[Centraal]Bokkers op de woningmarkt!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 11:08

@Brainless: gefeliciteerd! Lijkt me een geweldig fijn huis met een mooie wei! Heel veel geluk en plezier!

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 13:02

minka schreef:
Heb net een huisje gekocht, mits de technische keuring niet boven de 5000 euro uitkomt :D

gefeliciteerd!!! fundalink *\o/*

mensjes, wij zijn ook akkoord over de prijs en ik heb de werkbank en stellingkasten erbij haha woensdag koopovereenkomst doornemen met mn papa en advisieur, donderdag bouwkundige keurig en vrijdag dan tekenen!

voor wie het leuk vind, hier een fundalinkje ervan:
http://www.funda.nl/koop/s-gravenhage/a ... lkade-379/

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-10 13:08

Iedereen gefeliciteerd met de mooie stekkies!

Wij zijn aan het inpakken, maar we hebben vooral gesodemieter met banken, verzekeringen etc. Wat een gedoe toch altijd om dat te regelen. Daarnaast hebben de kopers van ons huidige huis uitstel van de bankgarantie aangevraagd.... :( Dat is ook niet echt lekker nieuws.

Bij ons loopt het op zich wel vlotjes, nadat ik onze financieel adviseur de zak heb gegeven en zelf maar ben gaan bellen :o Ik heb zelfs, ondanks dat ik hartpatiënt ben, een fatsoenlijke premie op mijn levensverzekering weten te bedingen. ALs de administratieve rompslomp helemaal rond is, kunnen we eindelijk gaan genieten. IK heb al een nieuwe kamer voor mijn dochtertje uitgezocht, dat is wel het leukste werk :D

MoniqueT

Re: Bokkers op de woningmarkt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 13:24

Mooie plekkies hoor, fijn als je zo naar je zin een huis kan kopen.

Hier nog geen kijker gezien, maar zelf wel hele leuke plaatsen gevonden in Spanje. Komt tijd komt raad :-)

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 13:30

@Zesiram: oei, dat hebben wij ook, stomme adviseur, denk je dat ze er verstand van hebben en iets voor je regelen, laten ze vanalles maar wat liggen :( . Nu ook zelf aan het bellen e.d. veel werk, maar het lijkt allemaal alsnog beter te lopen dan met die vreemde snuiter...

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 13:34

MoniqueT schreef:
Mooie plekkies hoor, fijn als je zo naar je zin een huis kan kopen.

Hier nog geen kijker gezien, maar zelf wel hele leuke plaatsen gevonden in Spanje. Komt tijd komt raad :-)

het is wel eeen geweldig plekje wat je nu hebt hoor, waarom doe je het weg!!?

Zesiram: dat meen je niet!! Je hebt je adviseur toch niet betaald he!?! wel respect dat je dat gefixed hebt :D

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 14:48

Citaat:

Simpel: mijn man had 10 jaar geleden al in een warm land moeten gaan wonen, maar toen waren de kinderen nog allemaal thuis. Hij heeft altijd pijn, maar warm weer maakt het stukken draaglijker.

Hij heeft in het revalidatiecentrum geleerd zijn pijn cijfers te geven.

Voorbeeld:
winter in Nederland : 8
met sneeuw: 9
zomer (zoals vandaag): 5
droog klimaat zoals Spanje, zomer: 2
Spanje, winter: 4

Dus nog wel pijn, maar in Spanje veel en veel minder dan hier ... zo eenvoudig is het.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 15:33

Romyv: wat een leuk appartement, heel licht en zonnig. Gefeliciteerd!
Zesiram: wat een stress zeg, zijn je kopers er nu dan nog wel zeker van dat ze de boel kunnen betalen? En schandelijk dat zoiets zo loopt, goed dat je het heft in eigen hand neemt, je bent geen stilzitter als ik het zo lees ;)
Monique: ontzettend begrijpelijk dat je dan verder gaat kijken. Ik hoop voor je dat jullie huis redelijk gauw verkocht is en dat jullie dan kunnen gaan genieten in Spanje. Zonder teveel pijn voor je man. Waar in Spanje zoeken jullie eigenlijk?

Nou, wij hebben een hypotheekaanbieding gehad die ons wel aanstaat, nu gaan we verder kijken nog. En dinsdag een 2e bezichtiging doen. We denken erover om woensdag maar gewoon een bod te doen. als het huis ons weer zo aanstaat als vorige keer, maar ik twijfel of we dan meteen een eindbod doen of dat we moeten gaan onderhandelen. Wel een luxeprobleem om over na te denken ;)

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 16:21

Wat fijn dat jullie goed op weg zijn Ffortuna. Het appartement van Romyv is trouwens prachtig, ook niet duur voor Den Haag, toch?

