Ik hoop dat alles hier langs gaat.. Maar gezien de voorspelling zal dat wel niet. Hier is er nog niks welkom.
Gisteren keek ik bij toeval in de buis waar we anders mee grondwater sproeien. Kan me niet herinneren daar het water ooit in te zien staan omdat dat veel dieper zit. Nu dus wel..
Hier hoeft t van mij ook niet. Eergisteren een zondvloed in 10 minuten op stal. Gisteren bij mij thuis bijna 10mm in 10 minuten. Vandaag/morgen ziet er ook echt rampzalig uit qua hoeveelheden... argh.
Hier in het noorden is het droog. En warm. En strakblauw. De zonnepanelen zijn er blij mee, zelf toch de planten in de potten etc gister wat water gegeven. Die verdrogen toch best snel.
Elina hier net zo hoor. Ik loop elke dag planten water te geven en mijn jonge beukenhaag idem. Die komt maar moeilijk op gang door de droogte en in de bak is het stof happen nu. Maar.... liever dit dan 32 mm, heel eerlijk. De verschillen tussen noord en zuid zijn weer groot he? Volgens mij kruipen wij vandaag ook weer tussen de buien door.
Pandora2
Geplaatst: 16-05-24 11:05
Hier vanaf 5u vanmorgen non-stop hoosregen. Water ? Iemand ? Ik zit hier op zandgrond en de plassen van de vorige regendagen stonden nog op het land, ook nog nooit gebeurd
DuoPenotti
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.
Geplaatst: 16-05-24 11:10
Ja en de dag daarna ook nog 17.... Verschil is idd de laatste tijd erg groot. Je zou er bijna complot theorieën van gaan bedenken
Hier nu ook pas een uurtje droog, geen hoosregen gelukkig. En komt nu de zon ook ineens door
Marcella
Geplaatst: 16-05-24 11:15
Als ze het water nu ook een beetje verdelen over de maanden. Was gisteren wel perfect weer om sla plantjes uit te poten. Hoefde ook geen water te geven.
Pandora2
Geplaatst: 16-05-24 12:11
Hier in de regio liggen nog veel landbouwpercelen onbewerkt ook. Gewoon niet op te rijden met zware machines. Akkers tegen een bosrand is helemaal drama, de bomen staan al maanden in het water en vallen gewoon om
Maar het gras groeit wel prima, dus wordt hopelijk een beter hooijaar dan vorig jaar
DuoPenotti
Hier zou het de hele dag regenen..niks. Gisteren zou het onweren en heel hard regenen. Het heeft s,nachts heel zachtjes geregend..
DuoPenotti
Geplaatst: 16-05-24 16:24
Ik hoop dat ik dat morgen ook zeg. Het zou 38 regenen. Maar niks.
Maar denk eerder dat het weer pompen wordt
Pandora2
Geplaatst: 18-05-24 11:35
Hele avond en halve nacht zeikregen hier. Alles blank. Voor vanmiddag voorspellen ze weer 20L / m2 op 2 uur tijd.... Ik denk dat ik het nu wel een klein beetje beu begin te worden De kelder was net opgedroogd. Ik ga nu maar niet kijken
Anderzijds mogen we niet klagen. In Voeren, Trooz en bij uitbreiding de hele provincie Luik zitten ze weer met overstromingen. Erger dan die in 2021. Arme mensen