Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Elaine_

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 13:35

Spannend Horsii.

CairnTerrier

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 13:47

horsii schreef:
Het huis en het perceel waren fantastisch. Ligging ook perfect.
Echt alles wat we zoeken.
Binnen moet wel gemoderniseerd worden maar zowel binnen als buiten wel zeer netjes onderhouden.
We zijn echt beide verliefd.

Vandaag 9 kijkers en donderdag 15u deadline
Zit daar niets tussen hebben ze volgende week nog een kijkers dag gepland staan.

Oei en nu het lastigste; je bod opstellen! :Y) Fijn dat het huis zo goed is bevallen en alleen al vandaag weer negen kijkers :=

Christadk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 13:56

Spannend horsii!

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 13:56

Wij zaten vorig jaar in de gekte met de koop en verkoop van huizen. Vriend en ik verkochten beiden ons appartement en hebben samen een hoekwoning gekocht. Wij hadden de mazzel dat we net boven het segment zaten waar het zo gek is, zodat we zonder aankoopmakelaar ons droomhuis hebben gekocht voor de vraagprijs. Het scheelde ook dat het huis uit een erfenis kwam en de verkopers dus niet zelf een nieuw huis ermee hoefden te financieren. Wij hebben toen geïnformeerd of er biedingen lagen en een bod gedaan voor de vraagprijs dat 48 uur geldig was. Hierop hebben ze gehapt.

Maar de verkoop van onze appartementen.....bizar. Binnen één week verkocht en biedingen ruim boven de (al flinke) vraagprijs. Wij kregen ook biedingen binnen van mensen zonder bezichtiging.

Mijn collega is nu bezig, maar zit in het drukke segment van ongeveer 350k. Het lijkt nu nog wel erger dan vorig jaar; zelfs met aankoopmakelaar heeft ze maar een paar uur om een bezichtiging te scoren en huizen gaan voor 50k meer weg.

magicmist

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 13:59

wij hebben ook geen aankoopmakelaar in de hand genomen.
het eerste bod wat we deden op de woning, was ook de eerste woning die we hebben bezichtigt en dat bod is geaccepteerd.
Ik geloof dat we daarmee echt heel veel geluk hebben gehad, als ik het allemaal zo lees.
we waren pas net zoekende en direct geslaagd!

vandaag koopcontract voor verkoop onze huidige woning getekend, dus ook dat is rond!

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 14:13

Spannend Horsii!

En Magicmist, gefeliciteerd!

Ik heb wonder boven wonder voor vrijdag drie (!) bezichtigingen kunnen plannen. De eerste is meer ter orientatie, met de vp aan de top van mijn budget verwacht ik niet dat het wat wordt, die gaat wel dik door de vp heen. Maar kijken kan geen kwaad. De andere twee zijn interessant, en vooral de laatste ben ik echt verliefd op zo van de foto. Oud huis, 1920, weinig aan gedaan, maar daardoor wel veel karakter. Als alles werkt en niet lekt etc., vind ik het ook niet erg als het een keer gemoderniseerd moet worden. Zal wel zien, misschien valt het wel tegen. :')

Yipee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 15:39

horsii schreef:
Het huis en het perceel waren fantastisch. Ligging ook perfect.
Echt alles wat we zoeken.
Binnen moet wel gemoderniseerd worden maar zowel binnen als buiten wel zeer netjes onderhouden.
We zijn echt beide verliefd.

Vandaag 9 kijkers en donderdag 15u deadline
Zit daar niets tussen hebben ze volgende week nog een kijkers dag gepland staan.

Wat fijn dat jullie eindelijk ergens konden kijken en dan ook nog iets waar jullie helemaal verliefd op zijn. Ik hoop dat het lukt met bieden en dat het gewoon jullie huis gaat worden. :)

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 16:02

Annash schreef:
Spannend Horsii!

En Magicmist, gefeliciteerd!

Ik heb wonder boven wonder voor vrijdag drie (!) bezichtigingen kunnen plannen. De eerste is meer ter orientatie, met de vp aan de top van mijn budget verwacht ik niet dat het wat wordt, die gaat wel dik door de vp heen. Maar kijken kan geen kwaad. De andere twee zijn interessant, en vooral de laatste ben ik echt verliefd op zo van de foto. Oud huis, 1920, weinig aan gedaan, maar daardoor wel veel karakter. Als alles werkt en niet lekt etc., vind ik het ook niet erg als het een keer gemoderniseerd moet worden. Zal wel zien, misschien valt het wel tegen. :')

Spannend ook . Fijn drie op een dag.

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 16:16

Ik kreeg net een telefoontje, eentje is er verzet naar maandag. Maargoed, ook prima. :)

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 17:08

Zou men na de corona ook weer verder gaan met een open huizen route of zou de markt zo overspannen blijven dat dit helemaal niet meer georganiseerd gaat worden?

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 17:09

Urona447 schreef:
Zou men na de corona ook weer verder gaan met een open huizen route of zou de markt zo overspannen blijven dat dit helemaal niet meer georganiseerd gaat worden?

Lijkt me niet meer nodig zo te horen :')

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 17:16

Urona447 schreef:

Op zich kan ik me best voorstellen dat het voor een verkoper en makelaar wel interessant is om een open huis te doen. Gewoon een dag open huis houden en daarna biedingen verzamelen. Of dit als route dan nog interessant is, durf ik niet te zeggen.

