Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ineke2

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 14:49

Lidl is trouwens niet altijd de goedkoopste hoor! Ik ben weleens met een schriftje en pen verschillende supermarkten afgegaan en heb de prijzen van de producten die ik het vaakst nodig heb opgeschreven. Ik schrok ervan dat de Lidl bij meer dan de helft niet de goedkoopste was.

De meeste boodschappen doe ik bij de Plus, AH en Dirk. Lidl moet ik met de auto heen en dat speelt zeker mee in mijn overweging of ik daarheen ga of niet. Eens in de maand of 2 maanden doe ik dat.

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 15:38

De lidl is vaak voornamelijk het goedkoopste bij 'basis' producten. Zodra het dieper/buitenlands wordt niet meer. Zo is de spaghetti/macaroni duurder bij de Lidl, evenals tomatenblokjes etc. Die laatste komen wel altijd samen met opentreklipje (hoe heten die dingen?).

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 15:50

Niet heel ver terug heb ik een lijstje gemaakt met vergelijking tussen Lidl/AH/Jumbo (die zitten bij mij het dichtst in de buurt, dus ik ga niet alle supermarkten af) en ze hebben allemaal zo hun producten die goedkoper zijn. Pasta (behalve de Penne) is bij Jumbo en AH goedkoper dan bij de Lidl. Tomatenpuree, tomatenblokjes, etc. is daar ook allemaal goedkoper dan bij de Lidl. Maar wraps zijn bijv. wel weer veel goedkoper bij de Lidl dan bij de AH en Jumbo. Dus je moet echt per supermarkt kijken wat waar het goedkoopst is en ook proeven waar je wat het lekkerst vindt.

Zo hadden we laatst pizza margherita van de Jumbo, 50 cent voor een pizza van ruim 300 gram. Bij de AH en Lidl heb je 3 pizza's voor (als ik het goed heb) €2,79 ofzo en die zijn zelfs nog iets lager qua gewicht. Dus Jumbo is daar echt heel goedkoop mee! Wij op een avond testen, 1 pizza van de appie en 1 pizza van de jumbo. Nou, die van de Jumbo was dus veel flauwer van smaak en veel dikker van bodem. Zowel mijn vriend als ik vonden die van de AH echt 10x zo lekker. Dus die van de Jumbo slaan we voorlopig dus lekker over, dan maar wat duurder uit en binnenkort gaan we het pizza recept hier uit het topic proberen!

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 15:52

Wat ook niet zo duur is, maar wel lekker en redelijk gezond:
1 doos Mekka Turkse Pizza gehakt, 3 per doos, €2,65
1 zak Jumbo ijsbergsla mix à 200 gram, €0,99
1 Jumbo rode paprika, €0,69 (2 kan ook, maar ik ben niet zo dol op paprika)
1 Jumbo Turkse knoflook, €0,99

Een complete maaltijd voor €5,32.
Bepaalde dingen zullen bij de Lidl of Aldi nog wel goedkoper zijn, maar ik ben alleen bij de Jumbo geweest.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 16:10

Een losse krop ijsbergsla is veel goedkoper dan zo'n zak en het blijft ook langer goed. Is wel een klein beetje meer werk, maar als je wilt bezuinigen is dat het wel waard.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 16:12

joyce2 schreef:
Een losse krop ijsbergsla is veel goedkoper dan zo'n zak en het blijft ook langer goed. Is wel een klein beetje meer werk, maar als je wilt bezuinigen is dat het wel waard.

Weet ik, maar het is mijn snelle maaltijd en ik hoef ook niet te bezuinigen, aangezien mijn ouders boodschappen doen en ik nog thuis woon. Maar wilde hem toch even delen :)

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 16:22

Was net bij de jumbo en zag dat de spa en fruit zo 6 tot 8 cent goedkoper is per pak... bij een volgende aanbieding maar eens inslaan...

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 16:32

destination ik vind dat niet zo heel erg gezond hoor..

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 16:53

Pizza (met of zonder een beetje sla) valt bij mij ook niet onder de noemer gezond. Heb nu wel trek in een lekkere vette Turkse pizza :))

Wij drinken geen sapjes, ik haal limonade siroop en met 1 fles doen we ongeveer 1 a 2 weken.
Met dit koude weer drink ik meer thee en gaat de limo langer mee :)
Het stoppen met sap/fris kopen is hier wel de grootste besparing geweest. Samen met minder vlees eten.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 16:57

€ 5,32 vind ik echt heel duur voor een maaltijd eigenlijk. Ik kook vaak voor minder dan een euro per persoon.

Edit, hier inderdaad ook siroop :) ook naar mn werk. Al hebben we ook meestal een fles dr foots in de koelkast staan, voor 's avonds een glaasje. Die is niet zo gek duur en érg lekker :9

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 17:01

Hier ook siropen inderdaad.
Nou ja, vergeleken met de kosten van de maaltijden die ik maak als ik kook, is het goedkoop _O-

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 18:07

Naja, dan kan je in elk geval nog heel wat leren hier in het topic, hahaha.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 18:50

Vandaag pannenkoeken gemaakt.
200 gram bloem (€0.32 voor 1kg) €0.07
2 eieren (€1.19 voor 6 vrije uitloop) €0.40
500ml melk (€0.52 voor 1l) €0.26
Totaal €0.73

Op de pannenkoeken van mijn man zat stroop a €1,00 per fles waar we zeker een half jaar mee doen.
Ik had geraspte kaas zelf geraspt van de kaas die we nog hadden.

