Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

420BlazeIt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 18:41

takkie_muis schreef:
Roken is duur tegenwoordig := , gelukkig nooit verslaafd aan geraakt :D

Wij wonen tegen Bels aan ... en dan kopen we altijd van die dingen waarbij je het zelf moet maken zegmaar, weet niet hoe dat heet, maar dan heb je alleen dat spul dat erin zit.. Scheelt ook veel!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 18:46

Zonet weer op jacht geweest voor de actieverpakking gratis kwark. Maar nee hoor, weer nérgens een actieverpakking te vinden! Staan die dingen gewoon niet in het noorden van het land ofzo?!

Anoniem

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 18:48

Oh van die zelfgemaakte sigaretten in zo'n machinetje :P ?

Welke kwark? , mijn appie is ook treurig soms :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 18:50

Optimel kwark 500 gram. :)

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 19:36

Ik ben inderdaad blij dat ik niet rook. Het is duur, het stinkt en je krijgt er ook nog lichamelijke klachten van.

Ik drink trouwens ook bijna geen alcohol. Alleen op een feestje voor de gezelligheid 1 of 2 glazen. Vind het ook niet heel erg lekker dat scheelt :P

Balen Wuis!

Wow ik wist niet dat kinderopvang zo duur was.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 19:47

Ik heb nog Canei staan van wijnvoordeel :P

Ik ben al druk met boodschappenlijstje , zijn blikjes bonduelle in de aanbieding bij de AH . Heb nu fiets van collega geleend , die is postbode dus met fietstassen dus ik kan naar de lidl fietsen voor de rest(ding valt hooguit bijna uit elkaar :') ). Heb alleen geen idee van de prijzen daar , maar moet wel lukken met 40. Vlees is niet echt in de aanbieding dus wordt uitkienen :P

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 19:49

Haha ja die Canei heb ik ook nog staan en ook nog andere flessen lekkere wijn. Wat dat betreft is het wel handig dat ik nu medicatie moet gebruik waarbij ik niet te vaak alcohol mag drinken. Zo gaat die voorraad lekker lang mee :D

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 20:13

Van 't weekend de kwekkeboom actie geprobeerd. Echt heerlijk die croquetten. Zeker omdat ze gratis waren.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 20:26

hier heeft manlief de flessen wijn alweer op geloof ik, volgens mij hadden we 4 dozen besteld.

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 21:15

Quellian schreef:
Mijn zoon ging tot februari naar het kinderdagverblijf (a 625 euro per maand eigen bijdrage)

wow.... :wow:
is dat zo duur dan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 21:25

Ligt er ook beetje aan hoeveel dagen en hoe lang.. wat je dan per uur kwijt bent?
Beetje zoals de boodschappen prijzen per liter/kg :')

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 23:59

3 dagen per week, 925 euro pm, waarvan we 300 euro terug kregen.
Daarom hebben wij één kind.

Alcohol drinken wij beide niet, zal ook vast schelen. Vriend drinkt heel soms in het weekend een blikje Radler a 65ct.

Die Kwekkeboom kroketten zijn hier echt nergens te vinden!!

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 08:34

Ik heb ook maar 1 kind.
Wij hebben het destijds uitgerekend en het kwam voor ons niet uit.
Daarom hebben wij toen besloten dat ik voorlopig nog niet ga werken.
Volgend jaar gaat ze op school, en dan wil ik eigenlijk in die dagen gaan werken.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 08:37

Als werken betekend dat je door de kinderopvang in moet leveren lijkt mij dat wel de beste keuze.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 08:46

Gefeliciteerd, Ineke!

In onze tijd (en nu voel ik me heel oud) ging het nog redelijk met de kinderopvang, waardoor zij nog flinke eisen konden stellen. Zo betaalden wij standaard de hele dag, dus 11 uur, terwijl we daar lang geen gebruik van maakten. Door het verminderde aanbod van kinderen (zeldzame wezentjes :D ) hebben ze daar iets aan moeten veranderen en is op ons KDV de flexibele kinderopvang ontstaan (maar daar hadden wij niets meer aan), ook moesten ze er een BSO bij opstarten, omdat het anders niet vol te houden was.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 08:57

Quellian schreef:
3 dagen per week, 925 euro pm, waarvan we 300 euro terug kregen.
Daarom hebben wij één kind.

Alcohol drinken wij beide niet, zal ook vast schelen. Vriend drinkt heel soms in het weekend een blikje Radler a 65ct.

Die Kwekkeboom kroketten zijn hier echt nergens te vinden!!

Ze zijn nu ergens in de aanbieding, ik dacht bij AH. Dus misschien daar eens kijken?

