Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 10

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 05:54

Ja dat die rendierhuiden heel erg verharen, weet ik nog ....heb er ooit al twee gehad. (maar ik dacht dus dat die niet goed geprepareerd waren oid). Dat wordt dus een no-no.
Ik zal eens verder kijken naar huiden. Schapen heb ik ook al ;) Wil echt iets met wat meer kleur en wat groter dus...

Eleionomae

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 07:38

Ik zou nog wel een koe willen ooit, mooie vachten zijn dat :j

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 07:42

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 07:45

Hahah nee voor er onder is het minder :') maar ik zit sowieso niet graag onder huiden, ik ruik vrij sterk en de meeste huiden blijven extreem lang een geur afgeven, dat ruik ik niet als hij gewoon op de grond ligt, maar wel als ik het bv in handen heb

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 07:52

Ik vind zo'n huid ook schitterend!! Ik ben altijd zo'n zeikerd met m'n spullen :o Zou het weer zonde vinden om op de grond te leggen en er overheen te lopen....
Nu waren wij vorig jaar bij een open dag op een boerderij. Daar hadden ze in de kantine zo'n huid liggen. De boer gaf aan dat die daar al ruim 6 jaar lag. Zag er super uit! En geloof me, daar liepen ze niet op pantoffeltjes... :+

Ik heb een kleedje van geitenhuid. Die lucht wordt je niet echt gelukkig van.... daar kom jij vast niet overheen... }> :')

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 08:01

De geur van geit vind ik sowieso niet te harden :') of het nou zn kaas is of zn vacht haha.

Ik heb gister bij mn moeder maar vast aangegeven dat ik ipv losse kado's liever een geld bedrag krijg voor mn kast, k ga vanmiddag maar es even in die winkel kijken, en navragen wat evt de kosten zijn als ik een andere maat wil, want ze maken ze ook op bestelling :) (ik heb er nu een kast staan van 1,47 en 1,60 past wel, maar als het in 1,50 kan zou dat ook mooi zijn) al lijkt het denk ik al heel anders dat mijn donkere kast dan wordt ingeruild voor een overwegend witte.

Zou m eerst pas kopen als we een ander huis hadden, maar dat zit er voorlopig toch niet in :')

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 08:22

Weet natuurlijk niet of je er al plannen mee hebt, maar anders zou je je huidige kast via MP kunnen verkopen, dan kun je dat mooi weer bij je nieuwe kast leggen!?

(en de lucht van geit vind ik ook vérschrikkelijk %) )

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 08:31

Haha, maar ik wil er niet ONDER zitten, maar erOP haha....meer als knus zitje op de loungeset of misschien zelfs aan de houten muur gehangen...zoiets zeg maar.
Ben ook nog op zoek naar antieke ski's voor aan de wand. Kunnen we er een gezellige winterblokhut van maken ;)

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 08:36

:+ dat had ik dan even niet goed begrepen.... Dan is een koeienhuid ideaal! (om op te hangen dan, om op te zitten heb je er weinig 'zachts' aan :P )

Gaaf zeg! Zou je voor zoiets ook bij de kringloop kunnen kijken??

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 08:58

Ja de oude gaat dan zeker weg :j maar het is zo'n vakken kast van ikea dus dat zet geen zoden aan de dijk :')

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 09:01

Ik had aan het begin de paardenhuid ook aan de muur hangen. Had dan een raamwerk gemaakt van kettingen (eerst haken in het beton geboord want de huid is vrij zwaar) en de huid met touwen tussen de ketting gespannen.
Hij was in m'n slaapkamer bijna muur vullend :)

Heb hem ook een tijd over de bank gehad. Zat opzich wel, maar hij was best glad door de haren en ook best koud. Verder bleef hij lastig liggen.

Nu ligt hij in een doos te wachten :)

Paard is wel wat duurder dan koe, en niet elke looierij heeft het liggen. Ik heb hem op een fantasy beurs gekocht (die man had echt veel liggen)
En anders gewoon op internet zoeken waar ze wat verkopen. Ik zou zelf niet op internet bestellen want elke huid is uiteraard anders, en ik wil het wel graag zelf eerst zien voor ik het koop.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 09:22

Een paardenhuid trekt me dan weer niet... :o (lekker hypocriet.. wel een koe, geen paard :o )

eleionomae, mijn ervaring is juist dat meubels van de IKEA het goed doen op MP!

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 09:24

Ja Je bent ze zo kwijt maar op een kast van 1000,- is dat ding niks waard haha.

K zet m gewoon op de plaatselijke fb mp pagina heb al gezien dat t daar ook snel gaat

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 10:10

Kwa meubels verkopen is het heel afhankelijk waar je zit denk ik.
Zo heb ik in Ermelo een bed verkocht, of eigenlijk 9x verkocht maar niemand kwam hem halen.
Toen verhuisd en daar kwam de eerste hem wel meteen ophalen, hetzelfde met wat kastjes etc.

