E-reader ervaring gezocht..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 19:14

Ik heb de Millenium trilogy in het Nederlands, iemand daar belangstelling voor?

Wow wat staan er al veel!!! :roll:

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 19:16

Ik heb een Sony 650. Wat ik erg handig vind is dat als je aan het lezen bent en de betekenis van het woord niet weet, dat je dan op het woord kan klikken en zo de betekenis krijgt. Ik ben heel erg tevreden over de Sony (geen ervaring met andere ereaders, dus kan niet vergelijken). Ik heb (nog) niet de handleiding gelezen, maar had meteen door hoe alles werkte.

Veulen84

Re: E-reader ervaring gezocht..

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 19:55

Mensen hoe moet ik dit ooit allemaal gaan lezen? Er is genoeg voor maanden koude winters.

Is het misschien handig om alles ook nog in te delen in categorien? Bv Fantasie enzo? Dat mis ik nog een beetje.

Taffje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 20:19

Gewoon een extra bilbiotheek aanmaken, allles binnenhalen en zelf een kolom aanmaken met wat je wilt hebben en dat in je "boekbiblio" opnemen.
Ik heb een kolom uitgezocht aangemaakt en bij alles wat er nieuw bij is gekomen is dan niets aangevinkt, zo selecteer je gelijk de nieuwe. Die zoek ik dan weer uit en vink alles weer aan.
Hm, ik hoop dat het duidelijk is zo anders hoor ik het wel...

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 20:20

Ik heb nu drop-box aan het installeren. MOet ik nu de account aangeven die ik heb gekregen via de pb of moet ik eerst zelf iets aanmaken??

ieks.. Nu wil het programma dat ik zelf 2gig account krijg.. Dat wil ik volgens mij niet toch?

Ben zo'n kruk..

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 20:57

CalvinM schreef:
Je hoeft geen link te leggen. Je opent gewoon een nieuwe bibliotheek in Calibre. Dan gebruik je de knop voeg boeken toe in Calibre en selecteer je de dropbox/NL goede boeken Calibre. Deze bibliotheek kun je gewoon opslaan op je computer. Zorg ervoor dat je je bibliotheek niet in de dropbox opslaat, dan kan ik hem namelijk niet goed meer bijwerken.

Het lukt me niet alles in 1 keer naar binnen te halen, ik moet boek voor boek openen. Klopt dat wel?

This_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-10 21:18

Kheb er nog een aantal boeken aan toegevoegd. Van Sophie Kinsella stond nog niet alles erbij. Dan Brown was nog niet compleet en ook van Mo Hayder had ik er zelf 1 meer dan in de Bokt bieb... :)

Zo leuk om dit allemaal uit te zoeken :D

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 22:44

Manlief is bijgesprongen met als resultaat dat ik nu op mijn harde schijf een aantal folders heb staan die volgens mij aan het synchroniseren zijn met de online drop-box. Is dit de goede methode?
Verder, ik zag in de EN folder een aantal verkeerd gesorteerde dingen. Een aantal boeken van Robin Hobb die los als folder staan terwijl er ook een centrale folder van Robin Hobb is. Is het wenselijk dat ik dat corrigeer (dwz ze allemaal onder de correctie folder Robin Hobb onderbreng) of maak ik dan juist alles in de war?
Verder, als ik boeken van mij wil delen met jullie allemaal moet ik ze dan ook in die folders stoppen (synchroniseerd dat weer naar het web toe)? Natuurlijk correct onder schrijver en per boek een submapje.

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 09:52

Ha ha Troi bij mij is dat ook zo ik daht dat dat goed was maar de ervaren mensen weten t vast beter!

CalvinM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 21:29

Dat maakt niet uit troi :) Ik zorg er in principe voor dat alle boeken in de totale bibliotheek komen. Dubbele boeken haalt calibre er voor me uit. Zolang de inzendingen maar in de map met engelse of nl inzendingen staan, is het prima!

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 21:56

Ik kan niet klikken op Bokt boeken bij Choose folder to share. Doe ik iets fout?
Ik heb net het instructiefilmpje bekeken en volgens mij doe ik het gewoon goed.

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 22:15

Hoi,

Kan ik mij aansluiten voor de bokt dropbox? Ik heb net mijn hema ereader werkend gekregen.

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 22:52

Wie is er bezig met de bieb?
Ik heb een hele boel boeken zal ze van de week er eens bij zetten!

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 22:56

CalvinM houdt het altijd prima bij. Als je nieuwe boeken hebt zet je ze bij inzendingen en dan onder Nederlands of Engels.

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 22:58

Jep i now maar jez iet gewoon als er iemand aan t knutselen is in de bieb dan zie je dat je dropbox op je comp word bijgewerkt en dat bedoelde ik.

CalvinM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 22:59

Ja, dat was ik!
Heb de inzendingen even verwerkt in de complete lijst en ben ondertussen ook de metadata erbij aan het zoeken :) Niet schrikken dus!

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 23:00

Ok, ben net in de boktdropbox aan het snuffelen geweest...en deze kerst hoef ik mij niet te vervelen.

CalvinM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 23:01

Haha nee, voordat je al die boeken uit hebt, geloof dat we er nu 1427 nl hebben en 85 en.

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 23:03

En ik heb net een cdtje van mijn pa gehad met heeeel vbeeeel boeken maar zullen voor de drop box wel wat dubbele zijn denk ik...

Super Calvin!!

CalvinM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 23:06

Maakt niet uit Kido, als je ze erbij wil zetten graag! Calibre haalt de dubbelen er wel uit voor me, dus de dubbelen komen niet in de uiteindelijke lijst :)

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 23:07

Ga ik van de week eens puzzelen mischien morgen al maar moet ff kijken!

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 23:12

CalvinM schreef:
Ja, dat was ik!
Heb de inzendingen even verwerkt in de complete lijst en ben ondertussen ook de metadata erbij aan het zoeken :) Niet schrikken dus!

Kan je eigenlijk vanuit Calibre boeken toevoegen? Alle boeken die ik in Calibre heb staan, daar heb ik bij de meeste boeken de metadata bij toegevoegd. Bij een paar boeken niet, maar dan kon Calibre ook niets vinden. Wel een werk hoor, bij ieder boek de metadata zoeken.

Ik kan trouwens nog steeds niet de Bokt Boeken 'sharen'.

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 23:16

Wat is t voordeel van Metadata?

CalvinM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 23:23

Hmm is maar net wat je zelf fijn vind. In de metadata staat aanvullende informatie over het boek. Bijvoorbeeld waarderingen van andere lezers, beschrijving van het boek etc. Zelf kijk ik er eigenlijk nooit naar.

Wat wil er precies niet lukken?

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 23:35

Als ik de Bokt Boeken wil selecteren kan dat niet. Die is namelijk niet aanklikbaar.
Afbeelding