Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-22 16:23

Prairy schreef:
Mijn energie contract liep 1 juni ook af. Van 171 naar 385 per maand voorschot... Katsjing

Niet normaal hè! Wij zouden van 200 voor 440 gaan, overgestapt en betalen nu 340 per maand.
Hebben in februari voor een jaar vastgezet, mag hopen dat de prijzen zakken anders weet ik niet hoeveel we dan wel niet betalen.

Van de benzineprijs moet ik haast huilen, echt bizar. Ben wat verder gaan werken en moet 7 dagen per week 2x per dag naar stal om zelf buiten te zetten en binnen te halen dus dat voel ik ook wel. Toch 22 km per dag extra om mijn paard binnen te halen.

Sting

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-22 16:27

@zonnebloem; kan je niet iets afspreken met stalgenoten? Zijn veel kmers, loopt toch wel op...

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-22 18:51

Ik overweeg om volgende week naar Duitsland te gaan om te tanken en boodschappen te doen. Tis een uurtje rijden naar de grens dus moet even uitrekenen hoeveel ik daarmee zou besparen.

Maar de vraag is eigenlijk welke boodschappen er goedkoper zijn in Duitsland? En weet iemand of de Kaufland goedkoper is dan bv de Lidl in Duitsland?

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-22 19:39

Ik haal in DL altijd drank, melk, boter, frisdrank.
Melk scheelde laatst 10ct per pak, dus dan neem ik gelijk een hele doos mee.
Eieren zijn ook goedkoper.
Ik ga altijd naar de Lidl.
Als mijn man nog een fles whisky oid wil, dan ga ik meestal nog even langs de K&K of de Combi.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-22 19:46

Als je een uur moet rijden (enkele reis?) dan moet het wel heel erg veel schelen wil je dat eruit kunnen halen.

Ik vond het de ene keer dat ik ben wezen kijken niet bijster veel goedkoper, maar ik koop dan ook geen verzorgingsproducten etc. Dat schijnt wel veel te schelen.

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-22 20:04

Ohja indd wat Prairy zegt.
Deodorant haal ik daar ook altijd. Die kost bij de kruidvat €8.50 en bij de Rossmann €3.50.
Haarverf is daar ook een stuk goedkoper.
Voor mij is het 20 min naar dr dichtstbijzijnde duitse dorpje met alle winkels

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-22 20:42

Verzorgingsproducten zijn er ook veel goedkoper (lees normaal geprijsd :+ ). Maar pas op dat je niet ook nog een uur in een kansloze tankfile staat :')

Persoonlijk zou ik het dan combineren met boodschappen doen én een uitstapje. Het goedkoper tanken is dan mooi meegenomen.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-22 20:54

De grotere Duitse winkels als Kaufland, Real en Rewe zijn behoorlijk duur vind ik, behalve met bepaalde producten als Badedas, Milka chocolade enz. Sommige producten zijn echt veel duurder, ik heb er bv nooit een betaalbare zak pinda’s kunnen vinden.
Voor de gewone boodschappen en groente/fruit kun je het beste naar de Lidl gaan, al is die ook niet veel goedkoper dan de Nederlandse Lidl.

inge_romeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-22 22:21

Ik lees al langer met jullie mee, maar hier toch even onder de meeleessteen vandaan..
Ik was ook van plan om dit weekend naar Duitsland te rijden om te tanken. Volgens internet is de E5 daar zo'n 1,90 ten opzichte van de 2,60 hier in Nederland. Mijn ouders zijn vandaag al in Duitsland geweest maar overal zat de prijs al rond de 2,19 per liter... -O-

Bij navraag gaf de tankhouder aan dat ze de prijs flink verhoogd hadden voor solidariteit naar de Nederlandse tankstation... :Y)

Ik twijfel of t voor die 40 cent de moeite waard is om er heen te rijden. Tis namelijk ruim 60 km enkele reis. En wil ik een jerrycan mee terug nemen, zal ik die eerst nog aan moeten schaffen...

