Neonlight schreef:Let wel op of je vakantiedagen kloppen. Je krijgt op 1 januari voor een heel jaar, maar als je per 1 augustus stopt halen ze er 5/12de weer af van de dagen van 2022.
Ik krijg per gewerkt uur een bepaald percentage aan vakantie-uren. Ik krijg ze nooit van te voren over het jaar heen geteld, omdat ik op flexbasis werk en dus nooit een stabiel aantal uren heb, dat is ook de reden dat ik met een maand "vertraging" salaris uitbetaald krijg, ene maand verdien ik meer de andere maand minder. Eind deze maand, rond de 27ste krijg ik dus pas betaald wat ik in Mei gewerkt heb.
Omdat ik nog nooit vakantie opgenomen heb, heb ik ook nog wat vakantie uren van vorig jaar over, er is alleen wat afgegaan door een contractfout van hun afgelopen jaar, maar voor alsnog heb ik nu dus totaal een maand aan vakantie staan op basis van mijn werkelijke contracturen. kan per loonstrook zien hoeveel ik opgebouwd en "uitgegeven" heb 
tita schreef:Zou de maand vrij nemen niet uitbetalen doet altijd pijn
Ik heb ooit 41 en 90 dagen uitbetaald ik doe dat nooit meer
Maar ik vind dapper besluit en hoe durf je dat te doen
Snap niet helemaal wat je bedoeld, je zou het niet uit laten betalen, maar vrij nemen?
Omdat ik niet fulltime werk zou het laten uitbetalen van vakantie uren gunstig moeten zijn, ik betaal er namelijk geen extra belasting over zolang ik maar onder de 40u per week totaal blijf, dus werkelijke uren en uitbetaling vakantie-uren samen niet meer dan 40 uur, en dat blijf ik ruim, kan het extra loon dan goed gebruiken.
En ik heb natuurlijk gewoon nog mn 2e werkgever waar ik wel blijf, dus zit ook daarna niet volledig zonder inkomen, alleen veel te weinig 
Over beestjes gesproken.. In Thailand had ik ooit mn schoenen op de veranda staan en wou ze weer aantrekken, nog voor ik de schoen aanraakte kroop er een meeeega kakkerlak uit, sindsdien bestudeer ik mn schoenen zorgvuldig voor het aantrekken