Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

shirleyp

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 22:59

welmoed__ schreef:
Een collega van mij was bij een huis wezen kijken. Heeft geboden onder de vraagprijs en werd afgewezen/overboden. Paar dagen later werd ie gebeld, de rest van de kopers waren afgehaakt, dus mocht het huis hebben voor onder de vraagprijs. Het kan dus nog, haha.

Dat soort verhalen geven de burger moed :D Laten we dit soort verhalen ook vooral blijven delen, heb soms de indruk dat ‘wij kopers’ elkaar ook een beetje gek maken in deze markt :7

Yipee

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 23:44

Ik denk inderdaad dat we elkaar ook gek maken. Ook de berichten in het nieuws helpen eigenlijk ook niet mee. Elke week lees je wel weer een artikel dat de huizenprijzen weer zijn gestegen en dat er weer meer wordt overboden. We maken elkaar de kop gek.

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 23:53

Yipee schreef:
Ik denk inderdaad dat we elkaar ook gek maken. Ook de berichten in het nieuws helpen eigenlijk ook niet mee. Elke week lees je wel weer een artikel dat de huizenprijzen weer zijn gestegen en dat er weer meer wordt overboden. We maken elkaar de kop gek.

Wij zijn inmiddels op het punt dat we spreken over "Zouden er voor dit huis ook weer gekkies zijn wezen kijken?" als we een bod willen doen :') .

Onder gekkies verstaan wij overigens mensen die echt bizarre bedragen boven de vraagprijs bieden :+

Wij gaan overigens morgen een bod (moet voor 12 uur) doen op een heel leuk huis! Ben benieuwd of er nog gekkies tussen zitten, of dat wij een keer geluk hebben. Ben morgen ook jarig, dus zou heel leuk zijn dat ik een huis 'krijg' voor m'n verjaardag

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 00:56

Lieszje schreef:
@Britt_sisi

Ik zou even kijken hoelang de leveringstijd eventueel is van nieuwe meubels.
Wij gingen zo'n twee maanden van te voren kijken en hadden de bank ook pas later. Wij hebben twee weken op stoelen moeten zitten dus dat viel nog mee.

We nemen alles mee van hier, en gaan vanuit daar langzaam kijken wat we willen! Dus we hebben wel iets en dus geen haast bij iets nieuwsmaar bedankt voor de tip!

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 04:32

Mavantos, succes ik duim voor jullie

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 07:50

welmoed__ schreef:
Een collega van mij was bij een huis wezen kijken. Heeft geboden onder de vraagprijs en werd afgewezen/overboden. Paar dagen later werd ie gebeld, de rest van de kopers waren afgehaakt, dus mocht het huis hebben voor onder de vraagprijs. Het kan dus nog, haha.

Ik denk dat het er ook mee te maken heeft of het bieden vanaf is of echt een vp.

Die van mij komt echt bieden vanaf. Biedingen onder dat bedrag zal ik ook niet zo snel overwegen.

Waarschijnlijk komt die van mij ook "op inschrijving" te koop. Met dus een sluittijd voor de biedingen. We verwachten dat t snel kan gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 08:30

Maar ook met bieden vanaf is het uiteindelijk de koper zelf die de markt voor zichzelf verpest. Als alle kopers normaal zouden bieden en geen absurde bedragen. Dan gaan huizen niet weg voor bizarre prijzen. De verkoper kan veel willen, als alle kopers normaal blijven doen..

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 08:38

idinn schreef:
Maar ook met bieden vanaf is het uiteindelijk de koper zelf die de markt voor zichzelf verpest. Als alle kopers normaal zouden bieden en geen absurde bedragen. Dan gaan huizen niet weg voor bizarre prijzen. De verkoper kan veel willen, als alle kopers normaal blijven doen..

Klopt, maar zolang er een tekort is, worden huizen meer waard.
Dat is nu juist de marktwerking.

