[Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Berdien

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 19:56

Omdat je ook een taxatie nodig hebt, en niet elke makelaar de dag erna tijd heeft om te taxeren. Ook kan een overlijdensrisicoverzekering voor vertraging zorgen, als er bijvoorbeeld vragen komen vanuit de verzekeraar. Ook kan de bank verwerkingsachterstand hebben. Het kán heel snel, zeker bij banken die direct een bindend aanbod uitbrengen (zoals ING en Rabobank). Maar het kan ook wat langer duren. Dan kun je maar beter ruim de tijd hebben, dan dat je je ontbindende voorwaarden moet gaan verlengen.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 22:16

Inderdaad, wat Berdien zegt. Niet alleen de banken hebben het druk, ook de taxateurs. Wij verzuipen momenteel bijna in het werk, er komen momenteel meer taxaties binnen dan dat eruit gaan, extra hulp is ingeroepen maar dan nog, je moet wel terecht kunnen bij de mensen, en het moet overdag omdat je ook foto's moet maken. Daarna moet het rapport uitgewerkt worden, daar ben je ook zo een paar uurtjes me bezig. En dan nog naar het NWWI (taxatie instituut die het rapport nakijkt), en ook die hebben het druk. Als je mazzel hebt is het in 1x goed gekeurd maar soms moeten er nog wat dingetjes aangepast worden, wat tijd kost, en dan moeten ze daar ook nog een keer naar kijken.

Met andere woorden, je bent zo maar een paar dagen verder door die hele keten.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 22:20

Prairy schreef:
je moet wel terecht kunnen bij de mensen, en het moet overdag omdat je ook foto's moet maken.

Ik vroeg me dat laatst af, moeten er altijd nieuwe foto’s gemaakt worden? Waarom worden de foto’s die er vaak al zijn niet gebruikt? Is dit niet onafhankelijk genoeg?

carika

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 22:25

Wij hebben weer een bod gedaan en het is niks geworden, we weten wel dat het huis niet weggegaan is voor het hoogste bod maar voor het hoogste bod zonder voorwaarden.
Helaas hebben wij geen 3ton op onze rekening staan dus daar kunnen we niet tegenop. In totaal zijn er 14! Biedingen geweest binnen een week.
Ook buiten de stad wordt het zo echt steeds moeilijker om iets te vinden, we zijn nu bijna een half jaar bezig maar wordt er een beetje moedeloos van.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 22:28

MizzMontana schreef:
Ik vroeg me dat laatst af, moeten er altijd nieuwe foto’s gemaakt worden? Waarom worden de foto’s die er vaak al zijn niet gebruikt? Is dit niet onafhankelijk genoeg?

Nee, de datum van de foto's moet matchen met de datum waarvan aangegeven wordt dat je er geweest bent, bewijs last zeg maar.

Carika, dat is wel erg balen ja.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 09:08

Even een update van de gekke mensen zonder foto’s. Huis is verkocht op maandag, de dag dat mensen het biedingsformulier in moesten leveren. Boven de vraagprijs zonder een enkel voorbehoud. Wij zijn blij! :D

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 09:31

Wauw gefeliciteerd!! En overdracht pas als jullie nieuwe huis klaar is?

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 09:42

Gefeliciteerd! Wat fijn zeg!

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 10:31

Gefeliciteerd Selka!

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 11:18

Selka schreef:
Even een update van de gekke mensen zonder foto’s. Huis is verkocht op maandag, de dag dat mensen het biedingsformulier in moesten leveren. Boven de vraagprijs zonder een enkel voorbehoud. Wij zijn blij! :D

Proficiat!

carika

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 14:01

Selka schreef:

Ja dat begrijp ik! Gefeliciteerd.
Ik hoor het de laatste tijd regelmatig, biedingen zonder voorwaarden... wat een luxe positie heb je dan.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 14:37

Dankjulliewel!

Inderdaad overdracht als onze nieuwe huis af is. Erg fijn allemaal :D

knetterhard

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 18:55

Gefeliciteerd, dat is nog eens super om te horen!