Zesiram: bij mijn moeders huis werd de bankgarantie ook uitgesteld, maar uiteindelijk is het goedgekomen.

@ Ffortuna: wij zoeken aan de Costa Blanca Zuid en dan met name in de Hondon Vallei. Ik vind de zee aardig voor af en toe, maar wil heel graag in de bergen wonen.

vlooike

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 16:31

MoniqueT, prachtig huis hebben jullie zeg. :j
Wij zoeken een huis in jouw omgeving maar helaas in een andere prijsklasse.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 16:39

FloortjeS schreef:
MoniqueT, prachtig huis hebben jullie zeg. :j
Wij zoeken een huis in jouw omgeving maar helaas in een andere prijsklasse.

Helaas ben je niet de enige :D Er staat genoeg te koop hier hoor, maar als je zoekt naar iets waar je de paarden aan huis kan houden, kom je hier al snel in deze prijsklasse terecht.

Roadracer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 08:07

Wat een gave huizen zie ik hier toch voorbij komen <3 Helaas voor de meesten nog even fors doorsparen :P

Misschien een stomme vraag hoor, maar hoe werkt het in NL over het algemeen met bieden op een huis?
Als bijvoorbeeld de vraagprijs 400000 is en je wil proberen uit te komen op 375000, begin je dan te bieden bij 350000? Zodat je met je bod eigenlijk al aangeeft dat je elkaar in het midden wilt ontmoeten? Of is dat dan weer beledigend te laag, en kun je beter hoger instappen (bijv 365000) en dan zelf in minder grote stappen stijgen :o?
Ik snap wel dat er waarschijnlijk niet echt een gouden regel voor is, maar wat zijn de "tactieken" die jullie zoal gebruiken? Ben daar stiekem wel benieuwd naar. Wij hebben nog nul ervaring met het uitbrengen van een bod, gaan daar ook zeker niet zelf aan beginnen zonder een aankoopmakelaar oid in de hand te nemen, maar ik ben wel benieuwd wat er zoal voor een "bied-mogelijkheden" zijn.

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-10 08:52

Romyv schreef:
Zesiram: dat meen je niet!! Je hebt je adviseur toch niet betaald he!?! wel respect dat je dat gefixed hebt :D

Neeeu, natuurlijk niet, ik ben niet gek. HIj wilde alsnog uurtje factuurtje voor het 'werk' wat hij al gedaan had, ammehoela, dacht het niet hè! Hij gaf aan ergens twee dagen voor bezig te zijn, ik had het met één telefoontje (o.k. wel in het Frans 8)7 ) geregeld.

@Roadracer: zoals je nu voorstelt, gaan wij er ook altijd in. We bepalen wat we max voor een huis over willen hebben, en gaan daar een beetje onder zitten. Al zijn we deze keer, vanwege de haast, wel iets over ons eigenlijke max. heen gaan zitten, maar daar hebben we weer andere zaken voor gekregen ( wat spullen achter gelaten, en de overdracht een paar maanden vervroegd, anders hadden we tussendoor moeten gaan huren ). Dat zijn zaken die je ook mee kan nemen in je onderhandelingen.

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 12:51

MoniqueT schreef:
Citaat:

Simpel: mijn man had 10 jaar geleden al in een warm land moeten gaan wonen, maar toen waren de kinderen nog allemaal thuis. Hij heeft altijd pijn, maar warm weer maakt het stukken draaglijker.

Hij heeft in het revalidatiecentrum geleerd zijn pijn cijfers te geven.

Voorbeeld:
winter in Nederland : 8
met sneeuw: 9
zomer (zoals vandaag): 5
droog klimaat zoals Spanje, zomer: 2
Spanje, winter: 4

Dus nog wel pijn, maar in Spanje veel en veel minder dan hier ... zo eenvoudig is het.

duidelijk!!! Heeft ti reuma ofzo?
Knap dat ti het nog zo lang heeft volgehouden, is echt hells om altijd te moeten leven met pijn zeker boven de 4 grens!

