Berdien schreef:Als je ten onrechte geregistreerd wordt dan wordt, als het goed is, de hele melding verwijderd. Dan heb je er ook geen last meer van.
...
Wat Shiloh zegt klopt. En bij 'een keer een achterstand' krijg je niet direct een zware A overigens, dan moet je echt lang niet betalen én niet reageren op aanmaningen etc.
Alweer bedankt voor jullie reacties! Erg nuttig om de mening en informatie van echt onafhankelijke mensen te horen
. Hij heeft niet ten onrechte een bkr notering gekregen, hij heeft het allemaal nogal onhandig aangepakt waardoor er één schuld bij het bkr terecht is gekomen. De registratie is dus terecht. De notering H kun je krijgen door een brief naar de eerdere schuldeiser te schrijven met daarin de vraag of zij bij het bkr willen aangeven dat de schuld is afgelost. Wat ik heb begrepen betekend notering A1 dat je een regeling hebt getroffen met de schuldeiser, en A2 dat je niet direct regeling hebt getroffen en dus niet goed hebt gehandeld.
Ik las in een van de reacties hier over het voorbijgaan aan het hele idee van het bkr. Het klinkt denk ik makkelijker dan het is, want zoals onze adviseur ook zei is hij er niet zo zeker van. Het is een verzoek wat je doet, ze zijn niet verplicht dat te honoreren.