Geen leuke bonte pony aan de muur kentaro? Kan je leuke verhalen omheen maken als er mensen op visite komen :D
Uiteraard kan ik dat soort dingen niet laten om te zeggen dat het m'n oude verzorgpony is geweest ofzo _O- je moest de mensen soms zien kijken.. Geweldig :D

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 10:15

%) ech nie.......
(en vraag me dan niet waarom ik wel andere huiden in huis heb...... :o ^) )

Wij hadden in ons vorige huis een 2 persoons logeerbed van IKEA. In dit huis kon ik hem niet kwijt. Was hem via MP zo kwijt.
Maar onze eetkamerset heeft echt wel heel lang geduurd.
En we hadden een 2 persoons lederen bank. Heeft maanden te koop gestaan. Zette hem er steeds opnieuw op. Laatste keer binnen een paar minuten reactie. Ze waren er weg van. Toen ze kwamen gaven ze nog aan dat ze iedere dag keken, maar deze nog niet gezien hadden :=

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 10:35

Ik vind zo'n dierenhuid ook helemaal geweldig, toevallig van de week nog gepint op pinterest !

http://www.pinterest.com/pin/407012885047682141/

Hier hebben wij ook het e.e.a. verkocht op marktplaats. Wilde een nieuwe bank, op marktplaats gezet was met 2 dagen weg :j Zelf zou ik stoffen meubels en dergelijke niet van marktplaats af halen. Maar we willen straks zon grote witte buffetkast en die zijn nieuwe stervens duur, dus hou er marktplaats een beetje voor in de gaten.

Zou ik jullie om een gunst mogen vragen :o zouden jullie de pagina van onze woning willen liken :o zodat hij wat meer verspreid wordt op facebook ? https://www.facebook.com/PieterzeemanstraatEindhoven

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 10:52

Ik had het voor je gedaan, maar ik zit niet op FB :P

Super gaaf dat kleed!

Zelf zou ik inderdaad stoffen dingen ook niet via MP kopen. Maar een collega kocht laatst een stoffen bank via MP. Echt een schitterende bank van een half jaar 'oud' En als je dan kijkt wat hij ervoor betaald heeft.

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 10:53

Ja wij hadden onze gruwelijke dure Henders en hazel bank op Marktplaats gegooid. ding kostte nieuw tegen de 2.000 maar hebben er toch nog 550 voor terug gekregen..
Ik zou het alleen niet willen, misselijk wat er allemaal mee gebeurd is, stof kun je uiteindelijk niet af doen :=

Das nou jammer haha

Ja zo'n kleed in de woonkamer is een beetje een breker zo in een strak interieur !

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 11:19

Het past idd wel bij de hoek (weet niet hoe de rest van de kamer is)
Ook die houten blokken vind ik wel leuk in het geheel.

Persoonlijk vind ik het wel wat erg wit en strak en zou voor ons ook niet practisch zijn :)
Maar ik ben denk verwend met onze boerderij ;)

Lisette03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 11:31

Wij hebben toevallig vorige week nog een leren bankstel gekocht via marktplaats, wel bij een soort van opkoper zeg maar. Bankstel zou nieuw meer dan 7000E gekost hebben en dat is het hier echt niet waard met de kinderen en de beestenbende, wij zijn er in ieder geval heel erg blij mee dat we nu een hele goede leren bank hebben kunnen kopen voor een schijntje van de nieuwprijs. Precies in de kleur die ik wilde (donkerblauw).

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 11:34

wij hebben onze stoffen bank wel van mp... ikea ektorp, dus die hoes is uigewassen en klaar. de volgende word wel een leren bank , maar ook van MP. Onze waf mag op de bank en krijgt ergens eerste helft volgend jaar versterking van nog zo een projectiel, dus hier komt geen nieuwe bank in huis :+
maar we gaan eerst nog een nieuwe hoes verslijten, zit nu een lichtbruine om, een nieuwe grijze ligt klaar.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 11:45

Wij hebben nu ook stof (donker blauw nog wel) en dat is echt niet handig met 2 honden erop...
Is ondertussen ook wel toe aan vervanging, maar hij zit nog zó lekker :D Zitten heel erg te twijfelen. Leer zou zoveel praktischer zijn, maar ben 'bang' dat dat koud zit?!

lisette, dat klinkt ideaal zeg!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 11:48

Ik heb beide :') , een oude leren die verpest is (oude eigenaar heeft er lijm ofzo opgesmeerd hij p lakt) , en een stoffen gratis van mp maar niet doorgezakt en net. De leren zit harder en steviger en de stoffen tsja dat is gemaakt voor hangen :+

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 12:00

Ik vond mijn leren bank een keer zo terug toen ik thuis kwam van m'n werk:Afbeelding

Maar het was meer de bank van m'n hond dan van mij ;) ik mocht er ook bij zitten zegmaar

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 12:03

:oo die hoef je dan ook niet meer op marktplaats te zetten...... :')