Huizen hebben geen standaard waarde... wat de koper wil betalen bepaald de waarde van de woning.

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 13:57

Weet iemand of het gebruikelijk is dat de verkopers bij de inspectie zijn? Ik ben wel benieuwd of we hen nog een keer gaan ontmoeten (ik kan me ook voorstellen dat dat nu anders is in corona tijd).

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 14:05

Bij ons was 1 van de verkopers en hun makelaar aanwezig bij de inspectie. En dan wij en onze makelaar. Of het mag weet ik allemaal niet, maar zo ging dat bij ons :). Begin maart was dat.

CairnTerrier

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 14:08

Verkopers, kopers en makelaar zijn er tijdens de inspectie. Met zijn allen een rondje door de woning.

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 14:18

Ah ja, ik dacht dat het wellicht anders is nu ivm corona. :) De afspraak staat in ieder geval! Alleen nog even checken of we genoeg tijd hebben om daarna bij de notaris te komen, aangezien we op de fiets komen. :Y)

CairnTerrier

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 14:55

Dan wordt het aardig doortrappen :))

Fleur_Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 19:43

Wij hadden de inspectie alleen met de verkoopmakelaar. Bij de notaris daarna zagen wij de verkopers voor het eerst.

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 19:45

horsii schreef:

Helaas heeft het niet geholpen. We hadden een bod gedaan dat flink boven de vraagprijs lag zonder voorbehoud van financiering. Alleen we zijn (weer) overboden...

We zijn er echt wel een beetje ziek van :n

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 19:51

mavantos schreef:
horsii schreef:

Helaas heeft het niet geholpen. We hadden een bod gedaan dat flink boven de vraagprijs lag zonder voorbehoud van financiering. Alleen we zijn (weer) overboden...

Vervelend zeg, drama is het..

_Lot

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 19:53

Wij hebben de inspectie morgenochtend samen met de verkopers :) Wordt de tweede keer dat we ze zien, want we hebben al een keertje koffie gedronken bij ze (zijn daar toen twee uur blijven hangen, zo gezellig was het :+ )

Mavantos, wat ontzettend balen zeg.. Snap helemaal dat je daar ziek van bent -O-

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 20:41

mavantos schreef:
horsii schreef:

Kl.te zeg..
Het is echt een horror op dit moment.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 21:08

Blegh.. veel % overboden ook? Klote.....

Enne leuk om de verkopers zo te zien he. Hier al 3 x gezien. 2 x met onze kleine. Mijn zoon kroop ook al vrolijk het huis door. Die voelt zich ook al thuis haha

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 21:34

Steenbok12 schreef:

Enne leuk om de verkopers zo te zien he. Hier al 3 x gezien. 2 x met onze kleine. Mijn zoon kroop ook al vrolijk het huis door. Die voelt zich ook al thuis haha

Ca. 10% overboden :x

Volgende week donderdag weer een bezichtiging. Ben benieuwd, maar de moed zakt wel in je schoenen.

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 22:25

Balen mavantos. :( Hopelijk snel meer geluk..

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 00:38

mavantos schreef:
Steenbok12 schreef:

Volgende week donderdag weer een bezichtiging. Ben benieuwd, maar de moed zakt wel in je schoenen.

Bah, wat een pech zeg!!

_Elaine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 00:45

mavantos schreef:

Wat kl*te zeg!
Klinkt toch als een enorm goed bod wat je gedaan hebt
Snap dat je er ziek van bent!

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 08:36

_Elaine_ schreef:
mavantos schreef:

Wat kl*te zeg!
Klinkt toch als een enorm goed bod wat je gedaan hebt
Snap dat je er ziek van bent!

Jazeker, heel zuur. Kwamen ook 22 mensen kijken en deden 8 aankoopmakelaars mee :')

CairnTerrier

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 09:18

mavantos schreef:
Steenbok12 schreef:

Balen zeg... kun je de zoektocht weer in gang zetten :(:)