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-22 22:26

inge_romeo schreef:
Ik lees al langer met jullie mee, maar hier toch even onder de meeleessteen vandaan..
Ik was ook van plan om dit weekend naar Duitsland te rijden om te tanken. Volgens internet is de E5 daar zo'n 1,90 ten opzichte van de 2,60 hier in Nederland. Mijn ouders zijn vandaag al in Duitsland geweest maar overal zat de prijs al rond de 2,19 per liter... -O-

Bij navraag gaf de tankhouder aan dat ze de prijs flink verhoogd hadden voor solidariteit naar de Nederlandse tankstation... :Y)

Ik twijfel of t voor die 40 cent de moeite waard is om er heen te rijden. Tis namelijk ruim 60 km enkele reis. En wil ik een jerrycan mee terug nemen, zal ik die eerst nog aan moeten schaffen...

€2,60 in Nederland? Waar tank je dan?

inge_romeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-22 22:31

Bij de BP en de Argos hier in t dorp. E5 is wel de 98 hè? De 95 zit hier rond de €2,32/2,40

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-22 22:32

a oke, nou dan ging ik over op de 95 om te besparen. 120km omrijden gaat je weinig opleveren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-22 23:26

Sting schreef:
@zonnebloem; kan je niet iets afspreken met stalgenoten? Zijn veel kmers, loopt toch wel op...

Ja ik denk dat ik toch maar af en toe een stalgenoot vraag, vind het vervelend om te vragen maar degene heeft het wel aangeboden dus met deze benzineprijzen toch maar af en toe gebruik van maken.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-22 23:55

PSvanLot schreef:
inge_romeo schreef:

€2,60 in Nederland? Waar tank je dan?

Naja, als je beetje nieuws heb gevolgd, is duidelijk dat alles weer duurder wordt. Shell langs de snelweg zag ik vanmiddag ook al op €2,61 staan. Dus zo gek is het niet ;-)

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-22 08:00

Ik las vanochtend dat we rechtstreeks een recessie met bijbehorende crisis instormen. Niet zo verwonderlijk ook natuurlijk. Dit gaat doorwerken overal in elke sector en laag.
Word er niet vrolijk van. Spaarcentjes maar zoveel mogelijk proberen te houden. Geen gekke dingen doen en uitzitten maar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-22 09:34

Mijn hoefsmid probeert voor vaste klanten zijn gewone prijzen nog steeds aan te houden en combineert nu nog meer locaties dan vroeger. Waar het kan kijkt hij ook of mensen uit elkaars buurt op 1 gezamenlijke plek kunnen/willen afspreken. Puur om zijn benzinekosten haalbaar te houden en de kosten voor de klanten dus ook <3

Komende dinsdag is vriend weer weg naar NL. Gaat ook weer schelen in eigen boodschappen. Wij ontbijten zelden :o dus geen idee wat chocopasta etc kosten. Vind het echt bizar wat de brandstof kost in NL, jeetje zeg.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-22 10:11

PSvanLot schreef:
En ik wil heel heel graag nog een keer een stedentrip doen naar Hong Kong!

Echt….. waarom wat lijkt jou zo leuk
Ik ben er 3x geweest 11 dagen wil er nooit meer naar toe is niet leuk daar

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-22 11:53

Wat een prijzen allemaal. In Zuid-Afrika is ook alles duurder geworden maar alsnog veel goedkoper dan Europa. Wel lekker om hier even heel luxe te eten en drinken haha.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-22 11:58

Andere mensen, andere interesses. Ik vond Hong Kong wel heel leuk, net als Kuala Lumpur. Bangkok vind ik weer niets, de chinese miljoenensteden zijn ook niet geweldig (dat zijn er veel overigens :)) ). Zowel de steden in oost als west China (Beijing, Xian, Ürümqi, Chengdu, Hangzhou, Guangzhou, etc). Zo ook Rio de Janeiro, Sao Paulo, Lima.....van de miljoenensteden vond ik juist Kuala Lumpur en Hong Kong erg leuk.
En ik ben niet echt een stedenmens.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-22 12:04