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 17:19

Volgens mij gebeurt dit nog wel? Is dat zo'n kijk(mid)dag, waarna je je bod kunt plaatsen? Zo ja, dan gaan een aantal van mijn huizen nog wel op die manier.

Maar als ik het verkeerd begrepen heb... ik ben nog een newbie. :P

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 17:23

Annash schreef:
Volgens mij gebeurt dit nog wel? Is dat zo'n kijk(mid)dag, waarna je je bod kunt plaatsen? Zo ja, dan gaan een aantal van mijn huizen nog wel op die manier.

Ja maar eerder was dat op de zaterdag(en soms ook nog op de zondag) en konden mensen aanwaaien tussen 11 en 14 ofzo, zonder afspraak.

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 17:24

Earth schreef:
Annash schreef:

Ja maar eerder was dat op de zaterdag(en soms ook nog op de zondag) en konden mensen aanwaaien tussen 11 en 14 ofzo, zonder afspraak.

Ah, op die manier! Dankjewel. :)
Dit is inderdaad wel open huis maar alles op afspraak.

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 17:49

Aan een open huizen dag doen dan vaak wel een stuk of 50 huizen mee. Er is op dat moment ook geen makelaar aanwezig, de huidige eigenaren leiden je dan rond en als je dan nog interesse hebt kun je contact opnemen met de verkopende makelaar.

Yipee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 19:13

Ik denk dat er dan een wachtrij van 50 man voor een huis staat. Kan echt niet meer tegenwoordig.

Pre corona deden ze dit overigens al. Gewoon 2 open kijk dagen en dan ga je een huis bezichtigen met nog 10 andere tegelijk. Juist om nog meer druk te zetten. Die corona was een verademing. Dan kon je teminste nog gewoon privé 15 minuten kijken.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 19:40

Urona447 schreef:
Aan een open huizen dag doen dan vaak wel een stuk of 50 huizen mee. Er is op dat moment ook geen makelaar aanwezig, de huidige eigenaren leiden je dan rond en als je dan nog interesse hebt kun je contact opnemen met de verkopende makelaar.

Dat is momenteel niet nodig, huizen verkopen zichzelf wel.

Die open huizen dagen waren echt van de tijd dat de markt stroef liep.

Debbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 20:15

De open huizen dagen zijn in het leven geroepen toen de huizenmarkt op z’n gat lag om verkopers weer een extra mogelijkheid te geven potentiële kopers op een vrijblijvende manier naar hun woning te trekken. In deze tijd zal daar vanuit verkopers weinig interesse in zijn. Het kan ook eigenlijk niet met de gekte momenteel. Heb je op een zaterdagochtend zo 50 man door je huis heen te stampen, mag je je waardevolle spullen wel heel goed opbergen.

Wij zagen de interesse vanuit onze verkopers ook heel hard teruglopen.. Deden er in 2016 nog zo 50 van onze verkopers/woningen mee, werden dat er elk jaar minder en voor de open huizen route in april 2020 hadden we geloof ik 2 aanmeldingen.. kwam dus stiekem wel goed uit dat deze dag werd afgelast ivm Corona :o :+

shirleyp

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 20:31

Hier is een makelaar in de buurt die af en toe een kijkzaterdag op afspraak doet, daar doen vooral de woningen aan mee die net wat langer te koop staan.

Wij hadden een bod uitgebracht op een woning (inschrijving) en hoorden vanmorgen dat we het niet zijn geworden op basis van net iets minder gunstige voorwaarden en... let op... €250 op de vraagprijs :wow: Dikke kak natuurlijk... Maar aan de andere kant wel goed om te weten dat we zonder aankoopmakelaar een aardige inschatting hadden gemaakt, met slechts een beetje overbieden. En door dus!

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 21:02

shirleyp schreef:
Hier is een makelaar in de buurt die af en toe een kijkzaterdag op afspraak doet, daar doen vooral de woningen aan mee die net wat langer te koop staan.

Wij hadden een bod uitgebracht op een woning (inschrijving) en hoorden vanmorgen dat we het niet zijn geworden op basis van net iets minder gunstige voorwaarden en... let op... €250 op de vraagprijs :wow: Dikke kak natuurlijk... Maar aan de andere kant wel goed om te weten dat we zonder aankoopmakelaar een aardige inschatting hadden gemaakt, met slechts een beetje overbieden. En door dus!

Balen. Hopelijk snel weer leuk aanbod.

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 21:58

Dat scheelt niet veel! Balen inderdaad, maar wel fijn om te weten dat de inschatting er niet ver naast zat. :)

Wij hebben vandaag de nota van afrekening binnen gekregen! Nu alleen nog een tijdstip voor de inspectie. Ondertussen leven we al behoorlijk tussen de dozen, maar het valt me reuze mee hoeveel spullen we hebben. Wel erg veel boeken voor hoeveel we lezen. :')

_Elaine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 22:12

Shirleyp: balen dat het bod is afgewezen, maar bij elk bod waarbij het niet lukt leer je wel steeds meer om het perfecte bod uit te brengen.

Sem_: hopelimk viel de nota mee

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 22:18

Zeker, we kenden alle bedragen al dus dat was gelukkig geen verrassing. :)

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 22:33

Een collega van mij was bij een huis wezen kijken. Heeft geboden onder de vraagprijs en werd afgewezen/overboden. Paar dagen later werd ie gebeld, de rest van de kopers waren afgehaakt, dus mocht het huis hebben voor onder de vraagprijs. Het kan dus nog, haha.