[Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

UltimOo

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 12:50

hoi mag ik mij hier ook melden? :)
ik ben op zoek naar een huur huis in Noord Nederland.
Via de woningbouw is een mega wachtlijst, sta nu 2 jaar ingeschreven, maar de wachttijd kan nog wel 2/3 jaar duren :(

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 13:18

Prairy schreef:
Je kunt, als je de hypotheek rond krijgt en het huis heel graag wil, ook kijken of je de transportdatum (dus wanneer je naar de notaris gaat) wat ver(der) vooruit kunt schuiven als de verkoper het daarmee eens is. Dan kun je toch sparen, maar ook het huis niet mislopen.

Dat is inderdaad ook nog een optie.. Denk alleen niet dat de verkopers daar op zitten te wachten. Maar we kunnen het altijd proberen :D Hun zijn namelijk het huis al een aantal maanden uit, en staat dus leeg. Maar zeker iets om te overwegen, had daar helemaal niet aan gedacht :+

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 13:19

UltimOo schreef:
Via de woningbouw is een mega wachtlijst, sta nu 2 jaar ingeschreven, maar de wachttijd kan nog wel 2/3 jaar duren :(

Welkom! :D
Wil je dan voor particulier gaan?

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 13:23

Booooo schreef:
Prairy schreef:
Je kunt, als je de hypotheek rond krijgt en het huis heel graag wil, ook kijken of je de transportdatum (dus wanneer je naar de notaris gaat) wat ver(der) vooruit kunt schuiven als de verkoper het daarmee eens is. Dan kun je toch sparen, maar ook het huis niet mislopen.

Dat is inderdaad ook nog een optie.. Denk alleen niet dat de verkopers daar op zitten te wachten. Maar we kunnen het altijd proberen :D Hun zijn namelijk het huis al een aantal maanden uit, en staat dus leeg. Maar zeker iets om te overwegen, had daar helemaal niet aan gedacht :+

Proberen kan altijd, zeker als het al een tijd te koop staat en ze verder geen geinteresseerden hebben :)

Aan de andere kant, ik weet niet waar/hoe je nu woont, maar als je daar ook kosten aan hebt, is het misschien een idee om de kosten eens naast elkaar te zetten (dus langer huren vs eerder hypotheek maar dan ook geen huur meer bijv). Wellicht dat je dan tot de conclusie komt dat sparen leuk is, maar dat je andere kosten bijna net zo hoog zijn en het dus misschien juist voordeliger is om alvast te kopen (en misschien even te creperen als het nog opgeknapt moet worden)

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 14:08

UltimOo schreef:

In mijn gemeente,maar dat is in Zuid-Nederland,worden huurhuizen ook via verloting toegewezen.De wachttijd na inschrijving is wel 7 jaar.maar door aan de verlotingen mee te doen maak je dus eerder kans. Er werden ook huizen toegewezen aan de eerste reageerder,maar daar bleek flink mee gefraudeerd te worden.In feite is het gemakkelijker als je een urgentieverklaring hebt.

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 15:40

Hier staat het verkocht bord in de tuin en is de borgsom binnen! Over ruim 1 maand krijgen we de sleutel van ons nieuwe huis! Het voelde de hele tijd als een droom maar nu word het werkelijkheid, zo leuk!

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 15:48

Urona447 schreef:
Hier staat het verkocht bord in de tuin en is de borgsom binnen! Over ruim 1 maand krijgen we de sleutel van ons nieuwe huis! Het voelde de hele tijd als een droom maar nu word het werkelijkheid, zo leuk!

Gefeliciteerd!

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 16:01

Gefeliciteerd! Mooi uitzicht zo’n verkocht bord :)

Lolacabana

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 16:45

Mag ik mij ook melden? Vandaag de definitieve hypotheek offerte gehad. 15 december gaan we tekenen en krijgen we de sleutels van onze nieuwe woning :D.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 16:47

Gefeliciteerd Urona!
Edit: Lolacabana ook gefeliciteerd, dat is lekker vlot dan!

Mijn man heeft vandaag maar eens gebeld met de makelaar, aangezien wij vorige week vrijdagavond ons (echt) finale bod uitgebracht hebben en nog steeds niks gehoord hebben.

Blijkbaar zijn er 10 (!) erfgenamen en zijn er 2 die het nog niet met onze prijs eens zijn. Morgen is er schijnbaar weer overleg, en hopelijk horen we dan eindelijk of we echt verder kunnen met de plannen.

Wat een gedoe allemaal zeg. Zat net even te kijken, op 25 oktober hebben we ons 1e bod uitgebracht. We zijn dus al dik een maand bezig met onderhandelen!

Aan de andere kant is dat op zich ook prima geweest, heeft ons weer extra tijd gegeven om dingen uit te zoeken, beginnen met huis ontwerpen etc. En manlief is heel druk met zijn eigen bedrijf en ik met studie en werk, dus al druk zat...

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 16:55

Lolacabana: Gefeliciteerd!

Prairy: Pff ellende die erfgenamen :+ Bij ons moesten de verkopers ook met hun kinderen overleggen. Hopelijk hoor je morgen meer!