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 12:53

Roadracer schreef:
Wat een gave huizen zie ik hier toch voorbij komen <3 Helaas voor de meesten nog even fors doorsparen :P

Misschien een stomme vraag hoor, maar hoe werkt het in NL over het algemeen met bieden op een huis?
Als bijvoorbeeld de vraagprijs 400000 is en je wil proberen uit te komen op 375000, begin je dan te bieden bij 350000? Zodat je met je bod eigenlijk al aangeeft dat je elkaar in het midden wilt ontmoeten? Of is dat dan weer beledigend te laag, en kun je beter hoger instappen (bijv 365000) en dan zelf in minder grote stappen stijgen :o?
Ik snap wel dat er waarschijnlijk niet echt een gouden regel voor is, maar wat zijn de "tactieken" die jullie zoal gebruiken? Ben daar stiekem wel benieuwd naar. Wij hebben nog nul ervaring met het uitbrengen van een bod, gaan daar ook zeker niet zelf aan beginnen zonder een aankoopmakelaar oid in de hand te nemen, maar ik ben wel benieuwd wat er zoal voor een "bied-mogelijkheden" zijn.

Ik ben eerst heel laag begonnen, zo laag dat ze de eerste keren niet eens in onderhandelingen gingen.. Heb toen heel zielig gedaan als of ik het niet snapte enz en op die manier los weten te krijgen wat de minimale prijs is waarvoor het huis weg zou gaaan.. Daar zijn we ook op geeindigd bij de onderhandeling.. dus dat was makkelijk ;)

Maar het makkelijkste is om gewoon de bedragen van de makelaar te volgen, haalt hij er 2000 er vanaf, doe jij dat erbij tenzij je al heel dicht bij je max komt, dan verklein je je stappen..

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 13:28

Citaat:
duidelijk!!! Heeft ti reuma ofzo?
Knap dat ti het nog zo lang heeft volgehouden, is echt hells om altijd te moeten leven met pijn zeker boven de 4 grens!

Nee, hij heeft OPS. Officiële naam is Organisch Psycho Syndroom. Dit loop je op door het langdurig blootgesteld staan aan giftige stoffen. Berucht onder schilders, nagelstylisten, vloerbedekkingleggers en dat soort beroepen. Gelukkig worden de laatste jaren materialen gebruikt die veel minder slecht zijn dan vroeger. De klachten bij deze beroepsgroepen zijn vaak vooral psychisch van aard. Vergeetachtigheid, een soort dementie-achtige klachten, daar lijkt het op.

Albert heeft een kortdurende maar zeer heftige blootstelling gehad door een ongeluk waarbij een mengsel van tolueen en fenol uit een kapotgeslagen pomp van een tank is gelopen. Hij was de enige die op dat moment aanwezig was, heeft het lek gedicht en daarbij veel van het materiaal ingeademd. Na een half uur was er een volledig team van de bedrijfsbrandweer ter plaatse om mee te ruimen en toen moest iedereen in perslucht, met van die flessen op je rug. De schone perslucht heeft de giftige stoffen nog verder in zijn longen geblazen. Hierdoor is zijn zenuwstelsel rond de longen beschadigd en heeft hij een soort continue kramperige band rondom zijn borst en schouderpartij met pijn die uitstraalt in zijn armen. Soms wil zijn rechterbeen ook niet mee, dat komt dan weer door zenuwschade.

In de eerste jaren na het ongeluk had hij erg veel concentratieproblemen en ook was zijn korte termijngeheugen erg slecht. Dat wordt steeds beter nu, maar juist prikkelende stoffen, zoals parfums en geurkaarsen kunnen een behoorlijke terugslag geven. De schone lucht in de bergen maakt dit ook veel beter. Verder is het vooral vermijden van stress en drukte.

Een pijnrevalidatie in 2007 heeft heel veel verbeterd, niet in de zin dat de pijn minder is, maar wel dat we veel duidelijker zijn naar de buitenwereld in wat wel en wat niet kan. Verjaardagen (drukte, rook, geuren) vermijden we dus, maar gewoon met een paar vrienden lekker kletsen of uit eten gaat weer prima. Elke dag heeft een dagdeel nodig zonder drukte, zo is het nu rustig hier in huis en om een uur of vier komen vrienden barbecuen. In de winter leven we een beetje als kluizenaars, in de zomer gaat het stukken beter.

Tja, hij heeft het inderdaad al lang volgehouden, maar je vertrekt ook niet zomaar naar Spanje als je nog jonge kinderen hebt die op school zitten. Alberts kinderen zijn 10 jaar ouder dan mijn kinderen en inmiddels de deur uit, maar hij trouwde nu eenmaal met mij als jonge weduwe met kleine kinderen. Nu is het zijn tijd, mijn kids gaan de deur uit en nu ga ik hem volgen. En ik heb er nog heel veel zin in ook, ben echt verliefd geworden op Spanje.