Niet perse gezond maar we eten het meestal om de week, lekker goedkoop en even een extra dagje geen vlees.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 19:22

Ik ben mn vriezer aan het leegeten, kan die een keer ontdooien, wow dat scheelt.

Doe nu met een 10tje deze twee weken al haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 19:29

zonnebloem18 schreef:
Vandaag pannenkoeken gemaakt.
200 gram bloem (€0.32 voor 1kg) €0.07
2 eieren (€1.19 voor 6 vrije uitloop) €0.40
500ml melk (€0.52 voor 1l) €0.26
Totaal €0.73

Op de pannenkoeken van mijn man zat stroop a €1,00 per fles waar we zeker een half jaar mee doen.
Ik had geraspte kaas zelf geraspt van de kaas die we nog hadden.

Niet perse gezond maar we eten het meestal om de week, lekker goedkoop en even een extra dagje geen vlees.

Oh ik ben dol op pannekoeken! En idd met die flessen stroop doe je heel lang. Rond dec verkoopt de lidl ook poedersuiker. Met zo`n bus doen we al 2 jaar :j

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 19:34

Ik heb een lijstje gemaakt wat ik gratis ga halen binnenkort :'):
- anti flu dropmint pastilles
- kwekkeboom ovenkroketten
- zuivelhoeve boerenyoghurt/ vla, emmer 450 gram (alleen bij de ah)
- Campina lactosevrije meld
- Liga daybreak
- Liga fruitcrisp
- Tempo tissue box
- Fanta orange
- Fanta special (alleen bij jumbo)
- Royal club fles drinken (alleen bij jumbo)
- optimel 0% kwark

Haha mooi lijstje toch! Allemaal geld terug acties.

Oh, en je kan ook nog 4 jillz 0% kersensmaak oid halen, met geld terug actie, maar daarvoor moet je ze liken en alles op facebook, en ik houd er niet van om mijn facebook te vervuilen met al dat soort onzin...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 19:37

Ik mag iets testen van Danerolle en dan krijg ik aankoop bedrag terug , Gefeliciteerd! Je bent geselecteerd als tester voor ons product Danerolles pizza & verse tomatensaus. Ben benieuwd of het smaakt :) , ik krijg dit jaar van vrijwilligerswerk en van bijbaan een kerstpakket. Mag beide zelf uitzoeken ben zo benieuwd haha

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 19:41

Fioon, let erop dat de actie op Liga Daybreak niet meer geldt!

Wat betreft die Optimel, die heb ik ook nog niet gevonden...
En de Boer'n yoghurt, kun je aan de buitenkant zien of er een code op staat? Spul is duur zat, ga het niet kopen als ik niet zeker weet of het emmertje daadwerkelijk een actiecode bevat.

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 19:45

Ah goede, thanks :) Hij stond nog wel op die ene site namelijk. Ja, er moet een actiecode of etiket oid op die zuivelhoeve yoghurt zitten...

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 19:48

kerstpakket is hier een cadeaubon die ik uit mag geven op het werk (30 euro aan boodschappen) das ook wel lekker goedkoop boodschappen doen :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 22:58

Das ideaal! Bij de post mag je op een site een kado uitzoeken . En vrijwilligerswerk dus een marktje om zelf te doen, ik dub of ik iets van pakket doe als gift aan broer. Meestal is een pakket saai maar goed na denken , vorig jaar wok gehad via de post kerstgift

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 09:00

Ik heb eergisteren voor het eerst vlees besteld van 'koop een koe.nl'. Dat is een vleespakket van 7,5kg en komt van de Lindenhoff. De Lindenhoff staat erom bekend te fokken met bijzondere rassen, de dieren erg vriendelijk te houden en van begin tot eind met respect met ze om te gaan. Zo gaan ze bijv. na transport richting slachthuis eerst een paar dagen de wei in en neemt de slachter de tijd om het vertrouwen van de koe te winnen.

Het pakket kost me 100,- incl. verzenden en ik gok dat ik er meer dan 3 maanden mee doe. Ik ben me ervan bewust dat dit natuurlijk duurder is dan de kiloknallers in de supermarkt maar in de super koop ik alleen biologisch vlees en dat is sowieso een stuk duurder (en de keuze beperkt). Ik hoop dat het me uiteindelijk wel wat bespaard en dat ik toch gewoon 'diervriendelijk' vlees kan eten. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 09:05

De slachter neemt de tijd om het vertrouwen van de koe te winnen :') :') Sorry. :')

Ben wel benieuwd hoe het smaakt. Ik heb laatst biologisch koe en bizon gekocht van een ranch nog geen 100 km verderop dus allemaal heel vers en vriendelijk, maar ik proefde echt geen verschil :n

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 10:38

Ik proef wel altijd het verschil tussen verse hamburgers van de AH en de verse hamburgers van de slager hier verderop. Die laatste smaken altijd zo lekker mals, die eerste lijken na het bakken erg veel op de hamburgers uit de vriezer.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 10:44

Nelleke, daar is veel om te doen geweest, lijkt mij commerciële onzin. Ze kopen uitgerangeerde melkkoeien op, gooien ze in de wei en op de website.
Maar goed, ze komen in ieder geval in de wei, in tegenstelling tot veel andere dieren.