Vandaag weer inkopen gaan doen en pffft, €70 kwijt voor eigenlijk wat... Een week aan voeding? Ok, zaten wel broden bij die in de vriezer gaan, aardbeitjes en 2 gebakjes als luxe tussendoortje vandaag en een bosje snijbloemen van €10. En merendeel kon afgerekend worden met de maaltijdcheques van vriend. Maar ergens is het toch wel echt absurd. Vriend is tijdje niet mee geweest met inkopen en zei achteraf toch ook "eigenlijk hebben we helemaal niet zo veel bij".

Iedere maand geeft Delhaize een boekje uit "goe bezigers" met recepten, less waste tips etc. Deze keer staan er salades in aan < €3/persoon. Vriend gaat naar NL vanaf dinsdag voor minimaal 1,5 week, dus ik ga me daar de komende dagen eens in verdiepen. En de gazpacho die erin staat ga ik ook uitproberen, lekker handig om mee te nemen naar het werk.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-22 12:41

Neonlight schreef:
Andere mensen, andere interesses. Ik vond Hong Kong wel heel leuk, net als Kuala Lumpur. Bangkok vind ik weer niets, de chinese miljoenensteden zijn ook niet geweldig (dat zijn er veel overigens :)) ). Zowel de steden in oost als west China (Beijing, Xian, Ürümqi, Chengdu, Hangzhou, Guangzhou, etc). Zo ook Rio de Janeiro, Sao Paulo, Lima.....van de miljoenensteden vond ik juist Kuala Lumpur en Hong Kong erg leuk.
En ik ben niet echt een stedenmens.

Precies Neonlight, ik wil een aantal miljoenensteden aandoen en ook op plekken waar ik het eigenlijk niet zou zoeken.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-22 12:51

Hongkong is nu China daar de teugel fors heeft aangehaald niet leuk meer. En met nog steeds een zero covid beleid niet verstandig om heen te gaan. Als er een lockdown afgekondigd wordt ben je als buitenlander ook de sjaak. Liever wachten tot dat over is en qua politieke meningen zal je op je tenen moeten lopen als je daar bent (en check je social media vooraf, kan zijn dat je beter wat opschoont hier en daar). Kijk goed naar de lokale omstandigheden qua politiek en veiligheid net als weersverwachtingen voordat je ergens heen gaat. En er zijn zat landen waar je bij problemen beter heel rap naar je ambassade kan rennen en niet naar de (lokale) politie moet gaan.
Laatst bijgewerkt door tamary op 04-06-22 12:53, in het totaal 1 keer bewerkt

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-22 12:53

Precies, het zal over een paar jaar nog wel bestaan ;)

Krtek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-22 13:12

Marjo schreef:
Ik overweeg om volgende week naar Duitsland te gaan om te tanken en boodschappen te doen. Tis een uurtje rijden naar de grens dus moet even uitrekenen hoeveel ik daarmee zou besparen.

Maar de vraag is eigenlijk welke boodschappen er goedkoper zijn in Duitsland? En weet iemand of de Kaufland goedkoper is dan bv de Lidl in Duitsland?

Ik ga meestal om de week naar Kaufland, en kijk dan eerst wat in de aanbieding is. Lidl en Aldi zijn prima, over het algemeen wat goedkoper dan in Nederland. Als er een DM (drogist) zit zou ik daar zeker heen gaan. Shampoo, wasmiddel, tandpasta, allemaal goedkoper dan hier.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-22 13:45

Zojuist mijn Smeg gasfornuis verkocht. Binnen een half uur op marktplaats. Had het totaal niet verwacht.