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 13:37

Wauw, gefeliciteerd!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 11:27

Wij gaan (onder druk) een bod uitbrengen op een huis wat we woensdag nogmaals zouden bekijken met mijn vader erbij. We zijn 2 keer wezen kijken (1 keer met makelaar de 2e keer op de open huizen dag), en ik werd net gebeld door de makelaar dat er een bod is uitgebracht of wij ook een voorstel wilden doen voordat ze in onderhandeling zouden gaan.

Onder welke voorbehouden zou ik een bod uitbrengen?

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 11:29

Ligt er een beetje aan hoe het huis eruit ziet, maar in ieder geval verkrijging financiering. Eventueel bouwkundige keuring.

Je kunt een bod uitbrengen en er altijd nog onderuit he, als het niks blijkt te zijn. Zowel tijdens het onderhandelen, als nog binnen 3 dagen na ontvangst van de getekende koopovereenkomst. Genoeg ontsnapping dus ;)

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 11:31

Hoe graag wil je het hebben? Bij ons speelden het ontvangen van een bod zonder een enkel voorbehoud zeker een grote rol. Wat voor huis is het?

Als je twijfelt zou ik zeker onder druk geen bod doen.

Als het een jong huis zou ik alleen financieringsvoorbehoud meenemen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 11:33

Ooooh dat geeft ruimte in elk geval tot de bezichtiging woensdag met mijn vader erbij! Top!

We willen het huis wel heel graag hebben, maar er moet nog wel een stucadoor door het hele huis komen, de vloeren moeten overal aangepakt worden. E.d.. Daarom wilden we eerst met mijn vader door het huis om te kijken wat we allemaal zelf kunnen doen en wat uitbesteed moet worden. Om dan tot een goed uitgedacht bod te kunnen komen haha! :')
Op de open huizen dag zei de eigenaar wel van haal dat stucwerk en alles wat eraan gedaan moet worden maar van de prijs af. Het huis staat een jaar te koop, maar is onlangs opnieuw op funda gezet dus volgens funda 5 weken.
Het is een jaren 80 huis, beneden dubbelglas, boven enkel glas. Zit nog een oude meterkast in met van die grote stoppen, hoekwoning, 100m2, ze vragen er 189.000 voor woz waarde is 184.000 geloof ik (vorig jaar 182.000).

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 11:38

Woz waarde zegt niks. Onze woz waarde ligt stukken lager dan de vraagprijs.

In dit geval zou ik dan toch wel een bouwkundige keuring opnemen. Zeker als je niet helemaal weet hoe of wat. Tenzij je een heel erg handige vader hebt.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 11:42

Neem dan wel ook een bedrag op, vanaf welk bedrag (en binnen welke tijd die kosten komen) je wil ontbinden op grond van de bouwkundige keuring, bijvoorbeeld € 5.000 voor directe herstellingen (welk bedrag/termijn je wil, maar wel realistisch).

En idd, wat Selka zegt, WOZ waarde zegt weinig. Hoe lager hoe beter zelfs :+ Scheelt weer belastingen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 11:45

Ik heb nu dit;
Citaat:
Geachte heer, mevrouw,

Wij willen graag een bod uitbrengen op het huis aan de (adres) te (plaats).

Ons bod bedraagt (bedrag) euro, en is onder voorbehoud van financiering en onder voorbehoud van een bouwtechnische keuring.

Hoe sluit je een mail van het bod af? :+

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 11:51

Hier is de WOZ waarde ook
Enorm veel lager dan wat wij betaald hebben voor het huis

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 11:53

Shanna schreef:
Ik heb nu dit;
Citaat:
Geachte heer, mevrouw,

Ons bod bedraagt (bedrag) euro, en is onder voorbehoud van financiering en onder voorbehoud van een bouwtechnische keuring.

Wij kijken uit naar uw reactie.

Bijvoorbeeld...

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 12:01

Shanna schreef:
Ik heb nu dit;
Citaat:
Geachte heer, mevrouw,

Waarvan de directe (herstel)kosten niet meer zullen bedragen dan (euro).

Dit bod is geldig tot (datum + uur).

In afwachting van uw spoedige reactie.

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 12:13

Shanna schreef:
Ik heb nu dit;
Citaat:
Geachte heer, mevrouw,

Hier staat een hoop informatie: https://www.eerste-koophuis.nl/stappenp ... -koophuis/ :)