ken dat niet, hoe werkt dat? (dat is toch om een print op een shirt te krijgen bv?)

Mijn lederdoekjes zijn gejat... :( Had ze meegenomen toen we vrijdag met 12 paarden onderweg zouden gaan om een erehaag te vormen voor het huwelijk van een vriendin. En daarna met 12 ruiters de koets met 2 friezen naar huis te begeleiden. Natuurlijk zijn er altijd mensen die op het laatste moment erachter komen dat dit of dat nog niet gepoetst is, vergeten. Ik was zuinig met mijn doekjes, had zelf nog maar 1 verpakking, dus heb echt doekje voor doekje uitgedeeld :D
Was nog de helft vol, maar hij is mooi verdwenen (in iemand poetskist/stalkast vermoed ik). Mijn lieve doekjes, was er zo blij mee... nou moet ik wéér naar de Action :D (maar ja, had toch al een bestelling van 15 pakjes lederdoekjes staan, word tijd dat ik er weer heen cross)

MyLittleLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 18:27

Bij het transferpapier , doe je in de printer, print wat uit en dan leg je hem op je truitje bijv. dan strijk je dat erop :)

Ben vandaag ook geweest, nieuwe markers en snoep etc

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 18:39

Kun je daar ook zelf wat op tekenen bijvoorbeeld?

Zijn dat dan gewoon A4-tjes?

Edit: na super... heb het net gevonden via google (via de Action website kun je niet zoeken naar producten??) en dan zitten er 5 A4-tjes is: 4 voor lichte textiel en 1 voor donker textiel. Ik draag alleen maar zwart... :(

MyLittleLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 18:42

Volgensmij is het zo dat als je licht textiel hebt je er een papiertje onder moet doen (zo'n bakpapiertje, krijg je erbij) en voor donker textiel moet je het er meteen opstrijken

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 18:43

Dus zouden die 4 vellen voor licht textiel, zonder hun "bakpapiertje, ook voor donker textiel te gebruiken moeten zijn?

Heeft iemand hier een foto van zijn zelfgemaakte print? Volgens mij heb ik er ooit 1 op een roze shirt voorbij zien komen, kan het niet terug vinden. Zag er alleen vreselijk armoedig en goedkoop uit...
Laatst bijgewerkt door GamblersCup op 31-05-11 18:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Elevien

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 18:43

Dat zeefding is ideaal!!

MyLittleLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 18:49

ik heb nog een paar shirts met een print erop die zijn wel goed gelukt, pak dalijk mijn camera wel ga eerst eten :P

_l_amanda_l_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 19:30

Even mn pakje transfers pakken..

"Donker textiel:
Print de afbeelding positief op de witte, onbedrukte zijde van het papier. Laat de print ong. 30minuten drogen.
Knip de afbeelding uit met een marge van een halve cm en met afgeronde hoeken. Verwarm het strijkijzer (zonder stoom ( :') ) ) tot de max. temperatuur (min. 160graden).
Verwijder het papier aan de achterzijde. Plaats de afbeelding met de geprinte afbeelding naar boven op het kreukvrije textiel. Plaats daarop het bijgeleverde hittebestendige papier.
Strijk met circulerende bewegingen onder constante druk. Zorg ervoor dat het midden van het strijkijzer ook de randen raakt. Strijk 60-90sec. voor een halve pagina en 90-120sec. voor een hele pagina.
Laat het textiel afkoelen, verwijder voorzichtig en gelijkmatig het papier. Het textiel dient binnenstebuiten gewassen te worden op max. 40graden. Geen bleekmiddel gebruiken."

Voor licht Textiel:
Print de afbeelding in spiegelbeeld op de witte, onbedrukte zijde van het papier. 30 minuten laten drogen.
Knip de afbeelding uit met een marge van een halve cm en met afgeronde hoeken. Verwarm het strijkijzer (zonder stoom ( :') ) ) tot de max. temperatuur (min. 160graden).
Plaats de afbeelding met de geprinte afbeelding naar beneden op het kreukvrije textiel.
Strijk met circulerende bewegingen onder constante druk. Zorg ervoor dat het midden van het strijkijzer ook de randen raakt. Strijk 60-90sec. voor een halve pagina en 90-120sec. voor een hele pagina.
Laat het textiel afkoelen, verwijder voorzichtig en gelijkmatig het papier. Het textiel dient binnenstebuiten gewassen te worden op max. 40graden. Geen bleekmiddel gebruiken."

Dus simpel gezegd: voor donkere stof heb je de inkt "op" het transferpapier, voor lichte stof heb je de inkt eronder...
:Y) Mijn blonde ik snapt de "waarom" niet helemaal, en ik ga binnenkort uitproberen of je verschil merkt! :Y)

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 19:37

Het zal wel aan mij liggen, maar ik vat m niet helemaal (tenminste, het verschil) :+
Wat is "positief" printen?!?

En hoe kreeg tante het voor elkaar de printer kapot te maken op het werk? (wellicht iets om rekening mee te houden 8-) )

Ik wacht toch even af of iemand fotootjes heeft van eindresultaten...

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 19:54

ben ook wel benieuwd naar een foto
had er eigenlijk nog nooit van gehoord :P kan komen omdat ik blond ben O:)
kan je er ook tekst enz op drukken?