Net de werkgeversverklaring van mijn man naar de hypotheekadviseur gestuurd, hopelijk positief nieuws.

Bonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 17:10

Welkom! En prairy wat een gedoe...
Hier begint het aftellen ook :) zo lekker 1.5 week op vakantie en dan krijgen wij ook de 15e de sleutel :)

FatCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 18:13

Ik heb net een bod gedaan, spannend!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 19:10

Spannend. Duimen dus

Gaat verder vrij goed met iedereen die bijna verhuisd, officieel verkochte huizen enz.

Hier wordt het aanbid schaarser en schaarser, twee mogelijke huizen die nog vrij stonden zijn vandaag verkocht, mogelijke opties nu. Helemaal niks zelfs niet met concessies. :P er schijnen nog wel twee ex huurhuizen hoek aan te komen in twee straten die ik wel ok vind. Maar die moeten eerst huurroute door. Een zal wel weer zo verkocht zijn. Die was vorige keer ook zo aan huurders verkocht.

In afwachting maar in huis hier aan de gang om mijn slaapprobleem te tackelen. Gister met twee bezig geweest kasten te verschuiven, alles goed schoonmaken en uitzoeken, echt alles in de slaapkamer was van zijn plek geweest, vannacht aardig goed geslapen maar zinde me niet. Vanmorgen bed kwartslag gedraaid en voor kast en plank gezet en middagdutje gedaan.

Goed geslapen dus net de plank en kast naar andere muur gezet en vastgemaakt. Bed op zijn plek. Plank ingericht. Nu alleen rest van spul weer plekje geven en of naar boven brengen. Maar alles wat je van een muur trekt maakt zichtbaar hoe hard ik hier aan de gang moet als ik ga blijven al het behang is beroerd, verkleurd of kapot. Wit stuckwerk niet meer wit. Draden van intercom systeem dat kapot was toen we kochten komen uit de slaapkamer muur ook. Nog wel wat werk geloof ik.

FatCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 13:12

Hoe lang duurde het bij jullie voordat financiering was geregeld? Dus van het moment dat je de documentatie in leverde tot goedkeuring?

Ik zit nog in mijn proeftijd welke eindigd op 31.12. Ik mag al alle documentatie aanleveren maar officieel kan de hypotheek pas worden goedgekeurd na mijn proeftijd.

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 13:14

Nadat wij alle documenten hadden aangeleverd duurde het een dag of 3 a 4 tot finaal akkoord. :) Licht er ook aan hoe druk ze het hebben natuurlijk.

FatCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 13:17

MarrieLeen schreef:
Nadat wij alle documenten hadden aangeleverd duurde het een dag of 3 a 4 tot finaal akkoord. :) Licht er ook aan hoe druk ze het hebben natuurlijk.

Echt waar zo snel? Top. Waarom duurt het dan zo lang om een huis te kopen eigenlijk?

Lolacabana

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 13:44

Bij ons duurde het 2 dagen voor een definitief akkoord, totaal hebben wij er 5 weken over gedaan. Bij ons duurde het vooral lang voordat we akkoord hadden over de overlijdensrisicoverzekering (moest informatie worden opgevraagd bij de huisarts wat echt weken duurde). Daarna hadden ze alles ingediend, maar waren er nog enkele vragen over onze keuze voor een deel aflossingsvrij. Daar maandag op geantwoord, is door de adviseur dinsdag doorgezet en gisteren dus een definitief akkoord.

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 14:11

De Rabobank zei dat als ik dit jaar nog een hypotheek zou willen wij dan voor 21 dec. een afspraak moesten maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 14:43

Na ondertekening voor offerte ging er bij osn nog geen dag overheen voor goedkeuring. Dat ging echt heel snel. :j

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 14:56

MizzMontana schreef:
Als je de handtekening onder het koopcontract hebt gezet, je drie dagen bedenktijd zijn voorbij, en je hebt de keuring niet opgenomen als ontbindende voorwaarde niet meer.
Maar je kan wel bij je bieding de keuring als voorbehoud meenemen.
Ben je bang dat er veel kosten uit gaan komen?

We hebben nu een huis op het oog wat gestript moet worden, omdat de inrichting wel 25 jaar oud is. Het zou mij niets verbazen als er nog meer achterstallig onderhoud is.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 15:01

Bij ons heeft de financiering 3 maanden geduurd voordat het helemaal rond was door papieren die niet klopten een aanvullende papieren die ze nodig hadden.

FatCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 15:04

@Charaz welke bank was dat - dan weet ik dat ik daar niet moet gaan :P

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 15:06

Dat lag niet aan de bank, wel aan de hypotheekadviseur en nog meer aan de boekhouder van mijn man. De bank had het toen alle gegevens uiteindelijk compleet waren en klopten binnen 3 dagen verwerkt.

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 19:51

Dat gaat snel zeg!! Zit de tijd hem dan in het verzamelen van de documenten? Waarom heb je anders 6 weken de tijd?

Wij hadden een bod gedaan op een huis via open bieding en we zijn helaas overboden ;( echt enorm balen!!