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 09:05

Wij halen heel soms voor het weekend een paar blikjes alcohol of 1 fles wijn ofzo. Maar het is voor mij geen noodzaak, ik vind een groot kop thee op de bank net zo lekker :))

Bezuinigen gaat hier niet zo best, ik werk sinds kort weer en dat in combi met een beebje en een nieuw huis waaraan gewerkt moet worden schiet goed boodschappen doen en goed eten er flink bij in.... Komt wel weer :)

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 10:34

dat merk ik hier idd ook, nu ik werk (6dagen pw) schiet het 1x per week boodschappen doen er bij in en dus wat duurder uit.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 10:36

Dankjewel Quellian :)

Ja veranderingen zijn lang niet altijd positief.
Het is even wat anders maar de schrik slaat mij altijd om het hart als ik een favoriet product wil kopen waar dan ineens " verbeterde smaak" o.i.d. op staat.
Vaak is het dan dus niet lekker meer -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 18:10

Ik heb weer boodschappen , morgen nog laatste dingen halen en danmoet ik week eten hebben. . Stoofvlees van de ah was 7 euro maar ik heb 3,10 betaalt , en in de bonus en 35% korting ^^ . Even stoofpotje maken en invriezen dan moet ik ui hebben en even denken wat meer :P

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 22:49

lidl is spotgoedkoop voor de meeste dingen en zeer goede kwaliteit..

heb vandaag 'luxe' gegeten.. ik hoef niet persee meer te bezuinigen, maar heb wel in die situatie gezeten.. dus in principe bezuinig ik gewoon maar kan mij zo nu en dan een uitspatting veroorloven..

vandaag heb ik gegeten:
kalkoen met brie en spek van de lidl.. uitstekend..
opgeleukt met extra plakjes brie (zitten er maar twee op namelijk en maar twee reepjes spek) en extra spek..

ik houd normaal niet zo van gewone brie of het moet echt bij een kaasboer vandaan komen.. voor koken wil ik wel eens goedkope gebruiken voor wat extra luxe.. maar wat schetst mijn verbazing, het stuk brie van de lidl smaakt echt uitstekend, mooi zacht en geen nare bijsmaak die de AH goedkope brie wel heeft (vind ik echt niet lekker).. verder gebakken aardappelschijfjes en sla met peren (waren in de aanbieding voor een euro per kilo) en geitenkaas (voorverpakt uit de koeling van lidl, ook zeer lekker, erg zacht van structuur (smelt echt weg in de sla bijna) en mild van smaak.

lidl heeft hier ook nog eens een verse bakkerij met broodjes (jammie!).

merk vaak op dat ik bij AH snel 50-60 euro kwijt ben voor anderhalve tas boodschappen waar dan ook wat lekkers voor het weekend bij zit..

bij lidl heb ik twee tassen vol voor 40 ongeveer.
dan niet met die kalkoen en brie dan, dat was extra.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 22:49

takkie_muis schreef:
Ik heb weer boodschappen , morgen nog laatste dingen halen en danmoet ik week eten hebben. . Stoofvlees van de ah was 7 euro maar ik heb 3,10 betaalt , en in de bonus en 35% korting ^^ . Even stoofpotje maken en invriezen dan moet ik ui hebben en even denken wat meer :P

dat is een supermooie aanbieding takkie daar kan dan geen normale aanbieding tegenop :D.. dan is je complete stoofpot nog geen 7 euro denk ik.. netjes!!!

aardappel, groenten en vlees in verhouding 1:1:1 doe ik ongeveer..

ik ben tegenwoordig wel ernstig makkelijk hoor..
kilo aardappels en kilo tot 1.2 kilo (twee pakken meestal) stoofvlees, 1 x 800 grams zak hutspot groenten (scheelt hoop snijwerk lol) en een witte kool.. eventueel nog wat champignons erbij. als de pan dan nog niet vol zit kun je er nog wat prei of zo bij kieperen ;)

laurierblaadjes .. 1-3 stuks
3 kippen en 2 runderbouillonblokjes (mijn verhouding dan)
2/3 flesje donker bier (goedkoop biertje) of 1/2 klein flesje rode huiswijn om het vlees mee af te blussen..

dat was het wel zo'n beetje

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 23:02

Ik meld me even in dit topic, misschien kan ik wat handige tips van jullie overnemen!
Woonde voorheen met ze 2e, over 2 weken gaat mijn ex verhuizen. dan sta ik er alleen voor en zal ik toch ook op een aantal dingen moeten bezuinigen :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 23:06

Klopt :D 600 gram met lekker wat vet erop! Ma had zakje stoofpot van knor maar weet niet of dat te blieven is := . Zat ook aan hachee of goulash te denken en extra portie voor mijn broer die met minimale middelen net op zichzelf woont. , stoofvlees is zo veelzijdig ^^

Wat jammer lis , wat heb je per week te besteden?

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 14:42

takkie_muis schreef:
Klopt :D 600 gram met lekker wat vet erop! Ma had zakje stoofpot van knor maar weet niet of dat te blieven is := . Zat ook aan hachee of goulash te denken en extra portie voor mijn broer die met minimale middelen net op zichzelf woont. , stoofvlees is zo veelzijdig ^^

Wat jammer lis , wat heb je per week te besteden?

Dat moet ik nog precies gaan berekenen. Ik doe nu ook al boodschappen merendeels bij de lidl, omdat ik het goedkoper vind en de kwaliteit wel goed is!