Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
MizzMontana schreef:Tink, ik vind de regeling op zich ook niet raar. We hebben het er nog over gehad, als we ons eigen huis te koop zetten, zouden we dan hetzelfde doen? Daarop is ons antwoord: ja, mits er niet op korte termijn een bod ligt met betere voorwaarden.
Maar het voelde echt als een verkooptruc dat de verkoop makelaar niet volledige openheid had gegeven vooraf, ons wel uitgebreid een bezichtiging geeft, en dan aan het einde zegt: oja, het is eigenlijk al verkocht.
Doubtless dat zijn we nu aan het overleggen met elkaar. Als deze constructie er niet op had gezeten, zouden we dan een bod doen? Die vraag moeten we nu voor onszelf beantwoorden.
Het was inderdaad mijn primaire reactie om helemaal niets meer toe doen met dit huis. Maar dat is dan een principe kwestie en heeft er niets mee te maken of we het huis wel of niet vinden passen.
Financieel gezien zouden we een bod kunnen doen zonder voorwaarden.
Benzz schreef:Ik vind dat echt een rare gedachtengang dat je als Nederlander blijkbaar in je eigen regio moet blijven.
Benzz schreef:Maar al die jongeren uit het Oosten en Noorden die gaan studeren in de randstad? Die pikken hier toch de huurwoningen in? En met regelmaat de koopwoningen die als investering gekocht worden.
Ik vind dat echt een rare gedachtengang dat je als Nederlander blijkbaar in je eigen regio moet blijven.
Achterom schreef:Benzz schreef:Maar al die jongeren uit het Oosten en Noorden die gaan studeren in de randstad? Die pikken hier toch de huurwoningen in? En met regelmaat de koopwoningen die als investering gekocht worden.
Ik vind dat echt een rare gedachtengang dat je als Nederlander blijkbaar in je eigen regio moet blijven.
Leuk dat je mijn woorden verdraait.
Dat zeg ik toch nergens? Wat ik zeg is dat ik er moeite mee heb als randstedelingen met hun overwaarde op andere plekken huizen kopen en daarmee anderen uit de markt prijzen die niet beschikken over die overwaarde. Hier in de omgeving gebeurt dat volop in ieder geval, en dat vind ik jammer.
En helaas schiet de gemeente niet bepaald op met de woningbouwplannen....
Konstantine schreef:Hebben jullie ook wel eens dat je tegelijk met iemand anders mag komen kijken?
Ik denk dat dat toch wel de bizarste bezichtiging was die ik heb meegemaakt, een groepsbezichtiging voor een koophuis, op het hoogtepunt van de covid pandemie nota bene. Maar ja, je bent er al heen gereden en stik wanhopig, dus je accepteert het maar...
Achterom schreef:Benzz schreef:Maar al die jongeren uit het Oosten en Noorden die gaan studeren in de randstad? Die pikken hier toch de huurwoningen in? En met regelmaat de koopwoningen die als investering gekocht worden.
Leuk dat je mijn woorden verdraait.
Dat zeg ik toch nergens? Wat ik zeg is dat ik er moeite mee heb als randstedelingen met hun overwaarde op andere plekken huizen kopen en daarmee anderen uit de markt prijzen die niet beschikken over die overwaarde. Hier in de omgeving gebeurt dat volop in ieder geval, en dat vind ik jammer.
En helaas schiet de gemeente niet bepaald op met de woningbouwplannen....
Faniek schreef:Het kan idd allemaal nog, als de hoogste bieder af valt.
En wij dachten ook ons huis giga veel bezichtigingen waren, maar biedingen vielen uiteindelijk mee. Huis waar minder bezichtigingen waren dik overboden, er is gewoon echt geen pijl op te trekken.
Suzanne F. schreef:Peil ipv pijl.
Hier in de buurt staan 2 huizen die al lang te koop staan. Beide zijn al in prijs verlaagd. Is wel wat hogere prijsklasse trouwens.