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 18:30

Je kan het wel heel goed uitleggen! Je hoort ook dat veel CARA patiente (oa astma ed.) naar de bergen vertrekken omdat ze daar veel minder ziek zijn.. Ook mensen met exceem ed. genezen daar vaak beter dan hier..

Heeft hij er geen last van dat nu de paarden aan huis staan? Aangezien er veelal toch een sterke amoniak lucht vanaf komt wat de longen in ergere mate prikkelt wat voor hem juist heel pijnlijk is.. toch?

Nee, ik snap dat je niet zomaar vertrekt haha maar goed, jij weet denk als geen ander hoe vreselijk het is voor mensen om iedere dag met pijn te moeten leven! Ik hoop voor jullie dat de verhuizing snel zover is! Komt allemaal goed, als je daar een jaar zit kan je je niet voorstellen dat je er zo lang over hebt gedaan om deze beslissing te nemen joh ;)

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 22:26

We gaan wel erg off topic, maar vooruit: ik ben gecertificeerd cursusleider van de Diabetesvereniging geweest en lerares Basisonderwijs. Uitleggen, zeker medisch, is voor mij dus een tweede natuur.

Dan maar even een beetje meer ontopic, want tenslotte is ons huis te koop mét stallen. Onze stallen zijn in 2005 verbouwd, omdat de ammoniaklucht inderdaad een groot probleem bleef. We hebben sinds die tijd de stallen op afschot liggen, met urinedoorlatende rubberen matten en een afvoergoot naar buiten. We spoelen minimaal één keer per week alles onder de matten nog door met veel water, zodat je niks ruikt.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 14:28

Dat is wel heel luxe, monique...

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 15:08

Klopt, het was in aanschaf een luxe systeem, maar je hebt er dagelijks plezier van en veel minder mest af te voeren. De mest is praktisch altijd volledig droog.

Josefien

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 17:40

MoniqueT wat een verhaal, maar respect dat jullie het zo gaan doen..en best moeilijk om paarden te verkopen (tis dat ik nog niet wil gaan mennen..dat komt later denk ik, als ik in de voetsporen van mijn moeder ga :D ..)
Vandaag weer even bij ons nieuwe huis geweest en het voelt nog steeds goed!! (gelukkig want we kunnen niet meer terug haha) Woning is leeg, stal nog niet dus daar moet de verkoper volgende week nog even de schouders onder zetten. 1 juni is de overdracht en dan is dit droomhuis (in wording) echt van ons! <3 daarna naar de natuurstenenhandel in de burt gereden en mooie leistenen tegels gevonden voor in het soutterain wat kantoor wordt en waar ook mijn mensen praktijkruimte is (zit er al in) Voor de dierenpraktijkruimte neem ik eenvoudige witte tegels op de muren en dezelfde van binnen op de vloer, lekker makkelijk schoon te houden. Maar nu de vloer in de woonkamer/ keuken nog! Best moeilijk kiezen uit al dat moois!

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 17:48

Wat leuk Josefien, alles uit gaat zoeken, daar zou ik heel blij van worden :-)

Mennen is leuk hoor!

Josefien

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 17:50

haha ik weet t ik heb sinds kort een sulky en Muis onze minishet wordt momentel beleerd! Nu staat mijn Quarter kreupel en wil ik meer gaan mennen, staat wagentje met 1 lekke band..maar die ga ik morgen omwisselen dus dat komt goed! (beetje offtopic maar goed.. :D )

minka

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 23:41

Romyv schreef:
minka schreef:
Heb net een huisje gekocht, mits de technische keuring niet boven de 5000 euro uitkomt :D

gefeliciteerd!!! fundalink *\o/*

mensjes, wij zijn ook akkoord over de prijs en ik heb de werkbank en stellingkasten erbij haha woensdag koopovereenkomst doornemen met mn papa en advisieur, donderdag bouwkundige keurig en vrijdag dan tekenen!

voor wie het leuk vind, hier een fundalinkje ervan:
http://www.funda.nl/koop/s-gravenhage/a ... lkade-379/

Wow mooi en vooral licht appartement zeg!

Dit is 'mijn' huisje: http://www.funda.nl/koop/middelburg/hui ... rdweg-320/

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 23:48

@Romy en Minka: gefeliciteerd met jullie aankoop! Mooi en licht appartement en een heel sfeervol huisje!